Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Käytännön ongelma: kun isompi istuu turvaistuimessa ja vauva turvakaukalossaan, ei äiti enää mahdu sekaan takapenkille!

Lapset karjuvat, jos joutuvat istumaan selät menosuuntaan ja vanhemmat ovat etupenkillä... Eli miten te teette? Auto on kyllä ihan normaali farmari Focus.

Kommentit (17)

Lapset 4v, 3v ja 2v ja istuvat kyllä oikein sievästi omissa tuoleissaan niinkuin ovat aina istuneet. En ole koskaan ollut viihdyttämässä takana vaan soitan heille lastenlauluja tai kuunnelmia soittimella ja se riittää. Ruokaa ei myöskään syödä autossa, jos ollaan alle 2 tunnin matkalla. Ja ainahan voi pysähtyä syömään huoltsikalle tai muualle.

Joskus tappelevat mutta mitäs sitten, uhkaan laittaa musiikin pois ja johan kuuntelevat taas.

Juuri tuon takia, että jos tarvitsee aikuisen istua lasten lisäksi takapenkillä. Hyvin mahdutaan, meillä on 3-vuotiaat kaksoset, jotka matkustavat selkä menosuuntaan.

Mua muuten ärsyttää täällä just tuo, että keskitytään arvostelemaan jotain ihan sivuseikkaan sen sijaan, että vastattaisiin kysymykseen. Mitä hittiä se kenellekään kuuluu, jos jonkun lapset tarttee sitä viihdytystä? Lapsetkin ovat erilaisia, tiesittekö? Toiset tyytyy omaan seuraan helpommin kuin toiset ja sitten on vielä vanhempia, jotka haluavat mieluummin istua lastensa seurana kuin karaista istumaan itsekseen. Aika iso vaatimus lapsille jaksaa automatkailla, kun osa aikuisistakin tylsistyy ja puutuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo että viihtyykö vai eikö viihdy. Tyhmää on opettaa - tai ainakaan jatkaa - siihen viihdyttämiseen. Eikös se ole hyvä, että käy ilmi, että oma toimintatapa on tyhmä? Ettei muut tee niin?

Eiköhän tuon viihtymisen ehdi opettaa myöhemmin...?

Ja meidän lapset viihtyvät kohtuullisesti autossa ja pääosin (sanotaanko 90%) ajosta me aikuiset istumme edessä ja lapset takana. Mutta lapsemme ovat jo 3-vuotiaita, joten heiltä viihtyminen sujuu. Vielä esimerkiksi vuosi sitten oli toisinaan eri tilanne. Pointtini on siis se, että te raakimus-äidit ootte sitä mieltä, että lapset pitäisi alusta pitäen opettaa pärjäämään joka hiton tilanteessa itse. Mun lähtökohta taas on se, ettei mitään vahinkoa tuu, jos aluksi on tukena ja vähitellen kasvattaa " itsenäisemmäksi" .

Mutta kukin tyylillään. Vastataan itse kysymykseen ja jätetään toisten valinnat arvostelematta. AP:lla lienee syynsä siihen, että haluaa takapenkille mahtua (kuten sen vauvan viihdyttäminen, mitä ei toivottavasti kukaan kyseenalaista).

13

Sinä eteen ja lapset taakse selkä menosuuntaan.

Jos lapset huutaa niin anna huutaa. Ei näissä turvallisuusasioissa pidä ajatella tuleeko lapsille paha mieli vai ei, vaan aikuisen on pysyttävä tiukkana ja pidettävä kiinnin säännöistä.

En yhtään ihmettele, että isompikin lapsi huutaa jos olet hänet totuttanut jatkuvaat viihdytykseen...

Meillä autoilumukavuutta parannetaan lastenmusiikilla ja kannettavalla DVD:llä. Lisäksi kun on kaksi samanikäistä, niin välillä jopa leikkivät keskenään (silloin kun eivät tappele :P). Jos nukahtavat autoon, niin toisen on pakko ainakin käydä takana asettelemassa tyynyt etteivät päät retkota.

Äiti istuu takapenkillä kuljettajan takana ja vauva kaukalossa (turvatyyny pois kytkettynä) etupenkillä silloin kun isä ajaa. Kun istuu viistoon vauvasta nähden niin vauvaa voi vähän viihdyttää ja vauveli näkee kuitenkin äidin... tarvittaessa voi ojennella tuttia tmv

Tuttava perheessä taas samanikäiset lapset istuu niin,että isompi istuu etupenkillä ja kaukalo on äidin kans takapenkillä,mutta heillä ei äiti ajokorttia omistakkaan

meillä minulla on ajokortti ja kun ajan niin minusta on kätevämpää kun kaukalo on siinä käden ulotuvilla.

muuten ne häiritsee huudollaan ajamista. Eivät siis ala istumaan hiljaa ja sievästi -> äiti takapenkillä huoltamassa viihteen ja ruoan osalta. Mutta nyt ei oikein mahdu.

Miten te sitten autoilette???

t. avuton ap

olen autoillut yksinäni, eli viihdytysjoukkoja ei ole ollut eikä niitä ole tarvittu; lapset nyt melkein 4 v ja aina ovat istuneet nurisematta kahdestaan takapenkillä. Ei sinne minua kaivata ;-)

takapenkillä kolme lasta joista kaksi käyttää istuinkoroketta ja kolmas istuu keskipaikalla ja vanhemmat siis edessä, näin on autoiltu aina. Eihän se takapenkki aina ole äänetön ollut mutta olemme oppineet sulkemaan korvamme turhilta narinoilta :)

tai sitten äiti tai isä. Ei meillä kukaan lapsia takana ole koskaan viihdyttänyt. Eihän siihen edes pysty, jos on lasten kanssa yksin liikkeellä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat