Seuraa 

Uusi pino heinäkuun viimeiselle/elokuun ensimmäiselle viikolle.

Tässä viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832899&p=1&tmo...

Sivut

Kommentit (55)

Han: Hih, kivasti sanottu!! Kiitos! Kyllä se itsellekin se hymy joka kerta tulee kun avaa odotuspuolen ja tietää, että nyt vihdoin on oikea syy täällä pyöriä, ei vaan käydä haaveilemassa! :) Sampolle puolivuotisonnittelut jo näin etukäteen, iiiiso poika!! :D

Sara-Maria: Hieno juttu, että kaikki oli mitä mahtammin!! Varmasti tuo taas uutta todellisuudentuntua odotukseen tuollainen!!!

Pore: Jatkuva pissahätä kyllä rajoittaa elämää, sama huomattu täällä! :) Nyt jo melkoisiin tilanteisiin jouduttu, kun olen kintut piukassa vikissyt miehelle, että nyt on päästävä vessaan!! Eikä kerran tunnissa edes riitä, me kun oltiin tuossa reissussa niin pysähdyttiin huoltsikalla pisulla, sitten meni vajaa puoli tuntia kun oli taas hätä. Ja miestä kiukutti, ei oikein tunnu tajuavan, etten tahallani matkaa pitkitä! ;) " Jotain vauvoja syntynyt tai jotain..." , hih!! :D

Buuffalla jo supistelee, huiii! Siellä se pieni valmistautuu tulemaan maailmaan, ihanaa!!

Täällä ihan samaan tapaan mennään, mitä nyt on jo hieman raskaampi olo! :) Eli siis tämä asia tässä loman aikana tainnut enemmän mennä tuonne tajuntaan, nyt jo on sellainen olo, että kyllä tässä raskaana ollaan! Ylihuomenna on ultra, jännittää!!!

Mitenkä muuten muilla, missä vaiheessa teillä on alkanut maha pömpöttää? Kun mulla on NYT JO iltaisin maha aivan selvästi pallolla, tosin varmaan johtuu turvotuksesta mutta kuitenkin... Mulla kun on taaksepäin kallistunut kohtu, niin en ollut osannut varautua pallomahaan jo näin varhaisessa vaiheessa. Mutta siis tosiaan johtuu varmasti turvotuksesta, ei niinkään kohdun koosta...

Nyt meen laittamaan itteni ihmisen näköiseksi! Tämän näköisenä jos lähden ihmisten ilmoille niin huhhuh!! ;)

Naksu 6+4

[color=red]Joo eli KYS:ssa synnytin ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa KYS:n synnytysosaston henkilökunnasta ja toiminnasta. Apua tarjottiiin kyllä koko ajan ja kysyttiin mikä tuntuisi hyvältä ja ehdotettiiin synnytyksen eri vaiheissa eri kivunlievityksiä ym. mitä ei itse siinä vaiheessa olisi edes välttämättä älynnyt kysyä. Osasivat myös " lukea" vointiani päältä päin. Myös isä huomioitiin synnytyksen aikana, mutta tietysti äidin vointi on siinä päällimmäisenä. Todella hyvä kuva jäi minulle minua hoitaneista henkilöistä. Eikun vaan ajallaan rohkeasti sinne synnyttämään, ammattitaitoinen henkilökunta on siellä vastassa! Nyt nukkkumaan, neiti nukahti puolisen tuntia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensinnäkin kiitokset Titi-uulle synnytyskertomuksesta! Muistelenko oikein että sulla oli synnytyssairaalana Kys? voisinhan tarkastaa sen kyllä esittelylistastakin.. Mä meen synnyttämään kysiin, ilmeisesti siellä hoito ja palvelu jne on hyvää? Toivottavasti alakertasi paranee pian ja pääset lenkkeilemään vauvan ja koiran kanssa =)

Bianco, kyllä mulla La on lokakuussa. Ethän sä ole ku kolme viikkoa mua jäljessä.. =) Mulla ei toi rv30 saavuttaminen ole aiheuttanut mitään valmistautumis vimmaa. Olen lueskellut lokakuussa synnyttävien pinoja ja monet ovat pesseet vauvan vaatteet valmiiksi ja kaikki muukin on jo valmiina. Eipä mulla.. =/ Ajattelin et jos liian aikaisin alan niitä laittamaan, tekemistä ei riitä sitten äippälomalla. Ja mun tuurilla menee jotain kaks viikkoa yliajallekin..

Mulla on myös harjoitussuppareita ollut, kylläkin jo varmaan kymmenen edellisen viikon ajalta. Ei ole kipeitä, ainoastaan maha kovettuu ja monesti just yöllä näin käy. Ei voi kunnolla suoristautua selälleen ku " kiristää" .

Toivottavasti löytäisit apua suonenvetoihin!

Tipu, taitaa nuo hermojen menetykset olla aika yleisiä raskaana olevilla. Mä olin aamulla omalle miehelle ihan hirveän suuttunut siitä kun mulla oli kurkku kipeä.. Mun mielestä se oli hänen syy kun on mulle uudestaan tartuttanut flunssan(sairastin vasta flunssan josta paranin ja nyt mies on ollut kipeenä). Onneksi jollain lailla ymmärsin oman älyttömän syytökseni ennenku tilanne räjähti käsiin. Riiteleminen ei kyllä ole mukavaa.. Kiva kun saitte sovittua miehes kanssa =)

Hannahille moikkis! Kiva kun tulee " uusia" loppupäänkin odottajia!

Naksu, mulla oli mahan turvotusta just noilla viikoilla, se kyllä hävis jossain vaiheessa. Varsinainen vauvapömppö alkoi näkymään vasta paljon myöhemmin. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu. Aiemmin kyselit karvan kasvusta, en ole itsessäni muuta huomannut kuin että hiukset on todella hyvässä kunnossa nyt. Muuta ylimääräistä kasvustoa en ole havainnut =)

Dragondream, joko flunssa helpottaa?

Sara-Maria, mukavia ultrakuulumisia sinulla. Eka ultra on kyllä ikimuistoinen. Mitenkäs kehityskeskustelu meni?

Buuffalla oli ollut jo ekoja kipeitä suppareita. Niin se h-hetki lähestyy.. Mä olisin myös kiinnostunut tosta ilmetysliivi-asiasta, täytyis varmaan lähteä kauppakierrokselle tekemään kartoitusta asiasta. Sitä kun ei kokoakaan etukäteen tiedä, millaisiksi meijeriksi toi rintavarustus kasvaa..?

Dajmille mulla oli myös jotain asiaa mut en nyt muista.. Vilkutuksia ja halauksia sinne kuiteskin!!

Mua on välillä jo alkanut ahdistaa tää masu. Tuntuu olevan niin ylhäällä että hengittäminen on joskus hankalaa ja autossa istuminen tuskaa. Vauva on ollut viime viikot todella aktiivinen, potkiskelee tosi paljon. Mukava on kuulostella liikkeitä ja tunnustella että onkohan tässä jalka ja tässä peppu =) Oma vointi ollut ok, mitä nyt vähän tuntuu että vasta sairastamani flunssa tekee tuloaan takaisin. Mikä siis on miehení vika ;) ei sentään..

Hoitopöytää ollaan metsästetty nyt pari päivää, ei kovin montaa löydetty sellaista joka oltais kelpuutettu. Täytyy vielä huomenna kiertää viimeiset kaupat. Jospa se oikea sieltä vielä löytyis.

Pakko alkaa nyt pitkäkseen kun istuminen tuntuu tukalalta,,

halauksia kaikille enskoille!!

Onkohan Live ja Lisbet tositoimissa...?

hermione ja Onni rv31

Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!

Kyllä oli mahtava tunne, kun lääkäri sanoi heti ultralaitteen sisään työnnettyään että " Kaikki hyvin!" . Voi sitä riemua ja hysteeristä onnenitkua!!!!! :D Kunpa kaikki nyt menisi hyvin loppuun asti!!!!!

Onnesta mykkyräinen naksu :D

Buuffa: Matki muna vain ja pese alkuun vain pienemmät vaatteet pakkauksesta (ja muista mahdollisista vaatteista). Meillä yksinkertaisesti ei ollut tilaa kuin pienemmille vaatteille, hoitopöytä on niin kapea ettei sen laatikoihin paljon mahdu. Ja kun noita 70-senttisiä vaatteita ei vielä hetkeen tarvita sen paremmin kuin toppahaalariakaan, niin oli pakko jättää pesemättä, kun ei niitä viisti pestyinä takaisin pahvilaatikkoonkaan laittaa.

butterfly: Tsemppiä vaan koiran koulutukseen. Kannattaa venyttää sitä omaa pinnaa tässä vaiheessa kun on pentu, onnistuu kuitenkin helpommin pennun kanssa kuin sitten yrittää opettaa samoja temppuja aikuiselle koiralle, joka on jo ehtinyt oppia huonot tavat.

Väsymyksen suhteen en muista milloin sen helpotti, mutta kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, lienee kuitenkin aika yksilöllistä, kuten kaikki muutkin oireet raskausaikana. Itselläni ei kovin pahaa väsymystä edes ollut missään vaiheessa, mies kyllä jälkeen päin sanoi mun olleen normaalia väsyneempi sillon alkuvaiheessa.

sanle: vanhempainvapaan siirto miehelle onnistuu helposti. Samalla kun saat päätöksen äippärahasta yms saat sellaisen muutoskaavakkeen millä voi ilmoittaa Kelaan vapaan siirrosta miehelle.

millaste&lisbet: Pieniä poikia vaan putkahtelee maailmaan! Onnittelut Teille molemmille!

bianco: toivottavasti kaikki on ok. Eipä tuo sf-mitta koivn tarkka mittari tunnu olevankaan ja riippuu hirveästi mittaajasta. Minullakin juuri viimeksi lääkäri mittasi samat lukemat kuin terkka edellisellä kerralla, silti ultran mukaan vauvan mitat vastasivat täysin viikkoja (lääkäri siis ultrasi samalla kertaa muutenkin).

ON: tänne ei erityistä. jotenkin minulla on sellainen aavistus, en tiedä mistä johtuu, että vauva syntyy ennen laskettua aikaa, mutta saapa nähdä kuinka käy. tarvii varmaan alkaa tosissaan miettiä sitä sairaalakassin sisältöä, kun kerta tuollaiset ajatukset ovat päähäni tulleet.

hannnah 36+4

Siis kerkesin tietenkin tuonne viime viikon pinoon tän käyä laittamassa, mutta kopsasin sen sieltä..

Viikonloput menee kyllä nykyään aina yhdessä hujauksessa ohi. Mulla oli kaverin polttarit ja sunnuntaina melkeimpä pakotin miehen lähtemään mun kanssa ikeaan. Löysin sieltä kiva tv-tason, joka kävis meille molemmille. Ikeassa siis piipahdettiin, mutta juuri se taso ja väri oli tilapäisesti loppu. Toisen harmituksen aiheen siellä kyllä sain, ku oo aina haaveillu siitä diktad sarja hoitotasosta, ja nyt ku sille olis käyttöä niin niitä ei enää oo myynnissä nyyh.. (pitää siis metsästää käytettynä).

greetas: onnittelut pikku prinsessan johdosta :)

Susanna oli tuntenut vauvan liikkeitä. Mahtaa olla huisi olotila kun ne liikkeet rupeaa tuntumaan.

Dajm: Kyllä muistat oikein, yöntunteinahan mä niitä pinoja väsäilin. Nyt oon tehnyt ja saan tehdä päivävuoroa vuoden loppuun asti. Tässä tilanteessa oon kyllä ihan tyytyväinen, että on ns. normaalit työajat.

Joko Lisbet on päässyt tositoimiin?

Pore: mukavaa ja rentouttavaa lomaa :)

Apua, ajatukset katkeilee tänään. Mua ihan oikeesti jännittää tän päivänen ultra. Kaikki on varmasti kunnossa, mutta silti mietityttää että onko kaikki kunnossa vai ei. Toivottavasti tuo mies kerkee töistä pois ja mukaan ultraan. Tällä viikolla onkin sitten vielä keskiviikkona lääkärineuvola, sen jälkeen saakin odotella seuraavaa neuvolakäyntiä.

Taidan lähteä kattomaan mitä herkkuruokaa tänään olis tuolla meidän ruokalassa tarjolla. Oon huomannu, että olo pysyy kohtalaisen hyvänä ku syö usein ja säännöllisesti jotain. Aina tähän ei kyllä pysty, mutta yritys on ainakin kova.

-Sara-Maria rv 11+5-

Ja olihan se mahtava kokemus niin itselle kuin miehelle. Tämä oli miehelle ensimmäinen kerta ku pääs pikkusen näkemään ja näki sen sydämmen lyövän. Mä olin jo aikasemmin pikkusen nähnyt, mutta nyt se alkaa jo joltain näyttämään :). Ultrassa siis kaikki hyvin, aktiivisesti liikkui ja aika nopeesti saatiin vaavi siihen asentoon että niskaturvotuksen sai mitattua, 0,6 mm. Olisihan sitä mielellään vaikka vähän kauemmin siinä katellu. Pari kivaa otosta saatiin kotiin ja jääkaapin oveen mä ne loppujen lopuks laitoin, jotta niitä pääsee ihailemaan :) Niin koko vastas ihan niitä viikkoja missä mennään.

Labrassa tuli sen jälkeen käytyä ja jouduin verikokeiden lisäks vielä tuohon MRSA-testiin. Ensimmäinen osio tuli otettua eilen ja tänään tai huomenna pitäis sitten vielä käydä siinä toisen kerran. Tästäkin kiitos sille, että vietin sen yön roomassa sairaalassa.

Nyt tää alkaa tuntumaan jo paljon todellisemmalta ja uskaltaa kertoa ihmisille. Tänään meinasin pomolle kertoa kehityskeskustelussa tilanteessa. Ajattelin, että tuo on hyvä paikka siihen. Taidan jotenkin leijua pilvissä ku eilinen oli niin hyvä kokemus :)

Dragondream: Paranemisia sinne suuntaan, kesäflunssa on inhottava.

Tipulla oli alkanut äityisloma :) taitaa itellä olla sinne vielä aika lailla matkaa.

Taitaa Lisbet olla tosi toimissa kun ei oo kuulunu mitään :)

Nyt mä lähden käymään aamupalalla ennen tuota kehityskeskustelua. Nälkä kieltämättä vielä on vähän väliä ja varsinkin aamupäivisin saa tankkailla itteä tosi paljon.

-Sara-Maria rv 11+5-

Sara-Maria: Kyllä se nälkä siitä vielä jossain vaiheessa helpottaa. Eikä sitä kannata nälissään olla, mutta tietenkin kannattaa katsoa mitä siihen nälkäänsä oikein napostelee... Kummallista kyllä, ne alkuvaiheen yli-isot äitiyshousut muuttuu ajan mittaan ihan huomaamatta aivan sopiviksi, kenties jopa käyvät pieniksi ennen kuin synnytys on edessä. Itse olen ainakin vielä toistaiseksi mahtunut kaikkiin äitiysvaatteisiin, enkä usko että pieneksi ehtivät jäädäkään... Mäkin käytin normaaleja vaatteita niin pitkään kuin mahdollista, mulla oli yhdet sellaset normaalimalliston farkut, tosin normaalia isompaa kokoa. Sinänsä fiksua, koska kyllä niitä äitiysvaatteita ehtii käyttää kyllästymiseen asti, kun ei niitä kuitenkaan viitsi ostaa määräänsä enempää... Ole iloinen oireettomuudesta, kyllä vaavilla kaikki kuitenkin hyvin on. Minä ainakin olen nauttinut siitä kuinka helppoa koko raskausaika on ollut, kun olen sivusta seurannut kaveria, joka on oireillut kaikilla mahdollisilla tavoilla minunkin puolesta, ei yhtään käynyt kateeksi se alkuvaiheen jatkuva oksentelu ja nyt loppuvaiheessa jatkuva verenpaineen ja turvotusten seuranta.

Naksu: Ihan kuulla että ultrassa kaikki hyvin, nyt vain peukut pystyyn että kaikki menee niinkuin pitääkin!

Hermione: Siivoilut onnistui eilen tai siis lähinnä imurointi. Tosin nuo kaksi karvakuonoa kantavat lisää hiekkaa sisälle koko ajan, eikä ne kaikkia karvojaankaan ravistele ulos. Imuri kädessä saisi olla 24h jos haluaisi että koti olisi koko ajan siisti.

dajm: Sinäkin olet siis eksynyt tänne o-puolelle, kivaa!!! Vauvantarvikehankinnat on hyvä aloittaa ajoissa, kun ikinä ei tiedä missä kunnossa sitten loppuvaiheessa on. Itse hoidin kaikki hommat valmiiksi jo tuossa alkukesästä lomaillessani, vaikka moni tuttu sanoikin että ehtiihän sitä sitten äitiyslomalla. Nyt äitiysloman alettua on sitten vaan saanut nautiskella siitä että vauvaa varten on kaikki valmiina, jos vaikka syntyisikin ennen aikojaan. Ja muutenkin nyt saa hyvällä omalla tunnolla kuluttaa päivät ihan miten haluaa, kun ei tarvi kiertää ympäri kauppoja ostelemassa vauvantarvikkeita. Äitiyspakkauksen vaatteista pesin valmiiksi kaikki 60-senttiset vaatteet, enkä ainakaan niissä huomannut mitään värjäytymisongelmia. Nuo kaikki 70-senttiset jätin vielä laatikkoon odottamaan pesuvuoroaan, niitä kun ei ihan vähään aikaan tarvi.

Live: Vauvaonnittelut!!!! Kertoilehan sinäkin tarkemmin synnytyksestä kun ehdit ja jaksat!

hannnah 36+3

Tervehdys!

Tulin ilmoittautumaan paikalle. Meille syntyi sunnuntaina ihana pikku mies! Kotiuduimme keskiviikkona, ja elo kotona on leppoisaa - vauvakin viihtyy täällä paremmin kuin osastolla ;)

Tapahtumat pääpiirteittäin: LA (keskiviikkona) alkoi tihkumaan lapsivettä, joten mentiin näytille. Synnytystä alettiin käynnistelemään hiukan, mutta edettiin rauhalliseen tahtiin. Tipalla sitten sunnuntaina annettiin vauhtia, ja todella positiivisen synnytyskokemuksen jälkeen olemme päässeet nauttimaan vauvasta :) Kyllä me naiset olemme uskomattomia ja pienet ihmiset suorastaan ihmeitä! Nopsasti lukaisin Titi-uun synnytyskertomusta - täällä itkettää kanssa kaikki. Nyyh, suren jo nyt, miten nopeasti hän kasvaakaan...

Ihanaa masun kasvattelua teille kaikille!

Live ja poitsu 5 vrk

Aika menee siivillä nyt kun on oma kulta taas täällä ja hänen vilkas poikansakin ;)

Ensinnä vastailen, mitä muistan...:) Niin ja ensinnäkin Livelle onnittelut pikku pojan palleroisesta!! :)

Sara-maria: saa udella...oon ollu täällä Ruotsissa, Tukholmassa nyt kolme viikkoa melkeen, äiti asuu täällä :) Joten tulin tänne miestäni odottelemaan, kun hän kävi Keniassa hakemassa poikansa meille Ouluun asumaan :) He tulivat tätä kautta ja huomenna nyt sitten lähdetään kotiin päin iltalaivalla :)

Dajm ja muutkin, jotka kirjottaneet minulle. Kiitoksia :) Hyvältä tuntuu ja on semmonen turvallinen olo taas, kun oma mies on tukena :D Onhan äitistäkin ollut tosi paljon tukea ja ihana on ollut täällä käydä, ettei tarvi kotona olla ihan yksin. Tuo miehen poika, Simon on aivan tosi sulonen ja kyllähän sillä näyttää englantikin sujuvan..ei vierasta ketään eikä mitään...äitikin ihastu miehensä kanssa poikaan ja ovat olleet jo kunnon mummoja ja vaareja pojalle ja poika on viihdyttäny niitä pelleilyllään ;) hehe...melkonen ilopilleri on :D Englanti sujuu ihan hyvin, jos vaan se alkaa puhumaan...ehkä hieman ujostuttaa vielä puhua, mutta eiköhän se tästä...eilen saatiin kiva uutinen, että hän pääsee iltapäiväkerhoon koulun jälkeen, kun siitä oli vähän huoli...ollaan molemmat töissä vielä päivät (ennen ku minä alan äippälomalle) ja koulu ei kuitenkaan hänellä kestä vielä montaa tuntia päivässä. Eiköhän kaikki ala sujumaan kivasti :D

Omaan napaan kuuluu ihan jees...vasen jalka on ollu turvoksissa jo kolme päivää ja se vaivaa, kun kuumottaa ihan sikana aina kun vähänkin aikaa seisoo tai kävelee. Kävely alkaa jo hengästyttämään tosissaan, tuntuu että sitä on ihan vanhus jo ;) heh...supistuksia on vieläkin jonku verran, varsinkin kun on kävellyt paljon..eniten kyllä nyt vaivaa tuo jalka...ei meinaa öisin saada unta sen takia ja asentojakaan ei löydy enään :( :) mutta ehkä noi kaikki kuuluu asiaan. :D

Mutta, nyt pitää alkaa pakkaamaan, ettei huomenna sitten tarvitse enään, kun mennään äitin ja hänen miehen kanssa oikein porukalla katsomaan jotain rallikisoja...varmaan pikku-Simon poika tykkää, kun ei oo aikasemmin sellasta nähny ;) Nytkin tossa kovasti itekseen juttelee..hehe...:D Energiaa löytyy :D hehe

Mutta oikein kivaa viikonloppua kaikille!!

Rv 25+5 jos oikein oon laskenu ;)

Täällä olikin monta vauvauutista, ja ihanaa että noin onnellisia tarinoita kaikki! Oikein paljon onnea, nauttikaa uudenlaisesta arjesta!

Nopsaan vähän tilitän omaa napaa. Olin torstaina neuvolassa, ja vähän kaikki oli pielessä. 1) Hemoglobiini oli laskenut 30 pykälää, joten rautakuurin aloitan. 2) Eivät voineet ottaa sitä rh-verikoetta, vaikka piti, kun sen analysoitavaksi saaminen ei kuulemma olisi onnistunut postin takia - menen sitten ensi viikolla sitä varten käymään. 3) Virtsassa oli valkuaista, joten samalla kun otetaan tuo verikoe, katsotaan myös sen tilanne uudelleen. 4) Ikävintä oli kuitenkin, kun sekä lääkäri että terkkari mittasivat sf-mittan, ja kummankaan mittauksen mukaan kohtu ei olisi kasvanut lainkaan sitten juhannuksen. Edellinen mittaaja on kyllä ollut eri, joten mittaustapahan voi hyvinkin vaikuttaa asiaan, mutta joka tapauksessa joudun nyt menemään ekstraultraan maanantaina jossa katsovat onko jotain vialla.

En tiennyt miten päin olisin ollut kun neuvolasta tulin. Oikeasti en usko, että mitään isoa olisi vialla, koska näen kyllä omin silmin että maha on kasvanut juhannuksen jälkeen - eihän mulle mene enää edes samat vaatteet. Mutta tietysti sitä kuitenkin aina huolestuu. Positiivista oli, että syke kuului hyvin ja liikkeitä tunnen jatkuvasti.

Että sellaisia. Pitäkäähän peukkuja, että maanantaina kaikki olisi kunnossa!

Hämmentynyt Bianco 28+4

Vettä tulee taas niin mahdottomasti!!! Varasin viikonlopulle kesäteatteri liput, joten toivottavasti sillon ei enää sada ;)

Masussa on aika rauhallista, mutta kohtahan tuo tuosta herää ja alkaa taas potkiskella. Olen huomaavinani tietyn rytmin, koska vauva aina nukkuu. Samoihin aikoihin aina joka päivä.

Viikonlopun olin kauheassa flunssassa. Kurkku oli kipee ja melkein tulessa ja yskiä sai koko ajan. Lämpöäkin vähän oli välillä. Viime yönä sentään sain nukuttua niin hyvin, että heräsin vain kerran yskimään. Oli pakko nousta oikein ylös, että alkaa henki kulkemaan paremmin ja mieskin sai nukkua sitten rauhassa. Joutuu kuitenkin aamulla aikaisin töihin lähtemään.

Ensi viikolla on sokerirasitustesti ja vähän jännittää mitä tuloksista tulee. Toivon, ettei olisi mitään ihmeempää tiedossa. En jaksais alkaa pelata sellasten asioiden kanssa vielä.

Mukavaa alkavaa viikkoa!!!

Dragondream+kirppu 26+5

Kääk mikä ilma! Käytiin kavereiden kanssa Mustikkamaalla tutkimassa viikonlopun rantabilemaisemia ja kyllä tässä myrskyssä tuntui bileet tosi kaukaisilta... Meille on tulossa vieraita ulkomailta ja järkätään niille lauantaina porukalla bileet, siis.

Hannah: tervetuloa aktiivisemmaksi palstailijaksi! Hyppäsitkin kertaloikalla loppupääläisten kärkeen, olettaen että Live ja Lisbet ovat parhaillaan tositoimissa... Kiva kuulla, että raskaus on sujunut ongelmitta. Kengännauhoja en saa itsekään kiinni, joten tutulta tuntuu.

Buuffa kyseli imetysliiveistä ja sairaalakassista. Ostin eilen Lindexistä niiden oman malliston imetysliivit, alle kahdellakympillä. Niissä on hiukan kasvunvaraa, mutta ei yhtä kokonaista kuppikokoa, joten riskillä mennään. Näytin varmuudeksi miehelle tarkalleen mistä niitä löytyy ja miten kokonumeroita luetaan (en luottanut siihen että se osaisi) jos se saa lähteä hakemaan isompaa kuppikokoa heti kättelyssä. Sairaalakassia en ole vielä pakannut, ajattelin että jos ensi viikon neuvolalääkärin jälkeen sitten.

Naksu ihmetteli mahan pömpötystä heti alkumetreillä. Mulla on kanssa taaksepäin kallistunut kohtu, enkä uskonut että maha näkyisi aikaisin, mutta kyllä sen tosi pian itse huomasi. Tietenkin siihen vaikuttaa se, että tietää olevansa raskaana ja osaa katsella mahaa sillä silmällä, ulkopuoliset tuskin huomasivat vielä siinä vaiheessa mitään.

Omaa napaa: väsyttää edelleen älyttömästi. Saatiin aamupäivällä kunnon riita miehen kanssa aikaiseksi ja huusin sille pää punaisena, jonka jälkeen sain kunnon itkukohtauksen. Hormonit taitaa olla ihan sekaisin. Nyt on olo taas seesteisempi ja anteeksipyynnöt vaihdettu miehen kanssa.

Tulipahan taas kirjoiteltua. Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Tipu & Mini 34+6

Täälä enskapinossahan on nyt hiljaista. Missäs kaikki luuraa?

Sara-Marialla oli hyviä ultrakuulumisia. Nyt voi sitten periaatteessa huokaista helpotuksesta kun ns. riskiaika on mennyt ohi. Mulla ainakin ton alun jännäyksen jälkeen alko viikot suorastaan viuhuun ja kohta huomas olevansa jo lähellä puoltaväliä.

Hannahkin tuli moikkaamaan. Mitenkäs sun odotus sujuu? Itellä on hieman nukkumisvaikeuksia. Joko oot valmennuksessa käyny?

Imetysliiveistä...millasia ootte hankkinu/ajatellu hankkia? Miten toi koko pitäs valita? Ite aattelin että pitäs varmaan jotkut käydä hakemassa, mut ajattelin ostaa jotkut halvemmat näin alkuun ja käydä ostamassa sit synnytyksen jälkeen vasta laadukkaammat liivit.

Omaan napaan sen verran että viikonloppuna taisi tulla muutama pikkuruinen supistus. Siis pienen kivun kanssa. Aikaisemmin suppareita ei oo juurikaan ollu mutta ite arvelisin että nyt vihdoin oli.

Tänään vielä Tayssin toiseen synnärivalmennukseen. Ainakin synnytysvideon näyttävät. Sairaalakassia pitäis kans varmaan pikku hiljaa pakata. Joko muilla lopupääläisillä on kassi pakattuna?

T: Buuffa ja Nuuro 35+2

Heips vaan...muutamaan päivään ei oo tänne tullut kirjotettua mitään.

Heti ensimmäiseksi nyt kun muistaa, niin Titi-uulle terkkuja oikein paljon kiitoksia synnärikertomuksesta...:) Alko melkeen jo pelottaan nuo kivut ja tuntemukset, mutta silti...kiva oli lukea!! :)

Bianco: kysyit, että olisko muita vinkkejä noihin jalkakramppeihin..mulla on auttanut ainakin, että oon ottanut kylmän jalkakylvyn ennen nukkumaan menoa :) ja vähän suolaa veteen. :) sillon on uni maittanut ilman jalkakramppeja...en tiiä auttaako kaikilla tuo, mutta minä sain neuvolasta tommosen vinkin. :)

Mitäs muuta...omaan napaan ei kummempia...vaavi liikkuu, mutta oon ihmetelly monena päivänä kun on alkanut noita suppareita tuntumaan ihan melkeen päivittäin...heti vähäisenkin kävelyn tai touhuamisen jälkeen, jopa paikallaan seisomisen aikana menee vatsa tiukaks ja tuntuu tossa navan seudulla semmonen ns. puukon pisto tai ikävä kipu...:( ja maha on ollu kovalla tai löysällä vuoron perään...onko muilla ollu samoja tuntemuksia?

Nyt pitää lähtä hakemaan miehen pojalle yskänlääkettä, kun sillä on niin paha yskä...tulivat vihdoin eilen tänne Ruotsiin sieltä Keniasta..siis mies ja hänen poikansa...ihanaa oli nukkua oman kullan kainalossa taas. :)

Mutta nyt siis apoteketiin ;)

Rv 25+3

Täällä paistaa aurinko siniseltä taivaalta, mutta tuuli on vielä aika kova. No, viikonlopuksi on luvattu hellettä.

Titi-uulle kiitos synnytyskertomuksesta. Kuulosti kaiken kaikkiaan aika siedettävältä, vaikka paljon oksensitkin. Ihanasti kuvattu se tunne, joka tulee kun saa vauvan rinnalle. En malttaisi odottaa¿

Malaika: ihana juttu, että mies ja poikansa ovat nyt saapuneet! On varmaan niin kiva saada oma kulta luokseen! Juttelit harjoitussuppareista, mulla on niitä tuntunut kanssa jostain viikolta 20 varsinkin vähän reippaammin kävellessä. Supistus alkaa kyljistä vähän niin kuin pistoksena ja etenee keskelle mahaa. Ärsyttävää, mutta vauhdin hidastaminen tai pysähtyminen kokonaan auttaa.

Hermione oli löytänyt hoitopöydän, kiva kun pääset nyt vauvan tavaroita järjestelemään. Toivottavasti flunssa ei iskenyt toden teolla.

Bianco: sulla on aika samanlaisia mietteitä töistä lähtemisen kanssa kuin mullakin oli. Urakeskeisenä ihmisenä pidin etukäteen ajatusta töistä pois jäämisestä kauhistuttavana, mutta nähtävästi luonto tekee tehtävänsä ja loppua kohti alkaa jotenkin vaan henkisesti kypsyä siihen ajatukseen. Tietysti särkevä selkä ja jatkuva haukottelu auttavat myös¿ Yllättävästi ne työt silti tulevat lomallekin mukaan, näen edelleen viidennellä lomaviikolla työunia ja kannan huolta tietyistä asiakkaista ja asioista, vaikka tiedän että hommat ovat hyvissä käsissä. Käväisin tänään töissä lounaalla pomon ja kollegan kanssa ja hyvin ne siellä pärjäävät ilman minuakin. Herää kysymys: enkö siis ollutkaan korvaamaton ;)

Sara-Marialla oli pomolle raskaudesta kertomisen etappi saavutettu. Muistan kuinka itse jännitin sitä kamalasti ja yritin lykätä kertomista, mutta olin niin pahoinvoiva alkuun että yhtenä päivänä vaan oli pakko kertoa kun ryntäsin suurin piirtein kesken lauseen oksentamaan. Hyvinhän se sitten asiaan suhtautui.

Naksu, odotapa vaan suurempia viikkoja niin sitten se vessassa ramppaus vasta todella alkaa¿

Butterfly oli saanut neuvolasta DVD:n. Jos se on sama kuin meillä (joku Babysevenin juttu) niin se on ihan ok, paitsi keskeisessä roolissa oleva pariskunta on kyllä todella teennäinen. Mutta ihan hyviä juttuja siinä on muuten.

Meille tulee huomenna ulkomaisia vieraita ja lähtevät maanantaina. He siis asuvat sen ajan meillä, mutta onneksi meillä on iso yhteinen kaveriporukka jolla järjestetään ohjelmaa, eli mun ei tarvitse olla koko ajan viihdyttämässä. Heillä on lisäksi reilun vuoden vanha poika joka tietysti tarvitsee unta aikaisin illalla, joten mitään ihan älytöntä yöriekkumista ei ole luvassa. Ihana nähdä rakkaita ystäviä pitkästä aikaa!

Kun nyt romaania aloin kirjoittaa niin raportoitakoon vielä yksi mieltä painava asia. Mies kuuli päivällä että yksi kaveripariskunta, jolla on vajaa 2-vuotias lapsi, on päätynyt asumuseroon. En tiedä mitä ja milloin on tapahtunut, mutta mulla on heidän tilanteestaan todella paha mieli. Kyseinen pariskunta on ollut aina ihan paita ja peppu, ja todellakin viimeiset joiden olisin ikinä luullut eroavan. Aloin tietysti heti miettiä omaa parisuhdetta ja mitä sen eteen voisi tehdä ettei vaan meille ikinä kävisi noin¿ Mies tulee vasta myöhään illalla kotiin (viettää päivää kavereiden kanssa) ja saa kyllä luvan analysoida tätä mun kanssa. Raukka ei tiedä mikä terapiasessio kotona odottaa, heh.

Voin olla vähän huonommin linjoilla loppuviikolla vieraiden takia, joten toivottelen nyt jo aurinkoista loppuviikkoa enskakamuille!

Tipu & Mini 35 tasan (kääks, enää 5 viikkoa jäljellä)

Oli pakko tulla kommentoimaan butterflylle tuohon häävaate asiaan. Itsellä masu alkoi näkymään tuossa 16 viikon paikkeilla ja normi farkuissa istuminen oli todella tukalaa.Toisina päivinä masu pömpötti enemmän kun toisina ja housut jotka tuntuivat hyviltä tänään saattoivat puristaa huomenna ja sitten taas parin päivän päästä olla hyvät. Eli jos hameesi on nyt jo suht tiukka niin enpä usko että siinä on enää silloin mukava olla. Tosin mitään äippähamettakaan ei varmasti vielä kannata tuossa vaiheessa ostaa eikä varmaan hyvin istuvaa saakkaan. Helpoin olis varmaan lainata joltain jos lähipiirissä sattuis olemaan joku joka on koon tai kaks sua isompi.

Titille kiitokset synnärikertomuksesta.

Koskakohan Live ja Lisbet tulevat kertomaan vauvakuulumisia? Oletettavasti nyytit on jo kainalossa.

T: Buuffa ja Nuuro 35+3

Tervetuloa Gaiole!

Meillä onkin LA:t varsin lähekkäin. Mulla on menossa rv 19+0. Synnyttämään tullaan myös kättärille ja haikaranpesä myöskin harkinnassa. Tapaamme ehkä siellä. ;)

ON: Olossa ei suuria muutoksia. Tällä viikolla tosin tuntuu et maha on pullahtanut kunnon harppauksilla ulos päin. Kävinpä sitten ostamassa mammafarkutkin. Harmi vaan, että tulikin näin lämpöiset kelit ja en pääse käyttämään niitä.

Masuasukki iltaisin jumppailee. Tuntuu hassulle, että mistä se tietää, että oon menossa nukkumaan, koska se aloittaa jumpan aina ku vedän peiton päälle. Eikä esimerkiksi silloin kun iltasella makoilen sohvalla ja katon telkkua. :D Muutenkin tuntuu vaativalle kaverille ku potkasee, jos esim työhousut painaa istuessa mahaa. En ennen raskautta ajatellukaan, että lapsen luonteenpiirteistä pystyisi sanomaan mitään raskausaikana, mutta näemmä äiti oppii kaiken näköistä jo raskausaikana. Kivaahan se vain on!

Vielä yli viikko rakenneultraan.. plaah!!

Vointeja kaikille! Nautitaan nyt auringosta ja lämmöstä!

Susanna 19+0

Paljon onnea Livelle pojasta. Synnytyskertomusta kehiin sitten kun jaksat.

Dajm: en vielä kerennyt peseen. Tutkiskelin kyllä jo pesulaput. Hannah olikin jo pessyt. Taidan muuten tehdä kanssa niin että pesen vaan nuo pienemmät vaatteet ja jätän loput odottamaan.

Koita laittaa se Pätkis kuriin ettei niin aikaisin ala jumppaileen. :) Mäkin oon koittanu Nuurolle sanoo että sillon nukutaan kun äitikin nukkuu mutta huonolla menestyksellä. Meillä jumppa aika on siinä 22-02 välillä, eipä sekään niiin hyvä aika oo.

Nyt tarvii alkaa pakkaileen kun kohta mies tulee kotiin ja lähdetään mökille. Mukavat viikonloput kaikille enskoille.

T: Buuffa ja Nuuro 35+5

Millaste ja Lisbet, paljon paljon onnea pikku-vauvojen syntymästä!!

Juliaanalle tsemppiä!

Gaiole, tervetuloa mukaan. Täällä on kyllä mukavaa porukkaa =)

Bianco, tsemppiä maanantain ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Itsehän sä olet huomannut että masu on kasvanut joten jospa se mittaustulos johtuu vaan eri mittaajista. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset.

Huomenna pitäis aloittaa työt, vielä kolme viikkoa ennen äippäloman alkua. Saas nähdä miten jaksan? Voikaa hyvin!!

hermione ja Onni 31+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat