Vierailija

Help, flunssa iskemässä, raskaus ihan aluillaan. Finnrexiniä ei saa juoda, beroccaa ei saa ottaa, auringonhattu-uutetta ei saa ottaa?... SAako Bafuciniä tietääkö kukaan?

Olen puhetyössä ja kurkku niin kipeä, että puhuminen vaikeaa.

Kommentit (15)

Paljon kuumaa juotavaa, mustaherukkaa tai sitruunaa ja hunajaa. Valkosipulia ihan syötäväksi sekä nyyttiin ja lähistölle. Vicksit on muutenkin ihan yhtä tehokkaita kuin strepsilsit.

Ainakin minä olen sellainen, että jos raskausaikkana tulen kipeäksi niin ei meinaa mennä ollenkaan ohi ja nuha jatkuu synnytykseen saakka.

Näin sanoi neuvolalääkärini. Varsinaisista kurkkukipulääkkeistä en tiedä, mutta ota Panadolia tms niin eiköhän se auta kurkkukipuunkin? En ole itse testannut kylläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paracetamolia 500 mg:sta 2 tablettia kerralla, kolmesti päivässä. Jos kurkku on karhea, voi imeskellä ihan Mynthoneita. Puhdasta C-vitamiinia (500 mg tabletteja) pari kertaa päivässä ja paljon juotavaa, sekä kylmää että lämmintä. Kyllä se siitä. Herkästi sairaslomalle ja ihan sänkyyn lepoon pariksi päiväksi.

Älkää jaelko "tietojanne", kun ette asioista ole ottaneet selvää.

Nyrkkisääntönä: kaikki S:llä alkavat makeutusaineet kiellettyjä, A:lla alkavat sallittuja.

Bafucinia saa käyttää, apteekki tarkisti asian kun sitä kysyin. Strepsilsistä ei ollut kirjoissa mainintaa, joten sitä ei kannata käyttää.

Suosittelen extra-annosta C-vitamiinia, kuumaa mustaherukkamehuja ja Gefilus -tuotteita/ -kapseleita. Näillä keinoin minä olen selättänyt monta alkavaa flunssaa.

Sakariini ja syklamaatti on kiellettyjä. Tuo s-sääntö päti ennen muttei enää. Sukraloosi on melko uusi makeutusaine. Sillä makeutetaan mm. uusi light-kokis. Olen tarkistanut valmistajalta, että sukraloosi on sallittu raskaana oleville.

Että ota vain itse selvää ennen kuin jakelet niitä tietojasi

Kannattaa syödä maitohappobakteereja koko raskauden ajan. Ne tuovat vastustuskykyä sinulle ja vauvalle. Kannatta käyttää myös imettäessä. Niin ja myös omega3 käyttöön. Vauva saa hyviä rasvahappoja.

ja kannattaa aina tarkistaa kurkkupastillien (jos niitä syöt) sisältö. Esim. monissa sokerittomissa on käytetty makeutusaineena sukraloosia, jota raskaana ollessa tulisi välttää.

Ja monia käsikauppalääkkeitä, joissa sanotaan eittä ei raskauden aikana, saa käyttää. Asia pitää vain tarkastaa lääkäriltä. Esim. nenäsumutteissa usein lukee ettei saa käyttää, mutta lääkärit sanovat että saa. Merkintä on varmuuden välttämiseksi.

Olen täällä ihan yrmynkäisenä, kun normaalisti tässä vaiheessa otan kunnon lääkeannoksen, jolla usein saankin alkavan flunssan tainnutettua ja oli pienoinen shokki, kun jokaisessa luki "ei raskaana oleville".

Mutta kokeillaan siis bafucinia, parasetamolia ja c-vitamiinia. Ja nuo gefilus-jutut oli loistovinkki myös!

Kiitos!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat