Sivut

Kommentit (55)

Täällä yksi ensimmäistään odottava huhuilee... Kirjoittelen tuonne joulukuisiin myös, mutta olisi mukava teidänkin kanssa vaihtaa kuulumisia. Joulukuisissa on suurimmalla osalla jo useampia lapsia, ja täällä taas kaikilla sama tilanne - eka tulossa :) Olenkin jo vakoillut juttujanne jonkin aikaa, ennen kuin uskaltauduin kirjoittaa pinoonne..

Eli joulukuun lopulla odottelemme miehen kanssa vauvaa tulevaksi. Tässä viikon sisällä on alkanut tuntua liikkeitä ihan kädelle masun päältä. Rakenneultra on huomenissa, sitä jännityksellä odottaen.. Juu ja pk-seudulla asutaan, Kätilöopisto olisi synnäri. Yritetään ehkä päästä Haikaranpesään, jos vaan sekaan mahtuu ja huolitaan.

Paljon onnea jo nyyttinsä lunastaneille! :)

Gaijis ja pikkuinen 19+3

Mulla ei oo tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua, kun meillä hajos kotona tietokone. Onneks kaverini on varsinainen atk-tukihenkilö ja hän saa vaihdettua siihen uuden kovalevyn. Toivottavasti sais vaan entisestä imuutettua kaikki tiedostot talteen, kun varmuuskopioitahan meidän talossa ei tunneta :)

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Liikkeet on voimistuneet huomattavasti ja ilmeisesti nyrkkeilytkin alkaa jo tuntua kun iskuja satelee ympäri mahaa. Ens viikolla ois seuraava neuvola ja loppukuusta lääkärinneuvola. Painoa on tullut nyt reilu 5kg, joten ei paha. Nyt näyttää muutenkin tuo painon nousu hidastuneen, kun tähän mennessä se on monen kk ajan noussu sen 500g viikossa, mut nyt ei oo pariin viikkoon noussu kun parisataa grammaa yhteensä.

Niin se vaihtui elokuukin. Koko kesän oon lomalla ollut, mutta silti kesä tuntuu livahtaneen kuin huomaamatta ohi. Kai se johtuu siitäkin ettei helteitä ole juurikaan ollut ja sisällä tullut nyhjötettyä. Miehelläkin loma alkaa vasta ens viikon alusta, niin ei ole kesälomareissullekaan vielä päässyt. Sitten ois kyllä tarkoitus miehen siskon luona lähteä keski-suomessa käymään. Autossa istuminen ei kyllä enää mitään herkkua ole. Kivuttomia suppareita tulee pitkään istuessa tuon tuosta ja pissalle sais niitten vuoksi jatkuvasti pysähtyä. Joten sen pitemmälle automatkalle en kyllä haluaisikaan enää lähteä.

Kiitokset Titille synnytyskertomuksesta. Toi taas lisäluottamusta omasta synnytyksestä selviytymiseen!

Sanle ja DJ 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täältä Savosta, täällä on ainakin ollut hyvin kostea päivä.. Onneks loppu viikoksi on luvattu parempaa keliä. Viimeiset kesälomapäivät on edessä, maanantaina taas töihin. Vielä olis kolme viikkoa töitä ennen äippäloman alkua. Käytiin tänään katsastamassa loput liikkeet joista vois hoitopöytä löytyä ja kyllähän se oikea sieltä löytyi. Onneks, niin ei tarvii siitä alkaa ressaamaan, kaipa sitä vois sitten alkaa pesemään noita vauvan vaatteitakin kunhan saan paikan jonne ne vaatteet laittaa.

Sara-maria, meillä noi kehityskeskustelut on ollut onneks vaan kerran vuodessa. Mä en oikein tykkää niistä vaikka ihan kiva pomo meilläkin on.. Mukava kuulla että sun pomos suhtautui kivasti vauvauutiseen =)

Malaikavaavi, mulla on ollut noita harjoitussupistuksia varmaan jo rv20 asti. Vatsa menee kovaksi ja kireäksi. Kipuja en muista kyllä olleen. Vatsa mulla on löysällä monesti ihan ilman mitään syytäkään..

Mulla on käytössä ollut sellainen tukivyö joka tukee ton mahan tosi napakasti. Ilman sitä en kyllä olis pystynyt oleen töissä. Ota ihmeessä neuvolaan yhteyttä jos kovin alkaa tulla kipuja supistuksien yhteydessä.

Butterfly, mä en saanut mitään dvd-levyä neuvolasta. Olen ihan kade =( Mitä se levy sisältää? Mun uudestaan alkava flunssa näyttää laantuneen, tänään on enää ollut vain kurkku hieman kipeä, nenä ei vuoda. Toivottavasti tässä nyt jo alkais tervehtymään että pääsis terveenä palaamaan maanantaina töihin... Lomalla on niin kiva sairastaa!

Naksu, koitahan pärjätä vessassa käyntien kanssa.

Loppuvaiheessa raskautta se sitten vaan kiihtyy entisestään =)

Tsemppiä huomiseen ultraan, tulehan sitten kertomaan kuulumisia.

Täytyy lähteä laittaan pyykit kuivumaan,mieskin jo odottaa vuoroaan koneelle. Huomenna olis neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumiset.

hermione ja Onni 31+1

Pyydän kovasti anteeksi etten ole kirjoitellut pitkään aikaan enkä päivittänyt esittelypinoakaan.

Kysynkin ottaisko joku tuon pinon päivittääkseen? Minä en sitä enää päivitä. En jaksa enkä halua.

Tulen kirjoittamaan kunnolla ja kertomaan kuulumisia sitten kun jaksan. Kaikki on kyllä vauvan suhteen hyvin, mutta kaikkea muuta tässä sitten onkin ollut.

Paljon onnea vauvan saaneille, TITI, LIVE JA LISBET taisi olla kun pikaisesti vilkaisin..

T. Juli rv 10+3

Hermione: Voi kurja kun neuvolan täti niin runnoi, mä varmaan antaisin kantapään tuntua jo naamassa jos noin kävisi! ;) Oikeesti luulen että vaistomainen reaktio tuollaisessa tilanteessa ois kaikkea muuta kuin rauhallinen! Vaikka tiedän, että ne vissiin aika ronskisti usein tutkivatkin...

Dajm: Siellä lomaa odotellaan... Älähän nyt liikaa rehki, pitää huilata kanssa!

Live: Valtavat onnittelut pikkumiehestä!!! Voi tuota onnea!!! Nauttikaahan!

Pore: Sullahan on jo komea vauvamasu! Mulla alkaa tuo ilman kerääntyminen olemaan sitä luokkaa, että voin oikeesti ¿leikkiä¿ jo olevani pidemmällä! ;) Siis kaasujahan tuo on, mutta iltaisin on aika kivan näköinen! :)

Butterfly: No eipä tuo 22 ¿:a varmaan kenenkään taloutta kaada, luulisin... Mutta Treella siis tarjotaan vain se yksi ultra (mikäli np-ultrassa ei jää mitään epäselvää, ymmärsin) ja sitten jos haluaa rakenneultraan niin se pitää käydä yksityisellä (??). Vai saako sen sitten käydä kanssa neuvolassa, mutta maksaa kuitenkin jotain... Vähän pihalla vielä, kuten huomaa! ;) Yksityisellä käynti sitten kuitenkin taas onkin huomattavasti tyyriimpää puuhaa, joten mielelläni sen rahan säästän vaavin tarvikkeisiin! :) Niin noista oireista, niistä on tosiaan innoissaan! Ja varsinkin, kun vielä ei kovin moni tästä odotuksesta tiedä, niin sitä suuremmalla syyllä hehkutan niitä täällä! :)

Millaste: Onnittelut myös sinne pienestä poikanyytistä!! Huh, kaupungilta lähes suoraan synnyttämään, kuulostaa hurjalta! Mukavaa vauva-aikaa teidän perheelle!

Lisbet: Ja onnitteluja myös sinne!! Poikia ropisee nyt niin taivaan täydeltä! :) Nauttikaahan nyt!!

Bianco: Höh, kurjia neuvolakuulumisia! :( Mutta tärkeintä on, että syke oli hyvä ja itse tunnet liikkeet ¿ ja näet masun kasvun! Kyllä se varmaan oli sitten mittausvirhe tm. aiemmalla kerralla, usko pois!

Juli: Voi että, toivottavasti ei mitään vakavaa!!! Keräile voimia ja tule kertomaan kuulumiset kunhan jaksat! *halaa tiukasti*

Gaiolelle tervetuloa pinoon!

Ja Hermionelle vielä tsempit huomiselle töiden aloitukselle, koitahan jaksaa!!

Täällä on kotiuduttu, pääkaupunkiseudulla tuli pyörittyä pari päivää... Ja eilen kotiin lähtiessä tuli se odotettu eka oksennus! :) Ja tämä sekopää oli kyllä iloinen, aina vaan todellisemmalta tämä tuntuu! Ja myös tänään tuli ylös ¿ olisihan se tietty kiva ettei ihan joka päivä tarttis! ;) Heh! Äiskä ja iskä olivat tämän päivän täällä, joten sain kunnolla höyrytä intoani äipälle! Ihanaa kun se jaksaa kuunnella, tuntuu kivalta puhua jollekin kasvotustenkin näistä ¿ vaikka onhan kaveritkin tukena, mutta kovin harva vasta tietää...

Naksu rv7+2

Sara-Maria: Varmaan kivaa päästä vihdoin kertomaan kaikille vauvauutisista. Itellä ainakin on sellai fiilis et tekis mieli kertoa koko maailmalle. Järki vaan sanoo toista ettei ihan vielä uskaltais jos jotain käy. Mutta sulla tosiaan taitaa olla jo ohi noi kriittisimmät viikot=) Hyvä että ultrassa oli kaikki ok! Uskon että on aika hieno tunne nähdä vauva ekaa kertaa (tai sulle taiskin olla jo toka kerta...). Mulla se olis vielä edessä päin... Tänään piti varata ultra aika mutta unohdimpa sitten:(

Naksu: Mä oon kans pähkäilly tota mahan kasvua, kun syyskuun puolessa välissä ois yhdet häät. Toivottavasti mahtuis hame vielä kiinni ku se on sellai, joka ei jousta juurikaan. Ei viittis äitiyshamettakaan ostaa vaan sitä yhtä kertaa varten. Mulla on viikkoja jotain 16 sillon. Pissahätä ongelma on myös tuttu. Ärsyttää ku koko ajan töissäkin pitää rampata vessassa. Mietin että mitähän se sitten koulussa on. Inhottaa muutenkin tunnilta kesken kaiken lähteä vessaan ja jos nyt joutuu koko ajan ramppaamaan siellä. No kaipa sen sitten kestää:) Tänään neuvolassa tosta jatkuvasta pissahädästä oli kuiteskii hyötyä, ku olin kotona käyny just vessassa. En muistanu yhtää et siel otetaan pissanäyte, mutta ei ollu pissantulo ongelmaa:)

Titi-uulle kiitos synnytyskertomuksesta. Se on jännä kyl miten noit kertomuksii lukee, ku jotain jännäreit:)

Hermione: Kuulostaa hauskalta tuo peppu vai jalka arvailu. Muistan ku serkku oli viimesillään raskaana niin se kans arvailutti mua et mikäs ruumiinosa masussa tuntuu. Toivottavasti ei flunssa iske päälle. Aika ilkeä tuo sinun mies kun tolleen tartuttaa sut;)

ON: Tänään oli tosiaan eka neuvolakäynti. Kesti 45 minuuttia, joten en myöhästyny ku 15 minsaa töistä. Kaikki oli ihan ok. Jopa verenpainekin joka mulla välillä on ollu vähän sillä hilkulla et onko hyvä vai huono ni oli hyvä=) Hirveesti kaikenlaista materiaalia se tyrkkäs mukaan. Se dvd oli mun mielest aika kiva saada, vaikka en tietystikään ole sitä vielä katsonutkaan. Toiovttavasti ompi hyvä... Mieskin jaksaa ehkä sitä katsella paremmin ku lukea niitä vihkosia. Viikkoja olikin kertynyt jo se yhdeksän vaikka luulin et vast kaheksan. Hyvä niin:) Neuvolantätikin oli ihan mukavan tuntuinen, että eiköhän sen kanssa pärjää seuraavat vuodet. Ei hirveämmin ees tästä mun ylipainosta antanut kommenttia, vaikka vähän pelkäsin etukäteen. Sinne sokerirasitukseen kehotti vaan menemään.

Noh nyt täytyy antaa koirille ruoka ja viedä lenkille, kun ne tossa malttamattomina vieressä kärttää=)

Terkuin butterfly rv 9+1

Paljon onnea Lisbetille ja milastelle nyyteistä. :) Nyt onkin tupsahdellut monta poikaa peräkkäin.

Uusi enskakin saatiin taas riveihin, hyvä hyvä. Gaiole tervetuloa joukkoon. Tulehan sitten huomenna kertomaan ultrakuulumiset. Aiotteko muuten kysäistä sukupuolta?

Bianco älä turhaan tuskaile sen sf-mitan kanssa. Mulla oli noilla viikoilla kanssa silleen et masu oli kasvanu vaan 0,5 cm edellisestä mittauksesta, eikä lääkäri todellakaan siitä mitään hermoillut. Sainoi että homma on ok kun kuitenkin painoa oli tullut normaalisti lisää, eikä siinä mitään lisätutkimuksia tehty. Tosin mulla ei kyllä ollu noita mitään valkuais ym. hommeleita mut jos kerran liikeitä tunnet niin se kai tässä tärkeintä on.

Julille tsempitykset ja positiivista energiaa.

Nyt pyykit ulos ja sitten kauppaan.

T: Buuffa ja Nuuro 36+0

Dajm, ei mulla varmaan mitään sen kummempaa ollut, kunhan halusin sua moikata =) Kiva kun vauvan liikkeet tuntuu siellä hyvin.

Mä olen ilmeisesti kumma tapaus kun mun uniin ei vauvan liikkeet vieläkään ole vaikuttaneet vaikka Onni möyrii masussa välillä ihan älyttömästi. Ehkä sekin nukkuu silloin kun mä nukun, yöllä kyllä kun käyn vessassa, tunnen liikkeet mut en ole koskaan vielä niihin liikkeisiin herännyt.

Mukavaa perjantaita kaikille!!

hermione ja Onni 31+3

LiVelle isot onnittelut pojan syntymän johdosta!

Dajm:kohan se oli joka kyseli minun kouluhommista. Joo kyllähän sitä koulua jonkin verran olisi ennen äippälomaa. Tosin ei paljoa. Alun perin ajattelin että, jos yrittäisin tuossa vielä yhden harjoittelun tehdä just ennen äippäloman alkua, mut taidan jättää sen suosiolla myöhemmäksi. Kattelin tuossa syksyn lukujärjestystä, niin kovin montaa kurssia en pääse suorittamaan sillä ne on niin pitkiä, että jatkuvat loppuvuoteen asti ja jäisivät multa kesken. Kandin työ ois tarkoitus saada vihdoin ja viimein päätökseen, jotta pääsis sitten heti äitiysloman jälkeen gradua vääntämään. Mies alkoi tuossa puhumaan, että jos hän jäis alkuvuodesta sille vanhempainvapaalle, niin minä voisin jo hieman palailla kouluun kursseja suorittamaan. Vois olla ihan hyväkin vaihtoehto, ei tuo valmistuminen niin kauheasti viivästyisi, mutta ei kuitenkaan niin pientä tarvitsisi vieraalle hoitoon viedä. Ja mieskin kaipaisi breikkiä töistä. Mut sen näkee sitten ku vauva syntyy, että miten se arki lähtee rullaamaan. Mitenköhän se homma onnistus Kelan kanssa. Kun minä olen siis alustavasti anonut sen vanhempainvapaa rahan itselleni, mutta jos päätetäänkin siirtää se miehelle, niin sillon pitää varmaan joku muutoksenhaku paperi täyttää?

Eipä tänne muuten suurempia. Miehellä ois vielä viikonloppu yövuoroja ja sitten pääsee lomalle. Jos sitä sitten reissuunkin pääsisi.

Sanle ja DJ 25+4

Paljon onnea Livelle, Millastelle ja Lisbetille (ja Tititlle, jos en ole jo muistanut onnitella) pikkunyyttien johdosta ja tervetuloa vauvapuolelle!

t. pikku-Juska ja poitsu 4 vk+

Ollaan tiputtu jo kolmannelle sivulle, missä kaikki enskat luuraa?

Sara-Marialla on ultrakuulumisia, tulehan kertomaan! Se eka ultra on kyllä tosi jännä paikka!

Dragondream: toivottavasti flunssa on hellittänyt. Sanoit muistaakseni, että vauvan liikkeissä alkaa tuntua jonkinlaista rytmiä ja säännöllisyyttä. Niin väittävät, että pitäisikin olla, mutta meillä on kyllä Mini vauhdissa ihan jatkuvasti. Se saattaa puuhastella ihan nonstoppina parikin vuorokautta ja sitten nukkua vähän aikaa ennen uutta touhuputkea. Ihan outo ipana. Välillä käy jo vähän ärsyttämään kun toinen ei koskaan nuku, nytkin mukiloi mun kylkiluita.

Omassa navassa ei mitään erikoista, muuta kuin että väsyttää. Meillä oli yövieraita viikonloppuna ja sen jäljiltä taidan olla vähän poikki. Pienellä kävelyllä käytiin miehen kanssa (se on lomalla), mutta parempi sana olisi oikeastaa taaperrus, mies joutui toimimaan apumoottorina kaikissa ylämäissä.

Mulla on muuten eka äitiyslomapäivä tänään! Ei kyllä tunnu missään kun alla on neljän viikon kesäloma, mutta tänään se sitten virallisesti alkoi...

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Tipu & Mini 34+5

Hermione: Dvd:n sisältö on ilmeisesti odotuksesta synnytykseen. Se neuvolatäti sano et se kasvattaa meitä vanhemmuuteen tai jotain sellasta:) Täytyy vissiin pitää miehen kanssa leffailta joku päivä;)

Hyvä että teillä oli ollut neuvolassa kaikki hyvin, vaikka pikku Onni pienen sätkyn saikin. Ilkeä terkka kun Onnia kiusaa=)

Sara-Maria: Se odotuskirja on kans aika kiva, ku siinä on ne omat puolet iskälle ja äiskälle. Pitäis vissiin sinne viikottaisiin päiväkirjoihin jotain kirjotella, että muistais miltä milläkin viikolla on tuntunut. Vois sitten vertailla, jos lisää lapsukaisia joskus siunaantuu. Mulla kans jatkuva nälkä. Työkaverit kiusaa mua, ku koko ajan käyn jääkaapilla. Yritän jotain hedelmiä ja sellasia syödä ettei tää paino ihan villiintyis. Sit voi alkaa jo terkkakin huomauttelemaan:)

Sanle: Mustakin tuntuu ihan siltä että koko kesää ei ois ollukaan. Melkein koko kesä oli mullakin lomaa ja se meni yhdessä hujauksessa. Kahen viikon päästä ois taas koulu alotettava ja ihan syksyinen fiilis:( Noh tuleehan se vuoden päästä taas uudestaan. Sit pääseekin nauttimaan siitä vauvan kanssa:)

Malaika_vaavi: Kiva kun sait miehen vihdoin kotiin. Kuinkas teillä on lähtenyt pojan kanssa sujumaan?

Naksu: Voi kun ihana kuulla että olit saanut ensimmäisen kuvan vauvelista:) Varmaan upee fiilis noin pitkän odotuksen jälkeen. Voi kun meilläkin ois noi ultrat ilmaset, mut molemmista joutuu maksamaan sen 22 euroa. Eipä se kyllä paha hinta tietenkään oo siitä että pääsee näkemään pienen ihmeen=)

Livelle super suuret onnittelut poitsun johdosta!!!!!!:)

Dajm: Dvd tosiaan on sellanen reilun tunnin mittanen pätkä odotuksesta ja synnytyksestä. En sit tiiä et päättyykö se siihen synnytysosioon vai jatkuuko siitä vielä. Meillä mies lukee aina salaa esimerkiks tätä vauvapalstaa=) Yhtenä päivänä yllätin sen täältä ja aloin kiusaa sitä ni se sano ettei enää koskaan lue mitään vauvoihin liittyvää. Sit yritin selittää sille, et eiku mä oon tosi ilonen et suakin kiinnostaa. Saa nähdä et saanko sitä sit lukemaan noit lappusii, mut tosiaan ainakii saa kattoo ton dvd:n mun kaa:) Teillä taitaa pätkis olla aika aamuvirkku tapaus ku tolleen äiskän herättää:)

Ja sitten omiin kuulumisiin. Mä oon niin onnellinen tästä viikonlopusta. Meinaa kyllä puhti loppua töissä ihan kokonaan kun lasten kanssa touhuaa. Ihaniahan ne mukulat on, mutta tässä tilassa tuntuu, että ei meinaa pysyä perässä, kun nukahtaa seisoviltaan. Kaipa tämä väsymys tästä helpottaa. Millos tän muuten pitäs loppua tai millon teillä on loppunut? Eilen sain varatuksi ajan sinne ultraan ja se ois kolmen viikon päästä. Vielä siis vähän aikaa saa jännittää et näkee pikkusen ekan kerran.

Mä oon yrittäny pitää pari päivää meiän puol vuotiaalle koirulille kurinpalautusta lenkillä. Se vetää niin hirveesti, että hermot menee. (Mulla kun ei kovin pitkä pinna ole:)) Pikkuhiljaa alkaa taas sujumaan ku oon pysähtyny joka ikinen kerta ku se vetäsee. Talveen mennessä ois pakko saada karsittua toi vetäminen pois ettei se vedä mua nurin liukkailla keleillä.

Nyt miestä herättelemään päikkäreiltä... Hauskaa viikonloppua kaikille enskoille=)

-butterfly- rv 9+3

Sara-Maria tulehan sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi. Olis niin kiva käydä viikon välein katsastamassa mitä masuun kuuluu, mut se ei oikein oo mahdollista... Vielä kuukausi maltettava ennen rakenneultraa...

Toivottavasti dragonin flunssa alkaa helpottaa. Kesällä on tosi ärsyttävää olla kipeenä, paljon ahdistavampaa kuin talvella. Puhumattakaan, että raskaana ollessa. Saako mitään lääkkeitä ottaa?

Mä kävin koiran kanssa tunnin lenkin, kun täällä on ihana ilma ainakin vielä. Muuten oli mahtavaa, mut suurimman osan matkasta pilasi armoton vessahätä. Tää on raivostuttavaa kun saa vähintään tunnin välein rampata vessassa.

Onkos kellekään loppupääläiselle tapahtunut mitään mainittavaa? Jotain vauvoja syntyny tai jotain? Kun on hiljaista vaan...

Pore&Papunen taas 17+1

[color=#8B008B]Vaikka viikko onkin jo vaihtunut, piti tulla kirjoittelemaan onnittelut vauvautuneille, MILLASTE, LIVE & LISBET!

LIVELLE & MILLASTELLE ISOT ONNITTELUT!!! Myös LISBETILLE!!! :) Sun synnytyskertomus kuulosti hyvin paljon samanlaiselta kun meikäläisellä.. ;) Tervetuloa tuonne vauvapuolelle PikkuEnskojen pariin! BUUFFAKIN varmaan piakkoin ryntää sinne.. ;) Tsemppiä loppumetreille!

Onnellista odotusta muille! Nauttikaa masuistanne!

Huiskutukset, Mammis & Oona 3,5+kk [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat