Seuraa 

Meillä on se tilanne, että mies on lapsien kanssa kotona ja minä töissä. Kuopuksemme on 5kk ja itse haluaisin käyttää kestoja. Käytinkin niitä kun olin kotona, mutta nyt kestoilu on käytännössä loppunut kun mieheni ei niitä halua käyttää.

Meillä on aika (miten sen nyt sanois..) haastava elämäntilanne, lapsia on 3 kpl alle 6v ja rakennamme (=mies rakentaa) omakotitaloa. Olen kerran pari pyytänyt miestäni käyttämään aio- vaippoja, muttei ole jaksanut. Ymmärrän sen, kolmen pienen kanssa menee energiat muuhunkin. En haluaisi valittaa.

Nyt mietinkin, että jos käyttäisin vauvalla kestoja iltaisin ja öisin? Silloin vaippoja tulee vähemmän ettei pelkkiä vaippoja viitsi pestä muttta miten muun pyykin joukossa? Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (10)

- vaikka kone olis täynnäkin.

Minusta esipesu ja lisähuuhtelu on täydellä koneella pienempi ympäristöhaitta kun toinen vajaa koneellinen. Mutta jokainen tyylillään. Ja kaikissa tavoissa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa.

Pesen muun 60 asteen pyykin seassa. Vain ruuan kanssa kosketuksissa olevat jutut kuten leivinliinat pesen erillään vaipoista, alushousuista yms. likaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huuhtelen ensin kakkaiset vaipat. Muun pyykin kanssa pestessä täytyy kuitenkin muistaa, että käyttää vaipoille sopivaa pesuainetta eikä käytä huuhteluainetta ja että vaipat tarvitsevat vähemmän pesuainetta japaljon tilaa koneessa, jotta puhdistuvat ja toimivat..

Meilläkin on 7 kilon kone, tosin meillä on myös 7 henkinen perhe ja 2 yökastelijaa ja 1 vaippaikäinen.

Kone on aina niin täynnä kun vaan uskallaan laittaa, pyörii 2-3 kertaa vuorokaudessa.

Jos mukana on vaippoja (huuhtelen ne usein ennen koneeseen laittoa vaikka olis vaan pissavaippa, varsinkin jos on yövaippa)

niin usein törsään vettä niin etä laitan esipesun ja tehohuuhtelun joka tuo lisää pesuaikaa yhteensä n. 10 minuuttia.

Meillä on 7kg kone, ja olisi sääli pestä jatkuvasti pelkkiä vaippoja. Pesen lasten vaatteita, pyyhkeitä ja ym. jotka kestää 60 astetta vaippojen kanssa. Koneen laitan vain hieman vajaana päälle kun mukana on vaippoja. Puhdasta on tullut, eikä ainakaan mua häiritse, että jonkun paidan kanssa on koneessa ollut vaippa. Nehän kaikki ovat olleet PESUkoneessa ;o) Ja kuten joku jo edempänä kertoi, niin minäkin pesen leivinliinat ym. lakanoiden seassa niin, ettei siellä ole vaippoja.

Meillä on aika uusi pesukone, ja se pesee todella hyvin. On vettä säästävää mallia, mutta ei sitä kyllä pesutuloksessa huomaa yhtään! Mies ei aluksi kauheasti innostunut kestovaippailusta, mutta ei häntä alkuunkaan kuitenkaan häirinnyt ajatus, että vaipat sitten pestään muun pyykin mukana. Ja eihän tuo ole lainkaan kestovaippavastainen enää, päinvastoin kun sai soitaa meidän roskakuskille, että käy vain joka 3. viikko =)

ensin vaippapyykki huuhteluohjelmalle ja sen jälkeen muu samanvärinen pyykki sekaan. konetta ei kannata sulloa liian täyteen, vaan sillai normaalisti, niin pääsee vaipat kunnolla peseentymään.

samassa, en pese vajaita koneellisia.

Tosi meillä aika harvoin tarvitsee laittaa muuta vaippojen kanssa. Mukaan menee miehen sukat ja kalsarit :) Pyyhkeitä jos laitan pistän pikkaisen pidemmän ohjelman.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat