Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Te, joilla on polvien/polven kanssa ongelmia ja ylipainoa. Oletteko harrastaneet juoksua / hölkkäämistä? Uskaltaiskohan, jos aloittaa varovasti ja polvituen kera?

Mulla on mennyt polvilumpio sijoiltaan n. kymmenen vuotta sitten. Ei leikattu. " Naksahtelee" silloin tällöin. Nyt koitan saada sitä vahvistumaan ja pudottaa painoa (jotta polvikin kestäisi paremmin).

Kommentit (8)

TARKKAILE niitä juoksuaskeliasi ja KYLLÄ, EHDOTTOMASTI se polvituki.

itse en pysty juoksemaan ja nopea kävely useana päivänä peräkkäin (etenkin viileässä) saa polveen pistävän kivun. yliliikkuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täytyy myöntää. itselläni siitä polvilumpiojutusta on vasta 3 vuotta ja se kaikki kipu on tuoreessa muistissa, joten en uskalla juosta. Jos haluat juosta, ota yhteyttä työterveyshuoltoon (jos sinulla sellainen on) tai terveyskeskukseen ja pyydä neuvoja fysioterapeutilta. terv. kuutonen

ja me tänäänkin kiersimme uusia ja hienoja paikkoja! En oo huomannutkaan miten kauniiden paikkojen lähellä me asutaan. Vanha kartanoalue, luonnonsuojelumetsää, kesä teatteri, maastopolkuja ja ihan keskustan vieressä! Joki ja joen yli paljon kauniita vanhoja siltoja ja putouksia. Tulee huomaamatta poljettua useita kilometrejä maisemia ihaillessa! Tämä ei tietenkään ole joka paikassa enään mahdollista kun joka pläntti rakennetaan täyteen.

mulla meni ekan kerran viime syksynä polvilumpio sijoiltaan, sen jälkeen mennyt pari kertaa pahasti ja vielä välillä napsahtelee. Kevät on ollut helpompi ja kesän aikana ei ole juuri oireillut. Leikata ei vielä.

Liikkuminen jäi aikalailla tuon polven takia. Kävelyllä oon jonkin verran käynyt ja nyt oon parin viikon aikana tehnyt kolme pitkää pyörälenkkiä! Eikä ole polvi vielä ainakaan oireillut! Joka kerta matka ollut useampi kilometriä, pisin lähes 10km. Jospa tämä urheilu olis hyväksi! Ylipainoa mulla ei ole.

kuntopyöräilyä. itselläni on mennyt lumpio sijoiltaan pahasti ja se leikattiin. itse olen kävellyt pitkiä lenkkejä ja ajanut kuntopyörää silloin kun olen halunnut kunnon hien. itse en juoksisi ja riskeeraisi polveani ainakaan ylipainoisena.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat