Seuraa 

onko siis mahdollista tälläinen yhtä? kyselen, kun vauvakuume palstalla ei kukaan tämmöiseen vastaa sattuneesta syystä ;) kierto on mitä sattuu ja menkat tulleet helmikuisen synnytyksen jälkeen kahdesti. imetän yhä.

tässä liekö koitan toivon kipinää saada muiden kokemuksista, voisinko olla jo uudestaan raskaana ;)

cec ja pirpanella 0,5v

Kommentit (13)

Minä en ole koskaan tullut imetysaikana raskaaksi, mutta heti imetyksen loputtua kylläkin (siitä kokemusta neljän raskauden verran :-). Olen imettänyt aina 7 - 8,5 kk ja sitten maito on vaan loppunut ja pakko ollut siirtyä pulloon.

jazuliini & kuutonen rv13+1

ja kannattaakin tehdä niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii ja hyvältä tuntuu. Imetystuki ry:n sivuilta löytyy monta sellaista esimerkkiä, jotka imettävät koko raskauden ja jatkavat sen jälkeen vielä kahden imettämistä. Itse olen imettänyt satunnaisesti koko raskauden ajan.

Toki poikkeuksiakin on, jos lääkäri näin supistuksien vuoksi kieltää. Neuvolan tätejä ei kannata kuunnella, jos käskevät samantien lopettaa imetys uuden raskauden alettua. Minua ainakin neuvotiin jyrkästi lopettamaan heti imetys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että jos imettää 8 kertaa vuorokaudessa, niin imetyksen ehkäisyteho on vielä melko varma. Jos taas imettää 7 kertaa tai vähemmän, raskautuminen on todennäköisempää.

kuinka tasaisesti imettää vuorokauden ympäri. En ole itse tullut raskaaksi imetyksen aikana, olen imettänyt lapsen tahtisesti elikä aina kun lapsi on halunnut.

Täysimetys ja säännölliset yöimetykset usein ehkäisevät raskautta, mutta ei se tosiaankaan varma ehkäisykeino ole. Kuten moni huomannut:) Ja vaikka kuukautiset eivät olisi alkaneet, niin joskushan se kierto kuitenkin alkaa ja ovulaation aikana sitten voi raskautua (tosin monesti varmaan tietämättään että kierto on jo meneillään). Toisilla harvatahtinenkin isonkin lapsen imetys estää kuukautiset ja siten myös raskauden, mutta tämäkin on kovin yksilöllistä.

Itse tulin raskaaksi, vaikka imetin. Tosin neitonen oli jo melkein kaksivuotias ja pari kiertoa oli jo ollut. Sinänsä raskaaksi tuleminen oli ihan oletettavaakin koska kuukautiset oli jo.

Että eikun testiä tekemään vaan!

Raskaaksi voi tulla, vaikka imettäisi tunnin välein öisinkin.:) Nimimerkillä kokemusta on.:) Neljäs raskaus alkoi niin, kolmas taas vasta kun imetys oli loppunut kokonaan. Toinen imetyksen aikana..

t.mimosa rv 10+

Entäs voiko imettää, jos on raskaana..? Tyhmä kysymys, mutt kysynpähän kuitenkin. En oo vielä yrittänyt etsiä tietoa sen kummemmin, mutt pian ehkä täytyy, sillä ehkäpä on tärpännyt jo ja edelleen imetä esikoista 4-5 kertaa päivässä. Pari ovista oli ensin ilman menkkoja (selkeitä vatsakipuja) ja nyt on olleet kahdet menkat. Mutta nyt myöhässä pari päivää... Ehkä pian pääsen taas tälle puolelle :) !

Kierto oli pitkä ja epäsäännöllinen ja menkat tulleet vain kahdesti synnytyksen jälkeen. Ja imetin kuopusta vielä kovastikin. Ja hupsista keikkaa, kuopus täytti vuoden ja samana päivänä tein positiivisen raskaustestin! Nyt alkaa rv 8 ja imetän edelleen. Eli voi raskautua imetyksen aikanakin, hyvinkin!! ;)

Omppuäippä

täysimetin 5kk ja nyt on soseet kuvioissa ja se vhentänyt hiukan imetyskertoja. yöllä imetän 1-2kertaa.. no mutta täytyys vaan sitten rohkeesti testailla aina tuntemuksien mukaan!

Joka on tullut imettäessä raskaaksi. Synnytyksestä oli kulunut noin 5 kuukautta ja vauva söin tissiä, vähän taisi maistella jo jotain soseita. Ettei ihan täysimetys enää ollut, mutta pulloa ei saanut kuitenkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat