Vierailija

Mulla sattuu tosi paljon korviin lentokoneessa nousujen ja laskujen aikana. Olen lentänyt vain kahdesti, mutta molemmilla kerroilla sama juttu, enkä ole ollut nuhassa. Myös junassa tunnelien kohdalla käy kipeää, vaikkei niin paljon. Mieheni hämmästyi kun kerroin, etten ole kauhean innokas lähtemään lentomatkalle, koska korviin sattuu niin paljon. Hänellä ei kuulema satu lainkaan. Siitä tuli puheeksi myös nuo tunnelit, joissa mies ei myöskään tunne mitään erityistä. Olen aina luullut, että kaikilla tuntuu inhottavalta tunneleissa.

Mulla on ollut lapsena paljon korvatulehduksia ja korvia on puhkottu niiden takia. Voisikohan jotenkin johtua tästä?

Kommentit (12)

Normaalisti paine tasaantuu nopeasti ilman ongelmia. sinulla se ei suju niin hyvin. Nasolin tai otrivin nenäsumute helpottaa jonkin verran. Purkka on ehdoton eli nieleskellä täytyy koko ajan. usein auttaa jos kääntää pään sivuun niellessä. Apteekissa myydään myös paineen tasaustulppia joista itsellä ei kokemuksia. Pahimmillaan tärykalvo puhkeaa, sen isompaa vaaraa ei ole. Ja laitesukellus ei sinulle sitten sovi;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

puuduttavat korvatipat, duact (tai edes nenäsumute otrivin) sekä särkylääkettä reilusti ennen nousua ja laskua että ehtii vaikuttaa.

Noilla pitäisi pärjätä ainakin paremmin!!

Auts ja muistinkin myös että mullakin sattui poskionteloihin lennoilla. Olin jo unohtanut sen.

Kiitti vinkeistä! Pitää harkita vielä sitä lentämistä. Aika vastenmieliseltä se ajatus kyllä tuntuu.

ap

toisilla on käytävät ahtaammat. Nieleskele, syö purkkaa, ne tasaavat ilmanpainetta välikorvassa (ilmanpaine alenee kun kone nousee ja päinvast). Apteekista saa myös ostaa nasolin-tippoja nenään juuri ennen koneeseen menoa

tai ei korviin vaan poskionteloihin ja silmien taa, ihan hirveä kipu laskeutumisten aikana (4 lentoa), viimeiset 2 lentoa otinkin sitten hirveät tropit ennen laskeutumista (duact, otrivin nenäsumute, 600mg särkyläääkettä) eikä enää tuntunut pahalta.

Mulla on sama vika ap, ja olen aikuisiälläkin kärsinyt korvatulehduksista koska korvakäytävät tuolla nielun puolella ovat aika pienet. Lnetomatkat ovat siis yhtä helvettiä ja lääkäriltä olen saanut Duactia joka auttaakin jonkin verran. Jos en ole Duactia ottanut niin nuhasuihkeetkin auttavat ja lisäksi olen käyttänyt puuduttavia korvatippoja. Sarvikuonolla huuhtelen tiheästi viikon ennen lentoa...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat