Vierailija

Toivottavasti joku jaksaa tämän lukea ja kommentteja kapipaan jos kokemusta/tietoa, mistä johtuu!

Minulla siis semmoinen tilanne, että " jumitan" kokoajan erilaisia asioita. Eli päässä pyörii jatkuvasti joku murhe tai asiat, jotka liittyy enimmäkseen ihmissuhteisiin. Tämä aiheuttaa minulle hirveää ahdistusta. Usein joku tietty asia jumittaa päivästä muutamaan päivään, kunnes asia vaihtuu. Esim. Mietin, olenko tehnyt/sanonut jotain väärää jollekkin ihmiselle. Häpeän itseäni ja välillä olen tosi epävarma itsestäni. Kontrolloin itseäni ja jos jossain tilanteessa sanon jotain ylimääräistä(tai omasta mielestä tyhmää), se alkaa myöhemmin esim. iltaisin jumittamaan ja pyörimään kehää päässä. Tämä aiheuttaa valtavaa ahdistusta välillä ja vaikuttaa koko elämnään, kun olen ihan ajatuksissa. Tunnen jatkuvaa syyllisyyden tunnetta ilman, että oisin järjellä ajateltuna tehnyt väärin.

Taustasta sen verran, että lapsuus ja nuoruus olleet vaikeita, isäni on alkoholoisti ja olen joutunut kokemaan ihan liikaa asioita ja paskaa. Olen aina joutunyt kantamaan vastuuta, jo pienestä pitäen sisaruksista ja venhemmista. Olen nämä asiat käynyt läpi ja toisaalta olen hyvin vahva ihminen, mutta nyt on puhjennyt tämmöinen ihme kierre päälle, että jumitan kokoajan. Esimerkiksi nyt mietin semmoista asiaa, että kun kerroin ystävälleni toisen ystäväperheen tilanteesta, kun kyseisessä perheessä isä on hyvin väkivaltainen ja alistava lapsiaan kohtaan. Olen hulissani tuosta perheestä ja purin sitä ystävälleni, niin nyt tunnen valtavaa syyllisyyttä siitä, kun menin puhumaan tämän isän toiminnasta. Koen jatkuvasti syyllisyyttä jälkeenpäin, mitä olen sanonut tai puhunut ja välillä oon perumassa puheitani tai selittelemässä puheitani. Oon yrittänyt tästä eroon kyllä, ku tiedän, että vielä tyhmempää on selitellä sanomisia. Kohta taas asia vaihtuu, mitä alan " jumittamaan" .

Osaako joku sanoa, mistä tää nyt johtuu ja mitä tää on.. Minulla on tällä hetkellä aika rankka elämäntilanne, on pieniä lapsia, raskaus, työ, rakennus jne. monta rautaa tulessa, mutta miten osaisin nauttia elämästä ilman jatkuvaa murehtimista, koska kaikki on periaatteessa hyvin.

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat