Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tilanteeni on seuraava: raskausoireita (palelu, öklötys, rintojen arkuus) n. viikko ennen kuukautisten oletettua alkupäivää, plussatesti viime perjantaina ja siitä eteenpäin perjantai-illan ja koko lauantain + sunnuntain välisen yön KAUHEAT kuukautiskivut. Siis ihan samanlaiset kivut kuin kuukautisten aikana mutta kovemmat ja taukoamattomat. Sitten eilen kivut loppuivat kuin seinään, illansuussa vähän nipisteli, mutta meni ohi. Tänään ei lainkaan kipuja. Tein äsken uuden raskaustestin ja edelleen näytti plussaa. Vuotoa ei siis tullut pisaraakaan missään vaiheessa.

Viime raskauteni alkoi samanlaisin oirein jä päättyi keskenmenoon viikolla 6. Harmittelen tässä, että taasko sama juttu. Enteileekö tällainen kokemustenne mukaan keskenmenoa?

Sori, pitkä sepostus, kiitos kun jaksoitte lukea.

Kommentit (11)

Eli mitä ilmeisimmin menkkamaiset kivut tulevat keltarauhasesta joka ei siis surkastukkaan takaisin niinkuin normaalisti silloin kuin menkat alkaa vaan jatkaa toimintaansa jopa vielä tehokkaammin.

Menkkoja edeltävät juilimisethan yleensä loppuu siihen kun ne alkaa, ja sen jälkeen taas tuntuu semmoista kohdun supiselukipua, joka ainakin minusta on erilaista kuin "munasarjojen seudun juiliminen"

Alkuviikoilla tässä itsekkin ja tuntuu paljon enemmin kuin ensimmäistä odottaessa.

Kiinnostaisi tietää, mistä moinen johtuu noin fysikaalisesti? Miksi kivut eikä kuitenkaan vuotoa? Kun normaaleissa kuukautisissa vuoto kuitenkin alkaa melkein heti kipujen kanssa.

Netistäkään ei löydy tietoja, kun siellä vaan sanotaan, että kivut eivät kuulu normaaliin alkuraskauteen.

Nyyh nyyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin käy ihmeessä alkuraskauden ultrassa tarkistamassa ettei ole kohdunulkoinen. Tuosta syystä sen voi saada varmasti neuvolasta varattua kunnalliselle puolelle niin ei tarvitse sitä 80e maksaa yksityiselle.

Sellaiset kohtuullisemmat "kuukautiskivut" kuuluvat asiaan, ainakin mulla on molemmissa raskauksissa kuulunut. Ensimmäisesti raskaudesta syntyi terve tyttö, toisessa olen nyt viikolla 17. Silloin ei tosin tarvinnut tuskissa kärvistellä, se oli vain sellaista ärsyttävää jomotusta koko ajan että mietti että koska ne vuodot oikein alkavat.

molemmissa raskauksissa mulla on ollut voimakasta "kuukautiskipua" aika pitkäänkin, ja olen kummallakin kerralla ollut ihan varma, että vuoto alkaa Just Nyt, kun niin kovin jomottaa. Kummastakin raskaudesta on kuitenkin tuloksena terve ja täysiaikainen lapsi. Mä oon ollut siinä käsityksessä, että nuo menkkamaiset kivut ovat alkuraskaudessa ihan normaaleita.

Minä jäin sen viime keskenmenon jälkeen sellaiseen käsitykseen, että kivut enteilee keskenmenoa ja jos kaikki on hyvin, niin alkuraskaus on kivuton. Ihana kuulla siis, että tällä raskaudellani voi olla toivoa :)

t. helpottunut ap

7 +4 ja kipuja on ollut viimeksi reilu viikko sitten. JÄnnittää kovasti, tämä tyyppi on pysynyt kyydissä jo 10 päivää kauemmin kuin se edellinen... Tosin mitään raskausoireita ei ole, liekö sekin huono merkki?

Tähän asti ei ole ollut mitään veristä vuotoakaan.

kipua, mutta ei sen mitään kauhean kovaa tai rajua pitäsi olla. Hieman viiltelevää voi olla.

Mutta tosiaan, jos oikein kovasti sattuu, niin kannattaa tarkistaa se kohdunulkoinen raskaus, voi olla vaarallista, jos jotain ehtii revetä.

Mutta toivotaan parasta, onnea raskauteen.

Mulla ihan kunnon menkkajuilinnan tyyppiset, säännölliset kivut kesti johonkin rv 8 tai 9 asti, ja senkin jälkeen kipuja oli alkuraskaudessa satunnaisesti. Mulle sanottiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja ekassa neuvolassa, että "menkkakivut" ovat alkuraskaudessa aika tavallisia. Nyt menossa rv 31, ja monenlaista jomotusta ja kolotusta on ehtinyt tähän mennessä olla.

Tuosta alkuraskauden kipuilusta kannattaa koittaa olla murehtimatta liikaa (vaikka se varmasti vaikeaa onkin - itsekin tarkistelin plussaamisen jälkeen pitkään noiden kipujen takia joka vessareissulla, onko alushousuissa verta), todennäköisempää on, että kivut kuuluvat normaalin alkuraskauteen, kuin että ne enteilisivät keskenmenoa.

Mulla oli myös kovat kuukautiskivut alkuraskaudessa - kovemmat mitä olin koskaan kokenut. Mutta ne menivät ohi ja nyt sylissäni on ihana viisikuinen tyttö!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat