Seuraa 

Elikkäpä..

Lääkäri totesi että " kohdunsuu sormelle auki ja pehmennyt"

Olen raskausviikolla 30+5 ja mietiskelin tässä onko muilla ollut tässä vaiheessa? Ja onko vauva syntynyt normaaliin aikaan?

Kommentit (7)

En nyt muista enää tarkkoja päivä mutta siis 32 viikkoa oli jo täynnä. Mulla tuli supistuksia useampana päivänä säännöllisesti, mutta lepo aina auttoi.

Neuvolan laittoi mut naikkarille tarkastukseen jossa todettiin että kohdunsuu oli auennut 1,5cm ja sain kokeilla kotona täydellistä lepoa, jos ei olis onnistunut olisivat ottaneet sairaalaan makoilemaan. Neuvoksi antoivat makoilla lämmin pyyhe mahan päällä jos supparit ei ota loppuakseen, mitään ponnistuksia ei saanut tehdä eikä mitään saanut kantaa eikä nostaa, myös yhdynnät kiellettiin loppuajaksi. Anopin auttaessa 1v esikoisen kanssa sain onneksi levättyä hyvin ja supistukset rauhoittui muutaman viikon päästä. Rv 35 supistukset lähes tulkoon loppuivat kokonaan ja vauva syntyi lopuksi sektiolla 40+1, eli hyvin pysyi kuitenkin masussa.

Jos olisin joutunut sairaalaan olisivat voineet antaa supistusten " esto-piikkejä" tarvittaessa tai kypsyttää vauvan keuhkoja jos synnytys olisi alkanut. Kolmosen kanssa itseasiassa sainkin noita supistusten estopiikkejä jostain ihmeen syystä vaikka viikot oli supistusten alkaessa jo 38+6. Piikit ei auttaneet vaan vauva syntyi :).

Onnea sulle odotukseen! Lepäilehän nyt!

oli viikkoja 32+4, kun lääkärin tarkastuksessa oli kanavaa n.2 cm, vähän pehmennyt ja sormelle auki. Synnytystä alettiin käynnistämään lähestulkoon samasta tilanteesta (oli 2 sormelle auki) rv 40+2 painoarvion, 4,9kg, takia. Ties kuinka kauan olis vielä mennyt, jos ei olisi käynnistetty. Ja vauva olisi varmaan ollut sitten jo 6 kg, kun nytkin oli 5,3kg...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Supisteluthan juuri sen saa aikaan, että kohdunkaula pehmenee, lyhenee ja kohdunsuu aukeaa. Jos sulla paljon supistelee, kannattaa pysytellä mahdollisimman paljon makuuasennossa ja välttää raskasta puuhastelua. Jos tilanne olis hälyttävä, luulisi että lääkäri olis laittanut sut sairaslomalle ja komentanut sänkyyn.

Itselläni ekassa raskaudessa todettiin n. viikolla 33 kohdunkaulan lyhentyneen, kävin polilla ja mut komennettiin sänkyyn. Viikon kuluttua kontrolli ja eri lääkäri joka totes, että eihän tässä ole mitään hätää, saat olla normaalisti. Vauva syntyi viikoilla 37 + 6.

Elikkäpä...sairaslomalla kyllä olen...jo kolmatta viikkoa ja levätä vain pitäisi. Supistelut alkaa heti kun alkaa liikaa puuhasteleen.

Viime tarkastuksella oli tosiaan kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki, kanava oli ok, muutama päivä sitten oli ultra kun liikkeitä ei oikein tuntunu niin vauva oli raivotarjonnassa..

Nyt seuraavat kohdunsuun tilannetta..

Ja olen viikolla 31+4

Minulla yhä kivuttomia supistuksia ja iltasin saattaa joskus olla menkkakipua muistuttavaa kipua alamahassa.

viikko sitten oli lääkäri ja kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki.. viikkoja nyt n.31+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat