Vierailija

Onko pitkä koulutusaika? Onko työllisyyttä alalla? Itse haluaisin vaihtaa alaa, joka kiehtoisi kyllä. Millainen työnkuva pääsääntöisesti?

Kommentit (3)

Työllisyystilanne hyvä etenkin niiden kaupunkien ulkopuolella, joissa toimitaterapeutteja ei kouluteta. Moni aloittaa sijaisuuksilla, mutta työttömyysprosentti on todella pieni verattuna eism. fysioterapeutteihin.

Koulutukseen on vaikea päästä. AMK tutkinto kestää 3,5 vuotta ja kyseessähän on laillistettu terveydenhuoltoalan ammattinimike.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koulutusaika normaalisti 3,5vuotta. Itse opiskelen viimeistä eli kolmatta vuotta aikuislinjalla. Opiskeluaika on ollut todella antoistaa, mutta myös raskasta. Tosin mulla on kaksi pientä lasta ja olen raskaana, että ne varmasti vaikuttavat asiaan. Kuitenkin olen ollut ja olen todella innostunut opiskelustani. Hirveän monipuolinen koulutus, monta antoistaa harjoittelua takana ja tulevaisuudessa erittäin moninaiset mahdollisuudet mielenkiintoiseen työhön. Mulle on tärkeää, että työpaikkaa voi valita vauvasta vaariin kanssa työskentelyyn tai toisaalta vaikka paikkaan, jossa tehdään pääasiassa apuvälineitä (lastoja yms.) tai mielenterveyspuolelle jne. Toimintaterapeutille riittää töitä siitä ei ole pelkoa. Lähinnä virkojen saaminen julkiselle puolelle on hidasta. Suurin osa viime aikoinakin valmistuneista (ainaki meidän koulussa) on kyllä päässyt töihin heti valmistumisen jälkeen.

Eli omasta kokemuksesta voin suositella kympillä toimintaterapeutiksi opiskelua ;).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat