Sivut

Kommentit (31)

[color=deeppink]Potter lopussa ja niin on tämä tyttökin :D Oli kyllä haikea loppu kirjalla...

SERE, tiiäks, mää oikeesti sain osan siitä sun energiasta, nimittäin tänä aamuna yhtäkkiä päätin, että lähden kärryttelemään Sampon kanssa mummulaan. Ja niin kärryteltiinkin, oli ihanaa! Sampokin jaksoi istua koko matkan hienosti maisemia ihaillen (ja mopoja säikkyen, reppana). Vähänkö reipas olo. Reippailun kunniaksi söin kakkua ja keksiä XD Että niin se paino putoaa... Mimosan puuhat kuulostaa just hyvälle! Aattele, miten mukavaa kun toinen osaa viihdyttää itseään vain tuijottamalla akvaariota :) Ei tarvi kalliita pelejä ja vehkeitä ;D

Mun mieltäni aina vaan vaivaa nää painoasiat :/ Luulin jo päässeeni yli niistä, ja tavallaan oonkin, ainakin pahimmista pakkomielteistä. Mutta silti tahdon vielä pikkuisen pudotta painoa. Vaikka se on jo nyt vähän (vain VÄHÄN) alipainon puolella ja vaikka en löydä kaupasta tarpeeksi pieniä vaatteita itselleni, niin silti tahdon vielä pikkuisen....... Ihan pikkuisen, ehkä 4kg että pääsis tasakymmeniin............ Kuulostan kyllä sairaalta, mutta en ole, luullakseni :D Voih, kun sais järkeä päähän ja voih kun näyttäis hoikalta, niin ehkä kaikki muuttuis. Ehkä hoksaisin, että ei mun tarvi laihtua, kun oon ihan hyv näinkin, ehkä ymmärtäisin, että ei se hoikkuus mitään ratkaise. Mutta tavallaan mun on ensin oltava hoikka, jotta mää voisin nähdä, ettei se tosiaan ratkaise mitään :/ Voi vamma näitä ihmisen aivoja :D Onneksi on tuo Sampo pitämässä mun pahimmat ajatukset kurissa :) Sampon odotus ja syntymä on kyllä saaneet mut näkemään asiat uudessa perspektiivissä. Vaikkakin yhä haaveilen laihtumisesta, en enää ota siitä paineita enkä vahdi niin haukkana kaikkea mitä suuhuni pistän (johan se hoksaa siitäkin, että keksit ja suklaa kuuluu mun ruokavalioon :D hahhah). Nyt mulla on paljon tärkeämpiä tehtäviä, kuin painon kyttääminen. Mutta kuten hoksaatte, aina vaan tää asia pompsahtaa esille mun teksteissä, eli kyllä se vielä paljon on mielessä. :/

^Pahoittelen avautumista, taas.

Mihinköhän Siru on hävinnyt? Ja Coltsfootistakaan ei oo kuulunut aikoihin mitään :O

PI-KI, johan sulla on ollut työntäyteinen päivä :) Munkin pitäis koko ajan puuhailla jotain, kuten pakata muuttoa varten (joka on jo ensi viikolla, iiiks), mutta sen sijaan oon Potteria lukenut, shoppaillut ynnä muuta rakentavaa toimintaa... :D Onneksi osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ;D

Jaaps, enpä taas muista mitä piti kirjoittaa.

Han ja Sampo 5,5kk++[/color]

[color=red] Voi teitä treffailijoita! Kuulkaas seuraavat super-treffit järjestetäänkin täällä Oulussa, niin kerta! Ei tänne nyt niiiin pitkä matka ole sieltä etelästä :D (Eikä täällä oo ees poroja.....)

PI-KI, tsemppiä PV-hommaan! Itse en oo ikinä pointsejen kans värkännyt, mulla on muut metodit laihikseen. Mutta elä nyt ihan kitulinjalle heittäydy, muista herkutellakin välillä :)

PAJUSKA, no mutta onpas teidän kisulla nätti nimi ;) Ja tuohon lahjaprobleemaan en osaa sanoa juuta enkä jaata. Miehellä ois tiistaina synttärit, eikä aavistustakaan mitä hälle ostaisin.. Kaiken lisäksi pitäs raahautua Ouluun täältä landelta (naapurikunnasta) ja se on vaikeaa vaunujen kans. Täällä kun ei juuri ole kuin paikallinen S-market, sieltä tuskin mittään..

I-L, miltäs näytti asuntomessuilla?

MAMMIKSELLE ja Oonalle hauskaa reissua!

AURORAn Oliverista aivan ihania kuvia, kuten aina =) Kiva että löysitte mieleisenne syöttötuolit. Jos Mimosa olisi ollut poika niin hänen toiseksi nimeksi ois muuten tullut Oliver..

MOOLI, vai että kylpyhuoneen purtilot kiinnostaa tyttöä jo näin varhaisessa vaiheessa :D Siitä se lähtee.. Kohta yhdessä värjäätte hiuksia ja lakkaatte kynsiä! Ja en minä oikeestaan tiedä suositellaanko kiinteitä aloittamaan millon, mutta kyllä mää aloitan kun M. täyttää sen 4kk. Kun tuota korviketta menee niiin hurjat määrät, ja tytön paino on edelleen ihan alakäyrällä, ellei jopa sen alapuolella. Ja kait se velli luetaan kiinteisiin?? Kun eihän se maitoakaan ole?

POPPIS, tervetuloa takaisin =) Aivan mahtavia myös nuo Emiliinan kuvat, mää vaan jotenkin niin tykkään katsella toisten lapsukaisia :) ps. muistatkos odotusajan homoläski-jutut... XD

HAN ja VIIPERO, täällä kans yks paino-ongelmainen (kuten ootte varmaan jo huomanneet...). Oon aina ollut hoikka ja oikein ylpeä kropastani, näin kyllä kovaa työtä että sain sen pysymään hyvässä kunnossa. Ala-asteelta asti on ollut hirveä pakko vahtia syömisiä ja aina (yrittää) laihduttaa. Nyt on ihan älyttömän vaikea hyväksyä tätä nykyistä vartaloa: olen lihava. Paino on just ylipainon puolella. Joka paikassa, selässäkin, on läskimakkaroita, lanteilla hirveät jenkkikset, mahasta nyt puhumattakaan.. Viimeisen silauksen antaa nuo ihan järkyttävän isot rinnat (siis ette voi ees kuvitella mun kuppikokoa..). En tunne itseäni enää, oon ihan eri muotoinen ja näköinen kuin ennen ja luonnollisestikaan vanhat vaatteet ei mahdu :/ Katsoin juuri viime kesänä musta otettua kuvaa jossa oon bikineissä, ja itku melkein pääsi. Tää vaivaa mua koko ajan, ukkokin on varmaan ihan rikki kun ulisen vaan kaiket päivät kuinka läski mää oon.... Toivon ja rukoilen että kroppa joskus palautuu, edes hieman!

Hanille vielä tsemppiä pakkailuun!

Mimosalla oli eilen todella vaikea päivä. Itkeskeli vähän väliä ja söi koko ajan (kuten valittelinkin) ja oli sellainen perustyytymätön. Illallakin ennen nukkumaanmenoa huusi naama punaisena täyttä huutoa vaikka kuinka kauan. Se on omituista, sillä yleensähän Mimsu on maailman kiltein, helpoin ja tyytyväisin vauva. Mikähän lie pikkuista vaivannut?

Tänään vaikuttaa olevan oma itsensä, katselee taas noita kaloja tuolla, pauhaa ja pörisee ja ähisee aivan kympillä :)

Tänään mun on pakko siivota kun eilen vähän unohtui, Mimosan täti tulee neljän maissa ja meillä on likaista..

Ja hei naiset, se on Teho-osasto illalla!! ;) Mielellään loukkaisin itseni jos pääsisin tohtori Kovacin hoideltavaksi..

Serenity ja Mimosa 3,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=green]Pika-vilkutukset vaan, koska kohta linnoittaudun tv:n ääreen:

-Olet mitä syöt

-Teoria miehistä

-Teho-osasto (juu, kelpais mullekin lääkäreiksi Kovac ja se ent. ambulanssikuski...en mäkään muista nimeä! :D)

-Sinkkuelämää

-C.S.I

Oi voi... On taas perse puuduksissa ja tuuman leveämpi tämän illan istumisen jälkeen x)

Oon ollut tänään TOSI väsynyt, kun nukuin yön niin huonosti. Arttukin heräs kahden jälkeen, ja unenpöpperössä kiikutin sen meidän väliin, joten loppuyön nukuin senkin takia huonosti. Sitten oli vielä siihen päälle yöllä A:n syöttäminen, vessassa käynti, miehen herätysklo... Niinpä mä klo11 aikaan, kun Artulle päiväruokaa tarjosin, niin itkin samalla ääneen omaa väsymystä. :( Ei oikeesti silmät meinannu pysyä auki! Jotenkin stressa toi reissuun lähtökin+pakkaaminen, kun kotikin on edelleen pahvilaatikkomerenä... Onneks Arttu ei tajunnut, että äiti itkee, vaan sen mielestä se oli niin hauskaa, että alkoi nauramaan ääneen =D Vähän helpotti sitten.

Mutta jätän kommentit huomiselle paremmalle ajalle.

NINCA, onks sulla s.postiosoitetta, minkä voisit tänne sivulle laittaa? Mulla on etunimi.sukunimi, niin en viittis :) Voi olla, että aikataulusta tulee niin kiireinen, ettei ehditä poiketa, mutta voihan sitä yrittää!

Jos laitat sen osoitteen tänne, niin mä laitan sulle s.postilla mun puhnron, niin lähetä sit tekstarina mulle sun numero. (Menikö vaikeaksi..? :D) Kun olen enää huomisen linjoilla, ja lauantaina lähdetään aikasin, niin en voi s.postejakaan lukea reiluun viikkoon, eli en saa sun numeroa ehkä sitten sitä kautta enää. (Äidillä ei vielä netti toimi, kun katkasivat vanhan sopimuksen.)

Mutta nyt tv:n ääreen! :)

Pi-Ki

Kiitokset eilisistä treffeistä kaikille treffailijoille! Tosi kiva oli nähdä vähän isompien vauvojen touhuja, kun tämä oma on vielä niin pikkuinen ja erilainen. Pitää vaan toivoa että Kaveri ei nyt liikaa ottanut mallia vieruskaverien syömisestä, kun päät meinasi olla kaikkiin muihin suuntiin kuin sinne ruokalusikkaan päin ;) Ihanan hyväntuulisen oloisia oli kyllä kaikki pikkuiset! Ja Open Ainollahan oli tosiaan jo ihan selvästi hiukset! :) Pitää tosiaan ottaa uusiksi lähiaikoina, kun täältä Turun suunnalta aika monta enskaa kuitenkin on. Jos vaikka saataisiin Jushkakin sitten jo mukaan pikkupojan kanssa? Itse olin vähän yllättynyt Kaverin rauhallisesta esiintymisestä, kun meillä ei tällaisesta kahvittelusta oikein ollutkaan vielä kokemusta. Kotimatkalla tosin ehti jo nälkä vähän yllättämään ja melkoista älinää kuului takapenkiltä melkein koko matka. Ruokakaupassakin piti vielä nopeasti poiketa, ja siellä juostiinkin sitten kauppa läpi huutava turvakaukalo toisessa kädessä ;) Mutta eipä tuo niin vaarallista, pitäähän joskus vähän ääntäkin pitää. Jo loppuilta sujui taas kiltisti kunhan pikkuinen sai vähän sapuskaa.

Tuo oli meillä eka kerta vaunujen kanssa keskustassa, ja aika hankalaa on kyllä mihinkään kauppoihin niiden kanssa mennä! Hennesille mahtui hyvin sisään, mutta vauvanvaatteet oli yläkerrassa, ja ei me niihin rullaportaisiin kyllä uskaltauduttu. Näköjään jos meinaa shoppailla vauvan kanssa niin kantoliina olisi ehkä paras vaihtoehto. Vaikka sitten ei kyllä soviteta mitään vaatteita itselle¿

Meillä on ruvennut sujumaan aika kivasti Kaverin kanssa päivät. Uutena ilmiönä on nyt se, että Kaveri viihtyy hetkittäin ihan yksinkin esim sängyllä makailemassa vaikka olisi ihan hereillä. Ja usein nukahtaakin ihan itsekseen siihen pienille päikkäreille! Aikaisemmin vaati aika tiiviisti huomiota aina hereillä ollessaan, eikä oikeastaan koskaan nukahtanut ilman varsinaista nukuttamista. Eli taas on vähän vapaampaa äidillä! Yötkin on taas menneet parempaan suuntaan. Nykyään mennään yöunille 9-10 aikaan ja eka pätkä on 4-5 tuntia (ennätys on nyt reilu 7h!, jolloin piti kyllä jo käydä pumppaamassa välillä rintoja tyhjemmmäksi¿) Sen jälkeen sitten nukutaan vielä toinen 2-3 h pätkä ja sen jälkeen sitten vaihtelevasti torkutaan yleensä vielä pikku pätkissä johonkin 8-9:ään asti, jos ei olla reippaita ja nousta aikaisin.

T: Meriheppa ja Kaveri melkein 2 kk

[color=deeppink]VIIPERO, kiitos :)

Voi teitä muitakin painon kanssa kamppailevia :/ Tavallaan kiva tietää ettei ole yksin ajatustensa kanssa, mutta toisaalta taas ikävää, kun ei tätä kompleksia toivoisi kenellekään!! TSEMPPIÄ MEILLE!! ♥

Sampo yritti nousta tänään istumaan itse. Olin meikkaamassa ja Sampo ähisteli olkkarissa. Kun tulin kylppäristä, niin Sampo oli onnistunut punkemaan itsensä sellaiseen kummalliseen vähän-niinkuin-istuvaan asentoon :D Ei aavistustakaan miten se oli sen tehnyt, mutta siinä se nökötti :O Otin kuvankin oikein, voisin myöhemmin pistää näytille, jahka joudan. Se on jalat sellaisessa sivuspagaatissa ja kädet edessä tukemassa. Siitä se lähtee. Yrittää se kontatakin, tosin jollain ihan itse kehittelemällä tyylillään :D

Jumalauta että muuttofirmat maksaa!!! Yhden firman tarjous oli, että 80¿ tunnilta pelkästä kuorma-autosta ja kuljettajasta. Muuttomiehestä melkein 40¿/h ja pianon siirtämisestä pitää vielä ekstraa maksaa! Onneksi toisella firmalla oli parempi tarjous: 2 ukkoo/80¿/h. Paitsi niillekin pitää maksaa ekstraa siitä, että siirtävät pianon, perskuta! :/ Hirveää rahastusta.

No niin, lähenpä valittamasta :D

Han[/color]

Huh kylläpä oli taas yö, tällaista ei vielä ole ollutkaan¿ eemeli itki ainakin tunnin välein ja vartin verran piti lohdutella¿söi kylvyn jälkeen illalla puuron ja joi desin maitoa päälle, söi jo ennen yhtätoista toisen kerran ja jo taas puoli yhdeltä ja siitä varmaan tunnin välein¿ söi yön aikana yhteensä 4dl¿ei rauhoittunut tuttiin, ainoastaan pulloon.. onko nyt taas joku tiheän imun kausi¿rupeaa tuntumaan toivottomalta, kun ei tiedä mikä näihin öihin auttaisi, huonompaan suuntaan tuntuu menevän, no onhan niitä suht hyviäkin öitä ollut joukossa, mutta onko kenelläkään ollut vastaavia öitä?! ei kai tähän auta muu kun aika¿ omaan huoneeseen siirtoa olin suunnitellut, mutta tällaisten öiden jälkeen se tuntuu kaukaiselta, nyt kun piti tosissaan toista rauhoitella, hereillä oltiin ainakin se 15 kertaa¿ voiko johtua hampaistakaan, kun ei siellä suussa ainakaan siltä näytä, että hampaita olisi tulossa¿

Kiitos kaikille lahjavinkeistä! kuinka tämä voikin olla näin vaikeaa, olisikohan pitänyt vähän aikaisemmin ruveta miettimään ?!

HANILLE jaksamista muuttovalmisteluiden kanssa!

MAMMIKSELLE mukavaa reissua ja yritä pärjätä vieroitusoireiden kanssa :o)

Jotenkin tuntuu viime yön jälkeen ja tämän lahja stressin takia pää niin tyhjältä että taidan poistua ja palailen paremmalla mielellä¿jospa vaik saisi sen lahjan hommattua¿

Tää on neljäs yritys kirjoittamiselle, joten pikaiset kuulumiset vaan. Tyttö on saatu unten maille ja tähän aikaa ei ehkä puhelinkaan häiritse nettailua, hih! ;)

Pajuska, mites jos ostaisit veljellesi kultasepänliikkeestä esim. kauniin konjakkilasin, johon voi kaivertaa nimen & päivämäärän (tinajalka) ja jotain hyvää/laadukasta konjakkia alkosta. Olettaen, että veljesi konjakista tykkää... Rippilahjaksi tuli ensimmäisenä mieleen jokin kaunis koru. Esimerkiksi Kalevala-korulta löytyy kauniita korusarjoja, jos vaikka joskus haluaisit ostaa samaan sarjaan kuuluvan osan esim. synttärilahjaksi.

Nyt jää kommentoinnit kun kertakaikkiaan en muista enää mitä piti kirjoittaa.

Omia kuulumisia sen verran, että viime yönä tyttö nukkui 22-04. Saa nähdä miten tänä yönä käy. Tuhinaa ja mutinaa kuuluu sängystä ajoittain mutta unessa näyttää pikkuinen olevan. On muuten sangen hauskan kuuloista kun tyttönen kiljahtelee hymyssä suin päiväsaikaan. On tainnut " löytää" oman äänensä ja innokkaasti sitä testailee. =)

Huomenna mennään asuntomessuille, joten taidan kömpiä unten maille, jotta jaksaa taloja kierrellä.

Voikaa hyvin!

t. iida-linnea ja unten mailla oleva tyttönen

Pikaisesti täälläkin koneella, kun vieraat hetki sitten lähtivät. Heillä oli kuukauden meidän poikaa nuorempi lapsonen ja voi hyvänen aika, kun se näytti pieneltä. Liekö Joona koskaan ollut noin pieni :-) No, ehkä on. Äkkiä se pienuus unohtuu, kun joka päivä toista näkee. Aivan jo vauvakuumetta alkoi pukkaamaan tuollainen pieni ;-) Mut vauvahan se Joonakin vielä on, kuiteskin.

Viime yö oli meni kyllä ihmeen hienosti. Joona nukahti kymmenen aikaan. Heräsi neljältä syömään ja nukkui taas kymmeneen. Hieman alkoi olla jo rinnat täydet tuollaisilla väleillä. Päivälle asti on silti vielä pojalla riittänyt unta. Saa nähdä sitten kuinka ensi yö menee.

Pi-ki: Tällaiseen osoitteeseen voit laittaa viestiä: nin.ca@netti.fi

Jahas kutsu käy. Eikun vastaamaan kutsuun..

-Ninca ja Joona, kohta 12vk (siis viikoissa 3kk, mut syntymäpäivän mukaan ei vielä reiluun viikkoon-

Kiitos vaan omastakin puolesta Turkuun saapuneille treffailijoille! Ja totta tosiaan olipas mukavaa kun Pajuska ja Meriheppakin ovat ihan täältä nurkilta, täytynee ottaa vaikka pienemmällä kokoonpanolla uusiksi lähiaikoina! (Me tosin ollaan enemmän tai vähemmän reissussa seuraavat pari viikkoa, mut sitten). Merihepan pikkukaveri oli ihana! Ja niin pikkuinen, mutta komea tukka hällä jo on! (nimimerkillä tukkakompleksi, meidän lapsellahan on jo komeat hiukset) :DD Ja mä oon myös ihaillut niitä Emiliinan kiharoita aina kun nähdään! Ja Eemelin " miesnäkökulma" tuli hyvin esiin ;)

Emmi oli oikein neiti aurinkoinen, ens kerralla kun Amy ja Emmi tuutte mummilaan, niin tulkaas kyläilemään meilläkin! Ettei tartte aina kahviloissa luuhata, tytöilläkin vois olla mukavampaa kun pääsee touhuamaan rauhassa :)

Mukavaa oli myös kävellä joenrantaa Karssulin ja kaima-Ainon sekä Kandin ja Noelin kanssa! Hyvä että kotimatkakin meni hyvin ja siitä päätellen ilmeisesti myös löysitte takaisin rautatieasemalle :) Kunhan tästä arki alkaa ja isäntä menee töihin, niin mekin koitetaan taas matkata treffeille sinne pk-seudulle joskus!

Vai meinaa se Oliverkin jo isoksi pojaksi ruveta ja syöttötuolissa istuksia :) Hauskoja kuvia! Mites herralle nykyään muuten maito maistuu?! Meillä syödään edelleen " nukutettuna" maitoa, tosin kerran alkuviikosta tais Ainolle tulla joku " häiriö" kun hörppäs 50 ml maitoa ihen hereillä ;))

Jahas, jospas tiskailis tuttipullon & maitokannun tässä neidin heräämistä odotellessa :)

Aurinkoista loppuviikkoa myös pikkuenskoille!

t. Ope ja Aino 9 kk +

[color=green]Ohhoh, onpas yht¿äkkiä ollut ¿työn¿täyteinen päivä! Aamulla Arttu heräsi 7:15, mutta hain sen mun viereen, ja vahingossa sitten nukahdettiin =) Nukuttiin puol ysiin, jolloin Nelli herätti meidät haukahduksella, kun kissat kiusas sitä¿

Sen jälkeen lähdin käyttämään Helmiä lekurissa (joudun joka päivä tällä vkolla käyttämään sitä niillä antibiootti-pistoksilla, kun ei se tassu sitten lähtenytkään parantumaan, enkä siis saa itse pistettyä, ja suun kautta annettavat oksentaa), ja käytiin tallilta hakemassa klipperi (pitää ajaa Nelliltä niskakarvat pois, kun se ui mökillä koko päivän ja saa sit herkästi märkäruven sinne niskaan), sitten vein Artun anoppilaan pariksi tunniksi hoitoon, kävin kaupassa, hain Artun kävellen (15min suuntaansa), pesin ja keitin tuttipullot, pesin pyykkiä¿ Huh huh huh¿ Ei oo paljon istumaan ehtinyt :) Tuntuu, että on kauheesti hommaa, ennen kuin päästään lauantaina lähtemään. Ja pakatakin pitäis *pyyhkii tuskan hikeä otsaltaan*¿ No, kyllä se tästä! =)

Nyt pika-kommentit vaan, ja sitten jatkamaan.

PAMPULAKIN reissussa :) Olettekos kuinka pohjoisessa? Ihan Lapissako asti?

PAJUSKA, joo, ollaan nyt nukuttu kaikki paremmin tuon Artun omaan huoneeseen siirtymisen jälkeen. Nyt ei tarvitse joka pikku tuhinaan ja käännökseen itse havahtua, ja hienosti on poikakin pärjännyt ilman jatkuvaa ¿tutin naamaan tunkemista¿ :) Eli suosittelen! Toivottavasti teillä onnistuu sitten yöt yhtä hyvin.

MOOLI, hitsiläinen, ei taida olla kauhean hyviä ilmoja luvassa¿ :( Tai tänään vilkasin Iltalehden 10 pvn ennustetta, niin tippoja tipan perään, höh! Nooo¿ Sama kai se sitten on mökillä sateista kärsiä, kuin kotona ;) Mä lopetin imetyksen kokonaan siinä Artun 3kk iässä (vai oliko pikkasen aiemmin?). Arttu on laitokselta asti saanut lisämaitoa, joten täysimetyksellä ei oltu missään vaiheessa. Siitä se imetys sitten pikku hiljaa hiipui, kun toisen ruokahalu oli (on) niin mahtava, etten yksinkertaisesti laiskuuttani jaksanut tissillä tunnin välein roikottaa¿ Nyt hieman harmittaa tuo luovuttaminen noinkin helpolla, mutta en jaksa enää murehtia. Tehty mikä tehty¿ Ehkä seuraavan lapsen kohdalla jaksan sitten yrittää paremmin :) Ja miksei ¿ voithan toki ihan hyvin velliä kokeilla, toivotaan, ettei ainakaan lisää mahakipuja¿ Ties vaikka veisi ne kokonaan! =) Mun mielestä Arttu alkoi tarttua esineisiin vasta 3kk nlan jälkeen¿ Mutta sekin lienee yksilöllistä. Meillä on sängyn päällä soiva&pyörivä mobile, joka on korvaamaton nukuttaja :) Muutenkin löytyy kaikenlaista jumppakaarista Gracon keinuun jne., mutta lähinnä sen takia/ansiosta, että saatiin niin paljon sisaruksiltamme tavaraa. Ja olen kyllä huomannut, että Artun mielestä parhaimmat lelut on yleensä just voipaperi, lampun johto tms., mikä ei edes ole lelu :)

I-L, mä oon tosi laiska keittämään pulloja¿ Tänään keitin, mutta oisinko keittänyt ne viimeksi melkein 1,5kk sitten??? *häpeän punastus* Mutta th kyllä sanoi, ettei niitä tarviikaan keittää hirmu useasti(/lainkaan???), jos ne huuhtelee heti käytön jälkeen. Ja pesen ne siis käsin ja fairylla päivittäin kyllä. Mulla oli alun perin joku 16 pullon arsenaali, mutta nyt on päiväkäytössä 5 pulloa+vesipullo. Se riittää vallan mainiosti, kolmekin itseasiassa, koska en pese niitä joka käytön jälkeen, vaan huuhtelen, ja annan toisenkin kerran samasta pullosta. Tämä on laiskuutta, heh!

Karsta-asiaan en osaa vastata, Artulla on ollut sitä tosi vähän, lähti harjaamalla oikeastaan pois.

NINCA, Kiuruvedellehän myö männään, heh! Mun äiti ja isäpuoli on sieltä kotoisin, ja ovat asuneet siellä viim. 10 vuotta. Mä ehdin asua 4 vuotta, ennen kuin muutin takaisin tänne etelään. Eli olettekos jossakin lähettyvillä Joonan kanssa? :)

Voi, MAMMIKSEN Oonalla ollut eilen vähän huonompi ilta :( No, niitä väistämättä tulee kaikille joskus. Onneksi se on vaan poikkeus! =) Mitäs keksitte tälle päivälle?

SERE, ihan rupes itteäkin täällä hymyilyttämään, kun näen ¿sieluni silmin¿ Mimosan istumassa siinä akvaarion edessä ja höpöttävän =D Meillä Arttu kanssa jaksais tuijottaa koiraa ja kissoja vaikka kuinka ja kauan. Kiitos energioista! Sitä tarvitaan, koska Painonvartijoiden paketti tuli eilen, ja kun illalla sitä tutkin, niin huomasin, että life is hell tästä lähin¿ En voi syödä mitään herkkuja! x) Päätin aloittaa kunnolla sen vasta vkonlopun jälkeen¿ Pehmeä lasku ensishokin jälkeen¿ Ja kyllä, meillä Arttu juo päivässä ihan hirmu määrät vettä. Sose-aterioilla (lounas ja päivällinen) ei maito enää maistu ollenkaan, ei ennen eikä jälkeen, ei kuumana eikä kylmänä. Joten silloin menee vettä vaan, ja muutenkin tykkää sitä päivän mittaan lipitellä.

P-JUSKA, annoitteko nimen pojalle??? :)

Mutta juupelis juu¿¿. Aina tää teksti venähtää x) Nyt pakko rientää¿

Pi-Ki ja Arttu 4,5+kk

Juska, tuuthan sitten heti välittömästi kertomaan meille pojan nimen??

Mää vien kohta tän tytön pitsalle.. Syö vähän väliä! Annoin kokeeksi vettä ja olihan ilme näkemisen arvoinen :D Annatteko te muut vettä vauvoille?

S

[color=#8B008B]Herättiin Oonan kanssa vasta 10 aikaan.. Neiti heräsi 5.15 + 8.00 syömään.. Nyt on taas syöty ja nyt on hyvä mieli. ;)

Missäs kaikki luuraa???

Mietin kovasti mitä tehtäis tänään.. Mieli tekis lähteä jonnekin, mutta en oikein keksi minne.. No, ehkä on parempi luuhata kotona ja käydä vaikka vaunukävelyllä kun huomenna taas istutaan autossa se 6h mökille.. Oona täti tulee reissusta ja ei malteta odottaa!!! He eivät ole nähneet kohta kokonaiseen kuukauteen.. Tulen taas paremmalla ajalla, jos joku muukin ois eksynyt tänne..

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Poppiksen Emiliina on suloinen tyttö. Ihanat kiharat tosiaan. Toivottavasti meidänkin poika on perinyt isänsä kiharan tukan, mutta vaikea vielä sanoa, kun tuo tukka on sen verran ohut ja suoristuu, kun sitä harjaillaan. (Märkänä kyllä vetää kikkuralle...)

Kirjoittelenpa tässä pari riviä yhdellä kädellä, kun poitsu heiluu toisella käsivarrella. Meillä kävi onni ja eilen kun oltiin juuri matkalla maistraattiin, jääkaapin korjaaja soitti. Käännyttiin sitten samantien takaisin ja puolen tunnin päästä neidän jääkaappi toimi taas. Siitä oli mennyt termostaatti rikki. (Hieman noloa tosin, että oltiin jätetty keittiöön ihan karmea sotku lähtiessämme...)

Nyt pitää taas ruveta maitobaariksi......Huh. Vauva syötetty ja vaippa vaihdettu ja nyt sain toisenkin käden näppikselle.

Missäs olinkaan... Niin, jääkaappi tuli kuntoon ja samalla tuli jääkaappi siivottuakin, kun se oli kätevä tehdä kun korjaaja joutui joka tapauksessa nostelemaan loputkin jääkaapin sisällöstä pois. Jääkaappiepisodin päätyttyä onnellisesti läksimme sitten uudestaan kohti maistraattia ja poitsu sai kuin saikin nimen. Ehkä paljastan sen sitten teille myöhemmin, kun ei ole vielä edes tuoreille isovanhemmille kerrottu.

Painokomplekseista jatkoa... Ajattelin luovuttaa ja vetäistä vanhat äitiysfarkkuni jalkaan. Nuo äitiysfarkut olivat lentäneet kaapin perälle loppukeväästä, kun ne alkoivat painaa vatsaa. Noh, totesin etten mahdu tänään mitenkään noihin äitiysfarkkuihin, kun takamukseni ja reiteni ovat paisuneet niin mahdottomasti. Kamalalla ähellyksellä sain ne kiskottua jalkaan ja ei kyllä tullut mieleenkään (vielä hieman kipeällä alapäällä) istuutua alas. Sain myös kiskoa pitkän tovin, että sain mokomat makkarankuoret pois jalasta. Nyyh... Onneksi sentään äitiysvaatteistani löytyvät myös kahdet kangashousut jotka ovat reisistä ja takamuksesta hieman väljemmät.

Nyt poitsu kiljuu taas, taitaa olla masu kipeä, mutta pitää mennä katsomaan...

t. pikku-Juska ja poitsu 3vk-1pv

P.S. HAN täällä toinenkin Potter-fani. Minä sovin jo kuukausia sitten, että sain pitää lauantain lukupäivänä (imetystaukoja lukuunottamatta)...

[color=maroon]Han, luin sun eilisen painokompleksiviestin ja oli ihan pakko tulla kommentoimaan. Ensinnäkin, sinähän oot kaunis ja tosi hoikka, ja tiedät sen varmaan itsekin! Mistä tuosta nyt vielä kiloja saisi pois :O

Mutta täytyy sanoa että ymmärrän kyllä sun ajatukset, mulla on ollut vastaavanlaisia ajatuksia koko ikäni (tai no murrosiästä asti), mutta parina viime vuotena en ole enää paljoakaan viitsinyt painoasioita miettiä, kaipa sitä on tullut enempi sinuiksi itsensä kanssa, etenkin kun on ihana hyvä aviomies ja suloinen poika. Oon joskus teininä paisunut ehkä normaalipainon ylärajoille (olematta silti koskaan ylipainoinen), ja siitä onnistuin laihduttamaan jkvn kamalan painokompleksin vallassa. Pitkään pysyin painoindeksissä 22 ja olin tosi tyytyväinen. Silti mielessä aina ajattelin että tottahan se muutama kilo pois olisi kiva saada...

No, sitten tulin raskaaksi ja loputkin painomurheet unohtui. Painoa tuli silti vain 9kg raskauden aikana, vaikka omasta puolestani olisi voinut tulla enemmänkin, ja nyt ollaankin sitten rajusti miinuksella niinkuin olen tainnut pariin otteeseen kertoakin. Imetys yhdessä maidottoman dieetin kanssa on vienyt 11kg alle lähtöpainon, ja painoindeksi on nyt 18. Vaikka olen oikeasti yrittänyt olla laihtumatta, ainakaan näin paljoa! Mutta siis mun pointtini tässä kertomuksessa on se, että nyt kun olen näinkin alipainoinen, juuri sellaisissa mitoissa kuin olen joskus aiemmin haaveillut olevani, niin nyt huomaan että ei se todellakaan tuo autuaaksi eikä tee asioita paremmiksi (kuten sanoit, pitäisi päästä siihen alipainoon nähdäkseen että niin se vaan on!) Ja itse asiassa, rehellisesti sanottuna, kun katsoin eilen koevedoksia meidän hääkuvista, niin täytyy sanoa että kyllä muutaman kilon lisä tähän kroppaan pukisi paljon paremmin. Huomasin näyttäväni kuvissa jotenkin luisevalta, huonoryhtiseltä ja hevosmaisen kapea- ja pitkänaamaiselta =DD

Jaksuja muuttoon!

Viipero & Aleksi 8½kk[/color]

tänään olikin sitten turun treffit, olikin oikein mukava nähdä kasvojakin nimimerkkien takaa ja mukavasti höpötellessä treffit sujuivatkin :0) toivottavasti on ajan kuluessa jatkoa tiedossa :0)

Kotimatka ei mennytkään niin mukavasti¿ lähdimme treffien jälkeen heti ajelemaan kotia päin, vaikka piti metsästää valkoista käsilaukkua ja isoveljelle 30 v. lahjaa, mutta jotenkin oli niin nuutunut olo ettei edes shoppailu kiinnostanut, ihme juttu¿ no poikkesin nousiaisten heseltä ostamaan kanatortillaa ja eikös ruvennut mun rämä kiehumaan¿no onneksi oli autossa vettä mukana ja muutaman ohje soiton jälkeen pääsimme kuin pääsimmekin turvallisesti kotiin..

Olisiko muuten teillä hyviä ehdotuksia isoveljen 30 v. lahjaksi? hinnaksi olin meinannut n.100¿.. ei tule mitään mieleen, haluisin sen kuitenkin olevan miellyttävä ja edes vähän erityinen ja sellainen minkä muistaisi¿ perjantaina jo pitäis olla lahja hankittuna, mutta kun ei oo mitään ideaa, alkaa tulemaan stressi¿toinen murhe onkin sitten jo viikon päästä, kun pikkusiskolle tarttis keksiä joku erityinen rippilahja, eikä siihenkään mitään ideoita, kummallakin tuntuu olevan jo kaikkea¿auttakaa, pliis!!!!

SERENITY: mukavaa, että Mimosa on keksinyt katsottavaa, saa sitten äitikin tosiaan hieman omaa aikaa :0) meillä muuten toisen kissan nimi on mimosa :0) piti misulle keksiä kaveri, ensiksi ristittiin minniksi, mutta parin päivän päästä muuttuikin mimosaksi ja onkin paljon mukavampi nimi :0) serkun tyttö on myös mimosa..

Meillä myös tuo imetys väheni pikku hiljaa ja niin kauan olin tyytyväinen kun yöllä vielä riitti ruokaa omasta takaa, se pullojen kanssa pelaaminen tosiaan öisin ei oo mitään mukavaa, mutta nyt sitä on tehty jo niin kauan, että siihen on tottunut ja eemeli onneksi tyytyy öisin huoneenlämpöiseen maitoon¿

PI-KI: olitpas sä kerinnyt olemaan jo ahkera :0) itellä olisi kanssa noita kotitöitä aina rästissä, mutta ei tunnu tuleva millään valmiiksi, laiskottaa¿

MAMMAMALKU: meillä kanssa tuo harson kanssa leikkiminen on ihan in juttu.. ja sitä on myös tosi kivaa tunkea mahdollisimman paljon suuhun :0)

I-L: tosi harvoin enää keitän pulloja, pesen päivittäin astianpesuaineella ja samasta pullosta annan parikin kertaa peräkkäin, huuhtasen vain pullon¿ihan nolottaa tunnustaa :0/

Mutta jospas sitä jaksais paneutua noihin kotitöihin edes hiukan tänäkin päivän, eemeli nukkuu päikkäreitä, tuli reissulla otettua vain pikku pätkiä unta, nyt tuntuu omassa sängyssä uni maistuvan¿

Palailen taas¿

Pajuska+eemeli 5kk+

Täällä herätty ja Poitsu jo aamupäkkäreillä=) Eilen oltiin ostoksilla, käytiin syöttötuolia ostamassa. Mun äiti halusi ostaa Artekin syöttiksen ja kun kuulin et maksaa 360 euroa, niin ajattelin et käydään katsomaan noita perusmalleja kuitenkin! No, päädyttiin Tripp Trappiin ja sit Gracon muoviseen tuoliin, eli ihastuttiin molemiin niin päätettiin molemmat ottaa. Silti tuli mummille satasen verran säästöä;) Toi muovinen menee kivasti kasaan ja saadaan mummolaan aina mukaan tai pihalle grillatessa + siinä hyvä opetella itse syömään kun puuhuun imeytyy helposti soseet ym, tuohon ei. Ja sit Tripp Trapp pidempiaikanen ja vähän siistimpi tuoli. Tässä pari kuvaa kun molempia eilen testattiin:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&cu...

Ekaa kertaa istui pystyssä ja hyvin meni!=)

Juskalle onnittelut Pojasta! Nimitietoa odotellaan...=)

Sere, yritän antaa Oliverille vettä mut ainoastaan hörpyttämällä menee, se on näköjään hauskaa hommaa. Vaikka taitaa aina puolet sylkäistä ulos, mut ehkä jotain menee kurkustakin alas!

I-L, teillä hyvin nukuttu yö. Toivottavasti jatkuu samaan tahtiin!

Han, mä olen miettinyt josko kattois kaikki Potter leffat kun en ikinä katsonut enkä edes tiedä mistä kertoo. Nyt vasta aloin asiaa miettimään kun oli uutisissa/lehdissä juttua vikasta osasta!

Mut nyt pesulle kun O vielä nukkuu,

Aurora & Oliver 5,5kk

Pakko tulla kommentoimaan Serelle, että niin minäkin loukkaisin itseni jos Kovac päivystäisi täällä meidän kunnan tk:ssa ;) Ja vielä useammin olisin pää kainalossa jos sen ambulanssipojasta lääkäriksi opiskelleen (en nyt just muista nimeä, huono nimimuisti) hoitoon pääsisi ;D

-Viipero

eli katselin tuossa vähän matkaa kotoa Kiuruvedelle ja sellaiset 70km näyttäisi tulevan. Eli ei siis mikään paha (ihmiselle, jonka työmatka yhteen suuntaan 126 km :-) ) Sellaista tiedustelen, että kuinka kauan tarkoitus oleilla täällä suunnalla ennen matkan jatkumista?

Jeps, nyt taidan lähteä nukkumaan.

Ah, poitsu söi vain neljän tunnin välein yöllä, joten tuli nukuttua hyvin! Mies, sen sijaan nukkui huonommin, koska viimeisen iltasyötön jälkeen poitsu kitisi ja parkui niin, että mies sai ottaa hänet olohuoneeseen hyssyteltäväksi ja poitsu oli rauhoittunut vasta puoli yhden maissa. Ihana mies, kun se jaksaa poikaa nukuttaa, mutta mitenköhän jatkossa menee, kun mies palaa töihin. No, miehen ei ainakaan tarvitse yösyötöillä nousta sängystä...

Meidän jääkaappi reistailee, mikä lisää kyllä arjen haasteita. Monta päivää olen kummastellut, kun juomat ovat niin haaleita ja lämpömittari paljasti jääkaapin lämpötilaksi kymmenen astetta ja eilisen kuluessa lämpötila nousi jopa 17 asteeseen, vaikka jääkaappi oli täysillä. Tänä aamuna sitten oli jääkaappi ryhtynyt taas jäähdyttämään ja vesilasi, jossa lämpömittari oli, oli jäässä. Pakko oli kuitenkin heittää kaikki pilaantuva roskiin ja nyt pitää toivoa, että jääkaappi pysyy kylmänä. Huolto on tilattu, mutta ei ole mitään tietoa siitä, milloin huoltomies ehtii.

Onneksi en ole ainoa, joka taistelee painon kanssa. Noh, onneksi en ole vielä ylipainon puolella, mutta synnytyksestä on jäänyt vielä kiloja seitsemän kappaletta ja se tarkoittaa sitä, etten mahdu yksiinkään vanhoihin housuihini hameista puhumattakaan. Jatkan siis trikoomekkolinjalla ja toivon, että loputkin kilot karisevat jossakin vaiheessa. Ärsyttävää, kun en tiedä, että pitäisikö tässä mennä vaatekauppaan vai toivoako, että mahdun vielä vanhoihin vaatteisiin. Tänään sentään toivo heräsi, kun huomasin, että paino oli tipahtanut pari kiloa sitten edellisen vaa' alla käynnin. Toivossa on hyvä elää...

Tänään voisi olla hyvä päivä mennä antamaan poitsulle nimi, vaikka nimiäisien ajankohta onkin vielä epäselvä. Eilen kuitenkin tuli maistraatista paperi ja koska nimikin on päätetty, voisi byrokratian hoitaa pois alta...

t. pikku-Juska ja poitsu 2 vk 5 pv

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat