Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (44)

Ajattelin laittaa tähän hieman kuulumisia eli tuossa tyttö tuhisee omassa sängyssään, ihanaa... Eli eilen tuli 35 rv täyteen ja pääsimme kotilomalle, nenämahaletkukin otettiin ennen pois vaikka senkin kanssa olisi kotilomalle päässyt. Painoa on nyt 1890g.Huomenna menemme osastolle ja jos kaikki on hyvin pääsemme sitten lopullisesti kotiutumaan. Meillä nuo maitomäärät ovat nyt 45-50 ml x 7. Kyllä päivät kuluvat tosi vauhdilla, kun pieni ei juurikaan jaksa vielä rinnasta imeä, vaikkakin tietysti sitä harjoitellaan. Eli kun aina vaipanvaihdoilla aloitellaan, sitten harjoitellaan rintaa ja loput sitten juodaan pullosta ja tämän jälkeen itse pumppaan maidot niin 1,5 h vierähtää mukavasti ja sitten jää 1,5 h muihin hommiin ennen kuin koko rumba alkaa alusta.

No onneksi oma maito riittää hyvin ja muutaman viikon kuluttua tuo pikkuneitikin on varmasti jo vahvistunut niin, että rinnasta imeminen sujuu ja tuo pumppaus jää sitten pois.

Teresa81: toivottavasti olette jo kotiutuneet tai pian kotiutumassa!!!!

Laitetaan nyt vielä noihin galluppeihin muutama kommentti eli juustoja on tullut maisteltua ja kuivaa kuoharia. Oikein kuivaa siideriä on myös jääkaapissa odottamassa sopivaa tilaisuutta. Tosin nuo määrät taas näin pitkän kuivan kauden jälkeen ovat muutamia hörppyjä, muuten alkaa jo päässä tuntua :)

Ja lapsilukuun, tämä on se viimeinen, nyyh:(, mutta omalla kohdallani aina tullut vaikea raskausmyrkytys ja nyt vielä aiemmin ilmennyt ei enää houkuttele pelleilemään omalla tai lapsen terveydellä. Saan olla onnellinen ja kiitollinen näistä neljästä ihanuudesta!!!! Toinen mikä ei myöskään houkuttele olisi sitten edessä oleva sectio, nyt siis kaksi alatie ja kaksi sectiota kokeneena.

No elokuiset tsemppiä loppuodotukseen ja jaksamista kaikille, vauvauutisia odotellen!!!

Wintergirl ja pikkukirppu 11vrk

On siis ollu kovasti taukoa kirjoittelussa mutta aktiivisesti olen teidän muiden juttuja lueskellut.

Kyllä varmasti on jännät paikat Helgalla ja muillakin joilla synnytys alkaa olemaan tosi lähellä ja päivä tiedossa.

Itse kävin eilen äitiyspolilla tarkastuksessa ja ultrassa. Oli todella helpottava reissu koska monenmoista mieltä askarruttavaa ja surettavaa asiaa pyöri mielessä ja pahimpana epätietoisuus tilanteesta.

Kerronpa siis vähän omaa taustaa. Olen rv8 piikitellyt verenohennuslääkettä päivittäin. Nyt sitten lasketun ajan lähestyessä asiaa enemmän tutkineena alkoi hirvittämään se että pistoksesta pitää olla kulunut 12h jotta voi epiduraalin saada. Ensimmäisen synnytyksen kohdalla se aikoinaan helpotti elämää niin paljon että sen nimeen vannon. =) Puudutusvaihtoehdot on muutenkin todella vähissä jos siitä pistoksesta on alle 12h. Eihän se tietenkään ole varmaa että mitään puudutuksia kerkeää edes saamaan mutta alkoipa tuo asia ja synnytys hirvittämään oikeen kunnolla.

Toinen asia sitten että vauveli viihtynyt perätilassa. Ei ainakaan helpottanut synnytysasioiden mietintää.

No eilen sitten ultrattiin ja siellä oltiin ainakin sillä hetkellä pää alaspäin. Lapsivettä on niin runsaasti ja tilaa liikkua että pyörähtelee vielä vaikka ja miten päin. Seuraillaan tilannetta neuvolassa. Painoarvio oli tällä hetkellä n. 2,7kg. Lekuri sanoikin että oli tosi helppo mitata ja virhemarginaali olisi tosi pieni. Ei siis synnytyspainoksikaan pitäisi valtavaa määrää tulla.

Lääkäri kysyi saako sanoa jos näkyy kumpaa sukupuolta tulokas on. Kun lupasin sanoi että ihan selvä lompsa tässä on. Ei oikeen tiennyt miten siihen olisi suhtautunut. Sitten otti pysäytyskuvan ja näytti häpyhuulet tarkemmin. Ajattelin että jos lekurin mukaan tulevalla tytöllä on tuolla lompsa niin mikähän nahkalaukku tämä oma levautettava ja tutkittava on. =) Siellä siis paikat vähän pehmentyneet.

Kyselin asiat jotka mieltä oli painanut ja olo oli varsin huojentunut käynnin jälkeen. Kaikki siis tosi hyvin. Pistokset vaan hiljalleen siirreltävä illasta aamuun kun kuitenkin se lähtö pääsääntöisesti ilta ja yöaikaan tulee niin on sitten se 12h väli helpompi saada.

Esikoinen on antanut masuasukille nimeksi " Tähti-taivas" . Saatiin kyllä sovittua että ehkä me mietitään vielä kunhan vauva nähdään muitakin nimivaihtoehtoja. =) Isosisko odottaakin kovasti että pääsee vaavia hoitamaan.

Tässäpä nyt sepustusta pitkän ajan jälkeen. =)

Mukavaa kesäpäivää kaikille!

Stella ja Tähti-Taivas rv 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja muille tulevaan synnytykseen. Itsellä muuten kaikki ok nuo sokeriarvot vain stressaa kun joutu näin loppuvaiheessa maanantaina aloittaan insuliinikin, joka sitt ei edes auta. Muuten olo ihan ok. Toivoo vaan että synnytys käynnistys jo tai käynnistettäisiin kun nuo sokerit vain nousee.

Kaverinikin synnytti toissapäivänä kaksoispojat rv37+1, joten tulivat juuri täysaikaisiksi.Joutui vain synnyttämään, vaikka olivat perätilassa ja ekakertalainen synnyttäjä. Synnytys olikin sitt tosi vaikee ja pitkä. Miksiköhän toiset saa sektion ja toisille ei voida tehdä millään, tässäkin tapauksessa toisen vauvan henki oli jo vaarassa!! Mutta kaikki onneksi hyvin nyt!

Neuvolan seurannassa oli mun arvot:

hb 120

rv 120/68

sf mitta 33cm

Painon nousu -1000g/vk, nyt koko raskaudessa 4.1kg

Vauva rt tarjonnassa, laskeutunut

liikkeet++

sydämen syke++

turvotusta ei ole

G: Juu-u, viimeistä lasta täälläkin masussa kannetaan. Eli tämä on meidän toinen lapsi. Kaksi lasta on meistä molemmista melko passeli lukumäärä. Tosin eihän ikinä kannata sanoa ei ikinä...

Tänään olin aamusta neuvolassa ja tässä saldo:

Rr: 111/75

Hb: 126 (ilman raudan syöntiä jo viikon verran)

Pissa: -/-

Sf: 31,5 cm

Syke: 140

Tarjonta: VIISTO!

Joo-o, tuli pienenä yllärinä, että vaavamme ei olekaan rt vaan on nyt tuolla mahassa oudosti viistottain. Viime neuvolassa täti oli satavarma, että pää oli jo tuolla ihan tosi, tosi alhaalla ja kiinnittynyt, mutta nytpä ei sitten enää ookaan.. saapa nähdä miten tässä käy. Kiepsahtaako vielä pt:hen asti! Terkka sanoi, että pitää kyllä tosi todennäköisenä, että sitten kun synnytys alkaa, niin pää kyllä plumpsahtaa oikeaan kohtaan. Alkoi mua ainakin nyt pikkasen jännittää, että mitäs jos ei niin käykään... =(

Vauvan kokoa yritti myös tunnustella ja sanoi, ettei ole iso vaavi tulossa. En tiedä kuin luotettavia nuo käsikopelo tuntumat aina on.

Eipä täällä muuten mitään kummempaa. Kovasti jo odotan, että pääsisin tositoimiin, vaikka osittain kyllä onkin nyt jo hirveä kaipuu tätä vauvamahaa kohtaan. Jos en enää ikinä saa kokea samaa uudestaan, vauvan potkuja yms. Muistan ainakin esikoiselta sen, että kun oli vauvan saanut ponnistettua ulos, niin tuli aivan järkyttävän ontto olo tuonne sisuksiin. Pitkään vielä tuntui tai luulin, että vauva on masussa ja jos joku suoli kurahteli tai tuli ilmakupla, luulin, että vauva potkii...mutta ei...

Ooteko itse ajatelleet, että miten jaksatte synnytyksen noin niinkun fyysisesti ? Mulla on siitä nyt joku ihme pelkotila, että tuntuu, etten jaksa ponnistaa niin kovaa ja niin kauan, kun vauvan ulossaaminen edellyttää ! Esikoisen aikaan olin fyysisesti tosi hyvässä kunnossa, mutta nyt tämän toisen aikana en ole harrastanut oikeastaan yhtään mitään liikuntaa, kunto on lähellä nollaa..

Tämmöisillä mietteillä tänään =)

Lion+lionbaby

Eli paljon olen lueskellut mutta tosi harvoin kirjoitellut tänne elokuisiin.

Itsellä la on 3.8 ja pinna tosi kireällä koko ajan. Kotona reilut kaksivuotias poika ja on kyllä ollut varsinaisen kiukkuisella päällä nyt monta päivää. Onneksi mies on lomalla ja he puuhailevat aika paljon keskenään niin itse saa jotain rauhaa. Tosin miehellekin tulee tiuskittua ajoittain, mutta onneksi en taida olla ainoa tässä porukassa :D

Olo on kyllä sen verran levoton että ei oikein mitään tähteelistä tule tehtyä.

Fyysisesti aika hyvä olo. Supistuksia tuli paljon 35-36 viikoilla, mutta nyt pariin viikkoon ei oikeastaan mitään erikoista ole ollut. Esikoinen syntyi 40+6 eli kait tämäkin menee yli la:n. Vaikka tosin 36 viikon tarkastuksessa koko neljän sentin kondunkaulakanava oli kadonnut, mutta se ei kait mitään varmaa synnytysajankohdasta kerro. Ennemmin sanoi lääkäri että se tarkoittaa vähemmän tunteja itse synnytystilanteessa.

Minuakin kiinnostaisi kun muutamilla harkitaan käynnistystä jo ennen la:ta. Minkä takia yleensä lähdetään käynnistämään? Itse olen luullut että raskausmyrkytys sun muut akuutit tilat ovat ainoita syitä käynnistykselle ja tietty jos koko alkaa olla suuri tai sitten 42 viikkoa lähestyy.

Meillä ehkä suurin organisointiongelma on esikoisen hoito synnytyksen alkaessa. Lähimmät sukulaiset ovat parin tunnin päässä ja elokuussa lähes kaikki ovat jo töissä, joten ei voi tulla välttämättä tännepäin. No, toisaalta olen jo tavallaan asennoitunut että saattaa sitä joutua yksinkin ainakin alkuun menemään sairaalaan. Jorviin olisi tarkoitus mennä kun siellä esikoinenkin syntyi. Mutta eiköhän kaikki mene mallilleen.

Tavaroita ei ole kauheasti tulut hankittua kun esikoiselta lähes kaikki valmiina. Tosin tiedämme että uusi tulokas on tyttö niin jotain vaaleanpunaista vaatettu on kyllä tulllut shoppailtua.

Ehkä merkittävin hankinta uudelle oli vanhoihin vaunuihin(Hartan Skaterit) sellainen adapteri, jolla saa Brtitaxin kaukalon suoraan kiinni. Meillä kun aina olemme liikkeellä autolla se on tosi hyödyllinen kun esikoisen kanssa oli vähän sitä ongelmaa että jos oli kaupoilla yms. ja nukahti vaunuihin niin sitten aina heräsi kun piti siirtää kaukaloon autoon. Nyt voi käydä kauppareissut niin että ajelee kaukalo kiinni rattaissa.

Hyviä vointeja kaikille.

Hettu_74 (38+5) la 3.8

no jopas pinon pituus yllätti, ahkerasti olette kirjotelleet jo heti aamutuimaan.

rapuäiti:

Lainaus:

Torstaina ois neuvola ja sit ens viikolla perjantaina se äitipoli missä katsotaan josko ois kypsä käynnistykselle. Tosin epäilen pahasti että ei ole :o(

Pakko kysyä rapuäidiltä, millainen kohdun suun tilanne on kypsä käynnistykselle tai millainen sen tulis olla? Kiinnostaa vaan kun mullekin hieman sitä käynnistystä suunnittelevat 3.8.

Titille onnea käynnistykseen, pidän peukkuja bdbd!

Täällä normaali oloa, yöllä sain suhteellisen hyvin nukuttua, lukuunottamatta vessassa ravaamista ja kuumuutta mikä tuntuu minua vaivaavan, vaikkei oikeasti olekkaan kuuma, varmaan johtuu raskaudesta ja verenkierron vilkastumisesta tai jotain.

Odottavan aika tuntuu tosiaan pitkältä, kun vaan odottaa vauvaa syntyväksi. Toisaalta eihän tuohon laskettuun aikaan ole enää hirveen pitkä aika, mutta voihan se mennä tietysti ylikin ja paljon, jos eivät sitten sillon 3.8. käynnistä... sitä odotellessa.

vauva2006 rv38+4, la 4.8.

Luulin jo etta paastaan tositoimiin kun kipeat supparit alkoi maanantai yona,herasin kesken unien supistuksiin ja niita alkoi tulla noin 5 min valein ja vessassa piti ravata koko ajan suolta tyhjentamassa...

Aamupaivalla paatettiin lahtea nayttaytymaan sairaalaan,mutta en ollut kuin 2cm auki eika tilanne muuttunut seuraavien tuntien aikana.

Nyt sitten kipeat supparit jatkuu noin 10min valein,mutta pitanee vaan odotella niiden tihenemista,apua.Jokuhan tassa kirjoitti etta tallainen olotila voi jatkua vaikka viikkokaupalla,voihan nena,haluaisin sellaisten suoraviivaisen synnytyksen etta tositoimiin heti.eika tallaista kiusaamista!

Nyt tuli vaan omaa napaa,kun olen niin kyrsiintynyt tahan olotilaan,sorppa!

Ikimba,la 1.8

Alussa kirjottelin muutaman kerran mutta sitten se jäi kun ei aika riittänyt, olen kyllä lukenut aina teidän jutut mutta kun olis mun aika kirjottaa niin sitten on aina jotain muuta. En siis vaan ehdi mukaan kun pinot on niin pitkiä. Nyt mies on ollut lomilla joten on ollu enempi aikaa mutta itteä painaa hirmunen väsymys joten kaiken vapaa ajan olen käyttänyt nukkumiseen tai ihan vaan löhöömiseen. Meillä siis 1v9kk esikoispoika ja aivan mahoton tapaus, koko ajan liikkeessä ja oikein toiminnan mies. Esikoista kun odotin niin oli niin autuas ihana raskaus kun sai vaan olla ja nukkua milloin nukutti, jäin jo noin 3kk ennen laskettua aikaa kotiin töistä joten sitä ehti nauttimaan olosta. Nyt sitten itkua välillä väännän kun on niin väsy olo ja ei jaksais (enkä ole edes töissä, hoitovapaalla). Selkää tai lähinnä häntäluuta jomottaa tosi paljon välillä ja muutenkin olo on välillä tosi epämukava. Mutta vielä kumminkin ihan siedettävä jos ottaa rauhallisemmin, pidemmät kävely reissut ym.. siivoukset ottaa todella koville.

Vauveli on masussa tod.näk melkein rt mutta tuntuu että pikkusen on viistosti, ainakin hikka tuntuu sivulla ei alhaalla. Jos ei hikkailis niin olis tosi vaikeeta hahmottaa että kuinka päin siellä oikein ollaan.

Jotain gallupeja nyt muistan joten vastailen niihin

Mihin esikoinen synnytyksen ajaks, no meillä asuu suku tässä tosi lähellä, miehen vanhemmat ja sisko perheineen asuu tämän saman tien varrella ja mun äiti asuu noin 5km päässä ja isä myös mutta sinne en uskalla poikaa antaa ja jos kaikki muut on kiireisiä niin sitten veli vielä asuu tuossa 1km päässä jota voi hätätapauksessa käyttää (ei tosin ole ollut lasten kanssa koskaan, ainakaan yksin) mutta ainakin anoppi on lupautunut vaikka jäämään töistä pois jos tarve vaatiin joten uskon että meillä tuo lastenhoito toimii just nappiin kun se aika tulee.

Se että onko tämä meidän vika niin jää nähtäväks, itte haaveilen neljästä lapsesta mutta mies puhuu vaan kahdesta mutta mä sanoin että ei tää homma nyt tähän jää kun kerta nämä kaks tuli nyt näin peräjälkeen. Kolmannesta olen kyllä haaveillu vähän myöhemmäks että ei sentään näin nopeesti kun nämä kaks vaikka ei tämä nyt niin kauheen nopeesti ole tapahtunut kun ikäeroksi tulee noin 2v.

Joku ihmetteli että miten jollekkin on voinut tulla vaan noin 4kg painoa lisää, samaa ihmettelen minä. Minä nimittäin laihduin noin 3kg kun tulin raskaaksi ja nyt viime neuvolassa painoni oli sama kun lähtöpaino eli siis ylimääräistä ei ole tullut yhtään paitsi tietty se 3kg mikä lähti siinä alussa pois. Ja todelllakin olen herkkuja syönyt niin että napa raikaa. Sf mitta oli viimeks neuvolassa (rv 34) 31 joten keskikäyrän yläpuolella mennään.

Mulla oli vielä joku juttu mutta jotenkin tää raskaus sulattaa aivoja että kaikki unohtuu ja nyt mies on tulossa koneelle joten tarttee mennä.

Toivottavasti ehdin vielä pinoutumaan tässä useammin, olis kiva kuulua johonkin porukkaan missä jakaa juttuja.

T.Silja rv 34+6 (la 30.8)

Ai niin ja oikein paljon onnea niille jotka ovat jo pienokaisen saaneet ja jaksamista niiden kanssa. Ja tsemppiä supistuksista kärsiville.

Tsemppiä kovasti niin Tittille kuin Helgallekin! Ja Stella, kieltämättä lääkärin kommentti oli varsin roisi, mutta aika huvittava!

Täällä vatsassa naksuu ja " maiskahtelee" , joka olikin uusi kokemus. Mitä lie mahtaa tarkoittaa... Mies kun lähti takaisin töihin, niin paluu arkeen oli niin totaalinen, että tuli tunne ettei tämä vauva synny vielä aikoihin. Vielä olisi vaikka mitä laitettavaa vauvalle, no kerkiäähän tuota sitten myöhemminkin, jos tuo kohta päättää maailmaan tulla.

Jaksamisia kaikille, nyt täytyy hilpaista telkkarin ääreen!

Savon taivas + Töpö rv36+4

tys etene ja joudutaan lisätoimenpiteisiin :o/ Itellä kanavaa 2 cm, sormelle auki, mutta pehmeähkö. Saas nähä mitä tuumaavaat. On siinä ja siinä....

Valvottu yö takana,tajuttomat liitoskivut eikä uni tullut muutenkaan..Aamulla 8.00 piti olla labrassa,kyllä silloin nukutti!Jospa sais torkut päivällä pienten kanssa.

Meillä mies on sitä mieltä,että vika lapsi.Itse tahtoisin yhden vielä,minun viidennen ja perheemme seitsemännen..Loppuu kuulemma tila kesken :) Ja onhan tää toki välillä aika penninvenytystä.Murrosikäset ja leikki-ikäset tuntuu olevan kulutuksen mestareita!

Äsken tuli ihan itku silmään,kun ajattelin,että omakin vauveli syntyy pian eikä ehkä ikinä enää vauvamasua :( Onnea käynnistykseen ja sektioon!

MagicaL 38+3

Jännät alkaa olla paikat täällä kaikilla. Onnea käynnistyksiin ja sectioon!

Tulin juuri neuvolasta. Kaikki oli hyvin edelleen.

B-Hb: 135 (jee, saan lopettaa raudan napsimisen)

paineet: 112/72

paino: +405g

sykkeet: 135

sf-mitta: 35 (taitaa olla aika korkea viikkoihin nähden?)

Vauvakin oli onneksi kääntynyt raivotarjontaa. Pitkään se viihtyikin mutkalla ihan kylkiluiden alapuolella. Ei ollut mitenkään mukavan tuntuista ja vaikeutti hengitystä. Nyt toisaalta paine on siirtynyt alapäähän ja vessakäynnit ovat tiheitä ;)

Viime yö oli vähän levoton täälläkin. Jalkoja kolotti ja vähän supistelikin. Onneksi koitti aamu ja rauhallinen hetki teekupin ja hesarin parissa.

Vähän tuntuu haikealta, että kohta odotus on ohi, vaikka toisaalta haluaisin vauvan jo syliin ja mahan pois. Miten aika on voinut mennä näin nopeasti. Tuntuu hassulta muistella niitä ensimmäisiä päiviä ja viikkoja, kun sain tietää että vauva on tulossa.

Varpajaisista sen verran, että luulen miehen kavereiden painostavan pitämään sellaset. Ja saa mun puolesta pitääkkin. Vähän ehkä kuitenkin tuntuu kurjalta, kun itse toivun synnytyksestä ja hoidan vauvaa, mies vaan juhlii jossain. Milloin varpajaiset yleensä pidetään? Olenkohan silloin vielä sairaalassa vai kotiutunut jo?

Kohta pitää lähteä kauppaan. Ajattelin leipoa tänään sämpylöitä. On jo monta päivää tehnyt mieli ja viime yönä näin niistä untakin :) Ja kyllä ne hyvin on aina miellekin maistunut. Jospa tänään olisin sille oikein kiltti. Säälittää kun se joutuu tällaista ärripurria kestämään.

Hyviä vointeja kaikille ja iloista mieltä :)

MarsuMama (35+3)

Tämä Eloinen lähtee kohtapuoliin sadon korjuuseen! On aika äippäpolille nyt aamusta ja tarkoituksena käynnistää synnytys... Aikas hassua tavata mahan asukas jo ehkä tänään!!

Ja RAPUÄIDIN kyselyyn: Tämä on myös meidän (neljäs ja) viimeinen vauva. Vaikka kuinka tykkäänkin hoitaa vauvoja ja olla kotiäitinä niin en jaksa yhtään tällaista raskautta enään. Tämän jälkeen aion keskittyä saamaan nämä neljä suht täyspäisiksi aikuisiksi :)

Ja kahvin keittoon ja pakkaamaan! Pitäkäähän peukkuja että kaikki sujuisi ok, jookos?

Jaksamista viime metreille kaikille!!

Titti 38+1

Täällä Lahja pitää äitiään jännitysessä ihan viime metreille.Kääntyi taas PERÄTILAAN,kun kävin suihkussa ja ajattelin,et aamulla on klo 8 neuvola,mis päätetään mitä tehdään...Äippäpolille on minusta tosin turha mennä käännökseen, kun tyttö pyörii ihan miten haluaa todennäköisesti vielä loppuun asti....

Nukuinkin kuitenkin jo hetken ja heräsin tosi epämiellyttävään oloon...tyttö seisoi takuuvarmasi kohdussa ihan tikkusuorana!!!Jalat oli ihan kohdunsuulla ja pää oli ja on yhä kylkiluiden välissä...

Katsokaas,niin tämä JÄSTIJELLONA yllättää meidät vielä olemalla poika,on piilottanut varmasti pallikset Brunon ultratessa...

Ihana se pikku poikakin olisi...Mut tosi jännäksi tää kyl menee.

Vauvan painoarvio on kuitenkin jo yli 3kg ja yhä mahtuu ongelmitta kääntymään!

Lumina ja käännöksiin tykästynyt Lahja

Onnea matkaan Titille ja Helgalle. Helga, mullekin tehdään sektio TYKSissä. En ole kylläkään saanut vielä päivämäärää. Oletko itse viikkolla 38? Mulla la 30.8. ja toivon, että leikkaavat elokuun puolessa välissä. Stella, aika paha toi lompsa! Aika roisia lääkäriltä, vain mies voi käyttää moista termiä. Huvittavaa!

Kävin tänään ostamassa turvaistuimen/kantokopan vaaville. Eivät Ozissa eivätkä vauvaliike Johannassa luvanneet ottaa vaihdossa esikoisen vanhaa istuinta vaihdossa. Pitänee mennä syksyllä kirpparille myymään. Meillä on niin monta turhaa istuinta varastossa, kun ollaan ostettu joka kokoa aina kahdet, mieheni ja minun autoihin omat.

Onko teillä muilla sellainen jännä, sisäänpäin kääntynyt olotila? Mä oon ollut viime ajat ihan omissa maailmoissani, vauvan syntymä pyörii päässä jatkuvasti. En oikein jaksa seurustella muiden kanssa, mitä nyt neljä vuotias esikoinen tarvitsee seuraa. Olo on sen verran turpea, ettei sitä viitsi enää edes lähteä paljon mihinkään.

Lapsiluvusta: tämä on meille toinen lapsi, esikoinen on tyttö ja masussa on poika. Taitaa nämä kaksi riittää meille.

Keskiviikkopäivän jatkoa,

Omppumamma ja vaavi 35 +1

synnärille Titi79:lle.

Täällä ootellaan,et klo tulis 8,että pääsis neuvolaan.Onnex nukuin 5t kuitenkin vaik mielessä pyörikin viimeisenä perätilasynnytys/sektio...

Mietin yöllä sitä,et tällä hetkellä eniten mua häiritsis se,et luomuna en noilla kummallakaan synnytystavalla todennäköisesi selviäis

2 viimeisintä on siis syntynyt täysin ilman mitään apuja,mitä itse toivoin ja niin olin toivonut tältäkin.

Galluppiin:on toivottu vielä yhtä,mut mikäli sektioon joudun,luulen,et tämä on viimeinen.Sektiossa pelottaa nukutus(jos hätäsektioon joutuis,en viimex meinannut herätä nukutuksesta,sekään ei littynyt synnytykseen)) selkäydinpuudutus,oon kerran joutunut kyseiseen toimenpiteeseen(en tosin synnytyksessä) ja sain 3 päivän pääkivun,mikä on ollut mulle kovinta kipua ikinä...Tilannetta ois voinut korjata laittamalla mun omaa verta selkäytimeen,mut en antanut kenenkään tulla enää lähellekään selkäpuolta.Kammo jäi...

Lumina ja Lahja rv 38+5

joillakin on mennyt lähes viikko...

Jos ois vähänkin kypsempi tilanne niin miulta lähtis helpolla käyntiin kun puhkastas kalvot ja laitettas oksitosiinitippa tippumaan, mutta ei sitä tässä tilanteessa pysty tekemään.

Tuo kohdunsuun kypsyttely cytotecilla tehdään yleensä (ainakin meillä Savonlinnassa) osastolla ja se jos mikä kypsyttää ainakin äidin hermot :oD

WINTERGIRL : ihana lukea kuulumisianne. Että olette jo päässeet vauva-arkea viettelemään kotosalla :o) Nyt vain toivotaan että pikkuinen saapi olla kotosalla ja lupaavalle kuulostaa !

Meillä taasen on " vähän" lapsenhoito-ongelmia. 4 vanhinta ovat isänsä kanssa synnytyksen ajan (heillä eri isä kuin kuopuksella ja tulokkaalla ), mutta sit tää nykynen kuopus..... Yks kaveri lupautui katsomaan tyttöä sen ajan, mutta hänellä on just silloin pakollista menoa :o( Ja ketään muuta kun meillä ei ole.

Mitenhän sitten kun tuskin muualta on edesturha kysellä vai ? Tää on kyllä hankala tilanne ja ku nen millään halua mennä yksin synnyttää.

Meillä tosiaan on kuopus aina mukana kun ei häntä kukaan halua hoitaa ja voi miten kaipaan edes yhtä iltaa et pääsis elokuviin tai syömään ukon kans kahdestaan. Tyttö on nyt 1v8kk ja kertaakaan ei olla oltu hänestä erossa....

Eiköhän tää asia jotenkin järjestyne niin kuin asioilla tapana yleensä on järjestyä. Nyt pitänee mennä laittaa ruokaa lapsosille.

vielä huolestuttais sektion jälkeen on se,et meidän taapero ei osais varoa leikkaushaavaa ja sit en sais kantaa häntä ja varmasti tulisi six mustasukkaisex,tykkää olla yli kaiken sylissä....

Saa nähdä,ei täs ois enää kuin 9 päivää laskettuunaikaan,eiköhän se synnytystapakin kohtapuoliin selviä...

L+Lahja

Koko päivä ollaan oltu kylästelemässä. Pihalla istuskelua ja lapset polskineet uima-altaassa. Tosi lämmintä ollu. Kotiin tullessa vielä kasteltiin mansikkamaa ja nypin enimpiä rikkaruohoja vähemmäksi.

Lumina: Klexane minullakin käytössä. Ensimmäisessä raskaudessa oli Fragmin sen veritulpan jälkeen loppuraskauden ja Marevan tabletit vielä 6vk raskauden jälkeen. Onko sulla lääkitys jatkunut synnytyksen jälkeen? Tälläkin kertaa ainakin se 6 vk jtkuu mutta onko ne pistoksia vai tabletteja on vielä auki. Viimeiset piikit tällä reseptillä hain tänään ja kun nuo on käytetty 250kpl on täynnä. =/ Ei kyllä tule niitä ikävä. Mut toisaalta kun tietää että hyväksi ne on niin sen kestää.

Ja kyllä mieslääkäri oli joka puhutteli että " lompsa" näkyy. Hmm..

Olo on kyllä aika hyvä ollut koko päivän. Vauva melskaa kyllä mahassa melkoisesti ja aika varmuudella voin sanoa että pää tuntui taas kylkiluiden alla. Saapa nähdä milloin asettuu.

Lapsiluku ei toivon mukaan ole meillä vielä täynnä. Meillä on minun ensimmäisestä liitosta pian 6v tyttö ja nyt on ensimmäinen yhteinen tulossa. Jos vaan mahdollista ainakin kolmannen vielä haluaisimme.

Nyt sohvalle levyksi ja telkkaria katselemaan..

Käsittämätöntä, et tää on ensimmäisen onnistuneen raskauden viimeinen päivä!!!!

Yöllä iski haikeus vessa reissulla, et enää tätäkään rumbaa ei kohta ole ja voin nukkua yöni rauhassa... Ja tässä kohtaa blondin logiikka ei laske lainkaan sitä mahista mukaan, et vauva saattais vaikka haluta syödä öisinkin/ kiljua kuin sumutorvi/muuten vaan pitää seuraa yöt läpeensä.... =)

Sitten toinen mitä taivastelin ja haikeilin, et tää on ollu ehkä mun elämäni isoin " projekti" , et mitä mä sitten teen?? Miten mä osaan olla kuumeilematta vauvaa, vaikka se vauva sitten on siinä ihan ilmielävänä?

Että pystyykö se ihka elävä vauva täyttämään sen suuren suuren odotuksen aiheuttamat jännitykset/surut/ilot?

Kuten huomaatte mieli myllertää tuhatta ja sataa..... Samaa tahtia mahan kanssa... Yöllä piti muutamaan otteeseen istuksia vessassa jo pidempään ja nyttenkin maha on ihan krampissa, hyvä että sain yhden banaanin syötyä väkisin.

Tänään sitten siivoillaan miehen kanssa kämppä kondikseen, asennetaan kaukalon jalusta autoon valmiiks. sekä mä ommella surautan viimeset harsot, sekä leikkaan ton muovitetun froteen oikeen kokoisiks kappaleiks. Ja tietty laitan hoitoalustan paikkaansa ja keitän tutit!

Oih, on tää jännää..... Vähemmänkin jännää vois ihan vähä olla...mahalla ja mulla ois sit helpompi elämä!

On tää vaan niin hassua, ois helpompaa jos ei tietäis, että huomenna se tapahtuu. Tässä kerkee jännitys oikeesti nousta sellasiin lukemiin, et päätäkin jo alkaa pikkasen jomotella sen seurauksena.

Apua, dementia iski.... Onnea käynnistykseen, jokuhan sellaiseen tänään meni, eikö...?

Muille hirvittävästi tsemppiä ja jaksamisia inhottavian liitoskipujen, suppareiden, yleiseen kärttyisyyteen ja cokis himon vaivaamiin loppupäiviin!!

Kyllä...Nää on teillekkin lopun alkua pikkuhiljaa nää päivät, vaikka ei varmaan siltä tunnu, mutta uskokaa pois..... =)

T Helga rv 38+2 la 6.8 Syntyy huomenna!!!!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat