Vierailija

koulussakin piti sitä lukea ja opettaja oli ihan hekuman huipulla niiden verbiensä kanssa ja molotti saksaa kovalla äänellä, sylki vain roiskui.

En halua ikinä puhua sanaakaan saksaa.

Kommentit (17)

jo kouluaikana rakastin saksan kieltä ja ollessani yläasteella isäni tilasi mulle Bravo-lehteä.

Se tuli ruskeassa kirjekuoressa joka viikko.

Ja tää oli 80-luvulla.

Kun sitten asuin Saksassa samanikäiset tuttuni ja työkaverini ihmettelivät, kuinka voin tietää heidänkin nuoruudestaan tutut Dr Sommer Team- ja Foto Love Story-jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja jonkinverran ranskaa. Italialla pärjään joten kuten ja lisukkeena enkku ja ruotsi. En ole ikinä inhonnut mitään kieltä ja ihmettelen näitä jonkin kielen vihaajia. Jokainen uusi oppimani kieli on aukaissut minulle portin uuteen jännittävään maailmaan. Jos nämä vihaajat osaisivat oikeasti saksaa, ennakkoluulot katoaisivat (ainakin normaaleilta ihmisiltä).

Vierailija:

[quote]

t. saksan ope

** Mulla oli aina ihana saksan kielen ope. tosin lukiossa ope kehotti mua olemaan vastaamatta, että muutkin saisivat tilaisuuden yrittää.

t. nro 11

Mutta nyt kun viime vuosina on tullut Saksassa käytyä useampaan otteeseen, niin johan on mieli muuttunut. Kaivelin vanhat kirjat just naftaliinista, josko sitä jaksais joku päivä ruveta kertaamaan.

Enkä opiskele, jos ei aivan pakko tule. Olen aina inhonnut saksan kieltä, minusta se on kieli, joka on aivan selkeästi kelvollinen vain pakottamiseen ja uhkailuun (joita sillä on aika tehokkaasti muinoin tehtykin).

Lainaus:

koulussakin piti sitä lukea ja opettaja oli ihan hekuman huipulla niiden verbiensä kanssa ja molotti saksaa kovalla äänellä, sylki vain roiskui.

En halua ikinä puhua sanaakaan saksaa.

Samoin. Opettaja opettaa asioista jotka ei tulisi edes tänä vuonna opettaa! Kokeessakin oli asioita, joita emme olleet koskaan käynyt vielä läpi,eikä niitä ollut sanastossa. Vihaan saksaa, vihaan! eui jaksa jatkaa, opettajakin on yhtä *****

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat