Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (11)

Pää on ihan pöhnäinen, reilut 300 sivua luettu Harry Potteria, tänään pitää keskittyä hieman enemmän itse elämään. =)

Eipä täällä mitään ihmeellistä, eilen varasin rakenneultraan ajan, sittenkin. Tonttunen ei vieläkään riehu, niin, että minä sen tuntisin mutta jos hän jo heilauttaisi nyrkkiä perjantain tarkastuksessa...

Nimistä oli jotain juttua, meillä ei ole mies paljoakaan aivojaan vaivannut, minä sitäkin enemmän, mutta lopullinen tulos saataneen vasta ensi vuonna.

Ja synnytyksiäkin oli mietitty, eipä nyt se itse synnytys, mulla on kummatkin aikaisemmat olleet helppoja ja nopeita. Joten se mikä askarruttaa on lähinnä tuo matka ja se kuinka nopeasti vauva tällä kertaa tulee maailmaan, matkaan menee meillä puolisen tuntia ja viimeeksi, lähdettiin ekan supistuksen jälkeen (siis puin ja pakattiin kamat siinä välissä ja sitten mentiin) ja silti kerkisin olemaan sairaalassa tunnin verran. Toivottavasti ei ole hirveästi lunta ja jäätä silloin =)

Mukavaa päivää kaikille, vaikkakin meilä on sää melko harmaa taas tänään.

Rilla-ma-rilla 18+2 ja tonttunen

Doshijas: Mulla on periaatteessa tuntunut liikkeet joka päivä ensimmäisen ultran jälkeen (13+6), mutta tuossa pari viikkoa sitten oli kolme päivää niin, etten tuntenut yhtään mitään. Oli vielä viikonloppu ja ajattelin jo väkisin vängätä maanantaina neuvolaan, jotta kuuntelisivat sydänäänet. Valitin sitten töissä asiasta maanantaiaamuna, kun kerran kysyivät vointia :P Meni ehkä puoli tuntia ja sitten alkoi sellainen potkurumba, ettei ollut vähään aikaan nähty. Kannatti valittaa ;)

Herkät älköön lukeko pitemmälle!

Alkoi vain tuossa eilen masentaa ja pelottaa, kun tuli kaverin kaverilta (ei olla keskenämme oikeastaan paljoa tekemisissä) todella surullisia uutisia :( Oltiin ihan pari päivää aikaisemmin juteltu, kun satuttiin samaan aikaan kahvittelemaan. Kertoi olevansa viikolla 17 ja vähän mahakipuja valitteli. Mies sitten seuraavana päivänä soitti mulle ja kertoi, että tämän tytön vauva oli kuollut kohtuun, ollut jo kuukauden kuolleena.

En sitten oikein ymmärtänyt, miehen mukaan ei ollut kunnolla lähtenyt alun perinkään vauva kehittymään, mutta luulisi noilla viikoilla, että np-ultrassa olisi jotain näkynyt? En nyt uskalla, kehtaa enkä edes halua kysellä enempää, kun ei kuitenkaan olla läheisiä, eikä nuo asiat tällä hetkellä hänelle helppoja ole, eikä niistä varmasti jaksa puhua. Varsinkaan vieraalle. Onneksi tuo oma pitää itsestään meteliä ja jaksaa touhuta, muuten varmasti valvottaisi ja pelottaisi. Itkettää vaan toisen puolesta, kun vauva oli heille niin haluttu :(

Anteeksi masentava volina, mutta oli pakko päästä avautumaan asiasta. Miehen kanta kun oli: " Mä arvasin, että sä alat pelätä" .

Nunia ja Lumikko 20+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... Onko teillä jäänyt päivä väliin, ettei ole tuntenut, vaikka jo joka päivä ne on tuntunut moneen otteeseen?

Mulla tänään tällainen päivä ja arvaatteko, olenko huolesta soikea!!!

Mikään ei auta; ei mehun juominen, ei syöminen, ei lepääminen, ei touhuaminen, ei mikään, huoh.

Olisipa kotidoppleri!

Doshijas 19+3

Himpulalle tsempitykset! Tule tänne vaan jutteleman, jos tuntuu siltä, että asiat mietityttää eikä muillekaan voi jutella! Täältä saat virtuaalitukea. *halaus* Mä niin toivon, että asiat kääntyy vielä parhain päin!

gaijis ja pikku-g 17+6

Kauhea masennuskohtaus iski tänään.. mies iltavuorossa ja mulla niiiiiiin yksinäinen olo. Onneksi meni kuitenkin ohi kun vähän pillitin ja torkahdinkin..Mutta kyllä voikin olla kauheita ajatuksia ihmisellä kun masentaa :( Rohkaistuin sitten ja kutsuin naapurintytön kahville, aikoi huomenna tulla.

Energiaakin on niin vähän. eilen aloitin syömään rautalääkkeitä. Muutama päivä sitten olin vielä täynnä energiaa.

Masussa tuntuu liikkeitä ja kyllä ne varmaan on voimistunutkin. Kyllä tekisi mieli tilata äitiysvaatteita lisää!

Manja-82: teilläkö oli myös pottatreenit?:) meillä poika 2v2kk ja 1,5vk sitte aloitettiin harjoitukset, nyt tulee jo lähes kaikki pissat ja kakat pottaan. päiväunille en laita vaippaa ollenkaan, alustan vain. Yövaippakin on ollut kuiva useasti. Viikko meni ennen kuin poika hoksasi mistä on kyse :) Tänään kakkasi portaille ja tuli innoissaan ilmoittamaan :D Olen antanut pissata ulos, niin luulee että kakatakkin saa! Selvästi pojan kanssa vähän hankalampaa tuo harjoittelu.. se pippeli on aina edessä! pitää huolehtia että se on potassa jne.

Himpulalle voimia!! pura vaan kaikki tänne jos se yhtään helpottaa. Mä uskon että olisit päässyt heti jatkotutkimuksiin jos tilanne olisi oikein vakava.

Illanjatkoja kaikille!

Puolkymppi rv 21

tänään puhkun intoa=) olis sit puoliväli täynnä-ihana olo...

aamul tekasin uuniin kaalilaatikon ja nam olipa se hyvää!

masussa potkut alkaa vahvistumaan ja ihana tuntea kuinka pikku mies siellä liikuskelee ja volttiakin heittelee! eilen mieskin tunsi liikkeet ja 2-v neiti kokeili kanssa masua...

pottareenit meil käynnissä ja neiti on malttamaton kaveri,mutta kyllä se toivonmukaan tästä viellä...tuli tänään kerran jo pissa pottaan ja oli neitikin innoissaan! jospa alkais oppia hiljalleen...

ihana kun aurinko pilkistää,vaik kurjaa ilmaa luvattiinkin tänään...mä surffaillu netis ja etsinyt vaik mitä vauvakamaa ja tehny löytöjä=)

manja ja poitsu tonttu 20+0

Taas on niin masentavan harmaa keli... Lisäksi oon saanu kunnon räkätaudin ja mies lähti taas reissuhommiin loppuviikoks joten ei paljon naamaa naurata:(

Huomenna ois sitten nvla, meillä oma neuvola kesän kiinni niin joudun menee toiselle puolen kaupunkia, mut on pantu riskiraskausryhmään nii ei kuulemma voinu siirtää viikkoa, ens viikolla nvla palaa taas lähemmäks... No onpahan jotain ohjelmaa huomiselle. otan kaikki lapset mukaan ku en jaksa ruveta kyselee hoitajaa neidit 4v ja 2v10kk odottavatkin innolla että pääsevät kuuntelee vauvan ääniä. Toi nuorimmainen ei vielä moisesta ymmärrä, mutta tuntuu mukavalta että noi isommat odottavat!

Monet on jo käyny rakenneultrassakin, itsellä se on vasta 3vkon päästä. Täällä ei normaalisti moiseen pääse, mutta mulla on sen sydänvikahomman takia äippäpolilla ultra (miehen puolella paljon sydänvikaa) Kävin sillon rv13 siellä ultrassa ja sillon varattiin rv22:lle rakenneulra-aika, kun sillon pitäis saada sydän ultrattua jo kunnolla... Oon miettiny tota sukupuolen kysymistä ja on vielä auki kyselläänkö. Toisaalta ois kiva tietää mut toisaalta mietin menettääkö siinä jotain ku se jännitys puuttuu...

Nuorimmainen on sitä mieltä ettei äiti sais istuu koneella, vissiin heräs kesken päiväunien ku on jo nyt noin kiukkunen.. Joten täytyy mennä

Daisy82 rv 19+1

Ja meitä oikeasti kiinnostaa miten tilanne etenee ja halutaan olla tukena vaikka ei voidakkaan olla henkilökohtaisesti paikalla. Ja aina ei ovi kaikki olla vaan pelkkää ruusua valitettavasti. Onneks siitä kahdesta viikosta on jo osa kulunut!!

Täällä kiirus jatkuu ja välillä jopa tuntunu tänään että masu vetää kovaks mut toivotaan että pysyy kivut kumminkin poissa!! Vaan pitää varmaan heivata tahtiakin vähän (nim.merk. tänäänkin 3 menoa, noin 2h keretään olee kotona välissä..)

Jep..nyt ei kerkee kummempia, pitää mennä nukuttaa nuorimmaista että päästään taas lähtemään ;)

masu 21+5

Täällä joku oli huolissaan, ettei liikkeet tunnu, vaikka on säännöllisesti tuntunut.. Mulla ainakin näillä viikoilla, kun vauveli on vielä tosi pieni (meillä 19+1 oli 290g) ja tilaa paljon, niin välillä tuntuu, välillä ei. Nyt on monta päivää tuntunut peräkkäin, mutta aiemmista viidestä raskaudesta muistan, kuinka välillä on päiviä jolloin ei liikkeitä tunnu, silloin vauva voi olla kääntynyt selkärankaan päin tai ylös tai miten vain. Muutamia viikkoja vielä, niin ei tarvitse arvuutella liikkeitä, kun koko maha kääntyy puolelta toiselle asukin vaihtaessa asentoa ja nilkkaan voi melkein tarttua kiinni;-)

ponnari 19+5

Himpula: oletko siis yrittäny myös yksityiselle päästä?

Rilla-ma-rilla oli päässyt jo potterissa pitkälle, itsellä on ollu aikaa tosi vähä ja vasta vajaa 150 sivua takana

(.) ei mitään uutta, pikkunen potkiskelee pitkin päivää. kävin just uimahallin puntarilla ja tosi tyytyväinen kun paino ei ole edelleenkään noussut.

P-M 19+3 (huokaus, kohta puolessa välissä)

Mä olen tässä raskadessa tuntenut liikkeet vasta reilun pari viikkoa ja ovat onneksi olleet päivittäisiä,tosin usein niitä saa odotella koko pitkän päivän ja vasta illalla pikkuinen aloittaa kunnon potkimisen.

Mutta muistan kahdesta edellisestä raskaudesta,että noita hiljaisia päiviä kyllä tuli aina silloin tällöin ja aina niitä pelästyy yhtä paljon. Ja kyllä niitä päiviä tulee ihan varmasti mahtumaan tähänkin raskauteen valitettavasti.

Edellisessä raskaudessa meni yksi laivaristeily aivan piloille,kun juuri silloin neiti päätti pitää kahden päivän tauon liikkumisesta,viikkoja oli silloin n.20 kasassa.

Nyt tää pikkuinen muuten potkii ekan kerran virtsarakkoon,en muistanutkaan että se tuntuu näin inhottavalta. No en valita,pääasia että liikkuu,potkikoot mihin haluaa! =)

Mä olen miettinyt,että haluaisin ehkä sittenkin tietää,että kuka tuolla masussa potkuttelee. Olen tähän asti aina ollut ehdottomasti sitä mieltä,etten halua tietää kumpi tulee,mutta tämä epätietoisuus pikkuisen terveydestä on kai saanut mieleni muuttumaan.

Nyt pikaisesti saunaan ja sitten nukkumaan.

Himpula 21+1

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat