Vierailija

Mä en tavallisesti höyläile. Ja nyttenki vahingoisa,kun luulin et siellä on enemmänki rahaa enkä tarkistanut. Niin tuli pankista kirje et ei saa vejellä miten sattuun korttia. Olin järkyttynyt ku luulin et siellä oli rahaa,mut onneks sitä huomenna tulee et ei syytä paniikkiin.

Kommentit (19)

Ärsyttää vain kun ihmiset jakavat luuloaan tietona... Siru-kortin voi edelleen helposti vetää yli, mutta toki toivon ettei kenelläkään ole niin tiukkoja tilanteita, että tähän pitää alentua!

Mikään pakkohan laitetta ei ole nimittäin tarvinnut ostaa kuin kerran (hoitaa vain päivitykset), mutta nyt tosiaan vuoden 2008 aikana on pakko hankkia tuo uusi laite. Vanhoja ei myöskään enää myydä, joten uudet liikkeet saavat automaattisesti uudet laitteet.

Luottokorttioikeudet sisältäen Vosa Electron-kortin, maksavat muutamia satoja vuodessa. Lisäksi jokaisesti maksuapahtumasta Luottokunta veloittaa muutamia senttejä... Joten kyllä luottokorttien ja tosiaan tuon electronin hankkiminen on monille pienillä yrityksille hintavaa ja esimerkiksi sellainen liike, joka tekee sesonkikauppaa (esim. vaikka joku kioski uimarannalla), oikeuksien hankkiminen on tolkuttoman kallista kun siinä saa myydä aika monta jäätelötötteröä Suomen lyhyen kesän aikana, että saa kulut katettua. Valitettavasti. :o( Mutta erilaiset maksutavat ovat myös palvelua, eikä niitä voi ajatella pelkästään kuluina, koska maksutapojen vähäisyys myös vähentää asiakkaita. Mutta tosiaan joidenkin kahviloiden tilanteen ymmärrän paremmin kuin hyvin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en koskaan. Nuorempana tein ylityksiä, mutta kun lainaa hakeissa huomauttivat ylityksistä, ryhdyin tarkemmaksi. sittemmin en ole koskaan saanut tiliä miinukselle

minulla nimittäin ainakin on visa-pankkikortti sirulla ja ihan hyvin pystyy menemään tili yli...maksutapahtuman aikana ei varata rahaa tililtä kuten electronissa, vaan menee tililtä päivän, parin viiveellä.

Eräässä kahvilassa selittivät kuinka on niin kallista hankkia se pääte, ja sitten joka ostoksesta heiltä veloitetaan joku maksu. En sillä kertaa saanut sitten kuin sen kahvikupin, koska ei ollut rahaa enempää. Enpä ole ko. paikkaan mennyt toista kertaa, vaan käyn sellaisissa liikkeissä, joissa saa maksaa nykyaikaisilla maksuvälineillä.

Eli edelleenkin siru kortin voi hyvin ylittää eikä sitä suinkaan aina tarkisteta, koska siru-lukijoita ei ole vielä monessakaan paikassa. Ei esimerkiksi monessa marketissa tai ruokakaupassa...

Pikkukaupoissa alkaa hiljalleen yleistymään ja Alkossa ja monilla bensa-asemoilla on ollutjo kauan... Siru ei kuitenkaan vielä ole mikään electronin veroinen juttu, vasta vuonna 2009, jolloin laitteet ovat pakolliset tammikuusta alkaen. Ja tiedän, koska olen itse yrittäjä/kauppias...

Pankkikortilla voi vetää yli. En sitä tosin tee muutoin kun jos seuraavana päivänä tulee rahaa ja

yritän mahd vähän ylittää. Electronilla yleensä maksan jolloin ei pääse ylittämään. Tähän asti vain

bensa-automaatti on evännyt myynnin jos on menossa yli.

Oma korttini on Electron, ja jos siellä ei olekaan tarpeeksi rahaa ruokaostoksien maksamiseen (olen innostunut ostamaan kärryn täyteen), pyydän ottamaan erotuksen S-tililtä. Aina sielläkään ei tosin ole paljon... Kotona tarkastan netistä menikö S-tili yli, ja siirrän heti sinne toiselta tililtä rahaa.

Siinähän se kate pysyy pienenä kun asiakkaiden on todella helppo valita toinen kahvila. Jotenkin epäilen että tuo kahvila on Ideaperkin ainoa liike, jossa ei Electron käy.

t. 15

Mutta täytyy myöntää, että toisinaan tulee katottua tilille ihan liian harvoin ja silloin saattaa käydä niin, että ihan huomaamattaan tulee tavallisilla pienillä ostoksilla vedettyä tili miinukselle, kun ei huomaakaan kuinka rahaa kuluu. :o/ Muistutusta ei ole kuitenkaan koskaan tullut, joten viimeistään parin päivän kuluttua ylityksestä olen asian huomannut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat