Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Koitetaas linkittää tuo edellinen pino, saas nähä osaanko ;)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10832823&p=&mpage=1&tmode=...

Sivut

Kommentit (27)

ÄITYLI & KATSKULA (ja oliko muita, sori en muista...) sympatioista & mukanaelämisestä!

Tää nyt on onneksi vaan materiavaurio eikä oo kenellekään ihmiselle mitenkään käynyt, onneksi niin!

Ja tosiaan, onneksi on vakuutus, nyt vaan jännätään mitä kaikkea korvaavat...!

Meillä kun on vuonna -39 rakennettu talo ja putket ties kuinka vanhoja....

No, se hyvä puoli tietty on, että meillä kylppäriremppa olis ollut ajankohtainen tässä lähiaikoina, samoin putkiremppa (kääk), kaakelit tosiaan irronneet jostain kohdista ym. " pientä" , tuleepa nyt sitten laitettua kerralla kaikki kunnolla!

Kellari vaan on se toinen murhekryyni, vesi kun on ties kuinka kauan valunut sinnekin...

Ja tosiaan, nyt kun vanhempani asuvat erillään niin isälläni on meille tilaa ja sinne toki muutetaan jos tää remppa ei veny ihan mahottoman pitkäksi!

No, mutta " always look at the bright side of life" , kuten Monthy Python sen ilmaisis, vihellellen!

Mukavaa päivänjatkoa, meen jatkamaan turhautumisen purkamista mankeloimiseen kun ei pyykkivuorta voi enään pesemällä kasvattaa!

Pupina & " wet bathroom-syndrome" ....

Velipojan vauveli sitten syntyi aamulla pikkusen ennen kasia, tyttö tuli, niinkuin ultran mukaan luvattiinkin. Kaikki oli mennyt ok. Käytiin illalla katsoon vauvelia ja voi kuinka lutunen oli. Ihan vauvakuume iskee itsellekin vaikka onhan toi munkin pikkusempi ukkeli vielä pieni ja niin tarvitseva.

Mutta en nyt ehdi enempää, täytyy mennä iltapalojen laittoon. Illanjatkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pupinalle kovasti jaksuja tilanteeeseen. Toivottavasti vahinko ois huvin lievää laatua ja kuivatus nopeesti ohi!! Miten paljon vakuutus on nyt luvannut korvata?

Cec: vie porkkanatahraiset vaatteet aurinkoon kuivamaan. Lähtee auringonpaisteessa tahrat.

Mustikkatahroihin kekkasin muuten hyvän ohjeen : Kaadan vedenkeittimestä kuumaa vettä tahralle, näin on lähtenyt vanhojakin tahroja!

Gotta go...

/A

Ekaksi sympatiaterveiset Pupinalle: onpa tosi kurja tilanne. Mutta eiköhän teille kuulu ihan vakuutusyhtiön piikkiin väliaikaisasunto, kun tilanne on, että asunnossa ei kertakaikkiaan voi asua. VAkuutusyhtiöillä on sellaisia tarkoituksia varten vuokra-asuntoja/tai yhteistyökumppaneidensa kanssa. Edellisessä omistusasunnossa rivitalossa seinänaapurimme oli unohtanut kasteluletkun seinävesipistokkeeseen. Jäätynyt letkuun jäänyt vesi oli jäätynyt, laajennut, työntynyt seinään päin putkeen, rikkonut sen, ja sieltä oli pikkuhiljaa tihkuttanut lattiaan, ja se oli levinnyt pitkälti ko asuntoon, sekä sen toisella puolella olevaan asuntoon, mutta ei onneksi meidän puolellemme. Mutta siis sen tiedän, että se meni taloyhtiön vakuutuksesta, kun koski noita rakenteita. Vähän aikaa luultiin, että ei menisi heittämällä läpi,kun kuitenkin tavallaan oma virhe jättää letku talveksi seinään. Mutta kyllä vakuutusyhtiö täysin korvasi sen.

Tuntuupas pahalta siirtyä Pupinan murheista oman talon ylistyksiin, mutta kerronpa nyt jotakin, kun Ceciliah ainakin taisi kysellä;) Meille tuli tällainen vajaa 130 neliötä yhteentasoon, puutalo. Neljä makkaria, olkkari, iso keittiö, kodinhoitohuone, sauna. Olen ihan innoissani kyllä. Tykkään kokkailuista, joten iso keittiö, jossa kerrankin on tarpeeksi laskutilaa ja kaappeja on ehkä parasta. Ja ekan kerran elämässäni asunnossamme on myös takka, ja siitä olen tosi onnellinen myös- ehkä sitten syksyn tullen vielä enemmän. Omat materiaalivalinnat ovat myös mieleisiä, vaikka kyllä ne ovat vähän jännittäneet, niitä kun tuli tehtyä siinä vauvan synnyttyäkin tosi väsyneenä. Joitain paria pikkujuttua voisi tehdä toisin, jos nyt rakentaisi uuden. Niinhän sitä sanotaan, että vasta kolmas talo onnistuu täysin mieleinen. Mutta ei kiitos enää rakennusprojekteja meidän perheeseen!!

Kävin Itiksessäkin poikien kanssa eilen, kun sää oli sateinen, eikä viitsinyt ulkoillakaan. Näyttää loppualeenkin jäävän tosi paljon enemmän tyttöjen juttuja. Pojille ei löytynyt mitään, paitsi nuoremmalle pikku prinssi pipo syksyksi, ja samaan sarjaan lapaset. Niille ei jäänyt Stockan loppualessa hintaa juuri mitään. Poitsu viihtyy liikenteessä niin kauan, kunnes rattaat on suunnilleen liikkeessä. Esim Jesper&Juniorin jonossa alkoi protestoida,kun jonotus kesti aikas kauan, kun siinä oli jotain tax free ostoslappujen täyttämistä venäläisille turisteille. Piti jo nostaa syliin ihmettelemään. Sitten taas viihtyi;)

t.Meku

minullakin läppäri tässä " hollilla" ruokailupöydällä (käytetään keittiön pikkupöytää arkipöytänä) ja tulee aina pinoa kurkittua. huono olen vaan kirjoittamaan ja unohdan aina mitä piti kommentoida.. konetta en tosin pidä jatkuen päällä, kun vie niin kovasti sähköä (mies sitä mieltä!).

pirpanella kumarsi itsensä tänään sitteristä istumaan ja siinä sitten tapitteli joten kai mekin sitten siirrytään ruokailemaan syöttötuoliin :) hyvän näköinen muuten se ikean antilooppi, täytyys ens vk sellainen ostaa mummolatuoliksi :) aikas monella näky kuvista olevan sellainen.. tuleeko pehmuste siinä mukana vai erikseen?

pyykkiG: olen pessy 3kk lähtien samassa pyykissä, kun sensitiveä käytetään ja mietoa huuhteluainetta :) miehen ja minun reeni kamppeet on sitten omassa satsissaan. meilläkin on energiasäästöinen rumpu kuten pupinalla joten voi pestä huoleti vaikka puolikasta koneellista. kuivausrumpua en ole koskaan ymmärtäny käyttää vaikka sellainenkin on.. tykkään oikoa niitä narulle sit kai :/

meku: minkälaisen talon rakensitte?? kerro kaikki! :D minä olen ihan hulluna kaikkiin taloprojekteihin ja ahmin kaiken tiedon talopaketeista kun suunniteltiin rakentamista. rakentaminen sitten jäi, kun tämä uusi kannustalo löytyi ;) talomessuille ollaan menossa ensi viikolla.. seuraava talo sitten rakennetaan, eikä osteta valmista ;)

mitenköhän mansemamman voinnit? taitaa kadonnut tyystin odotus-palstalle?? entä birgit?? työn touhussa kai?

cec ja pirpanella ensiviikolla ½v :)

Ollaan taas viihdytty landella kun toi mun rakas ukkeli on lomalla ja ei haluta häiritä sitä ;) Ei vaiskaan me ei olla kotosalla, koska maalaus urakka alkoi ja nää meidän sukkelat 3v ja 5v apumiehet olivat liian innokkaita. Nyt piti tulla kaupunkiin koska lauantaina me mennään kaverin häihin ja piti päästä kampaajalle ennen sitä.

Tsemiä PUPINA sinne teidän vuotovahinko tilanteeseen. Ei oo kiva olla evakossa missään, sen tiedän kokemuksesta. Kun toi kakkonen oli reilut 1v ja esikokko reilut 3v, niin me ostettiin tää meitin vanha rintsikka ja oma asunto meni heti kaupan ja jouduttiin asumaan välillä anoppilassa ja välillä mun vanhempien luona ja se ei ollut nannaa (tätä kesti n 5kk). Muutettiin kyllä omaan taloon niin nopeeta kuin mahdollista eli heti kun saatiin toimiva wc. Edes keittiö ei ollut vielä silloin valmis. Vastahan viime jouluksi me saatiin toi meidän suihku käyttöön.

Pyykki G: pestään kaikki vaatteet hujan hajan samassa koneessa. Sensitiveä kaytän kaikkien pyykkiin, en pidä hajustetuista vaatteista.

Asiasta kolmanteen, nyt mulla on sellainen ropleema, että minkä väristen kanssa pestä vaaleenpunaiset vaatteet joissa on paljon esim valkoista tai muuta tummaa. Oon nimittäin pilannut pari bodya kun avat saaneet likaisen violetin värin kun on ollut sinistä pyykkiä seassa (ei siis kovinkaan tummaa sinistä). Meillä on vasta tän tytön myötä tullut vaaleenpunaista itsekkään en mielellään käytä sitä väriä.

NauruG: meillä tyttö nauraa ääneen ja paljon, varsinkin kun velipojat joraa sen edessä ja saattaa ihan muuten vaan alkaa kikattamaan esim katsoessaan isäänsä ;) on kait sen verran kumman näköinen. Nyt meillä on alkanut tavu-jokellus ja voi kun se kuulostaa hauskalle.

Liikkuminen: meillä liikutaan sivuttain ja peruuttaen ja hivenen eteenpäin. Nyt on alkanut konttaus harjoitukset

Fable, onnea tädittymiseen ;)

nyt kävi kutsu....pitä mennä

-MM- ja F 18.1

Pupina: Tiedän että nyt varmaan syö miestä!!!Meilllä kun meni viime talvena sähköinen lattialämmitys rikki ja lattiaan piikattiin neljä pientä reikää. Ja kun alettiin paikkaamaan lattiaa, niin ei oikean kokoista laminaattia mistään!!Eli meni koko alakerran lattia purkuun ja laitettiin uusi laminaatti. Ja meidän tuurillahan se laminaatti meni keittiön kaappien alle...eli samalla tuli keittiö remontti. Meillä kun se keittiökaappien uusiminen oli suunnitelmissa, muttei näin heti kun lapset on pieniä. Mutta samalla se tuli nyt tehtyä. Ja me asuttiin koko ajan rempan keskellä. Onneksi poju oli vielä vain tissillä, niin tarvi vain esikolle ja itelle tehä ruuat (lämmittää valmisruokaa mikrossa kun keittiöstä oli kaikki revitty pois.).

Eli ei muuta kun toivotan tosiiiiiiiiiiiiiiiiii pitkiä hermoja!Ja me saatiin se uusi lattia meneen vakutukseen!!! Nykyään ovat kuulemma aika hyväkätisiä!!!Toivotaan parasta!

Zatu: Opiskelin Kajaani-instituutissa lähihoitajaksi vuosina 1998-2000 (valmistuin jouluna). Erikoistuin lapsiin ja nuoriin. Asuin siinä Puistolassa niissä opiskelija kerrostaloissa silloisen poikakaverin nykyisen mieheni kanssa, joka opiskeli OKL:ssä opettajaksi. Oletko itse opiskellut Kajaanissa???

Fable: Onnea tyttövauvan tätille!!!

Pyykkig: Alusta asti samassa on pesty koko perheen pyykit. Tavallisilla aineilla.

Elin@: Millonka teillä ompi ne miehes siskon häät? Ja minkälainen ens viikko teillä on? Me kun ollaan huomenna aamusta lähdössä Ähtäriin mökille ja perjantaina Keuruulle, kun mun veljellä on siellä armejan harmassa vierailupäivä. Tullaan perjantaina. Ja lauantaina mulle tulee töitä (kaksi kampausta). Eli jos tulisin ens viikolla? Otako koko sakin mukaan, mieskinkö? Vai oletko lasten kanssa kolmisteen kotona?

Jaa nukkukohan lapset. Mies on pelamassa pesispelissä. Ja tuo esikoisen nukkumaan meno on ollut jo jonin aikaa hankalaa, kun pelkää jotain...? No nyt alkaa onneksi helpottaa. Ja Akselikin kääntyilee ja koettelee äitiä ennen kuin nukahtaa.

Päivisin mennään jo kovaa eteenpäin.Tänään siivottiin (tai mies siivos) ja ovi oli ulos asti auki. Niin eiköhän pikku d (sanotaan Akselia joskus pikku d, kun tukka on kuin d:llä eli Dannyllä) ollut kerennyt jo olohuoneesta eteiseen kun esikko huikkasi minulle kun pesin vessaa että poju on menossa ulos. Eli ovet aletaan pitää kiinni.

Ja pinsettiotteesta oli puhe. Meillä eilen annoin leivänmurusen pöydälle, niin poju otti se etusormella ja peukalolla.

Prisyttelystä ja ääntelystä on ollut juttua. Meillä pärisytellään kovaa, niin että kuola lentää. Bodeja menee päivässä monta. Ja pojulla on tosi kova ääni, kiljuu niin että korviin käypi ja välillä siskolle oikeen riitelee.

Koitanpa nyt laittaa lomakuvia koneelle ja jos asaisin lähetettyä niitä Mariallekkin asti ni sais blogiin...

Tosin joko siellä Maria ollaan häähässäkässä? Voi kun muistuu omat häät mieleen ja se kaks viimistä viikkoa ennen häitä oli se niin IHANAA HÄSSÄKKÄÄ ja kiirettä!

Nyt rupean laitteleen niitä kuvia ennenkuin mies tulee, että kerkiää sitten kainaloonkin.

Hyviä öitä ja viikonloppuja kaikille jo nyt!

Evelyn & Akseli 6.1.

Esittelin jo itseni jossain pinossa, mutta olen siis 30-vuotias ja Helsingistä :) Enpä tiedä, mitä muuta kertoisin... Olemme miehen kanssa olleet yhdessä jo 12 vuotta (vai 13? no jotain sinne päin), ja vasta viime kesänä saimme aikaiseksi mennä naimisiin. Pintxo on siis meidän ensimmäinen lapsi.

Oliko täällä muuten jossain se Tammenterhojen esittelypino, en löytänyt haulla? Voisin tietysti sinnekin itseni laittaa.

Ehkä mekin sitten uskalletaan kokeilla sitä unikoulua. Yöllä vaan kaikki pienetkin itkut kuulostavat ihan hirveiltä, vaikka tuskinpa vauva niistä sen pahempia traumoja saa kuin päiväitkuistakaan. Pintxollakin oli siis koliikkia ensimmäisinä kuukausina, joten huutoa on täälläkin piisannut :D

Puuru taas

Pupinalle " osanotot" . Kuulostaa täysin pyllymäiseltä jutulta. Vaikka ei olekaan kuin materiasta kyse, niin kuin sanoit, niin varmasti ottaa päähän. Toivotaan, että saatte entistä ehomman kylppärin nopeasti.

Mekulle onnea talosta! Minä olen itse rakennusalalla töissä, ja säälin kaikkia, jotka joutuvat rakentamaan talon itselleen :) Ei vaineskaan, oikeasti olen kade, kun me kökitään täällä kaksiossa... Fiiniltä kuulostaa teidän uutuuskoti.

Teille, joiden vauvat nukkuvat yön läpi: Oletteko pitäneet jotain unikoulua tms., vai ihan itsekseenkö ovat jättäneet yösyötöt pois? Minulla alkaa olla mitta täynnä yöheräämisiä, kun tuntuvat ihan turhilta. Eilenkin illalla Pintxo veti ison lautasellisen puuroa ja luumusosetta, ja tietysti maitoa; nukahti kymmeneltä ja heräsi klo 00.24 huutamaan! Argh! Ei rauhoittunut tutilla, niin imetin taas. Mietin vähän, että raaskisikohan jonkinlaista unikoulua jo pitää tuossa ensi kuussa, kun miehellä olisi silloin loma. Vai onko liian törkeetä?

NukutusGallup: Pintxo nukahtaa ihan hyvin illalla, välillä itkun kanssa ja välillä ei. Laitetaan omaan sänkyyn nukkumaan tutin, pupun ja rätin kanssa, ja jos alkaa itkemään, niin käydään nostelemassa tuttia takas suuhun ja silittelemässä. Jos menee hysteeriseksi, kannellaan vähän aikaa sylissä. Ei ole valittamista nukahtamisessa, kun vaan _pysyisi_ unessa! :)

Ihania noi naurutarinat! Kyllä aina kummasti piristyy huonosti nukutun yönkin jälkeen, kun vauva päästää kunnon käkätykset.

RuokailutapaGallup: Ollaan kielletty pörinät syödessä, mutta ei tottele, kas kummaa. Vaikea olla nauramatta siinä, kun toinen oikein kerää voimia ja sitten päästelee täysillä pörähdykset. Onneksi ei usein pöristele.

Pja P s.21.1.

ihan ensimmäiseksi pupinalle pitkää pinnaa remontin keskelle! mulla hieman hirvittää myös mikä meidän kylppärin lattian tilanne ihan oikeasti on kun naapurissa elellään aika huoletonta elämää. me asutaan nyt siis v92 rakennetussa rivitalossa ja naapurissa kylppäri on alkuperäinen, eli seinissä muovimatot repsottaa ja lattiamatto on jo melkein kokonaan irti lattiasta... taloyhtiö on ostanu niille remonttitarvikkeetki jo pari vuotta sitten jotta alkaisivat uusia kylppärin, mutta turhaan. ei auta ku toivoa, ettei kosteus ole tullu meidän puolelle. tämä selvinnee viimeistään sitten ku muutetaan uuteen taloon ja tämä sillipurkki myydään...

meidän perhe on asustanu mökillä koko viikon alkeellisissa olosuhteissa ja hyvin meni vaikka ensin epäilin ettei siitä kemmerin kanssa mitään tule. oi sitä rauhaa ja hiljaisuutta. tykästyttiin mökkeilyyn niin paljon, että huomenna jo varmaan mennään sinne takaisin.

kemmeri oppii päivä päivältä ryömimään paremmin. nyt mennään jo melkosta haipakkaa paikasta toiseen ja kaikki lelut, joista kuuluu ääntä on ihan pop. niiden perässä vois ryömiä vaikka koko päivän. konttausharjotuksiaki tehdään kovasti, mutta vielä ei ihan onnistu.

olikohan se puuru, joka kyseli tuota unikouluhommaa. mulle yksi lääkärituttava kertoi opettaneensa omat lapset nukkumaan koko yön antamalla niille öisin maidon sijasta pelkkää vettä. samaa kokeilin kemmeriin ja meillä toimi hyvin. tosin meillä on aina herätty vain kerran yössä ja aluksi nälkään ja viime aikoina ihan huvikseen vaan. ei ollut nälkää eikä mitään, muutaman hörpyn otti maitopullosta ja jatkoi unia (pelkkään tuttiin ei kuitenkaan tyytynyt). kun vaihdoin maidon yöllä veteen, niin muutamassa yössä loppui herääminen kokonaan. totesi kai, että turhaa herätä ku ei edes maitoa saa.

nyt tää mutsi lähtee tutimaan, öitä!

ninnu ja kemmeri

Jaksuja sulle remonttiin, kokemuksesta voin sanoa että tuo kosteusvaurion kuivatus ei ole kovinkaan " peace of cake" . Meillä meni edellisessä asunnossa 8vko kuivatukseen ja työt siihen päälle. Ja siinä pauhussa ei tosiaan voi asua.. toivottavasti teillä ei mene niin kauan.. mutta jos jotain hyvää pitää tästäkin kaivaa niin onneksi on kotivakuutus! muuten olis kovin kallis keikka :)

Evelyn79:

[quote]

Zatu: Opiskelin Kajaani-instituutissa lähihoitajaksi vuosina 1998-2000 (valmistuin jouluna). Erikoistuin lapsiin ja nuoriin. Asuin siinä Puistolassa niissä opiskelija kerrostaloissa silloisen poikakaverin nykyisen mieheni kanssa, joka opiskeli OKL:ssä opettajaksi. Oletko itse opiskellut Kajaanissa???

Tuli tästä Evelyn mieleen, että olemme tainneet olla samaan aikaan samassa kaupungissa ja vielä melkeinpä naapureita ;) Mä asuin niissä Puistolan kerrostaloissa (soluasunnossa) myös vuoden 1998-1999, tosin Kajaanissa opiskelin vuodet 1997-2000 (tradenomiksi ammattikorkeessa).

Mutta nyt siivoamaan ja muihin aamupuuhiin.. Tänään tulee tuttavaperhe Helsingistä kyläilemään muutamaksi päiväksi, joten musta ei varmaan kuulu mitään ennen ensi viikkoa..

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

-äitiliini78

ps. meidän pikkuneiti alkoi sit toissapäivänä ryömimään ja meno on jo sellaista, että äitiä hirvittää, koko ajan pitää kattoa, eikä hetkeksikään voi jättää =)

Meillä tillukka heräs tänään huippu aikaisin.. yleensä nukutaan jonneen kasiin asti niin tänään heräs ennen seiskaa, ja nyt mua sit väsyttää kun illalla viel valvoin..

Meijän pitäis tänään mennä kaveripariskunnan kanssa korkeasaareen, saa nähdä miten käy kun näyttää aika sateiselta tuo ilima :(

Katskula:kyllä kuulat kannattaa hankkia ;)

Fable: onea tätiytymisestä!!

pupina: Juu minulla oli tosiaan tuon työnantajan puolesta takaraja tuo 2kk ennen h-vapaan alkua, eikä kelan niinkuin luulin :)

sorry väärä info..

Äh, nyt on vielä niin aamu uinen tämä rouva jotta mittään ei muista. Täytynee lähteä aamupalalle ennen kun tillukka sammuu taas tuohon lattialle leikkiensä lomaan..

äityli ja puoliväsy tillukka.

Tulipa tosi hieno, kun toi munkin teksti jäi tuollaiseksi lainatun näköiseksi, sen siitä saa kun yrittää kiireesti jotain kommentoida..

-äitiliini78

Vähän aikaa olikin hyvä aamu kunnes muistin meidän ihanan kylppäri-tuomion...:/

Kylmä vesi on katkaistu, mutta lämmintä/kuumaa tulee eli pyykinpesukone ei toimi eikä vessaan tuu vettä, sinne pitää kantaa vesi....

Onneksi keittiössä kaikki toimii joten selvitään viikonlopun yli, käyn pesemässä pari koneellista pyykkiä isäni luona jos tarvis!

Vakuutustarkastaja tulee tänään iltapäivästä tekemään raportin vaurion laajuudesta ja silloin luulis selviävän joudutaanko evakkoon " vain" muutamaks viikoks vai jopa kuukausiksi....:(

Pahimmassa tapauksessa kuulemma voi pelkästään kosteusvaurioiden kuivatus kestää kuukausia + työt päälle!

Eikä me voida täällä silloin asua kun niillä ne lämpöpuhaltimet pauhaa yötä päivää....

Vakuutusyhtiöstä sanottiin et on mahdollisuus vuokrata kämppä siks aikaa (jos siis menee kauan rempassa) ettei tarvii jonkun nurkissa asustella! Helppoahan se olis jos meitä olis vaan me kaks aikuista, mutta kun on vauva ja iso koira!

Isäni luona voidaan tosin asua, mutta en halua kuitenkaan kuukausia siellä yhdessä huoneessa asustella, vaan etitään mieluummin kämppä tästä lähistöltä jos ja kun vakuutus kerta sen kattaa.

Harmi vaan kun just poitsu opettelee liikkumista ja jouduttais vieraaseen ympäristöön ja sit tultais takas kotiin, niin eihän tuo enää muista tätä kotia vaan kaikki ihmettely alkais alusta...;(

Sori tää valitusvirsi, oon vaan niin surkeena tästä, pitikin sattua just parhaimpaan kesäaikaan ku sais kerrankin nauttia omasta pihasta ja kasvimaasta ym.! Mulla kun ei kunnon kesälomaa oo koskaan oikeestaan ollut, aina ollut töissä joten odotin tätä kesää kun kuuta nousevaa, ehkä vähän liikaakin ja nyt kävi näin!

No, en heitä vielä kirvestä kaivoon (vai miten se menikään?) vaan katellaan ja kuulostellaan mitä se tarkastaja sanoo, iltapäivästä ollaan viisaampia!

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Mä painun masentamasta teitä tällä ongelmalla ;)

Pupina & poitsu

Tulin pikaiseen kurkkaamaan viestejä, ja pakko antaa kaikki sympatiat sinne Pupinan suuntaan. Tosi kurjaa! Tules heti kertomaan sitten mitä mieltä vakuutustarkastaja oli. Ja tosiaan, onneksi on vakuutus!!!

Meillä myös yksi tuttavaperhe oli muutaman viikon evakossa mummolassa, kun heillä oli tehty laatoitukset kylpyhuoneessa huonosti ja vesi oli päässyt läpi. Ei jouduttu paljoa kuivaamaan, eli sen korjausajan joutuivat pienen vauvan kanssa asumaan muualla. Heiltä puuttui siis vessa ja suihku käytöstä. Mutta hyvin oli mennyt evakkoaikakin.

Terkuin Katsku

Täällä ollaan myös tsemppaamassa ja hengessä mukana :) Tulehan sit kertomaan, että mitä vakuutustarkastaja sanoo..

Meillä on tällä hetkellä ihan omasta vapaasta tahdosta vain yksi vessa käytössä ja suihku tietysti, mutta meidän pienempi vessa on nyt pois käytöstä, käytännössä tällä hetkellä betonilla, kun mies on purkanut sieltä kaiken pois, eli uutta täälläkin tehdään, tosin ihan omalla kustannuksella ja omasta halusta, eli sen verran on eroa, että me olemme tämän itse valinneet. Ja toki teemme remontin niin, että pystymme tässä asumaan samalla, nyt on yksi osa talosta muovitettu kokonaan umpeen ja sinne ei ole asiaa.. Tosin hyvin noi muovit on pitänyt roskat ja pölyt pois täältä varsinaisista asuintiloistakin.

Mutta toivottavasti ei olis niin kauhea suurin vahinko vielä päässyt käymään, että joutuisitte kovin pitkäksi aikaa muuttamaan pois.

Tsemppiä teille ja uskon, että tilanne ei tunnu kovin kivalta, mutta kuten itsekin osasit jo vähän positiivisesti ajatella, että kyllä nämä rempat olis kuitenkin tulleet jossain vaiheessa ajankohtaiseksi (tosin ilman lisätyötä kosteusvauriosta).. Vakuutushan tällaisissa yleensä korvaa peruslaatat ym. mutta jos haluaa hienompaa, niin pitää itte maksaa erotus, tosin vakuutusyhtiöissäkin on eroja..

Mutta mukavaa viikonloppua, piti ihan kirjoitella, kun tulin viestejä pikaisesti kattomaan.. Täällä odotellaan sitä tuttavaperhettä saapuvaksi tunnin kuluessa ja lapset alkavat kohta hyppimään seinille..

-äitiliini78

Ihan pikaisesti, Saara makoilee olkkarissa lelukasassa ja jo kitisee aamupuuroa...

Evelyn: jos tulisit vaan lasten kans, mies alkaa taas ens viikolla rehuntekoon niin se ei paljon muuta ku käy syömässä/kahvilla. Sopiiko? Päivästä mulla ei muuta ku että mielellään alkuviikosta. Ne häät on sit lauantaina joten to ja pe menee niitä kasatessa. Ja Saaralla on pe neuvola. Huomasitko kuulutuksen kirkollisissa?

Pupinalle kovasti voimia remonttirumbaan!!! Tässäkin talossa oli vesivahinko keväällä `02 kun vielä appivanhemmat tässä asusteli. Astianpesukone vähän valskasi. Kuus viikkoa kuivatusimurit pauhas ja saatiin pois just ennen ukon pikkusiskon yo-juhlia!

Nyt alko huuto...

Putkimies lähti tuossa pari tuntia sitten, tuloksena suljettu kylmävesi kylppärissä/veskissä ja vesivahinko ....! Eli putki vuotanut seinän sisällä alas kellariin. Arvatkaas vaan tuleeko evakkoon lähtö lähipäivinä ja kuinka mukavaa se on pienen vauvan sekä koiran kanssa....? Voehan p...rkle sanon minä! (anteeksi mutta meilläpäin ruma sana sanotaan niinkun se on;)

Huomenna mies soittaa vakuutusyhtiöön joten pitäkää sormet ja varpaat ristissä että korvaavat tän rempan muuten en ala mittään!

Nyt syömään tähän vee...itututukseen pizzaa, ku ei muutakaan mahra!

Öitä kaikille!

Pupina

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat