Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tänään rv 32+6. Vatsaa kutittaa välillä ihan hirveästi, kämmenissä ja jalkapohjissa ei kutinaa. Raskaus on minun 3. eikä aikasemmissa raskauksissa ole ollut mitään ongelmaa. Soitin neuvolaan ja hän kehoitti menemään verikokeeseen varmuuden vuoksi.

Onko muita, joilla vatsa kutiaa ja onko se oire raskaushepatoosista? Siis toivon, että olis vaaratonta, mutta...

-Ultsi + Lahja 32+6-

Kommentit (17)

Riippuu tosiaan siitä, kuinka paljon arvot ovat koholla. Hyvä, että kävit kokeissa.. Jos ei muuta, niin pääset ainakin asian takia tarkempaan seurantaan.. Käsittääkseni eivät ihan pienestä kuitenkaan synnytystä käynnistä..

Laitahan viestiä, miten asia etenee..

...ja tulokset saan toivottavasti jo huomenna! Toivon totisesti, että on väärä hälytys ja kutina johtuu vain kuivasta ihosta. Vaan onhan se ihan hyvä selvittää.

Vieläkö löytyy muita ' kohtalotovereita' ?

-Ultsi + Lahja 33+0-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta se tuntuu kyllä enempi sellaiselta, että mahan ihoa kiristää kun joutuu venymään. alkaa olla jo aika pinkeänä... en edes tiennyt tuosta, että asiassa vois olla jotaki muutakin. kokeilen kyllä ensin rasvausta. aiemmissa raskauksissakaan ei ole ollut mitään poikkeavaa.

joten kannattaa seurata tilannetta. En halua pelotella, mutta itselläni meni lapsivedet ekasta juuri raskausmyrkytyksen takia, niin tulen varmaan olemaan tämän toisen kohdalla hyvin varpaillani.

Iglu rv5+3

aina välillä, mutta ihokin kyllä näyttää kuivalta, olen ainakin ajatellut kutinan olevan sitä kun ei muualta pahemmin kutise ja neuvolassa kaikki arvot olleet aina ok. (Kannattaa tietysti varmistua asiasta, jos kutina pahenee!)

Sen sijaan olen ihmetellyt ilmiötä nimeltä vatsan puutuminen, onko kellään muulla sellaista? Vatsa on suunnilleen navan korkeudelta, ja erityisesti oikealta puolelta jolla vauva mieluummin kellii, miltei koko ajan puutunut. Tuntuu oikein inhottavalta koskea siihen (esim. rapsuttaakseen...) kun iho ja koko päällimmäinen kerros mahasta (ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan) on ihan turta. Kohtalotovereita? Osaisiko kukaan arvailla syytä?

Saitko Pönttö-örvelö vastauksen sieltä äippäpolilta? Selvisikö sappiarvot?

Mulle ei kukaan soittanut eilen, tosin en tiedä, onko ne tuloksetkaan vielä tulleet...ärsyttävää vaan, kun joutuu odottamaan ja siihen saakka jännittämään, että onkohan kaikki hyvin...

-Ultsi + Lahja 33+2-

Tänä aamuna kävin sitten verikokeissa. Nyt tuossa tunti sitte soittivat neuvolasta, että arvot ovat kuin ovatkin koholla (sappi arvoja ei tosin ole vielä saatu). Sanoivat faksanneensa tulokset äitipolille ja siellä sitten lääkäri päättää mitä tehdään. Odottelen nyt soittoa sieltä!!!!! Onko kennelläkää kokemusta? Miten hoidetaan, käynnistetäänkö synnytys tai joitain..? Kai tietysti riippuu siitä kuinka koholla arvot ovat.

Niin minulla kutisee vain maha, eikä minkään laista kutinaa kännenissä tai jalkapohjissa.

pönttö-örvelö rv 36+6

..kun lopulta itse soitin sinne. Olisivat kai soittaneet jossain välissä kun olisivat ehtineet, mutta en enää millää malttanut odottaa.

Siis tänä aamuna olin sitten käyrillä ja vaavalla kaikki hyvin!!

Maanantaiksi sain lääkärin ajan. Nyt eivät vielä sanoneet muuta kuin että seurataan ja jos arvot alkavat vielä tästä nousta niin sitten aletaan käynnistelemään synnytystä. En tiedä olivatko nuo sappi arvot jo tulleet vai eivät, jotenkin niitä ymmärtänyt kysyä..

Että kai tässä nyt mennään päivä kerrallaan ja seurailaan tilannetta. Onneksi vaavi möngertää nytkin masussa kovasti joten sillä ei pitäisi olla hätää!!!!

pönttö-örvelö

Toinen oli jotain 80 pitäs kuulema olla alle 40 tai jotai.. toista en nyt muista, mut koholla oli kuitenkin. Sappi arvot ei ollut vielä valmisuneet. Mulle noi lukemat ei kyllä sano yhtään mitään.. Ois kiva kun ois etes joku käsitys et mitä ne voi olla ja miten paha juttu..!!!!!!!! Soittaisvat nyt!!!!!!! Sais etes vähän mielen rauhaa, tietäis ainaki et mitä tehää tai tapahtuu!!!!!

Kurjaa, jos ovat koholla. Mä sain eilen maksa-arvojen tulokset, jotka olivat normaalit, itse asiassa alhaiset. Sappiarvojen tulokset eivät olleet tulleet vielä eilen ja neuvolasta sanottiin, että he soittavat heti, jos ne ovat koholla. Täti kyllä epäili, että koska maksa-arvot olivat niin alhaiset, sappiarvotkin olisivat ok. Yleensä kuulemma molemmat kohoavat. Nyt ei ole vielä soittoa kuulunut ja oletin, että tulokset olisivat olleet tänään valmiit.

Mitä olen netistä lukenut, äippäpolilla tsekataan, että vaavilla kaikki hyvin ja niitä arvoja seurataan säännöllisesti. Sullahan on vaavi jo täysaikainen, joten jos katsovat arvojen olevan paljonkin koholla, niin varmaan saattavat sitten synnytyksen käynnistää jossain vaiheessa.

Itse tässä vielä jännään, mitkä ne sappiarvot ovat, mutta toivotaan, että ovat ok!

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat pian vastauksen, miten homma etenee!

-Ultsi + Lahja 33+1-

täälläkin on yksi, jolla välillä kutisee hieman massusta, mutta luin jostakin että se olisi ihan normaalia, kun vatsa venyy ja että jokapäiväinen rasvaaminen voi auttaa kutinaan tai kysyä neuvolastakin oikeanlaista rasvaa, että kutinan saa loppumaan jos on oikein paljon...mulla nyt ei kauheesti oo ollu, mutta rasvaaminen tosiaan on auttanut ;) ja rasvaaminen auttaa ilmeisesti jonkin verran myös siihen (ainaki sen kirjasen mukaan minkä luin), että raskausarpia ei tulisi niin paljon...en sitte tiiä...:O

Rv 24+3

Täällä vatsa kutissut joka raskaudessa.. Iho on todella kovilla varsinkin vatsan kohdalta.. Olen säännöllisesti rasvaillut perusvoiteella, jo ihan sen takia ettei tulisi raskausarkia.. Eikä ole tullut ja rasvaus helpottaa kutinaa.. Myöskin jotkut kangas laadut tuntuvat lisäävän kutinaa ja tietysti hiostava ilma..

Mutta on myös totta, että kovat kutinat voivat olla oireita alkavasta raskausmyrkytyksestä.. Mutta eikös silloin kutise myös mm. jalat kovasti? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä..

Jos kutina on yltynyt tosi inhottavaksi, kylmä suihkuttelu auttaa.. Ja sen jälkeen rasvaa..

Mitkä arvot sait? Mun maksa-arvo oli 6. Nyt en kyllä tarkkaan osaa sanoa, minkä maksa-arvon ottivat, kun niitäkin on vissiin erilaisia...Neuvolantäti vaan sanoi, että arvoksi on alhainen, olisko viitearvo 10 tai jotain.

-Ultsi-

Huomenna olen verikokeeseen menossa.

Tänään oli neuvolalääkäri, joka sanoi että tuskin on mitään vakavaa kun takana jo kaksi hyvin mennyttä raskautta. Mutta sanoi, että voihan sen nyt kuitenkin kontroloida. Toivottavasti ei mitään vakavaa olisikaan!! Rupeaa aina vain pelottamaan kun lukee netistä kaikenlaista..

pönttö-örvelö rv 36+5

....ystäväni sai vauvan huhtikuussa ja mietin usein että näyttääpä typerältä kun hän rapsutteli mahaansa. Itellä kaks raskautta takana ilman kutinoita, mutta ähäpäs, ei ois pitäny arvostella: nyt kutiaa kyllä! Eikä takana ole mitään sen kummempaa, ilmeisesti nahka venyy ja kesäkuuma lisää syhnytystä....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat