Seuraa 

Hei!

Luin viime viikolla Hesarista, että Naistenklinikan labraremontti viivästyy. Onkos täällä ketään, jolle on annettu kevään käynnillä ohjeeksi ilmoittautua IVF-hoitoihin elokuun menkoista? Sitä vaan, että siirtyyköhän hoidot nyt tuon remontin takia (ja kuinka pitkälle) vaiko meinaatteko ilmoittautua ja toivoa parasta?

Mulla tuntuu, ettei kyllä pää enää kestä, jos tätä vielä siirretään... Meillä lapsettomuutta takana 3½ vuotta, eikä yhtään tärppiä. Nyt ekaan IVF:n menossa.

Kiitos!

Ja muutenkin olis kiva kuulla, mitkä tuntemukset, jos vaikka eka IVF edessä kuten meillä.

Kommentit (7)

Voi, aika uskomatonta, kuinka meillä onkaan sama tilanne. Mulla piti tädin tulla kanssa vierailulle vasta elokuun ekana viikonloppuna, mutta yllätti minut ikäväkseni kanssa jo kiertopäivällä 22.:( Siinä tuntui ensin olevan maailmanloppu taas lähellä, kun eivät nämä kesäilmatkaan yhtään mieltä nyt kohenna (syksyn myrskyiltä tuntuu...).

Luin pinon myös elo-syyskyyn iVf:t. Voin kirjautua myös sinne, vaikka minusta kyllä tuntuu, että mulla/meillä se nyt siirtyykin ainakin lokakuulle. Minäkään en ole aiemmin tänne kirjoitellut, mutta nyt, kun " tosi on kyseessä" , sitä kaipaa ihan oikeesti sitä tukea samassa junassa kulkevilta.

Mulla taustalla endo-epäilyä, labaroskopia tehty ja sen jälkeen puolen vuoden clomifen-kuurit. Clomifen nosti arvot kohdalleen ja kaiken pitäis olla muuten kunnossa, mies " priimaa" . Selittämättömiksi meidät luokiteltiin. Ei inssi-kokeiluja vaan suoraan ivf:ään.

Tämä asia vaan pyörii koko ajan päässä, sitä ei saa irti millään. Ja ympärillä kuulee vaan vauva-uutisia. Aika rankkaa....

Haave08

Soittelin tänään NKL:lle, ajanvaraukseen muissa asioissa ja tuli puhetta tuosta labran remontista ja IVF:stä. Heillä ei kuulemma ole nyt tehty IVF:iä ollenkaan, eikä tehdäkään ennen kuin labra aukeaa. Inssejä on voitu tehdä jotakuinkin normaalisti. Hoitsu kertoi, että ostavat tällä hetkellä palveluita Felicitaksesta purkaakseen ruuhkia, mutta silti tilanne on tavallista hankalampi. Väestöliittoon ei tällä hetkellä ole asiakkaita siirretty.

En kysynyt suunniteltujen ja jo sovittujen hoitojen toteutumisesta, mutta ainakin kuulemma kannattaa varautua tavallista pitempään jonotusaikaan, ennen kuin edes hoitoja suunnitellaan aloitettavan. Voisin kuvitella, että remontin venyminen voi hyvinkin vaikuttaa suunniteltuihin hoitoihin, koska ei Felicitaskaan varmaan vedä loputtomasti.

Kyselisin vielä tähän loppuun teiltä, jotka NKL:llä käytte hoidoissa, että vastaako ajanvarauksessa sairaanhoitaja (tms.) vai onko hoitajalle erikseen soittoaika?

Jaksuja hoitojen alkamista odottaville!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei vaan Haave08!

Mulla on ihan sama tilanne, kun sulla. Pillerit jätetty 04/04 eikä plussan plussaa ole koskaan nähty. Elokuun menkoista pitäis mun myös soittaa ja ekaa IVF:ää odottelen. Itse asiassa yritin jo soittaa, että mitä teen, kun mun kroppa teki temput kriittisellä hetkellä; menkat, joiden piti alkaa vasta elokuun alussa, alkoikin jo 25.7. kierron jäädessä vain 21 päivään! Elin toivossa, et oisin saanu aloittaa jarrut jo tän kuun puolella, mut eipä Naikkarin IVF-numerosta vastannu kukaan (vaikka soitin puhelintunnin aikaan).

Mut ei voi olla totta, et toi remontti venyy :( Täällä palstailee kyllä väkeä, jotka on ostopalveluna Väestöliitossa vaikka ovat NKL:n asiakkaita, joten pidetään peukkuja, et ne laittaa meidätkin sinne. Mulla kans meinaa mennä hermo tähän odotteluun, etenkin kun tuo elokuu aikamääreenä oli jo olemassa. Johan sitäkin on odotettu!

Oiskohan joku jo saanut tietoa, kuinka meidän käy?

SanniAnniina kp6/21-31

ps. Ehdin jo pinoutua tuonne elo-syyskuun IVF -porukkaan. Tuutko mukaan?

olen käynyt nyt heinäkuussakin (inssi-pakastetut/luovutetut siittiöt). Labra oli vk.27 kokonaan kiinni, mutta muuten ovat toimineet. Ei ehkä täydellä panoksella, mutta kuitenkin. Ja nyt kesäaikaan puh.ajatkin on ollu poikkeavasti joka päivä klo.12.30-13.00

Toivottavasti te molemmat vielä pääsette hoitoon ja tietenkin mahd. pian ja tietysti sitten niitä plussia kanssa. =)

Meillä pitäisi alkaa hoidot alusta kahden kesken meneen siirron jälkeen. Nkl sanottiin ensin, että soita syyskuun menkoista ja sitten kun soitin tänne meidän keskusairaalaan täksi ajaksi sitten jotakin lääkitystä, ettei minulla todettu (poistettu ja uusinut) endometrioosi enään pääsisi kauheasti kasvamaan tässä odotellessa. Se soitteli sitten nkl:lle ja sieltä sanoivatkin, että pääseen nopeasti uusiin hoitoihin, että ilmottaudu sittenkin elokuun menkoista. mutta aikasintaan punktion voi tehdä lokakuussa, kun labra remontti valmis. Jos taas se valmistuminen venyy, niin sitten en tiedä miten tässä käy. Joudunko vielä uuden hoidon alkua endon poistoon, ku yksi kysta jo 3 cm halkasijaltaan viimeisessä ultrassa kesäkuussa ja kaksi 1,5 cm epäilyä. Ja kaikki siinä terveessä munasarjassa tietenkin.

Sitä en jaksaisi enää tähän pitkittämään asiaa.

-Caapo-

Muistakaa se, että hedelmöityshoidot kuuluvat hoitotakuun piiriin. Eli jos olette olleet jonossa puoli vuotta, niin teillä on oikeus päästä hoitoon, vaikka sitten ostopalveluna yksityiselle. Tätä ei välttämättä mainosteta, vaan pitää osata vaatia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat