Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta!

Täällä jännätään koska te loputkin pääsette tositoimiin =)

Paljon suppareita kaikille, nyt se h-hetki alkaa olla ihan jokaisella niin lähellä ettei ole kuin päivistä kyse!!!

Koittakaa siis jaksaa ja oikeesti, nauttikaa loppuun saakka siitä mahasta, ei tarvitse sitten heti synnytyksen jälkeen sen perään haikailla =) Itse kyllä luovuin siitä tällä kertaa ihan ilomielin ja vielä ei ainakaan ole ikävä sitä =)

Meillä arki on sujunut hyvin, leikkauksesta tulee tänään viisi päivää ja olen jo täysin voimissani, eilen olin jo ihan kävelylläkin kärryttelemässä pojan kanssa ja kätilö sanoikin, ettei estettä lenkkeilyyn ole kun olen toipunut hyvin, juoksulenkeille ei suinkaan vielä saa lähteä =)

Haava on parantunut paremmin kuin hyvin ja olo on kaikin puolin jo normaali.

Poika voi hyvin, syö ja nukkuu, on valloittava hurmuri =)

Ja isot siskot tietenkin hoitavat innoissaan!

Eli vauvantuoksuinen arki on ollut ihanaa ja tätä on kiva jatkaa. Miehellä alkaa perjantaina kesäloma, tosin vain viikko, mutta siitä nautitaan, sitten vanhempanikin saapuvat tänne ja tuntuu että mukavaa ajanvietettä on paljon edessä!!!

Nyt vaan kunnon suppareita kaikille ja paljon onnea vauvansa saaneille!!!!

Duracel ja poika 5pv

Kommentit (9)

Tini: Lohdutukseksi, sulla on jo noita viikkoja niin paljon, ettei niillä jäädä viimeiseksi. Joku meistä kuitenkin menee kaksi viikkoa yli ja laskettu aikakin on vielä edessäpäin. :-)

Tänään tuli sitten se kauan odotettu " palkankorotus" , eli ensimmäinen äitiyspäiväraha kodinhoidontuen jälkeen. Ja myös meni... Laskua on tullut tehtyä odotellessa näitä isompia rahoja.

Tulipahan mieleen, että pitäis varmaan kaivaa maidonkerääjät, rintapumppu ja tutit sekä pullot yms. jostain laatikonperältä ja laittaa valmiiksi. Kohtahan niitä voi jo tarvita.

Tänään sain miehen nousemaan ekaa kertaa lomalla nuorimmaisen kanssa ja källöttelin itse sängyssä yli yheksään. Olipas energinen olo! Pesin saunankin ja mies taas pyöritteli päätään kun kyseli, että nostinko lauteet? Tottakai, eihän niitä nyt muuten pestä. Ja tervetuloa vaan supistukset, niitä kaivataan jo kovasti.

Mies lupas lähtee vanhemman pojan kans ajelee carting autoilla. Vois varmaan itse lähtee työntelee vaunuja, jos sais jotain aikaseksi. Mun tuurilla se kuitenkin alkaa sataa just kun ollaan lähdössä. Tosin, eihän sitä sokerista olla.

Nuorimmainen vaatii lukemaan kirjaa, täytyy kai mennä.

Helpa ja Sissi 39+6, huomenna siis täydet 40

Täällähän sitä vielä notkutaan yhtenä kappaleena. Käyn melkein päivittäin lueskelemassa tätä ja Plussanneitten lapsettomien puolella heinäkuisten pinoja. Itse vaan tosi laiska kirjottamaan, kun tuntuu ettei mitään mistä kirjottaisi. Ei oloissa mitään.

Neuvolakäynneillä arvot aina ok, painoa tullut noin 10 kg ja olo muutenkin kun ei raskaana olisikaan. Kaikki ihmetteleekin kun kuulee koska on laskettuaika. Rupeaa jo itseäkin epäilyttämään. Tosin hoidoilla tehty eli aika on tarkasti tiedossa.

Täällä ei neuvolassa saa ikinä tietää mitään kohdun suun tilannetta tms. eli senkin suhteen ihan pimennossa. Ei supistuksen supistusta ole tullut tai mitään limatulppaan viittaavaa näkynyt. Eli odottelevalla kannalla. Lähtöhän voi tulla sitten ihan yllättäenkin.

Mitään pesänrakennusbuumia ei ole iskenyt vaikka useamman viikon onkin jo ollut kotona. Ei taida enää tullakkaan. Katotaan sitten kun on pikkuinen kotona.

Tänään taas neuvolaan, mutta siellä tuskin muuta kun paineet ja pissat syynätään.

Että odottelun jatkoa...

vaavastatotta rv39+1

JA ONNEA JO KAIKILLE VAAVANSA NOUTANEILLE!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täälläkin neuvolassa tänään käyty. Kaikki kohdallaan ja seuraava aika sovittiin ens maanantaiksi 30.7. (rv 41+3) Oma terkkari onkin lomalla seuraavat 3 viikkoa, joten siellä on sitten joku sijainen. Peukut pystyyn, että tuo neuvola-aika olisi turha!

Kiva kuulla Duracel, että olet hyvin toipunut. Ja mukavaa, että käyt meitä täällä tsemppaamassa. Kärsimätön sitä alkaa olemaan näin loppumetreillä...

Ei ole suurempia suunnitelmia täksi päiväksi. Mies lähti neidin kanssa puistoon, joten pitänee nyt vähän lepäillä.

Leppis rv 40+5

Täällä ollaan edelleen...

Toinen vyöhyketerapia kerta takana ja turhautunut olo, kun ei tunnu tehoavan lainkaan. Hoidon jälkeen ollu koko päivän sellasta jomottavaa menkkakipua ja paineen tunnetta kohdunsuulla. Sitä on kuitenki ollut ajoittain jo pitemmän aikaa. Vyöhyketerapeutti yritti kyllä kovasti kaikkensa, paineli pisteitä puolitoista tuntia. " kehon lukko/pelkopiste" oli kovasti jumissa. Kyselikin onko minulla pelkoja synnytyksen suhteen? Niitähän minulla on ollut jo muutaman viikon ajan. Ei saanut tätä pelkopistettä kunnolla laukeamaan. Omituisa mitä keho voi toiselle viestittää...

Lähete lähti tänään neuvolasta faxilla eteenpäin. Nyt odottelen huomenna soittoa Naikkarilta. Katsotaan.

Käytiin perheen kanssa vattuja poimimassa. Kävely tuntu kyllä tosi pahalta. Kauhee paine ja kipu tonne alapäähän. Tuntuu et jokainen vauvan liikekin tulee tosissaan vatsanahasta läpi (tai kylkiluista). Tilaa kohdussa ei voi olla enää paljoa jäljellä.

Mukavaa lueskella kuulumisianne. Tosi ihanaa kun pikkunyyttien äidit jaksaa meitä käydä piristämässä. Jaksamista vauva arkeen ja sitä vielä odottaville! Kyllä se odotus lähipäivinä palkitaan. Nyt puhutaan enään päivistä, ei kuukausista...

t.malttamaton mamma 40+4

Eilen vähän supisteli. sain juosta vessassa 2h tyhjennyksellä. saunoin kovasti ja pläääh. Kaikki loppui. Mutta sain jopa nukuttua 3h45min yhteenputkeen. se olikin ennätys pitkään aikaan. ja kävin vain kerran vessassa.

Tänään olen kävellyt pari pidempää kävelylenkkiä. Sit siivosin jääkaapin. Mutta ei mitään. paitsi et veto on poissa ja nälkä on kamala!

Sain ostettua tuon Hug-a-bubin ja opettelin sen sitomishomman. Voi sit alkaa käyttämään melkein heti. olen hullunlailla tilaillut kestovaippoja. Toivottavasti niitä tulee sit kans käytettyä.

Mua kans stressaa mihin ton esikoisen laitan, jos synnytys tapahtuukin vatsa ens viikolla tai vaikka viikonloppuna. Tuntuu, että kaikkien lomat on ohi, eikä mulla juurikaan ole sellaisia tuttuja mihin pojan veisin. Mua jotenkin inhottaa muutenkin vaivata kavereita, enkä vie poikaa koskaan kenellekään hoitoon tai pyydä, et joku vahtisi. Ainoastaan mun vanhemmat katsoo esikoista. Nyt mun äiti sit tulee synnytykseen ja mun isällä alkaa perjantaina taas työvuorot. Esikoisen päivähoito loppuu nyt perjantaina. Ei varmaan stressi avita yhtään tätä lähtemistä....

Mutta taidan mennä taas syömään.

oasis 39 (tai 39+5)

Mä varmaan oon viimenen joka tällä palstalla notkuu, tää ei kertakaikkiaan suostu näköjään ulostautuun vaikka kaikki kommervenkit on kokeiltu (paitsi sitä kolmee s:ää...). Eilen oltiin kolmisen tuntia Ideaparkissa ja muutama mooniskipumainen supistus tuli, mutta siinä kaikki. Äippä teki mulle eilen intialaisen päähierronnankin illalla, siinä kun on sellasia pisteitä joita ei ainakaan saa painella alkuraskaudesta ettei tuu keskenmenoo. Mutta ei tullu synnytystäkään. Ihan supersikeesti kyllä nukuin yön, että jotain hyötyä kuitennii... :)

Ideaparkista tarttu mukaan kauhee kasa vauvanvaatteita, sekä sinisiä että punasia. Lastenvaatteet oli Minimanissa vähintään -40% ja pitihän moiset alennukset hyödyntää. Kavereille on tulossa hirveesti vauvoja nyt tässä seuraavan puolen vuoden aikana, joten ihan hyvä varautua vauvalahjoihinkin ku halvalla saa... Ite kun ei tosiaan vielä tiedetä kummanvärisiä sitä saa ruveta pukeen ja pyykkään!

On kyllä tosi kiva kun jo synnyttäneet käy meitä skarppaamassa ja kertomassa kuulumisia!!! Noita synnytystarinoitakin oon kateellisena käyny lukemassa ja aina tippa linssissä!!! Ku sen tietää miten mahtava fiilis sen aherruksen jälkeen on saada se oma rakas nyytti rinnalle!!! <3 Kauheen helpolta kaikkien synnytykset on kuulostanu, mä varmaan oon se heinäkuinen joka äheltää monta vuorokautta ja repee pahasti ja kaikkee... Apua! ;o)

Huomenna on aamusta se yliaikakontrolli, josko ne päättäis ruveta käynnisteleen. Todellakin jo toivoisin niin! Vaikka ei mun olossa sillai mitn valittamista oo, pää vaan rupee pehmeneen! :) Ja äipän ja ton pikkusiskon puolesta toivoisin että syntyis jo, ne kun on ollu pitkälti toista viikkoo täälä ja pikkusisko (11v) on jo aivan kypsä ku sillon koti-ikävä. Äitekin mieluusti varmaan jo kotia lähtis, muttei oo sen tapasta myöntää asiaa, se kun on luvannu olla esikoisen vahtina ja apuna.

Mutta katsellaan ja vartoillaan kuka meistä seuraavaksi tulee kertoon vauvantuoksuisia terveisiä!! :o)

Tini 41+4

Sielläpä Duracel niin energisenä jo kuikuilee, kiva =)

Täällä ei mitään uutta, paitsi tietysti nyt nuo supparit. Tai eilen ainaki neuvolassa sano että niitä ne on. Kun sillä tavalla pystyasennossa ku on, niin tavallaan " riepoo" tuolta kohdunsuulta ja alaselästä. Myös hirvittäviä menkkatuntemuksia on, ja kaikki nämä tuntuvat enemmän selässä ku missään muualla.

Paineet on hirmuiset, 148/96. Eilen tosiaan oli neukku ja perjantaina on taas, ihan noiden paineiden takia. Saas nähdä sanoisko tuo terkka mulle mitään jos kysysin et millon vois mennä sairaalaas ku on NIIN kipeä ristiselkä ja nuo paineetki tuommoset...

Kyllä tää jätkä taitaa olla niin tiukasti kiinni tuolla massussa ettei tuommoset supparit häntä paljon häiritte. Viime yönä se volttasi tuolla mahassa ihan haluunsa ja tykkää myös päivittäin kääntää kylkeään. Saapa nähä miten kovasti on nuorat pikku-ukkelin ympärille ulostullessa =)

Enempättään minen jaksa näitä omia juttujani selevittää. Tänään taidan lähteä ostamaan sen niistäjän ja maidonkerääjän ja ehkäpä villinä tyttönä ostan pari uutta pyyhettäkin meidän talouteen =)

SUPPAREITA meille kovasti toivon ja toisille kovasti jaksamista ihanoitten vauvojen kanssa!

-Annemari ja minimutti 40+1-

En ole juuri kirjoitellut näihin pinoihin, mutta nyt alkaa jo pää hajoilla ja kaipaan vertaistukea :/

Laskettu aika tuli ja meni, nyt on menossa rv 40+6. Fyysinen olo on ihan hyvä, turvotuksia tai kolotuksia ei juuri ole, mutta henkinen kantti alkaa olla jo lujilla... Lähinnä sen takia, että meillä on 1,5 v. esikoinen, jonka synnytyksen aikaisesta hoidosta stressaan. Isovanhemmat ovat olleet jo monta viikkoa passissa ja lähtövalmiudessa, ja pian heilläkin alkavat kesälomat loppua.

Pelkään myös käynnistykseen joutumista, kun edellinen syntyi sektiolla, ja haluaisin synnytyksen käynnistyvän luonnollisesti. Mutkun mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ei ole!! Pläääääh... Olo on jotenkin epäonnistunut ja kireä koko ajan. (Mikä on ihan tyhmää, tiedän, voisihan sitä olla ihmisellä paljon suurempia murheita.) No, varasinpa jo ajan yliaikaiskontrolliinkin, joten onpahan joku etappi, jota odotella.

Anteeksi tämä valivali-viestini! Onhan tässä monia ilon aiheita: todennäköisesti vauvalla on mukavat oltavat masussa, kun ei ole kiirettä pois :) Ja nämä sateiset säät - niin tylsiä kuin muuten ovatkin - ovat mukavia viimeisillään olevalle, kun ei ole niin kuuma koko ajan.

Hienoa kuulla Duracel, että ole toipunut mainiosti!

Ja tosiaan suppareita kaivattaisiin tännepäin... mutta toisaalta esikoisesta ei ollut mitään " oireita" , rv 40+3 vaan yht äkkiä meni vedet kokonaan ja supparit alkoivat vasta sairaalssa.

Nauroin juuri miehelleni että kun ei ole vaivoja mistä valittaa, valitan nyt siitä kun niitä ei ole ja tuntuu kuin tämä poitsu ei syntyisi ikinä!!!! Mutta olen kuitenkin osaltaan iloinen että näinkin loppuun asti mentiin, sillä vauvasta on povattu pienikokoista niinkuin esikoisenikin oli, joten nyt hän on uskoakseni ihan " valmis" tulemaan ulos.

Kääk, kello on jo niin paljon että myöhästyn kohta neuvolasta!!!!! Palaan asiaan!

J.E.P 40+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat