Vierailija

Eli anopin kanssa aina olleet välit mitä sattuu. Anopista riippuen, hän loukkaa ja huomauttelee asioista jotka eivät hänelle edes kuulu. Pitkän aikaa vain nielin kaiken kunnes sitten tuli mitta täyteen ja sanoin asioista. Sen jälkeen anoppi vähäksi aikaa "rauhoittui". Mutta nyt taas naljailu alkanut. Ja nyt en siedä häntä yhtään silmissäni, ehkä nuo hormonitkin vaikuttaa, en edes puhelimessa. Mutta siis kumpihan nyt sitten olisi parempi että yrittää edes jollain lailla nähdä, vaarana on täys räjähdys vai pitää taukoa näkemisessä? Mielipiteitä ja perusteluja, kiitos.

Kommentit (13)

Jospa ennen lapsen syntymää pitäisit puhuttelun/keskustelette syvällisesti - meillä ainakin auttoi anopin ja äidin kanssa. Halusivat enemmän kovasti olla yhteydessä lastenlapsiinsa kuin jatkaa vtuiluaan. Pientä lipsumista on ollut, mutta joutuvat välillä kovasti nieleskelemään/pidättelemään itseään. Uskovat kyllä, että voin laittaa välit poikki, onneksi mieheni ajattelee samanlailla. Omaa 9-kymppistä mummoani en enää "kouluta", pakko sitten jälkikäteen keskustella mummon vainoharhoista lasten kanssa.

Lapset jostain syystä rakastavat ja ovat aivan hulluina tuohon tekopyhyyden kuningattereen. Siedän silmissäni, en näytä tunteitani lasten aikana. Saa käydä meillä lapsia katsomassa aina kun haluaa (käy 1-2 krt/kk n 3h/krt) ja koko perheen voimalla käymme istumassa iltaa noin kerran kuussa.

Annan kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En enää välitä. Tai jos oon rehellinen, niin joskus loukkaannun, mutta en näytä sitä muille, miehelleni kerron =).

Aseta itsesi sen ääliön yläpuolelle ja anna lapsellesi mahdollisuus tutustua mummoonsa. Olen sitä mieltä, että hyvä suhde isovanhempiin on lapselle hyväksi.

Olen melko varma, että kunhan nuo meidän ipanat tuosta kasvavat, taitavat itse tajuta mikä mummo on pohjimmiltaan. Mutta johtopäätökset mummon luonteesta saavat tehdä itse. Tietenkin seuraan silmä tarkkana vierestä, mitä anoppi tekee ja puhuu lasten aikana. Puutun epäkohtiin heti jos niitä ilmenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Isovanhemmilla ei ole oikeutta lapsenlapsiin sinänsä, mutta lasten kannalta on todella surullista, jos eivät saa tutustua mummoonsa.

Vaikka mummo olis kuinka kusipää sulle, niin se voi oikeesti olla todella hyvä mummo lapsillesi.

Tiedän yhden tosi kusipäisen narsistiäijän, joka on hyvä isoisä...

Lainaus:

Lapset jostain syystä rakastavat ja ovat aivan hulluina tuohon tekopyhyyden kuningattereen. Siedän silmissäni, en näytä tunteitani lasten aikana. Saa käydä meillä lapsia katsomassa aina kun haluaa (käy 1-2 krt/kk n 3h/krt) ja koko perheen voimalla käymme istumassa iltaa noin kerran kuussa.

Annan kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En enää välitä. Tai jos oon rehellinen, niin joskus loukkaannun, mutta en näytä sitä muille, miehelleni kerron =).

Aseta itsesi sen ääliön yläpuolelle ja anna lapsellesi mahdollisuus tutustua mummoonsa. Olen sitä mieltä, että hyvä suhde isovanhempiin on lapselle hyväksi.

Olen melko varma, että kunhan nuo meidän ipanat tuosta kasvavat, taitavat itse tajuta mikä mummo on pohjimmiltaan. Mutta johtopäätökset mummon luonteesta saavat tehdä itse. Tietenkin seuraan silmä tarkkana vierestä, mitä anoppi tekee ja puhuu lasten aikana. Puutun epäkohtiin heti jos niitä ilmenee.

Jos osottautuu mummoksi, joka on haitaksi lapselle, niin sitten vasta välit poikki.

Aina ei kemiat kolahda, mutta fiksut ihmiset pysyvät väleissä sukulaistensa kanssa. Lukekaapa Merete Mazzarellan Huomenna pelataan Afrikan tähteä.

mahdollisimman vähän yhteyttä. ei sulla oo mitään velvollisuutta pitämään yhteyttä vittumaiseen ihmiseen vaikka olis anoppi. lapsen syntymän jälkeen varmasti tilanne vaan pahenee jos et tee asiaa selväksi. hänellä ei oo mitään oikeuksia sekaantua teidän elämään. välit poikki jos ei anoppi opi. anoppi siinä enemmän menettää kun sinä

Lainaus:

Isovanhemmilla ei ole oikeutta lapsenlapsiin sinänsä, mutta lasten kannalta on todella surullista, jos eivät saa tutustua mummoonsa.

Vaikka mummo olis kuinka kusipää sulle, niin se voi oikeesti olla todella hyvä mummo lapsillesi.

Tiedän yhden tosi kusipäisen narsistiäijän, joka on hyvä isoisä...

Varasti miehen firmasta rahat ja sai sen konkurssiin, huorittelee, tekee perättömiä ilmiantoja poliisille, sossuun ym, häiriköi jo kertaalleen itselleen lähestymiskiellon, ei päästä mökille - koska se on hänen kotinsa(ei muuten ole) ja uhkaa polttaa koko paikan, jos tulemme(häätö päällä, mennään käräjien kautta, jos vaikka paikka säilyisi - miehen ainoa perintö isältään). Tehnyt kostona oikeushässäkän (koska joutui käräjille varkaudestaan), jota puidaan jo kolmatta vuotta.. mutta hän on kuitenkin täydellinen, auttavainen ja muutoinkin hyvä kristitty. Ainakin omien puheittensa mukaan.

ps. lapsemme eivät mummon puheitten mukaan ole hänen lastenlapsiaan

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat