Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kaikella varmaan on puolensa mutta olen onnellinen kun saan nähdä kummankin sukupuolen kasvua ja kehitystä. Pojalla on isin kanssa omat juttunsa (kalastusretket jne) ja äidillä tyttärellä taas prinsessa-jutut jne. Silti lapset leikkivät yhdessäkin. Jotenkin uskon että jos toinenkin lapsi olisi ollut samaa sukupuolta kun esikoinen, olisimme yrittäneet vielä kolmatta jos olisikin sellainen tuuri käynyt että kuopus olisi ollut eri sukupuolta.

Olisihan se ihanaa vielä joskus olla raskaana ja synnyttää mutta olen täydellisen onnellinen tytön ja pojan äitinä :)

Sivut

Kommentit (48)

Itse olen myös onnellinen että näin on päässyt käymään. Toki oisin kuitenkin yhtä onnellinen jos meillä olisi kaksi tyttöä tai poikaa.

Musta on tosi mukavaa myös juuri se, että voi tehä eri juttuja noiden kanssa. Vaikka voisinhan samaa sukupuolta olevienkin kanssa, mutta pojat on poikia ja tytöt on tyttöjä.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Ennen toisen lapsen syntymää haaveilin toisesta pojasta, mutta tyttären saatuani ymmärrän hyvin kuinka aina hehkutetaan äiti-tytär-suhdetta :)

junttimaista toitottaa tuota ainaista " isä pojan kanssa kalareissulla" ja " äiti tytön kanssa höpöttämässä prinsessajuttuja" . Naiset, minkälaisia naisia te tyttäristänne kasvatatte. (Sama toki myös käänteisesti miehille.)

Muutoinkin keskustelu on vähän korni. Tytön ja pojan äiti on onnellinen eri sukupuolta olevista lapsistaan, ksoka pääsee kokemaan molemmat. Toisaalta häneltä jää kokematta samaa sukupuolta olevien lasten rikkaus. Tosin tuosta olen vähän huono saarnaamaan, sillä minusta lapset ja ihmise yleensäkin ovat ensisijaisesti yksilöitä, sukupuoli on pääasiassa ympäristön tuotttamaa. Ja turha alkaa jauhamaan sukupuolten eroista..

Minulla samoin kuin sinulla(tyttö ja poika) mutta myös ystäviä, mies, ja ihana työ. Lapset ovat rakkainta minulle, mutta en heillä kehuskele.

Vierailija:

Lainaus:

Mielummin ottaisin 6 poikaa kuin nuo tytöt.

Koetko tyttöjen vanhemmuuden jotenkin rankkana? Ja miksi ottaisit mieluummin kuusi poikaa kuin OMAT tyttäresi?

Vierailija:

Lainaus:

Aina täällä jauhetaan tätä samaa asiaa. On se onni, että toistaiseksi lapsen sukupuoli ei ole vanhempien valittavissa...

Terv. Kahden tytön ja yhden pojan äiti

Terv. Kahden pojan ja yhden tytön äiti

Nää on näitä äitejä, kun omat kullannuput on niiiiin ihania!

Meillä on kolme poikaa ja voisin antaa aika paljon, että olisin saanut yhden tytön tai jollain ihmeellä vielä sellaisen saisin...

Sovitte siis todellakin suomalaisen standardiperheen kaavaan. Teillä on varmaankin myös rivitaloasunto ja farmariauto ja ehkä kultainen noutaja hankinnassa. Lapsenne harrastavat kenties jääkiekkoa ja pianonsoittoa ja olette niiin ihanan onnellisia. Varmasti myös jaksatte kaikille niille joilla raukoilla on kaksi tai kolme " samanmerkkistä" lasta kertoa kuinka ihanaa on, kun teillä on TYTTÖ JA POIKA. Ajatteletko ollenkaan, että se on voinut olla myös jonkun muun haave, mutta se ei vain ole sillä kolmannellakaan kerralla toteutunut!

Tiedän, että reagoin nyt hieman kärkkäästi, mutta olen itse itkenyt monet itkut silloin kun kolmas poikamme syntyi, kun lähisukulaisista kaupan kassoihin voivottelivat sitä, kun ei vieläkään sitä tyttöä tullut! Arvaa vain olisinko sen tytön halunnut, mutta kun en saanut, enkä todennäköisesti saakaan, sillä mies ei näytä suostuvan enää neljänteen lapseen. Rakastan jokaista poikaani, ja olen heistä onnellinen, mutta silti minusta osa olisi sen tytönkin halunnut!

Että kannattaa miettiä kenelle onneansa julistaa, se ei välttämättä tunnu toisesta niiiiin ihanalle.

Mä taas koen, että kahdessa samaa sukupuolta olevassa on hyvätkin puolensa. Itse en tunne yhtään aikuista sisar-veli-yhdistelmää, joissa sisarukset olisivat keskenään todella läheisiä.

Voi kun olen iloinen, kun meille syntyi ensin poika ja sitten tyttö!

Komppaan ap:ta siinä, että kahdelle riittää aikaa. Olen työssäkäyvä äiti ja jotenkin tuntuu, että 2 lasta on tässä elämäntilanteessa just hyvä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat