Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on pienoinen ongelma, kun ystäväni ei tahdo hyväksyä poikaystävääni. Hän näki yhden ns huonon puolen yhden ainoan kerran poikaystävästäni, ja nyt on muka niin huolissaan niin huolissaan minusta ja kaiken mitä olen kertonut poikaystävästäni, kääntää tätä vastaan. Alussa uskoin tätä ystävääni ja melkein jätin poikaystäväni (olen helposti manipuloitavissa ja sinisilmäinen ihminen) ystäväni takia, mutta viime päivinä olen tajunnut, että tämähän on kuin valtataistelu. Ystäväni tajusi, että elämässäni on nykyisin joku toinen jolla on " valtaa" minuun ja jonka käytettävissä olen, jolloin minulla ei jää niin paljon ystävälleni aikaa. Ja toisaalta, ehkä ystäväni on kateellinen tästä tunteesta mitä koen tällä hetkellä. Poikaystäväni läsnäolo on saanut minut tajuamaan, kuinka naruista vedettävissä olen ollut tälle ystävälleni. Olen aina tehnyt mitä hän on pyytänyt, koskaan en ole kieltäytynyt jos hän on tarvinnut lastenvahtia, siivousapua, kaupassakäyntiapua, mitä vaan. Nyt hän sitten varmaan tuntee olonsa uhatuksi, koska en välttämättä olekaan enää hänen käytettävissään.

On huolissaan mm siitä, että miten tämä suhde vaikuttaa lapseeni. Kai yksinhuoltajillakin on oikeus seurustelusuhteeseen?? Olen ollut aika pitkään yksin, emme näe miehen kanssa joka päivä, ja kun näemme, mies tulee illalla noin tunti pari ennen kuin lapsi menee nukkumaan, ja lähtee aamulla töihin ennen kuin lapsi herää. Joskus on päiviä, että vietämme koko päivän yhdessä. Lapseni isä ja muut ystäväni ovat hyväksyneet suhteen. Olen myös nainen, en pelkästään äiti.

Miehellä ei ole mitään tätä ystävääni vastaan, vaikka tietää kaiken mitä ystäväni ajattelee tästä miehestä ja meidän seurustelusta. Annan ystävälleni aikaa mielestäni melkein yhtä paljon kuin ennen seurusteluakin. Mies on päivät töissä joten ihan samalla tavalla olemme päivisin lasten kanssa kuin ennenkin. Nykyisin en enää puhu mitään tästä miehestä ystävälleni, mutta joskus hän aloittaa puhumisen mikä on hänen mielipiteensä meidän suhteesta ja mitä hän tekisi jos olisi minä. Tekisi mieli joskus avata suu ja sanoa pari valittua sanaa, mutta kun en ole sitä ennenkään tehnyt ystävälleni, en aio tehdä sitä nytkään. Ja nykyisin jos kerron esim että lapseni kiukutteli tänään tai jotain negatiivista lapseni käyttäytymisessä, se kaikki tietysti johtuu tästä miehestä. Ennen miestä se oli normaalia että lapsi kiukuttelee tms, nyt se lapsen huono käyttäytyminen johtuu AINA

Kommentit (3)

taidan ottaa hiljaa ja " sivistyneesti" hieman hajurakoa tähän ystävään. Vaihdan puheenaihetta jos alkaa vielä saarnaamaan miehestä. Menettää en häntä kuitenkaan halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta kyllä heki erehtyvät!!!

Minulla oli kanssa yksi ystävä jonka " hyväksikäytettävissä" olin, eli minä hyppäsin kun hän käski. En sitä tajunnut mutta kun tapasin nykyisen mieheni ja minulle alkoi tulemaan muitakin menoja enkä aina ollutkaan käytettävissä ystäväni tahtomina aikoina (hän suuttui siitä kun en töiden jälkeen ehtinyt jäädä tuosta vaan kaupungille vaan halusin mennä kotiin laittamaan ruokaa, hän siis soitti minulle kun pääsin töistä että tule kanssani katselemaan kevättakkia ja kun sanoin että en ehdi ja jaksa niin löi luurin korvaani) niin aloin huomata miten itsekäs ja ikävä ihminen tuo " ystäväni" oli.

Jos haluat säilyttää välit ystävään niin sano hänelle sinua ärsyttävistä asioista, sinun EI tarvitse olle hänen mollattavana jne. Sinulla on oikeus omaan elämään ja ystäväsi on vain hyväksyttävä tämä tosiasia tai sitten kannattaa jättää yhteydenpito...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat