Seuraa 

Tästäpä uuden viikon kunniaksi uutta ketjua....

Sivut

Kommentit (41)

Niin se vaan odotus palkittiin meidänkin kohdalla. Kotiuduimme tänään perjantaina alkuillasta vauvan ollessa 36 tunnin ikäinen. Esikoinen oli hoidossa tiistain ja keskiviikon välisestä yöstä saakka ja ikävä kotiin oli kova. Kotiuduttiin vauvan ja minun hyvän kunnon vuoksi nopeasti. :-)

Synnytyskertomusta on tulossa hieman myöhemmin. Synnytys lähti käyntiin periaatteessa jo tiistain ja keskiviikon välisenä yönä, mutta pysähtyi moneen otteeseen useiksi, useiksi tunneiksi. Lopullisesti merkittiin käynnistyneeksi keskiviikkona 15.10. klo 23:30 ja tyttö syntyi hieman vajaa seitsemän tuntia myöhemmin. Synnytystä edeltävät, nukkumattomat vuorokaudet olivat kauheita, mutta itse synnytyksestä jäi vain ja ainoastaan positiivista sanottavaa! Esikoisen synnytyksen jäljiltä olin aivan traumatisoitunut - niin ne vaan ovat yksilöllisiä tapahtumia.

Meidän nelikiloiseksi arvioidun tytön syntymämitat olivat 3460 g & 50 cm, päänympärys 33 cm. Raskausviikkoja oli 41 + 3.

Hormooniryöpyn keskeltä happy, happy Seelas

-cerise heti pitää kyl sanoa että veikkaisimpa et suurin osa tosta sun painosta on nesteitä...Mulla nimittäin oli viim. neuvolassa sama et reippaat 4kg oli parissa viikossa tullu ja suurin osa siitä on kyl turvotusta kun en itsekkään mitenkään älyttömästi ole herkkuja suuhun tunkenu...Turvottaako sua?Mulla on ollu jalat jo ihan turvoksissa monta viikkoa ja sormet...

Onnea kaikille vauvatuneille!!!!Poikia näyttää olevan vielä ainakin suurin osa lokavauvoista...

saapa nähä millon tämä meijän poika tulee...mitään tuntemuksia ei oo...

eipä täsä omaan napaan mitään uutta ens viikolla seuraava neuvola

nyt ruuanlaittoon ja vähän siivoileen ja torttujen paistoon(ihanaa kun myyvät jo nyt niitä nii pääsee herkutteleen)

pikku85 RV 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekaksi kuitenkin jättimäiset onnittelut kaikille synnyttäneille!! Määitellä on niiiiin suloinen poju kuvassa :)

Vaikka tässä on koko odotusajan yrittänyt asennoitua niin että tämäkin menee sisarustensa tavoin reilusti yli, on olo nyt kuitenkin jälleen kerran tympääntynyt. Kun kaikki koko ajan kyselee että koskas vauva tulee ja olotila alkaa olla niin tukala. Nukuttua ei saa kuin pienissä pätkissä ja vain toisella kyljellä. Oikea käsi puutuu ja jomottelee koko ajan ja kaikki tuntuu niin tylsältä!!! Kaiken kukkuraksi esikoinen on ollut nyt 4 päivää kunnon räkätaudissa kuumeen kera ja tänä aamuna tuntui sitten itselläkin kurkku kipeältä. Nyt siis ei oikein toivo sittenkään synnytyksen käynnistyvän näinä päivinä ettei tarvi hirveessä flunssassa synnyttää.

Nyt on suoraan sanottuna niin kyllästynyt olo, että haluais käydä nukkumaan ja herätä vasta sitten kun tämä mahassa myllääjä on syntynyt!

Tsemppiä teille muillekin odotukseen kyllästyneille!

ellu333 40+2 (joka on siis aiemmin synnyttänyt 41+3 ja 42+0)

Ja onnitteluja taas vauveleista :)

Just kun pääsin sanomasta, ettei ole mitään ongelmia tai vaivoja, niin nyt sitten iskiasta ja vihlontaa, aamulla jopa särki päätä ja on kiukkuinen ja turhautunut olo. Varmaan 2 tuntia siivosin täällä ja pesin keittiön lattiankin pitkästä aikaa, mutta mitään ei huomaa. Siitä rehkimisestä paikat varmaan ottaneet itseensä.

No, huomenna ois 2 viikkoa laskettuun aikaan, toivottavasti tosiaan ei mene yli.

Katyez 37+6

Onnittelut taasen kaikille, joilla on jo vauva sylissä! Ihana ajatella, että itelläkin kohta...

Toisaalta, se kohta tuntuu olevan niin hirveän kaukana... Eilen kävin neuvolassa, todettiin että kaikki ok, viikon päästä uudestaan. Turhauttaa tuo neuvolassa kaynti, kun siellä ei tuu mitään uutta. Limatulppaa on tullut, mutta sehän ei juuri mitään sano, siis näillä viikoilla ei kuitenkaan voi enää mennä viikkotolkulla aikaa. Joka päivä supistelee jonkun verran, mutta ei ole tarvinnut vielä miettiä, että oliskohan tää nyt sitä, kun eivät juuri tunnu missään, sellaista puristusta vain.

Edelliset on syntyneet muutaman päivän lasketun ajan jälkeen, joten pitää koittaa jaksaa ens viikon loppuun. Miten se aika voikin tuntua niin pitkältä, vaikka tässä on jaksanut jo kuukausia? Ehkä just siksi. Ja kun koko ajan pitää olla jollain lailla valmiina. Huoh. Täällä siis toinen, jolla nopea synnytys takana, jälkeisineen 1h20min. Vilkuttaa 12xäipälle. :)

Tiitti rv 39+2

Tänään tuli kutsu yliaikaiskontrolliin TAYSiin ja se onkin jo keskiviikkona eikä torstaina, kuten luulin. Keskiviikkona on siis rv 41+6 ja viimeisestä neuvolasta sitten kulunutkin tasan viikko. Sopiva päivä, kun isommat lapset ovat tällä viikolla juuri ti ja ke päiväkodissa. Saa nähdä kuinka monta tuntia siellä joutuu sitten odottelemaan tutkimusta, kuulemma voi mennä kauankin...

Hyvillä mielin muuten, kun oma olo on hyvä ja vauvakin liikkuu aktiivisesti. Edelleenkään ei miään synnytykseen viittaavaa (paitsi paisuvat raskausviikot) ole näkynyt eikä tuntunut, ei oikeita supistuksia eikä mitään limatulppia. Tavallinen valkovuoto on sen sijaan ihan järkyttävän runsasta! Inhottavaa.

Lähtiköhän se Lillian jo synnyttämään? Ainakin viimeisin viesti häneltä viime viikolla oli hyvinkin toiveikas! :-)

Jos jollain jo synnyttäneellä on TAYS-kokemuksia jakaa, otetaan vastaan mielellään!

huh kun tuntuu pitkältä tämä odotus ja esikoinen odottaa myös ihan hirveesti että koska pikkusisko tai veli tulee sieltä masusta.. torstaina laskettu aika ja monta kertaa on tuntunut siltä että lähtö on lähellä mutta ei kuitenkaan. Nyt sitten tuntuu että olo vaan paranee verrattuna tuohon viikonloppuun. Ihan hirveetä kun lauantaina lähdin kävelemään kaupalle niin tuli niin hirvee paineentunne selkään ja oikeestaan koko alakroppaan, että ei pystynyt liikkumaan tai mitään, tuntui että nyt se vauva puskee sieltä läpi. Tota kesti koko viikonlopun mut nyt ei ole enää mitään. Paitsi nyt se vauva painaa virtsarakkoon niin paljon että särkee ja öisin herään hirveeseen tuskaan ja äkkiä vessaan.

Jotenkin on eilen ja tänään ollut sellanen olo että ei tää tästä vähään aikaan synny, ei osaa kuvitella että synnytys käynnistyis vielä. Tietysti toivon että ei menis hirveesti yli mut on vaan niin hyvä olo, parempi kun ikinä tän raskauden aikana niin ei vaan osaa ajatella että kohta pitäis synnyttää. Mut toivottavasti pian. Paljon onnea kaikille jotka ovat saaneet nyyttinsä kainaloon ja paljon tsemppiä loppumetriläisille ja jaksamista, kohta me kaikki ollaan saatu nyytit kainaloon :) Ai niin, synntys on alkanut jännittämään ihan hirveesti, varsinkin iltasin kun uni ei tule niin ajatukset kulkeutuvat synnytykseen ja siihen miten pärjään.

äitykkäinen 39+5

Tarkasti siis laskettuna 8.10 saapui. 11 aikoihin aamupäivällä alkoi supistelemaan kipeästi ja kolman maissa menin synnärille. Tyttö syntyi 20:49. Kotiuduttiin lauantaina mutta aikansa ottaa, että saa arjen taas luistamaan eli koneelle tulin vasta tänään. Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä sitä vielä odottaville!!!

susasana + mustatukkainen tyttö

onnea kaikille vauvautuneille!!! Hienoa, että noin moni on jo saanut käärön kainaloon. Aika poikapainotteiselta näyttää lokakuu?

Itse alan olla ihan kypsä noihin supistuksiin. Viime yönä heräsin kolme kertaa tosi kipeisiin säännöllisiin polttoihin, jotka tuntuu ihan kunnolla selässäkin. Samaa luokkaa kuin viimeksi synnyttämään lähtiessä. Pari tuntia varmaan yön aikana sain nukuttua. Sitten aamulla ne pikkuhiljaa loppui. Onneks sain sit vähän nukuttua. Nyt vähän taas supistelee, niin että taidan viettää kotona yöpaidassa koko päivän. Ei huvita ulos lähteä.

En enää luota mihinkään oireisiin. Limatulppa meni (kai) jo 3 viikkoa sitten, vatsa on ollut tosi alhaalla jo viikon, selkä on kipee ja noista supistuksista ei ota mitään selvää, kun olleet kipeitä jo monta viikkoa. No, eipä tässä viikotkaan oo vielä täynnä, joten sikäli ei valittamista. Esikoinen tuli 39+5, oiskohan toiveita, että tulis viimestään sillon...

elwa 39+1

Minä täällä pitkästä aikaa.. Oli tosiaan muuton vuoksi netti kiinni 2 viikkoa. Mutta nyt siis jo 2 viikkoisen pojan kanssa kotona. Hullua muuten,et siitäkin on JO 2 viikkoa kun alkoi tapahtua...

Huomasin kanssa kuten joku muukin,et aika poika-painoitteinen ollut ainakin alkupää lokakuisilla! Josko nyt sit niitä tyttöjä alkais vastapainoksi tulla. :)

Pojulla on noita ilmavaivoja olla ihan riittämiin alusta asti. Kävin apteekista hakemassa Cuplatonia,josko auttais edes hiukan. Syöty meillä on pääasiassa 4 tunnin välein,mut pari kertaa on ollu yö sellaista 1,5-2 tunnin syöttövälein. Mulla tuo kostautuu ilkeällä päänsäryllä kun ei nuku kunnolla,mut onneks kun "syllistä" katsoo,niin ei harmita niin paljon...

Lonkat vihloo kyllä tässä palautumisvaiheessa liki yhtä paljon kuin odottaessakin jos kauan joutuu paikallaan makaamaan... Ja huomasin et ei ihme et on särkenyt. Kokeilin yksiä farkkuja jotka meni alkuraskaudessa vielä hyvin päälle. Nyt vaikka kiloja jäikin liki 15 (AAARGH!) niin ainoa mikä ottaa vastaan on lonkkaluut! Eli lantio on levinnyt oikein tosissaan, paino on sit rinnoissa (maitoa riittää juu!) ja mahassa.

Toivottavasti te muutkin pääsette jo kohta omaa nyyttiä hakemaan. :)

Määitte & Sasu 2 vkoa

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b428df62-99c4-11dd-aae1-0...!

Armotonta ikkunanpesua aamupäivällä, kohta koirien kanssa ulos. Täällä on myös valvottu, mutta ei supistusten takia. Mahassa oli niin kivuliasta möyrintää yöllä, etten viiden jälkeen nukkunut yhtään. Ysin jälkeen onneksi sain tunniksi unen päästä kiinni, minkä jälkeen iskiaskin on ollut taas siedettävämpi.

Tsemppiä muillekin vielä yhdessä osassa oleville!

Katyez 38 tasan

Puoli kolmeen asti kuuntelin supistuksia, joita tuli aina kolme varttia kerrallaan säännöllisesti ja tuikeasti. Sitten vartin tauko ja taas uusiksi. Lopulta ajattelin, että syntyköö sänkyyn, jos on syntyäkseen (mulla niitä tosi kipeitä on vasta ihan viime minuuteilla, korkeintaan ½ tuntia ) No eipä ihme kyllä syntynyt :/ Aamuun asti havahduin ain avälillä supistukseen, mutta ei siitä sitten sen valmiimpaa tullutkaan.

Tälle päivälle on onneksi ollut ohjelmaa tähän asti, mutta nyt, kun ei ole enää mitään erikoista, alkaa taas jurppia ja väsymys painaa jäseniä. Ei voi edes lähteä mihinkään karkuun kun auto on remontissa...

Ihanaa, kun ekaluokkalainen haluaa tehdä ruokaa :) Tuossa se paistaa kanapaloja ja keittää makaroonia.

Kuopus typeröi. Se hilluu nakuna ja pesee päätään värikynillä.

Tympääntyneenä Äitix12 ja sintti 38+6

Tässä oon nyt kuulostellut noita suppareita muutaman tunnin. Ensin olivat ihan kivuttomia eli sellaisia kuin tässä on ollut muutenkin kuukauden ajan vaihtelevan tiheästi. Pikkuhiljaa ovat alkaneet tuntua kuitenkin jo vähän kipeiltäkin... Aiemmissa synnytyksissä kun ei ole supistukset tuntuneet miltään ennenkuin synnytys on alkanut, joten tässä toiveikkaana tarkistin jo sairaalakassin sisällön :) Saapas nähdä miten etenee.

Varovaisen toiveikkaana lähtökuoppia kaivelee

ellu333 40+3

meille syntyi suloinen poikavauva tiistaina 14.10. Mittaa pitkällä pojulla oli 3970g & 53cm. Synnytys oli onneksi melko helppo.

Kipeet supistukset alkoivat maanantaina ja jatkuivat koko päivän ja seuraavan yön noin 15 minuutin välein, kunnes alkoivat tosissaan voimistumaan joskus tiistaiaamuyöstä ja aamulla seitsemältä mentiin synnärille. Erilaista edelliseen synnytkseen verrattuna oli, että missään vaiheessa supistuksia ei kovin tiheesti tullutkaan - paitsi ihan lopussa. Tosi kipeitä supistuksia ehti tulla ehkä korkeintaan kymmenen, kun sainkin sitten paracervikaalin, joka tehosi melkein ponnistukseen asti. Ponnistus oli kyllä aika ikävää puuhaa, mutta kymmeneltä poika olikin sitten jo ulkona, eli ei kauaa tarvinnut kärvistellä.

Eilen päästiin kotiin, ja nyt sitten lähinnä tissitellään ja nukutaan,

Onnea vielä odottaville, toivottavasti pian pääsette synnyttämään. Koittakaahan nauttia odotuksen viimeisistäkin päivistä, vaikka olotila ei varmaan kovin auvoinen olekaan...

elwa + poika 5pv

Moikka vaan ja kiitos Määitte tsempeistä! Tänään oli yliaikaiskontrolli ä-polilla ja niin kuin osasin jo odottaakin, lähettivät kotiin odottamaan. Edelleen siis toivo siitä normaalisti käynnistyvästä synnytyksestä elää. Toki armonaikaa on vain maanantaihin, jolloin uusi aika ä-polille. Vauvan painoarvio oli 3700 g ja toivon todellakin, että ei ainakaan kovin paljon suurempi olisi.

Mutta pitäkää peukkuja, että pääsisin lähtemään viikonlopun aikana synnyttämään, eikä tarvitsisi käynnistää..

Cisco 41 + 3

rv 41+5 neiti päätti yöllä itse lähteä syntymään . Vähän tihku lapsivettä ja supparit oli aamusella kovia. Liian myöhään lähdin sairaalaan, vajaassa kolmessa tunnissa tyttä oli syntynyt, enkä saanut mitään kivunlievitystä. Suoraan sanoen helv... kokemus esikoisen syntymään nähden, mutta palkinto sen arvoinen.

t. Soiliina ja perhe

ps. onnea muillekin vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottajille

Heti ensiksi pikku85, kiitos painotsempistä! Tuli vaan jotenkin ihan paniikki noista viidestä "salamakilosta", yksi kaverini juuri sanoi että hänelle kävi samoin ennen synnytystä ja että gyne oli käskenyt olla hätääntymättä. Saattaa kuulemma olla lähes kokonaan nestettä, ja kun olen aika pitkä (171cm), jalat ja kädet kun turpoaa niin sinne sita vettä maht.uu.

Olo on vetämätön, pakotan kyllä itseni aamuisin järkevään aikaan ylös sängystä ja olen nukkunut max. yhdet päikkärit päivässä, mut silti en saa MITÄÄN aikaan. Eilen totesin kello kuudelta illalla etten ollut poistunut koko päivänä neljän seinän sisältä, onneksi sain miehen houkuteltua pikku kävelylle, muuten olis kyllä tullut tosi tunkkainen olo.

Mites te muut, onko teillä minkä verran vastasyntyneen kokoista vaatetta (50-55cm)? Mä hankin tänne Ranskaan ä-pakkauksen ja siinähän on enimmäkseen 70-senttistä. Lahjaksi oon saanut (ja myönnetään, ostanut myös itse) lähinnä kokoja 3kk ja 6kk. Oon hankkinut pari 1kk kokoista (54cm)pyjamaa/haalaria, ja sit on läjä 2-3-kuukautisen vaatteita. Ovatkohan nuo ihan liian isoja vastasyntyneelle? Jotenkin tuntuu hassulta sokkona ostella vaatteita, ehkäpä niitä voi sitten käväistä kaupungilla vauvan kanssa ostamassa jos on tosi tarve, tai isä voi käydä työmatkalla.

Noniin, oon luvannut itselleni silittää tuon vaatekasan tosta ennen lounasaikaa, saas nähdä onnistuuko :-)

Rv38 täynnä. Viime yö meni supistuksia kuunnellessa kun oli lääkärin ylimääräinen käynti ja siellä oli harjoittelija joten kaikki sisätutkimukset tekivät sit kahteen kertaan ja perusteellisesti. Sen jälkeen oli vähän menkkamaista jomotusta mut illalla 10 aikaan alkoi melko säännölliset supparit. 10 min välein niitä alkoi tulla ja ihan kunnon supistuksia. Kuitenkaan limatulppaa tms. ei tullut niin ajattelin ettei tästä vielä öähtöä tule. Heräilin niihin kuitenkin pitkin yötä ja näin unia et vedet meni jne. Aamulla ne kuitenkin loppui. Meinas vaan tulla paniikki kun osa vaatteista yhä pesemättä (nyt ne pyörii) ja täysin kaappiin laittamatta, sairaalakassi pakkaamatta ja en oikeestaan ole mitään tehnyt kun olen ajatellut et varmaan menee yli niin kuin varmaan meneekin, mut illalla tuli sellanen olo et kyllä ne pitää laittaa eikä tässä nyt muutenkaan enää pitkiä aikoja ole. Siinä sitä sit huomaa itsekin valmistautuvan synnytykseen. Nyt en ole paljoa sitä taas ajatellut, koska se hieman ahdistaa.

Kävin siellä lekurissa koska lääkärin mielestä vauva on kasvanut mutta ei entiseen tahtiin. Nyt oli painoa 3kg heiman yli (aikasemmat pojat yliaikaisina 3,5kg) ja oli tullut 400g joka ihan hyvä mutta käyrä on laskusuhdanteinen niin soitti sairaalaan josta lääkäri sit käski laittaa heille lähetteen ja kutsuvat minut ens viikon lopulla napanuoranvirtauksien kontrolliin. En ole itse hirmu huolissaan koska vauva on koko ajan kasvanut ja samankokoinen tulee olemaan kuin velipojatkin. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja luonto käynnistäs synnytyksen mikäli vauva ei saa ravintoa. Kai ne sit käynnistää jos virtaukset ei ole kunnossa ja siihen en kyllä haluais.

Kahden pojan kanssa on kyllä aika mennyt niin nopsaa et ei ole kyllä ehtinyt ajattelemaan tosiaan et meille tulee kohta pieni poika. tää raskaus on mennyt niin nopsaa.

Kaikille tsemppiä loppuodotukseen!

Tähti2 rv 38

12.10. klo 9.07. Paino 4100g, pituus 52cm. Synnytys oli nopea ja kohtuullisen rankka, kirjoitan lisää tuonne syntyneiden pinoon.

Koittakaahan loputkin lokakuiset vielä jaksaa muutama viikko, vauva-puolella tavataan! :)

Väsynyt, mutta onnellinen Lillian ja pikku-Eemeli 2vrk

Täällä ei vielä sellasesta tietoakaan ja vasta rv 37+3 niin en odottelekaan vielä kolmeen viikkoon. Mut kyllä se itselläkin tajuntaan pamahtaa mitä on edessä kun lukee muiden juttuja. Itsellä 1v5kk edellisestä synnytyksestä ja on vähän liiankin tuoreessa muistissa kaikki, eikä ole kauheaa hinkua siihen hommaan. Mut pakollinen toimenpidehän se on kun on tähän leikkiin taas lähtenyt :) Onneksi lopussa tulee niin totaalinen tympääntyminen raskauteen että kaikki pelot häviää ja haluaa vaan vauvan kainaloon.

Vauvan liikkeet on melkoisia ja kyllä käy kipeetä kun varmaan jonnekin hermoihin potkii tai päätään pyörittää. Sit kuuluu välillä ihan outoja napsahduksia kun innostuu möyrimään oikein kovasti. Menkkajomotusta ja supistuksia on täälläkin, jospa ne lyhentäs itse synnytystä. Melkoista on tämä raahautuminen vanhempien lasten kans puistoon ym. tän mahan kans varsinkin jos joutuu 1v5kk ikäistä kantamaan ja ainakin nostelemaan joutuu välillä. Tänään lääkäriin mentiin kun korvatulehdus ja poitsu nukahti autoon ja jouduin kantaa aika pitkän matkaa kun ei ollut parkkipaikkoja lähempänä. Tuntui kyllä melkoiselta ja olin varmaan näkykin :) No pian tämä on ohi ja mun kohdalla ehkä lopullisesti. Kolme poikaa tuntuu aivan riittävältä määrältä :)

Mut olen sanonutkin et mulla on semmoinen ihmeellinen halu aina hankaloittaa elämäämme kun se alkaa hieman helpottaa joten kolmen vuoden päästä varmaan tulee taas vauvakuume ja 4.poika pitää saada, olen jo täysin luopunut tyttöhaaveista. Ikää on 30 vee et sen puolesta vois vaikka yhden vielä tehdäkin, mut toisaalta olishan se mukava sit muunkinlaista elämää viettää kun "vauva-arkea". Sit vois vaikka matkustella, niin kolmen pojan kans... ehkä sit 10 vuoden päästä! :)

Voimia kaikille tällekin viikolle, tiedä montako jo tänäänkin saa nyytin kainaloonsa.

Tähti2 37+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat