Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tsempatkaa mua ny.. rv 41+0 menossa, eilisen illan supisteli muutaman tunnin säännöllisesti, sit ne loppu. Nyt aamuseiskasta asti on samoin supistellut. Kävin neuvolassakin aamusta ja th sanoi, että käyt vaan tsekkauttamassa tilanteen, kun hänkin oli ihmeissään, etten olekaan vielä synnyttänyt vaikka melkein olisi voinut jo viikko sitten vannoa näin..

Mutta taidan vaan turhaan kainostella mennä "turhaan" käymään.. Toisaalta kiinnostaa tietää, missä mennään, mutta jos saankin tylytystä turhasta keikasta?

Ja siis kolmatta odotan, tämä raskaus vaan menee ihan eri tavalla kuin aikaisemmat. Koskaan ennen ei ole tarvinnut ihmetellä mitään..

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

säännöllisesti yli tunnin. Jos supparit ei kuitenkaan ole kivuliaita tai jos eivät kovene/tihene, niin synnytys tuskin on käynnistynyt.

Mulla oli kolmosen kanssa viisi viikkoa (rv 37 alkaen, vauva syntyi 42+3) päivittäin säännöllisiä supistuksia monta tuntia (viisi-kahdeksan tuntia), mutta eivät ikinä muuttuneet sen kovemmiksi niin että olisin tuntenut tarvetta hakeutua sairaalaan. Synnytys lopulta käynnistettiin.

Käynti äitipolilla voi kyllä olla sikäli hyödyllinen, että sisätutkimus yleensä pistää vauhtia supistuksiin. Ja tiedätpähän sitten mikä on tilanne. Noilla viikoilla ei ole mitään asiaa tylyttää ketään, jos supistelee niin onhan heidän tutkittava mikä on tilanne. Joten sikäli voit mennä rauhallisin mielin. Mutta jos itse tunnet että tämä ei ole sitä, niin ei mikään pakko ole mennä mihinkään.

ja sanot että supisteluja on ollut, olo on tukala ja neuvolassakin kehoittivat käymään näytillä. Näin siirrät ainakin osan (turhan reissun) vastuusta jollekin muulle :)

Lainaus:

ei minulle ainakaan koskaan ole tuollasta tullut (kaks lasta)

koko raskaus eikä ole useana päivänä supistellut. Mutta kun tarttis nyt vaan olla 2h niitä viiden minuutin välein tulevia supistuksia, ennenku passais lähteä matkaan...

ap

Tuosta verensekaisesta limasta tms. mulla ainakin sitä tuli ja tuli ihan vertakin, kuulemma ihan ok. Siitä ei kyllä synnytykseen mennyt enää kuin. 10h... ja yliajalla olin minäkin.

välein säännöllisesti tulevat KOVENEVAT supistukset ovat merkki synnytyksen käynnistymisestä.

Verinen lima taasen on varmasti limatulppaa eli kohdunsuu on alkanut evautua.

Anna kun arvaan, olet mensossa TAYSiin?

Itselläni kolmas raskaus ja menossa rv 41+4 eikä mitään merkkejä vielä ilmassa. Ei limoja eikä supistuksia. Varmasti jos olisin sinä, lähtisin jo.

TSEMPPIÄ!!!

Kätilö oli suorastaan huvittuneen oloinen, nauroikin, että mistähän se th nyt sai tällaisen päähänsä, minkä ihmeen takia sinun muka pitäisi tulla tänne turhaan, koska kotiinhan me sinut laitetaan. Tule kuule sitten vasta kun et todella kestä olla kotona. Ei tarkistanut että monesko synnytys on kyseessä.. Tietenkään ensimmäisestä en olisi edes tarjoutunut, mutta mykistyin tuosta vastaanotosta niin, etten hokassut sanoa.

Nyt klo 11 lähtien on edelleen supistellut tiukasti 10-15 minuutin välein, verensekaista limaa lorottaa alapäästä, mutta kun kerran pystyn olemaan kotona, niin ollaan sitten saatana. Meiltä on matkaa synnärille 50km eli varmaan vauva syntyy sitten matkalle, mutta sopinee hyvin tuolle kätilölle.

Lainaus:

välein säännöllisesti tulevat KOVENEVAT supistukset ovat merkki synnytyksen käynnistymisestä.

Verinen lima taasen on varmasti limatulppaa eli kohdunsuu on alkanut evautua.

Anna kun arvaan, olet mensossa TAYSiin?

Itselläni kolmas raskaus ja menossa rv 41+4 eikä mitään merkkejä vielä ilmassa. Ei limoja eikä supistuksia. Varmasti jos olisin sinä, lähtisin jo.

TSEMPPIÄ!!!

ja sitä "kananmunanvalkuaista" on tullut sitten sen jälkeen useampaan otteeseen, verisenä vasta ihan äskettäin. Tämänkin limatulppatilanteen mun th neuvolasta tiesi ja se oli yksi syy, miksi ehdotti käyntiä. Ei ole TAYS (taitaa olla aika "suosittu" synnäri??) vaan K-SKS, minne olen pyrkimässä..

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat