Vierailija

Kommentit (27)

A-sun TO-SI ki-vas-sa ker-ros-ta-lo-a-sun-nos-sa ja sii-tä luu-lin myös kir-joit-ta-nee-ni.

En jaksa enää kikkailla noilla tavuviivoilla. Niin, siis lähinnä naureskelin, että onhan se surkeaa, kun joutuu asumaan hyvässä kerrostaloasunnossa ja pihankin hoitaa joku huoltoyhtiö, laittaa nurmikot ja kukkapenkit. Eikö sitä aina kaikki omakotitaloasujat ylistä, kun saa pihaakin laittaa ihan omin käsin.

No ohi viuhu. En viitsi enää katsoa taaksepäin, millä numerolla kirjoitti se, miksi tämäkin piti vielä kirjoittaa.

Asuimme isossa omakotitalossa,mutta ihan omasta vapaasta tahdosta muutimme kerrostaloon.

Eikä kyse ollut laiskuudesta etteikö olisi jaksanut tehdä omakotitalon vaatimia hommia vaan ihan siitä että kaipaan elämää ympärilleni.

Meillä tosi mukavat naapurit ja kiva piha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja julksillakin pääsee. Meillä on kahden siskoni kanssa yhteinen kesämökki Porvoossa, se riittänee. En kaipaa ympäri vuotista asumista omakotitalossa. Olen kaupunki-ihminen ja valitettavasti et saa omakotitaloa rautatieaseman nurkille ;)

Laskitko miten isoja tontteja tuohon neliökilometriin mahtuu 17. lle?

Vierailija:

Lainaus:

suomalaisia on 17 neliökilometrille, joten ei tule kovin ahdasta

Halusimme uuden/ uudehkon asunnon nykyiseltä asuinalueelta, itse emme ole valmiit rakentamaan.

Emme olleet valmiit tinkimään alueesta emmekä asunnon laadusta/ kunnosta.

Sen vuoksi kerrostalo on ainoa vaihtoehto, saimme ostettua ihan uuden asunnon ihanalta paikalta. Omakotitaloon ei olisi ollut varaa.

Minä ainakin kieltäydyn uskomasta, että joku oikeasti olisi niin tollo, että surisi teityn - oman makunsa mukaisen - valinnan asumisessaan tehneitä perheitä.

Minusta on pikkuisen surullista, jos joku joutuu vasten halujaan asumaan yhtään minkäänlaisessa asunnossa esim. rahatilanteesta johtuen, mutta toisaalta sellaistakin se elämä välillä on. On niitä surullisempiakin kohtaloja kuin oma koti ihan missä tahansa...

Itsekin allekirjoitan kuitenkin sen, että kt-asunto voi todella olla valinta. Ja kai niitä oikeasti löytyy sellaisiakin tolloja, jotka oikeasti eivät sitä ymmärrä (vaikka tämän ketjun ap nyt vain selvästi halusi provoilla). Itse laitoimme juuri lähemmäs 300 000 omaan pieneen kt-kolmioomme Helsingin Lauttasaaressa, eikä edes tullut mieleen sijoittaa samaa rahaa ok-taloon jossain sivummalla. Toivottavasti vielä joku päivä kun vielä " pikkaisen" omaisuutta kartutetaan, voidaan muuttaa minun ultimate unelmien kotiin: Krunikaan tai Etu-Töölöön johonkin jugent-talon entisöityyn ullakkohuoneistoon, ja nimenomaan kerrostaloon! Harmi vaan kun ne maksavat puolesta miljoonasta ylöspäin.

Loistava asunto hyvällä paikalla ja kaikki mukavuudet, mitä mieleen on juolahtanut hankkia. Ja kamalaksi asian tekee se, että joku aina hoitaa pihan tosi nätiksi. Mä en voi kuin ihailla. Nyyh. Onkohan elämällä tarkoitus. Alkaa ihan itkettää, kun on näin surkeeksi mennyt. ;O

Vierailija:

Lainaus:

Ihana 3h+keittiö kilometri Hgin keskustasta. Talo rakennettu 1912 ja ihanampaa kotia en ikinä voisi kuvitella. Tule vaikka käymään kylässä ihastelemassa!

Mä en oo koskaan tajunnut tota vanhojen talojen ihanuutta. Mun mielestä ne asunnot saattaa olla ihan kauheita. Mielummin mä ottaisin uuden ja modernin kuin vanhan hirvityksen.

Asumismuoto on useimmissa tapauksissa valintakysymys. Tutkimuksellista tietoa paitsi tuo ensimmäinen viisaus, joka tuli mieleen ihan itseltäni.

Vierailija:

Lainaus:

Loistava asunto hyvällä paikalla ja kaikki mukavuudet, mitä mieleen on juolahtanut hankkia. Ja kamalaksi asian tekee se, että joku aina hoitaa pihan tosi nätiksi. Mä en voi kuin ihailla. Nyyh. Onkohan elämällä tarkoitus. Alkaa ihan itkettää, kun on näin surkeeksi mennyt. ;O

Ihana 3h+keittiö kilometri Hgin keskustasta. Talo rakennettu 1912 ja ihanampaa kotia en ikinä voisi kuvitella. Tule vaikka käymään kylässä ihastelemassa!

Vierailija:

Lainaus:

Ja kyse siis hesasta.

En oikein osaa ottaa osaa ap:n suruun, kyllä molemmissa asumismuodoissa on omat puolensa. Omassa talossasi olet talkkari, huoltomies, puutarhuri ja mitä ties ihan itse -toisaalta oma talo ja oma piha on kyllä jotain, mitä jaksaakin tuunata tiettyyn pisteeseen. Kerrostalossa taas olen saanut asua huolettomana monesta asiasta, - lähellä stadin " sykettä" ja kuitenkin turvallisesti. En siis vetäis ranteita auki, vaikka takaisin kerrostaloon joutuisinkin, en kyllä sitä nyt tällä hetkellä toivoisikaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat