Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän as-pojalla on selvästi tämmöinen. Kun hän selittää jotain asiaa, hänellä voi puhe juuttua jonkun sanan alkuun tai sanojen väliin pitkäksi aikaa. Hän ikäänkuin änkyttää. Luulen, että se johtuu nopean muistin ongelmasta - lapsi siis muistaa mitä vain, paremmin kuin tavalliset ihmiset, jos saa muistella kaikessa rauhassa ja omaan tahtiinsa, mutta kun pitäisi nopeasti, nyt heti, kaivaa mielestään joku asia tai sana, se ei sieltä löydy, vaikka sen muuten hyvinkin tietäisi.

Tästä on välillä haittaa, ei kotona, missä minä kyllä jaksan odottaa, mutta koulussa, jossa opettajat ja luokkakaverit eivät jaksa!

Miten tämmöistä voisi kotioloissa yrittää auttaa? En mielelläni veisi lasta puheterapiaan, sillä meillä on jo viikoittaista kuntoutusta tuon assin takia ja joskus lapsella on oltava vapaa-aikaakin. Kaverisuhteitten ylläpitämisessäkin on 11-vuotiaalla assilla tavallista enemmän hommaa. Lisäksi en edes usko, että saisimme kelalta toista terapiaa samaan aikaan. Mutta jospa voisin kotona jotenkin lasta auttaa? mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat