Vierailija

Hän sai kyllä vinon pinon lahjakortteja, mutta oli näistä lahjakorteista hieman närkästynyt. Äitini sanoi, että pitääkö hänen nyt ryhtyä ostamaan ja valitsemaan itselleen lahjoja. Eiväthän ne edes tunnu lahjalta, kun ne on itse valinnut. Äitini on varakas, joten hän voi muutenkin mennä kauppaan ja ostaa mitä haluaa. Syntymäpäivistä on jo kohta vuosi, eikä hän ole käyttänyt lahjakorttejaan. Olen vihjannut, että kohta kortit menevät umpeen, joten hänen on pakko mennä valitsemaan jotain kaupoista. Lahjakortti ei siis välttämättä ole mieluisa lahja, vaan on ihmisiä, jotka oikeasti arvostavat rakkaudella ja ystävyydellä valittua lahjaa enemmän.

Sivut

Kommentit (30)

itse niitä halunnut käyttää. Eiköhän näissä laitoksissa olisi saatu niillä hankituksi jotain kivaa ekstraa hoidettavien iloksi. Ehkä äitisi, jolla on jo kaikkea, olisi saanut itselleen hyvän mielen. Ei tarvitsisi tyttärenkään Aihe vapaa-palstalla itkeä äitinsä kovaa kohtaloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Huolella ja ajatuksella valittu lahja ei ole rahalla mitattavissa.

Siinä on vaan se, että harvalla on taitoa valita lahja josta saaja todella pitää. Itse ainakin olen aivan megakriittinen esim sen suhteen millaisia maljakoita kotiini huolin. Jos tyyli ei sovi, ei sitä maljakkoa käytetä.

Toisille kun sisustaminen oikeasti merkkaa jotain, eikä vain riitä, että maljakko on maljakko.

Minä ainakin arvostaisin mieluummin lahjakorttia, kuin vaikkapa astioita joita en sitten kuitenkaan käytä.

Kyllä terve nainen ryntää heti kauppoihin jos saa lahjakortteja törsättäväksi. Äitisi on tyypillinen vanha varakas: rahaa on, mutta sitä ei käytetä, koska säästetään " pahan päivän varalle" .

Kyllä näitä pihejä mummoja on Suomi pullollaan. No, saavatpa ainakin lapset enemmän perintöä.

Äitini olisi ollut paljon onnellisempi niistä maljakoista. Silloin hän olisi voinut esitellä niitä ylpeänä ja miettiä minkä maljakon on keneltäkin saanut.

ap

Mun äiti toivoi 50-vuotispäivälahjansa rahalahjoina Kirkon ulkomaanavulle. Hän sai kyllä myös muita lahjoja niiltä, jotka tiesivät, mitä halusivat hänelle antaa (esim. uuden kännykän lapsiltaan, käsilaukun ystävättäreltään ja puutarhakeinun yhteislahjana sukulaisilta), mutta vieraina oli myös iso joukko sellaisia henkilöitä, jotka halusivat antaa lahjan päivänsankarille tärkeän kohteen tukemiseen.

Ihmiset ajattelevat, että sillä on kuitenkin jo kaikkea mitä tarvitsee.

Mun pienellä eläkkeellä selvinneelle mummolle oli helppo ostaa tohvelit, torkkupeitto, uusi parfyymi, äänikirja, vedenekeitin jne., koska tiesi, että mummolla ei sitä ole. Eikä olisi varaa ostaakaan itse.

Näköjään te olette äitisi kanssa elävä todiste siitä kuinka ne huonot tavat sirrtyy polvelta toiselle...

Sääli niitä ihmisiä jotka ovat rahansa turhaan laittaneet noin kiitämättömän ihmisen lahjaan!

" vien nyt jonkun vaasin, kun en mitään keksi" .

Jos tuntee juhlan kohteen niin hyvin, että osaa valita hänelle sopivan ja mieluisan lahjan, se on tietenkin paras vaihtoehto. Mutta noita väkisin ostettuja kukkavaaseja ja kynttilänjalkoja saattaa olla jo liikaakin.

Jos on niin varakas, että voi itse ostaa mitä haluaa ja koska haluaa, voisi olla järkevää ilmoittaa, että HALUTESSAAN vieraat voivat tukea rahalahjoituksin jotain päivänsankarin sydäntä lähellä olevaa kohdetta.

Minä ja sisarukseni annoimme äitimme siskolle 50-vuotislahjaksi lahjakortin urheilutarvikeliikkeeseen ja ehtona, että käyttää lahjakortin itseensä. Miksi meidän pitäisi määrätä, että tässä sulle uusi ulkoilupuku ja kävelysauvat tai uudet sukset, kun voimme antaa hänen valita itse mitä tahtoo?

ja jos luonne on vielä hankala niin kuin vaikuttaa olevan on tehtävä mahdoton.

Ehkäpä lahjan antajat tunsikin äitisi joten päätyivät tähän lahjakorttivaihtoehtoon.

Sano äidillesi että antaa ne lahjaksi edelleen, jakaa kadulla köyhille. Näin hän saisi kokea antamisen iloa.

Toki voisi antaa sinulle tai jakaa kaikille lapsilleen tai lastenlapsilleen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat