Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eikö teistä tunnu kurjalta se, että lapsenne tulevat aina näkemään teidät kulahtaneina keski-ikäisinä? Itse sanin lapseni 20- ja 23-vuotiaana ja on ihanaa kun pienet tyttäreni nyt 7- ja 10-vuotiaina pitävät minua ihanteenaan ja kauniina nuorena naisena. :) On myös ihanaa olla vasta nelikymppinen tyttöjen ollessa aikuisuuden kynnyksellä!

Olen tosi onnellinen että sain lapset nuorena!

Sivut

Kommentit (37)

Ja koin asian aina kiusalliseksi. Äitini ei tuntunut ymmärtävän nykymaailmaa, välillä minua luultiin lapsenlapseksi, mikä oli äärimmäisen noloa ja varsinkin teini-iässä koin kuukautiset yms muutokset kiusallisiksi, sillä ne eivät koskaan olleet kotonani mitenkään " julkinen" asia.

Lisäksi aloin jossain vaiheessa pelätä, että vanhempani kuolevat ennen kuin ehdin aikuiseksi. No, ovat nyt 7-kymppisiä ja porskuttavat iloisesti eteenpäin :)

Ikävä puoli asiassa on myös se, että koska ovat nyt iäkkäitä, ei heistä saa juurikaan apua lastenhoitoon tms, eli yksin järjestämme kaikki loma-ajat yms, mikä periaatteessa on ok, mutta mutta, olisihan se joskus mukavaa, jos saisi lapset edes hetkeksi hoitoon.

Itse päätin hankkia lapseni reilusti nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Eikö teistä tunnu kurjalta se, että lapsenne tulevat aina näkemään teidät kulahtaneina keski-ikäisinä? Itse sanin lapseni 20- ja 23-vuotiaana ja on ihanaa kun pienet tyttäreni nyt 7- ja 10-vuotiaina pitävät minua ihanteenaan ja kauniina nuorena naisena. :) On myös ihanaa olla vasta nelikymppinen tyttöjen ollessa aikuisuuden kynnyksellä!

Olen tosi onnellinen, että sain lapset yli kolmikymppisenä! En edes tilapäisessä mielenhäiriössä voi tehdä iltatähteä, vaan todellakin nauttia siitä mummoudesta sitten aikanaan ;).

Tärkeintä on että rakastaa lapsiaan ja huolehtii heistä vastuuntuntoisesti ja pystyy tarjoamaan heille turvallisen kodin. Nämä asiat tosin sisäistää vasta kun on itse kasvanut aikuiseksi.

Minua ei ainakaan koskaan ole häirinnyt äitini ikä. Pikemminkin päinvastoin, minä olin tyytyväinen siitä, että äidilläni ei ollut minkäänlaista halua pysyä kärryillä esim. siitä, mikä oli nuorisomuotia tai mitkä bändit olivat suosiossa. Oli itse asiassa tosi noloa, kun joidenkin kavereiden äidit yrittivät pysyä tyttäriensä tasolla :)

Minusta ainakin oli hyvä, että äiti oli äiti eikä kaveri!

Minä olen kai iäkäs äiti, yli nelikymppinen. Aikuiset tyttäreni näkevät minut siis nyt kulahtaneena ja rupsahtaneena, mutta ei se häiritse minua. Miten sen näkemisen voisi estää? Huppu päähän kun täyttää 30 v?

Vierailija:

Lainaus:

on ihanaa kun pienet tyttäreni nyt 7- ja 10-vuotiaina pitävät minua ihanteenaan ja kauniina nuorena naisena. :)

Älä huolehdi, kyllä se menee pian ohi! Kohta tyttäresi alkavat ihailemaan poptähtiä ja muita oikeasti upeita ihmisiä, ja sitten sinä olet kulahtanut kolmikymppinen. Ei tarvi ees sinne neljäänkymppiin odottaa!

Tietenkään. Olen iloinen lapsistani! Ja minä olen kyllä hyvännäköinen vähän vanhempana. En ole kulahtanut keski-iässä, kuten ilmeisesti teidän suvussanne on tapana, ap. Pienet lapset myös pitävät nuorena ja muutenkaan _minun_ ei tarvitse mummoutua nelikymppisenä. Minä kun olen silloin vasta nuori äiti!

mitä joutunut uhraamaan, kun pitää keksiä vastapooliksi ' iäkkäät äidit' ja tunnelmoida sillä miten iiiiiiiihamasti on tullut oma elämä järjestettyä?

- ap:n viesti kertoo nimittäin jonkinasteisesta epävarmuudesta.

alkoi poika pitää 32-vuotiaita vanhempiaan ikivanhoina kalkkiksina. Ihan samanlaisina kuin kavereiden viisikymppisiä vanhempia. Joten se siitä nuoruudesta :-)

15-vuotiaan mielestä kun yli kolmekymppiset on ihan samoja kuin viisikymppiset. Vanhoja rupuja :-)

Olen itse saanut lapseni saman ikäisenä kuin ap. Nyt olen nelikymppinen ja minun pitäisi siis olla vanha? No oli miten oli, näkeväthän lapset minut nyt tässä iässä, minkäs sille mahtaa?

Nyt olenkin sitten uudelleen raskaana ja olen jo hieman päälle 40v...nyt sitten olekin iäkäs äiti, niinkö?:D

No omasta mielestäni tulen tuskin olemaan yhtää sen " kummempi" äiti nykyiselle kuopukselle kuin tälle uudellekaan tulokkalle, joilla tulee olemaan ikäeroa n. 1v6kk:) Ei siis kyllä yhtään häiritse oma ikäeroni kumpaankaan lapseen...eikä muuten edes esikoiseeni, jonka sain 23-vuotiaana!:)

Vierailija:

Lainaus:

tämä on yleinen ilmiö, että naisten synnytysikä nousee, varsinkin akateemisesti koulutettujen naisten. Niinpä kun lapsenmme varttuvat, on ihan tavallista, ettei heillä ole vain 20 vuoden ikäeroa äiteihinsä vaan enemmän. Se ei tule olemaan mitenkään kummallista.

ap yrittää keksiä jotain ihme esteitä asialle, joka on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat