Vierailija

Hei!

Olen 26v nainen ja jonkinlainen kriisi päällä: tahtoisin toteuttaa täyttymättä jääneitä unelmiani! Oikiksen opinnoista olen valmistumassa vuoden päästä ja mietin mitä vaihtoehtoja olisi lähteä esim puoleksi vuodeksi Brasseihin asumaan? Viisumit ja asunnot olen löytänyt tai siis selvittänyt, mutta miten työt??

Voisiko sinne päästä joihinkin mielenkiintoisiin hommiin tällä koulutuksella? Länkkärifirmaan? Tai mistä kontakteja siellä? Pääasia olisi kuitenkin kielitaito ja elämänkokemus... Ettei tarvisi vanhana katua kun nyt ei ole lapsia ja opinnotkin kesken.. Meidän yo:lla yksi bilateraalivaihtopaikka sinne, mutta vaikea päästä ja mieluummin menisin töihin! Lähtö mahdollinen aik ensi loppukesästä!

KIITOS kaikille avusta!

Kommentit (7)

Nettiä olen selannu, käsittämättömän vähän kontakteja/ tietoa. Koko ajan vain tulee et todella vaarallista Brasseissa jne.

Oikis on yleistutkinto jolla voi tehdä melkein mitä vain. Motiivina minulla elämänkokemus, kielitaito. Suomi ahdistaa ja tämä elämäntilanteeni!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla olisi siellä yksi kollegani, joka ottaisi kemian alan tutkijan mielellään tiimiinsä. Mutta sinulta ei taida labrahommat oikein luonnistua.

Ehdotan, että etsit netistä kontakteja. Yliopistoihin voi päästä suht. helpolla tutkimustyötä tekemään, mutta yleensä työn huono puoli on surkea liksa. Sitä voi tosin hieman parantaa hakemalla Suomesta apurahoja. Ota yhteyttä suoraan proffiin, heillä voi olla tietoa.

Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä suoraan paikallisiin firmoihin. Ylikansalliset yritykset ovat parhaita, sillä heillä on pienin kynnys palkata ulkomaalaisia (erityisesti jotain eksoottisia suomalaisia). Soittelemalla hr:ään saat kuulla millaisia mahdollisuuksia voi olla päästä ko. yritykseen.

Jäin vian miettimään, että miten tuossa juristin tutkinnossa huomioidaan kansaivälisyys. Toki siellä varmaan jotain kansainvälistä oikeutta opetetaan, mutta miten opit ovat muuten sovellettavissa muihin yhteiskuntiin? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun en tiedä asiasta. Olen vain tottunut, että ekonomit ja di:t sujahtavat helpostikin ulkomaille töihin, juristikavereistani kukaan ei ole lähtenyt maailmalle (voi siis olla sattumaakin).

.. etsit töitä Suomesta sillä mielellä että haluat HETI ulkomaille. Tällaisista lähtijöistä on monilla firmoilla pulaa. Toisaalta samalla voit päästä expat-sopimuksella ulkomaille, joka on PALJON helpompi, rahallisesti kannattavampi ja turvallisempi tapa kuin omatoiminen ulkomaanseikkailu. Mutta tällöin ei kannata rajata vaihtoehtoa vain Brasiliaan, vaan ennemminkin olla valmiina lähtemään mihin tahansa.

Eli selailepa mm. Nokian, Jaakko Pöyryn, Ahlstromin, Koneen,... avoimia työpaikkoja ja/tai ota yhteyttä suoraan hr:ään ja kysele heidän kommenttejaan tällaisista vaihtoehdoista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat