Mitä matkalle mukaan! Tehdään listaa! Kaikki avuliaat mukaan! :)
Mitä matkalle mukaan! Tehdään listaa! Kaikki avuliaat mukaan! :)
Elikkäs.. Tässä on erittäin alustava (painosana sanalla erittäin ;) ) lista matkalle mukaan otettavista kamoista ja tekemisistä ennen matkaa. Nyt on taas niin pää tyhjä, vaikka justiinsahan mä olin keksivinäni kaikkea tärkeää matkalle otettavaa ja ennen matkaa hoidettavaa.. Apuva! Keskiviikkona aamuyöstä lähdetään etelään, että tänään pitäisi jo pakkailla, vaikka vielä onkin aikaa..
Siis: mitä puuttuu listasta? Kaksi aikuista matkassa ja mieheke tekee oman listan (siis partakoneita ja muita en minä listaa).
Ennen matkaa:
- rokotukset (ok)
- vakuutus + vakuutuspaperit mukaan
Matkalle:
- passit + kopiot passista
- lompakko + kolikkopussukka :>
- yleiset lentoasiakirjat (osanottajatodistukset!)
- rahat (nosta ennakkoon!)
- silmälasit
- aurinkolasit
- piilolinssit 10 x 2
- 1 x shortsit
- 1 x hame, pari mekkoa
- 1 x farkut
- noin 4 x paita ja yksi pitkähihainen
- takki?
- bikinit x 2
- pyyhe
- kengät ainakin 2 kpl + läpsyttimet?
- aurinkorasva
- lääkkeet, voiteet yms.
- ehkäisy!
- meikit
- hiusharjat
- pesutarvikket (shampoo, hoitoaine, pesusieni, vartolonpesuaine)
- naamanpesu (silmämeikki!)
- WC-paperirulla
Itse ottaisin enemmän vaatetta, kun on kuitenkin vielä hellettä siellä ja hiki tulee varmasti, ellet sitten meinaa pestä pyykkiä lomalla.
- lisätään listaan siis: yksi tai pari pokkaria
kiva vaikka koneessa lueskella :)
te ootte menossa, kun meinaat viedä oman pyyhkeen ja vessapaperia?
Edellisillä reissuilla olen kuitenkin todennut, että lisäpyyhe on loistojuttu (esim. hotellin oma on kuivumassa) ja WC-paperi on vaan yleisesti kätevä olla olemassa (tämäkin on todettu). Ei tiedetä, että mihin hotelliin ollaan menossa, on siis matkajokeri, joten kaikkeen pitää varautua, heh. :)
Mies lupasikin ottaa desinfiointimömmön mukaan.
ap
lisään listaan:
- kosteuspyyhkeet (+intiimipyyhkeet)
passi
Itse lisään vielä omaan listaani
- kännykkä ja kamera (muistikortit)
Oli niin itsestäänselvyyksiä, että ei muistanut listata.. :)
Taidan ottaa vielä yhdet kaprit mukaani.. Mä olen niin kehno pakkaa vaatteita. Sitä ajattelee, että " kyllä tätäkin tarvitsee" ja sitten on 15kg vaatteita mukana. :/
ap
Lisään vielä listaani:
- hiuspompulat ja pinnit
ap
Itse asiassa otan aina kaksi pyyhettä, ikinä ei ole ollut turha. rannalla tarvii ja jne.
Hyvää matkaa kuitenkin toivotan!
Aattelin vaan, että eiköhän sen pitäis olla jo takaraivossa mitä matkalla tarvii. Aikuisikään ehtineenä varmaan osaa hahmottaa tarpeensa. Eikun ahaa, mulla onkin ollut aina hyvä hahmottamiskyky.
Hakaneuloja, lankaa, silmäneuloja. Erittäin usein tarvittu.
Olen kyllä matkustanut Eurooppaa pitkin poikin, ihan pienestä pitäen aikuisikään asti.
Onko sinusta jotenkin tyylikkäämpää pakata ilman listaa? Vai mitä ihmettä? Kyllä mun mielestä tuossa oli ihan vaan perusjutut, yritän pakata vähemmän kuin ennen.. ap
Hanki pieniä matkapaketteja. Samoin nuo samppoot pieniin pulloihin.
Salmiakkia ja hapankorppuja. :)
Nämä kaksi viimeksi mainittua siis kasvojen puhdistukseen.
Matkapakkaukset on must. Eli pienet purnukat mihin laitan hiustenpesu & meikinpoistomömmöt.
Särkylääkkeet! Lääkkeethän tosin olit jo maininnut.