Vierailija

Meillä on 4-vuotias menossa puolipäivähoitoon päiväkotiin elokuussa ja vuodenvaihteessa kokopäivähoitoon. Itse menen vuodenvaihteessa töihin. Nuorempi lapsemme on silloin 1 v 8 kk ikäinen. Laittaisittteko hänet minun sijassani samaa päiväkotiin kuin isoveljen vai perhepäivähoitoon? Itse olen kallistumassa jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Kommentit (24)

Meillä kyllä esikoinen on niin kiusanhenki pientä kohtaan, että näen heidän olemisen samassa ryhmässä ihan mahdottomana ajatuksena. Mieluummin niin, että kumpikin on ikäistensä kanssa ja eri ympyröissä. Saavat kotona sitten tapella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sanoisin että samaan paikkaan ihan käytännön syistä. Yhteenkin paikkaan hoitoon vieminen on jo tarpeeksi raskasta. Kahteen paikkaan vieminen kuulostaa hulluudelta.

Näkee pikkusisarus joka päivä sisartaan ja tuntee siis olonsa turvalliseksi.

Toinen seikka: Ei synny lastenhakurumbaa eri paikkoihin. Eli käytännöllisyys.

Tässä ketjussa ei ole yhtään asiallista vastausta, joka sopisi tilanteeseemme. Lukekaahan tuo ihan eka viesti uudelleen ja miettikää, mitä siinä oikein kysytään. Ja jos on sellainen olo, että ei ole mitään asiallista vastaamista, niin älä vastaa mitään!

vaan isompi on isojen ryhmässä, pieni pienten ryhmässä. Että siinä mielessä on ihan sama, vaikka toinen olisi toisessa paikassa kokonaan.

Miksi haluat nuoremman pph:lle? Toivottavasti et pelkästään sen takia harkitse hankalampaa vaihtoehtoa, että kuulopuheiden perusteella pienten lasten hoito pk:ssa olisi jotenkin huonoa tmv. Se oli silloin 80-/90-luvulla. Ainakin meidän pk:ssa pienten ryhmä on hyvä hoitopaikka alle 3-vuotiaille. rauhallinen ja mukava, olin yllättynyt kuinka hyvää hoitoa saa, vaikka joka paikassa annettiin ymmärtää pk:n olevan lapsille suorastaan helvetti.

Sitä en tajunnut, mitä tyhmää kysymyksessäni oli.

Mutta itse asiasta voisin vielä todeta sen verran, että en haluaisi laittaa alle 2-vuotiasta päiväkotiin. Haluaisin kodinomaisemman hoitomuodon. Ja 4-vuotiasta en haluaisi laittaa perhepäivähoitoon, koska olen nähnyt, mitä lähialueiden perhepäivähoitajat 4-vuotiaiden kanssa tekevät ja se ei tyydytä ainakaan meidän nelivuotiaan toiminnan ja virikkeiden kaipuuta.

Käytännöllisyysnäkökohta on kyllä varteenotettava pointti. Tosin meillä mies voisi viedä toisen lapsen hoitoon ja minä veisin toisen.

ap

ammut ovat silloin paljon helpompi. Jos lapset menevät eri paikkohin saattavat he myös kiukutella tästä syystä. Ammulla on hankala lähteä kahteen paikkaan ennen töihin menoa. Usein lapset joutuvat kuitenki eri ryhmiin jos on ikäeroa. Meillä samassa tarhassa molemmat ja isopi tykkää kun pikkuveli on myös samassa tarhassa. Ei ole mitään aamukitinöitä ja molemmat menevät mielellään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat