Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla tilanteena se että jouduin jäämään tosi aikaisin jo sairaslomalle, toukokuussa vaikka LA on vasta syyskuussa. Työnantaja maksoi palkkaa kesäkuun loppuun asti ja mammaloma varhennettuna alkoi 13.7. eli tuohon jäi se pari viikkoa kun Kelan pitäisi maksaa sairauspäivärahaa.

Palkanlaskennasta sinne oli hakemus lähtenyt ja näkyi Kelan sivuilla. Äitiyspäivärahaa hain viim. 6kk tulojen perusteella ja sekin päätös odottaa vielä itseään. Jos ne nyt Kelassa tekee ensin päätöksen tuosta sairaspäivärahasta niin tuleeko äitiyspäiväraha sitten samoilla tuloilla? Tässä on nyt hankaluutena se että oli hoitovapaalla huhtikuuhun asti joten tuloja on vain 3kk ajalta mutta myös viime vuoden keväältä jolloin olin töissä eli sieltä tuohon äitiyspäivärahaan tulee se toinen 3kk. Sairaspäivärahaan kait laskevat edellisen verotuksen mukaan tai sitten vain noiden kolmen kuukauden mukaan ja se on reilusti varmaan pienempi summa.

Voi kun joku nyt ymmärtäisi mitä ajan takaa

Kommentit (1)

Mnä olin sairaslomalla ennen äitiyslomaa noin 7 kuukautta ja saman verran saan sairaspäivärahaa ja äippärahaa. laskevat mulla ne vuoden 2005 tulojen mukaan. Viimisen puolen vuoden tulot ne ottaa huomioon, jos tulot on noussu sen 20 %

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat