Vierailija

Meillä lapsuudenkodissani ei tätä tapaa ollut. Ei tullut mieleenikään, että hampaat voisi pestä myös aamuisin, ennen kuin aloin yöpyä ja reissailla kavereideni kanssa.

Kommentit (16)

ei paljoa viitsi päivällä pussailla.

Illalla toki pesee hampaansa, mutta mua oksettaa tuo epähygienisyys.

Tiedoksi teille muillekin, että henkenne haisee pesemättömille, likaisille hampaille. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ikinä aamuisin. Miksi pitäisi? Nehän heti likaantuu aamupalaa syödessä. Parempi pestä illalla ennen nukkumaanmenoa, saavat olla sen 8 tuntia ilman happohyökkäystä!

Lapsille yritän aina muistaa sanoa asiasta, ja onneksi mies pesee aamuisin, ja katsoo usein että lapsetkin pesee. Sanoo aina lapsille, että äiti on varmaan maailman ainoa ihminen joka ei pese aamulla hampaita... No onneksi en ole :).

Meilläkään sitä ei lapsena opetettu, ja on tosi vaikeaa saada se tavaksi nyt, vaikka mies siitä aina muistutteleekin. Itse asiassa lapsikaan ei aamulla pese, vaikka varmaan pitäisi..

Toisaalta eipä mulla ole yhtään reikää tai paikkaakaan, eli ilmeisesti omaan vain hyvän luuston?

Täällä myös yksi joka ei harjaa aamuisin hampaitaan!!! Tämä kyllä pitäisi ottaa tavaksi nutta ei sitä ehi harjailla aamusin. Itse en pese aamuisin ikinä ja iltapesutkin jää sillointällöin väliin, mutta reijän reikää ei ole vieläkään

Ennen aamupalaa sen takia ettei yön aikana kertynyt plakki vahingoita hampaita. Ei ole vaikea muistaa aamulla kun on paska maku suussa :) Enkä voi kuvitellakaan tekeväni mitään muuta ennen hampaiden pesua, saati mennä töihin likaisin hampain :)

Hassua, etteivät ihmiset pese hampaitaan aamuisin. Itselleni se on jo niin rutinoitunut tapa, jonka teen sen enempää miettimättä. MUTTA jos nyt alan lapsuuttani muistella, niin ei meilläkään kyllä 80-90-luvuilla opetettu aamuharjausta. Itse asiassa vanhempani olivat hyvin välinpitämättömiä hammashuollon suhteen. Tuttiakin sain imea nelävuotiaaksi ja siitä seurasi ylläripylläri oikomishoidot. Suulle meitä lapsia ei sentään pussailtu... Sen koen edelleen hyvin outona tapana, kun aina välillä jossain näkee. Siinähän se karieskin tarttuu.

Oikomista lukuunottamatta olen selvinnyt aika vähällä. Ikää 31v. ja vain kaksi reikää paikattu elämäni aikana. Edes hammaskiveä ei äskettäin olleessa tarkastuksessa löytynyt. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat