Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

uusi viikko

Sivut

Kommentit (21)

Heti ensi alkuun onnittelut kaikille jotka ovat saaneet ihania ultrakuulumisia!! On se vaan ihana tunne nähdä pikkuinen ensimmäistä kertaa ruudulla. Siinä se odotus sitten vasta konkretisoituu =)

Santralle onnittelut syntymäpäivän johdosta ja tsemppiä raskauteen! Ei se mies sua tosiaan ansaitse, mikäli noin ajattelee. Mutta teidän onkin paljon parempi keskenänne vauvan kanssa kuin että siinä olisi mies "väkipakolla" mukana.

Meillä on pikkumies kovassa kuumeessa ja eilen sitten löytyi mojova korvatulehduskin =(. Repuusilla nousi kuume yli 40 asteen ja kuumelääkkeilläkiin se pysyi poissa vaiin muutaman tunnin. Tänään on onneksi ollut parempi jo. Mä olen nyt töissä ja mies on pojan kanssa kotona. Huh, miten huono omatunto, vaikka tiedänkin että ne pärjäävät siellä aivan yhtä hyvin kuin että mä olisin kotona.

Rattaista on ollut puhetta. Me ostettiin uutena pojalle Emmaljungan Citycross rattaat ja siihen sitten sellainen duolift kantokoppa. Ollaan oltu todella tyytyväisiä niihin. Mä olen lenkkeillyt paljon ja silloin kyllä rattaiden pitää olla tukevat. Kesällä oltiin New Yorkissa ja sielläkin pärjättiin todella hyvin kun oli vankat rattaat. Lisäksi tosin Ergon kantoreppu josta oli hirveästi hyötyä myös. Ostoksilla ne ovat kyllä ihan kammotuskömpelöt joten ostettiin sitten shoppailua varten sellaiset Gracon kevyet matkarattaat jotka sai ihan nukkuma asentoon.

Nyt meidän pitäisikin sitten hankkia kaiketi kaksosten rattaat koska lapsille tulee ikäeroa vain 1,5 vuotta.. Emmaljungaan ollaan oltu niin tyytyväisiä että vahvasti harkinnassa on samanlaiset kun nytkin, mutta kaksosversiot.

No nyt mua kaipaillaan tuolla tj´n huoneessa joten gotta go.

Colatoffee 15+6

Ultrassa käytiin ja kaikki ok. Oli niin ihanaa nähdä pikkuinen! Täälläkin on oireet vähentyneet. Tissit edelleen kipeät ja maha valtava mutta ikävä väsymys ja kuvotus poissa.

Kestovaippoja mietitte ja minä käytin kuopuksella kestoja jonkin aikaa. Minusta oli kivempi pestä sitä pyykkiä kuin viedä roskapussia jatkuvasta ulos =) En kokenut että sitä pyykkiä olisi mitenkään valtavasti ollut. Tein kestot itse ja muutama ostovaippa oli. Voi olla että nyt kolmannella käytän myös esim. kotona.

Lapsivakuutusta en ottanut esikoiselle. Hänellä olikin sitten allergioita, mutta mielestäni saatiin ihan hyvää hoitoa keskussairaalassa lasten polilla. En tiedä sitten miten tuo vakuutus olisi niitä maitoja korvannut. Kuopukselle otettiin vakuutus enkä sitten kuitenkaan yksityisellä käyttänyt kun terveyskeskus oli niin lähellä ja aina sai/ saa tarvittaessa ajan.

Laskettua aika pysyi siis samana 29.4 ultran mukaan taisi olla yhden päivän pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen taas unohtunut tuonne jonnekkin taka-alalle:D

KevätPerhonen tuossa sanoin tuosta ettei tunne olevansa raskaana, nii täällä kanssa ihan sama asia, vaikka kaikki onkin hyvin tuolla mahassa nii ei mitään oireita enää ole, mikä toisaalta on ihan mukvaa:)

Onkos kellään tullut maitoa jo? minulla tuli tuossa lauantaina ekan kerran ja olin aivan innoissani:)

hentsu86 ja masuasukki 15+2

Santralle hyvää syntymäpäivää! Lisäksi toivotan sinulle voimia. Voihan olla että miehesi mielipide vielä muuttuu. Ja jos ei niin tukiverkot vaan kehiin, niin kyllä se siitä. Eräs hyvä ystäväni on kokenut saman ja pärjännyt hyvin. Uskoisin, että hän on saanut paljon apua paitsi ystäviltään myös kunnan kautta. Hän asuu Ruotsissa ja on siis saanut kunnallisen lastenhoitajan 4 päivänä viikossa puoli päiväisesti ja on sitten voinut levätä tämän ajan. En tiedä järjestyykö tällainen Suomessa, mutta voihan sitä yrittää.

Päkkänä, miehesi kuulostaa juuri samanlaiselta kuin omanikin. Mihin on unohtunut vauva-aika/raskausaika. Mieheni suunnittelee mm. Amerikan valloitusta isänsä kanssa ensi kevääksi. Haloo....

Tunnetteko muuten lapsen liikkeet? Mä olen tuntenut jo noin viikon verran. Ne tuntuu erityisesti illalla, jos olen syönyt jotain makeaa. Silloin koko alavatsa poreilee ja tuntuu ihan siltä kuin lapsi pyörisi tuhatta ja sataa.

Viikkoja en muista, olisiko 15 jo? Ajatella, että melkein 1/3 osa on takana. :D

Hyvää viikonloppua!

t, candelafi

Huomenia!

meillä oli eilen naikkarilla np ultra. Mieskin oli mukana ja kiva niin:) Meillä on ollut vähän huolta matkan varrellla kun muutaman kerran tullut vähän rusehtavaa vuotoa - mikä kylläkin voi olla ihan normaalia ja voi johtua monesta asiasta, mutta tietenkin aina pelästyttää. Niin oli kiva nähdä että kaikki näyttää olevan ok!

Pikkukaveri oli siellä ja vastasi 29.4. laskettua aikaa. Kovasti potki ja heilutteli käsiään. Oli kyllä niin uskomattoman hieno tunne että jokin niin pieni voi olla jo niin kehittynyt ja osaa jumpata noin! Mies oli tosi iloinen että sai olla mukana ja sanoi että nyt todella konkretisoitui kun näki kaverin:)

Niskaturvotus oli 0,55 ja pituutta 49mm. Ultran jälkeen kävin verikokeissa ja viikon päästä pitäisi sitten tulla tulokset. Hirveän määrän verta ottivat, 5 putkiloa.. se täti oli kyllä niin pihalla että ties vaikka otti liikaa:-/ Kun se eka epäröi että otetaanko hemoglobiini kun se mainittu koneella mutta ei oo erillistä lähetettä, ja vaikutti siltä että se otti sitä varten oman putkilonsa.. nojaa.

Hyvin olen muuten voinnut, naama vaan kukkii ja ajattelen ruokaa kokoajan:)

Me ajateltiin myös ottaa vakuutus ennen syntymää. Mies lupasi katella tarjontaa ja vertailla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

- iza ja pikkukaveri 11+6

Viime viikolla olin niin laiska, että odotin jonkun aloittavan uuden ketjun, niin nyt päätin ryhdistäytyä. + pitäis tehdä töitä, jotka ei oikein etene ;-)

Lapsivakuutuksesta: Meillä on molemmille lapsille vakuutukset tapiolassa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Kakkosen kanssa tuskin ollaan päästy omilleen, eli vaikka olis joka kerta kiikutettu yksityiselle kun nytkin, niin olis varmaan tullut halvemmaksi, jos olis maksanut omasta pussista. Esikoiselle laitettiin putket korviin yksityisellä, julkisella puolella oli kolmen viikon jonot, eli ei pahat nekään, jos ei olis vakuutusta ollut. Mutta mä olen niin peruspihi luonne, että ilman vakuutusta mä olisin aina arpomassa, että tartteeko se nyt oikeesti lääkäriä ja voishan sitä taas huomenna yrittää saada aikaa terveyskeskukseen, että olis jääny jokunen reissu käyttämättä ja MÄ EN HALUA pihistellä lapsen terveyden kohdalla. Aina ollaan saatu ihan ok hoitoa julkisellakin puolella, mutta lääkäriaikaa ei saa valita, vaan pitää mennä esim 13.15, mikä sopii tosi surkeasti mulle, kun on tunnin työmatka ja kotoa on puolen tunnin kävely terveysasemalle. Eli oman mukavuudenhalun vuoksi maksan mielelläni vakuutusta ja ravaan yksityisellä. Sitäpaitsi meidän esikoinen pelkää meidän omalääkäriä, kun sillä on parta :-)

Tulevalle lapselle otetaan siis vakuutus, 2 kk ennen syntymää, eli maksetaan ekasta vuodesta ihan kamalasti ja nukutaan yömme aavistus paremmin.

Mä sain kans veriseulan tulokset ja ne oli ok. Eli nyt vaan sit odotellaan :-) Kerrottiin vihdoin lähisuvulle ja kaikki otti tosi positiivisesti, vähän jännitin mun äitiä, kun sen mielestä meidän poitsutkin aiheuttaa kauheasti hommaa mut hei, ne on 2&4, niin niitten kuuluukin aiheuttaa.

Kestovaipoista muuten, mä olen ollut sekakäyttäjä, eli kotona kestoiltiin ja kaupoilla ja kylässä käytettiin kertiksiä. Mun mielestä sitä pyykkivuorta on turha surra, pienen kanssa on aina pyykkiä ja mä ainakin pesin vaipat muun pyykin joukossa, eli kun pesi joka päivä koneellisen niin pyykkikaappi oli päinvastoin ihanan tyhjä! Eli ei tarvinnut odotella koneen täyttymistä, kun oli aina täytettä koneeseen. Pienellä huuhtaisulla pissavaipat voi olla parikin päivää ennenkuin ne rupeaa haisemaan ja kakan tullessa mä vaan laitoin aina koneen päälle. Siis tietty huuhtelin isoimmat pyttyyn ekaks, muuten olis aika ällöä pestä omia vaatteita joukossa :-)

Nyt hauskaa viikon alkua, mä rupeen oikeesti töihin!

Tuuti 12+

Itselläni on sydänäänidoppler laite ja ikävässä alkuraskaudessa se oli välttämätön, että tiesi iltaisin, että pikkuisella ei ole hätää. Tätä nykyään tunnen jo potkuja ja liikkeitä, mutta joskus on päiviä kun pikkuinen on väsynyt eikä liikkeitä tunnu pahemmin, tuolloin laite on myös äärimmäisen tärkeä. Illalla voi mennä hyvillä mielin nukkumaan kun tietää että pikkuisella kaikki asiat hyvin masussa! Tuolla osta&myy palstalla myyn samanmoista laitetta kuin itselläni. Käykääpä kurkkaamassa. Laite ei tarvitse mitään kalliita geelejä vaan se toimii ihan normi rasvalla, tuleepahan iltarasvaukset aina tehtyä.

-Mitra rv 25+6-

Terveisiä neuvolasta,

kaikki vaikutti olevan hyvin ja pieni sydän kuulosti hyvältä.

Tosin multahan jäi väliin se np-ultra joten elämme vielä jokusen viikon

jännityksessä.

Minä yritän päästä varhaiselle äitiyslomalle, toivon mukaan jo kuukauden päästä,

johtuen mun töistä.

Työni ei sovi(vaarallinen)oikein raskaana olevalle.

Onko täällä ketään jolla olisi samanlaisia ongelmia?

Vakuutuksesta vielä, meillä oli esikoiselle vakuutus jonka lopetin kun neiti oli

vuoden vanha.Se oli hurjan hintainen eikä sitä tarvittu kertaakaan, meillä toimii

terveydenhuolto tosi hyvin täällä, aina ollaan päästy hoitoon kun sitä on tarvittu.

Seuraavalle neidille ei sitä enää otettu eikä tälle uudelle meinata myöskään

ottaa.

Hyvää viikonloppua kaikille, voidaan paksusti:)

Sailori&Panu 12+5

Moi Seilori!

Jos nimesi viittaa työympäristöön ja olet laivalla töissä, niin saisit jäädä pois jo nyt, sillä esim. matkustaja- ja rahtilaivojen (myös uusien laivojen) tärinä aiheuttaa kohdun suun aukeamista. Vaikkei nykylaivojen tärinää huomaa, se on kuitenkin tutkittu juttu ja merimieslääkäri sulle myöntäisi lomaa saman tien.

Puhumattakaan sitten monista muista vaaratekijöistä vakanssista riippuen...

Suosittelisin lämpimästi asian harkintaa. Itse olen ollut laivalla töissä 8 vuotta, tosin nyt edelleen alalla, mutta erilaisen työnkuvan kera, en joudu olemaan asiakkaiden kanssa tekemisissä ja laivoilla enää aniharvoin.

Vointeja!

Lexington 15+5

ja Santralle synttärionnittelut ! Jos mies ei jostain syystä halua nähdä sua eikä lasta, niin anna sitten vaan olla. Varmasti lähipiiristäsi löytyy ystäviä, joiden kanssa voit iloita raskauden etenemisestä ja myöhemmin lapsesta. Ja joka tapauksessa täällä olemme me muut Huhtikuun jänskättäjät, joiden kanssa höpötellä :)

Täällä pahoinvointi on välillä helpottanut - ja sitten taas ei. Niin kuin taisin jo viimeks sanoa, en jaksa enää arvuutella aamulla, meneekö päivä ilman yrjöä vai ei.

Me kävimme tekemässä Fenniassa tuon vauvavakuutuksen viime viikolla samalla kun hoidimme pari muutakin juttua. Meillä on kaikki muutkin vakuutusasiat Fenniassa, joten ei jaksettu alkaa kilpailuttamaan muita vakuutusyhtiöitä. Halpaahan se ei ole ja Fennialla maksaa vielä erikseen se odotusajan vakuutus. En tiedä, miten muissa vakuutuspuljuissa homma on.

Olen ostanut kavereiden vauvoille jo etukäteen synttäri- ja joululahjoja ajatuksella "ainahan voin pitää ne itse, jos löydän jonkun muun lahjan kaverille." Eli nyt mulla on (yllättäen) omassa kaapissa vauvavermeitä, vaikka mitään ei pitänyt etukäteen ostaa. Kavereiden vauvelit ovat tosin kaikki pääsääntöisesti tyttöjä, joten kovin tyttömäisiä on myös noi mun ostokset. Miehen täti ja veljen tyttöystävä lupasivat myös neuloa jotain meidän tulevalle vauvalle, mikä on kiva, koska itse en osaa mitään käsitöitä. Aika aikaisessa vaiheessahan tässä nyt vaateasioita mietitään, mutta en tietty heille voinut sanoa myöskään, et älkää neuloko mitään ! Varsinkin kun haluan niitä pikku villatakkeja :D

Tuntuuko teistäkin, että luonne muuttuu raskauden myötä ? Itse ennen nykyistä parisuhdetta kauan kyynisenä sinkkuna olleena eikä myöskään aikaisemmin kovin lapsirakkaana henkilönä suorastaan nauran välillä hössötyksiäni. Hyvin voi heittää häränpyllyä ajatukset kolmessa vuodessa. Ilmeisesti se vanha klisee, että "oma laps on vaan ihan eri asia", pitää jälleen paikkansa !

t.P.Pamela, vissiin rv 14 ja jotain

Ps. Mies tajus viikonloppuna, että myös lastenvaunuihin voi valita erilaisia pyöriä ja vanteita ja lisäosia. *Huokaus* Nyt meillä alkaa vaunujen kanssa se sama veivaaminen, kun autoa ostaessa... :)

Olo ollut niin rättikatkipoikkiväsynyt, etten ole mitään jaksanut kommentoida, lueskelemassa olen silloin tällöin käynyt. Nyt tuntuu siltä että ehkä elämä tästä vielä voittaa, painokin on alkanut vähän menemään ylöspäin neljän kilon pudotuksen jälkeen. Vähän maistuu jo ruokakin paremmin, annoskoot on vain paljon pienempiä kuin ennen raskautta. Ja syömisen jälkeen pitää ottaa jonkun aikaa tosi rennosti ettei kaikki tule ylös=(

Mitähän kaikkea täällä onkaan puheltu... ainakin kärryistä ja hoitopöydästä. Meillä onneksi löytyy molemmat ennestään, mutta komppaan täysin muutamaa huhtiäippää joiden mielestä hoitopöytä on suhteellisen turha kapistus. Meilläkin on ollut aina hoitoalusta jollain tasolla vesipisteen lähellä ja makkarissa sijainnut hoitopöytä on yleensä vain kerännyt roinaa päälleen=)

Ainoa mihin meinataan investoida on cragon telakallinen kaukalo ja matkarattaat jotka saa yhteen. Meillä oli kuopuksella nuo ja ne olivat kyllä aivan ehdottomat, ehdittiin vain jo laittamaan kiertoon.

Vakuutus on harkinnassa. Vanhemmilla meillä oli lähivakuutuksen lapsiturva josta ei ollut sitten niin minkäänlaista hyötyä, joten se irtisanottiin viime keväänä. Hirvittää ajatuskin kuinka paljon sitä tuli turhaan maksettua monta vuotta. Meillä täällä tuo julkinen terveydenhoito toimii ihan hyvin, ja jonkun perus-korvatulehduksen takia ei viitsi yksityiselle mennä kun omavastuu on yllätysyllätys juuri samaa luokkaa kun yksityisellä peruskäyntimaksu. Ja vaativammat jutut ovat sujuneet aina jouhevasti keskussairaalan kautta.

Minä väitän vastoin kaikkia oppikirjoja tunteneeni vauvan tölvimisen jo parin viikon ajan. Ihana tunne kun pienen pienet jalat ja kädet muksii aina välillä=) Ja masullaan ei pysty enää nukkumaan.

Kerroin vauvasta töissäkin jo. Ihan positiivissävytteisiä onnitteluja sain, vaikka olin vähän muunlaistakin kommenttia odottanut, onhan tämä nyt kuitenkin jo neljäs äippäloma 10 vuoden sisällä...

Nyt neljävuotias roikkuu hihasta, haluaa tulla pelaamaan pikkukakkosen pelejä. Ollaan kotipäivällä, raukalla on kauhea nuha enkä raaskinut viedä päiväkotiin=(

palaillaan! T: helmielina ja neponen 15+4 (vau, noin paljon jo!)

Vieläkö joukkoon mahtuu? :)

Olen satunnaisesti käynyt lueskelemassa juttujanne mutta aika ummikkona messiin...

Hieman taustaa; Pari muksua entuudestaan (04&06) ja Lupun la olis 30.3 mutta jotenkin tämä huhtikuu tuntuisi sopivammalta(ts. yli mennään? :)

Alkuraskaus on ollut ihan mahdoton, olenkin joitain viikkoja jo saikulla lepäillyt. Viikolta 4+ alkoi mahroton väsymys ja etominen, sitä onkin jatkunut 24/7 tähän päivään asti. Lisäksi tuli sitkeä flunssa joka max. muutaman tunnin jalkeilla olon jälkeen nostaa lämmöt ja vetää tämän mimmin punkkaan.. Oksentelemaan aloin vasta 12+0 (kohtalon ivaa? :) ja nyt pönttö onkin tuttu kaveri päivittäin. Painoa on tullut kuitenkin(syön aina kun vaan pysyy sisällä..) ja tärkeintä; Lupu voi hyvin. Eiköhän se vielä tästä...

Tämä oli nyt kokonaan omaa napaa mutta koetan jaksaa käydä täällä aktiivisesti ja tutustua teihin muihin että kommentoimaankin pääsee sitten.

Jo-hanna ja Lupu 16+2

Olen kyllä sun kanssa ihan samaa mieltä, pois täältä on päästävä!

Teen nyt toiv. viimeisen passin ja haen sitten saikkua.Ja sitten alkaa taistelu

ruotsin valtion kanssa päivärahoista, äitiysrahoista ja lapsilisistä.

Olen sen jo kaksi kertaa joutunut tekemään ja taas tuntuu ylitsepääsemättömän

vaikealta:)

Vointeja sinnekkin!

Sailori&Panu 13+

Santra -> luin viestiäsi. Pikkuinenhan on ollut aika iso. Kävin itse ultrassa 12+5 neuvolan mukaan, niin masukki oli himppua vaille 7 cm pääperämitalta, niin viikoiksi tuli 13+1. Onko tuo sulla sit ihan pikkuisen oikea pituus? Voimia sulle! Ei sellainen mies välttämättä ansaitse sinua eikä lasta. Toivottavasti sulla on tukijoukkoja, ei sillä ettetkö pärjäisi, mutta uskon niistä olevan paljon apua.

Tänään viides päivä ilman pahoinvointia :):):)

Sivri ja Masukki rv14+6

Tuolla viime viikon keskustelussa joku kertoi, ettei tunne olevansa raskaana! Oikeestaan sama täällä! Vaikka väsymystä onkin, mutta sitä oli jo ennen raskautta, että ei silleen eroa! Mutta pahemmin mitään oireita ei ole ollut.. Ja jos jotain pientä on ollut, ne olisi voinut liittyä muuhunkin kuin raskauteen.. Pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan, että joku tuolla mahassa myllertää, mutta muutamia viikkoja sitten piti oikein itseä muistutella että raskaana ollaan, kun ei "tuntunut missään"!!! Mahan kasvua minullakin vaikea arvioida, kun tuo vararengas vatsan ympärillä on.. toisaalta nyt alkaa tuntua, että maha ois kasvanut, mutta toisaalta kuitenkin ajattelen että se on vaan se vararengas, mikä siinä mahan päällä on... sori sekavaa selostusta.. Tosin äitini sanoi, ettei hänelläkään ollut missään neljässä raskaudessa oireita! Liekkö sitten sukuvika.. en tiedä..

mutta mukavaa viikon alkua kaikille!

KevätPerhonen ja toukka 14+4

Kerrankin olin itsekäs ja otin töistä 2 päivää vapaata kun koululaisillakin on syyslomapäivät. Kyllä tuntuu niin kivalta kun on 4 päivää aikaa olla ihan kotona puuhastelemassa. Tänää alkaa kyllä tytön huoneen remontti, joten ei tätä kyllä voi lepäilyksi kutsua. Aina se työolot kuitenkin voittaa. Ja pakko tuota remonttia on nyt jatkaa ettei tule ahdistus jos keväällä on vielä kaikki kesken. Ahdistus tulee kuitenkin kun meidän ahtaissa tiloissa on sitten 4 asukkia. Tässä yleisessä taloudellisessa tilanteessa mammalomaa odotellessa ei kauhesti tee mieli investoida uuteen asuntoon. Kai tässä aina sen vauva-ajan jaksaa.

Yleinen olo vaihtelee kovasti. Välillä on aivan loisteliaita päiviä ja välillä mehut on aivan poissa ja pahaolo vaivaa. Nyt on tullut tuonne alavatsaan lisäksi sellaisia mukavia vihlovia kokemuksia, jotka pysäyttää liikkumisen kyllä aika tehokkaasti.

Muuten kaikki ihan ok. Ainoa ärsytys on ollut kun mies (joka siis toista lasta halusi yli kaiken) ei millään välillä ota muistaakseen, että elämä muuttuu taas kun tulee vauva taloon. Se ehdotteli jo ties mitä laskettelureissuja ja moottoripyörämatkoja ensi vuodelle. Väillä ne näköjään unohtaa koko asian kun niillä ei ole tätä kumpua muistuttamassa asiasta.

Yhden pienen vauvapaidan ostin työmatkalta kun en voinut vastustaa kiusausta. Olin päättänyt kyllä etukäteen etten moiseen hömpötykseen ryhdy. Yksi syy on tilanpuute ja toinen se, että sitten siitä ei tule mulla loppua. Vaunut meinaan suosiolla hankkia vasta joskus maaliskuussa. Ne mammahousut on vaan pakko löytää. Ei vaan mitenkään tee mieli mennä niitä sovittamaan.

Jeps, mutta minä alan täällä raivaushommin. Jos laittais nyt tuulemaan niin varmaan ehtii ottamaan päivällä sitten päikkärit sadepäivän kunniaksi :-)

Jaksamista kaikille!

Päkkänä (ja Saku) 14+0

no minulla taas ollut kamala olo. tänään oli neuvola ja kaikki muuten hyvin mutta paino tippunut -700g per viikko, yhteensä 5,2kg. sydän ääniä koitettiin kuunnella mutta ei niitä löytynyt, toivottavasti masukil kaikki hyvin.

huomenna menen np-ultraan joten sielä selviää paljon sitten... yön yli pitää jännittää koti alkaa näyttää kamalalta kun ei vaan ole voimia siivota koko ajan... yksin kun hoitaa taloutta niin tuppaa noi kotityöt välillä kasaantumaan, onneksi minulla kumminkin ne sottapytty tytöt myös apunakin...

no se siitä omaan napaan tuijottamisesta.

usein käyn lukemassa näitä mutta en aina jaksa mitään kirjoittaa.

hyvää maanantai päivää kaikille :)

Moi!

Muutamaan viikkoon ei oo tullu taas kirjoitettua.. Mut meitä taitaa olla useampiakin taustalla pyörijöitä :)

Mitä teille kuuluu? Joko masut kovasti kasvaa? :)

Mulla pahoinvointia on jatkunu viime viikkoon saakka. Nyt ollut muutama päivä taas ihan hyvä olla :) masu kasvaa, kun masukki kasvaa. Kiloja ei oo tullut lisää kuitenkaan mainittavasti, eikä onneksi oksentelun seurauksena ole tippunutkaan.

Np-ultrassa käytiin. Oli uskomatonta nähdä pikkuinen siellä :) mieskin oli mukana.. Laskettu aika aikaistu muutamalla päivällä eli tän hetkinen olis sit 8.4.

Vaunuista teillä oli tuolla jokin aika sitten puhetta. Itse ostin käytettynä Emmaljungat. Luulen että hulluks olisin tullu jos olis pitäny vaan vertailla ja vertailla.. Katson millaiset nuo on, ja jos tulevaisuudessa kasvattaa lisää perhettä niin sit voi miettiä uudelleen et tarviisko mitä ominaisuuksia lisää..

Mahallaan en pysty enää oikein nukkuu..tulee tosi paha olo.. En tiedä johtuuko siitä että istukka on tuossa edessä alhaalla..? Ja kylellään nukkuessa joutuu tukemaan mahaa altapäin. On ollu ihana nähdä mahan kasvavan :) sitä on paljon mukavampi silitellä ja höpötellä sille :)

Onko kellään tietoa lähivakuutuksen lapsivakuutuksista? Kävin siellä nettisivuilla niin löysin vain Lapsiturvan. Mutta kun ei ole kokemusta tuollaisista niin en oikein tiedä onko se riittävä?

Tuli melko paljon omaa mahaa ;)

Terkuin Sivri ja Masukki rv 14+5

Ja tsemppiä odotukseen! Nauti sinä pienestä elämästä, vaikka tuleva isä ei ymmärtäisikään hyvän päälle! Mä en käsitä miehiä...

tuuti

Jeps, tänään oli se kauan odotettu päivä vihdoin mullakin, np-ultra! Kaikki oli tosi hyvin! Kohtu oli kääntynyt oikealle puolelle, joten joutui aika kovasti painelemaan mun masua, mutta sieltähän se sitten löytyi, meidän kauan odotettu pienokainen! Olin ihan vähällä, etten purskahtanut itkuun, mutta sain kuin sainkin pidettyä tunteenpurkauksen sisälläni. Mies oli kans aivan haltioissaan, kyseli siltä ultralääkäriltä kaikennäköistä :) Vauveli vastas tasan tarkkaan viikkoja eli 12+1 ja laskettu aika siis pysyi samana 29.4. Pituutta oli komeat 6,3 cm! On ne vaan pieniä vielä, mutta selvästi kuitenkin erotin kädet ja jalat ja kovin oli myös vilkkaalla tuulella. Niskaturvotus 0,68mm eli nou hätä! Aivan mahtavat fiilikset!

Jo-hanna, tervetuloa mukaan! Itsekin kirjoittelen vähän satunnaisesti, mutta lueskelen ahkerasti. Mukavaa piristystä työpäivään!

Mulla olo on alkanut tällä viikolla jo hiukan helpottamaan, mutta vieläkin on kaikennäköistä "kremppaa". Inhottavimpia on nyt nuo vatsan "puukotukset", ultralääkärin mukaan johtuu mun endometrioosista (joka siis jo kerran leikattu) ja niiden kiinnikkeiden katkeilusta, kun kohtu kasvaa. Onneks niidenkin kipujen pitäis kohta vähentyä ja nyt saa vaan keskittyä vatsan kasvatteluun!

Tänään kerrotaan illalla meidän 4 v. pojalle vauvasta, jännää!

Hyviä (parempia) vointeja kaikille!

Lumikide ja pikkuinen 12+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat