Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Moni tai ainakin jotkut teistä varmaan muistaa kun huhtikuussa perheellämme oli surullisen kuuluisa pohjoisen reissu, missä minulle tuli riitaa anopin kanssa, joka kärjistyi siihen että lähdin kesken loman yksin kotia...

Anoppi oli tämän jälkeen mm. haukkunut ja arvostellut minua 5v lapsellemme ja sanoi, ettei minulla ole enää mitään asiaa heille.

Nyt kesän aikana anoppi on pariin otteeseen vinkunut lasta sinne luokseen, mutta me ollaan miehen kanssa oltu ehdottomia ja sanottu, että tyttö tulee sinne enää vain pikavisiitille mieheni kanssa. Anoppi luonnollisesti loukkaantui kun oma poika ei ollut hänen puolellaan.

Nyt mieheni kertoi, että oli puhunut isänsä kanssa puhelimessa. Appi oli sanonut, että toivoisi minunkin tulevan kylään, että voisimme puhua nämä asiat selviksi.

Miten musta tuntuu että ainut motiivi heillä tehdä sovinto, on se, että saavat tytön sinne kylään " omin päin" ... En osannut sanoa miehelle muutakuin, että katsotaan nyt...

Kommentit (9)

Kumman " vika" se riita oikein oli? Ja kuinka vakavasta asiasta oli kyse?

Itse olen pitanyt hyvin viileita valeja miehen perheeseen jo vuosikausia (valit menivat taysin poikki ennen lapsen syntymaa, lapsen myota hieman korjaantuneet). Lapseni ei siella yksin kay, vaan olen aina mukana, mutta en tosiaankaan mitenkaan laheisissa valeissa. Puhelemme vain niita naita uutisista ja saasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on niin iso et osaa itse pyytää. Meillä samanlainen tilanne apen kanssa ja tapaamme pari kertaa vuodessa. Kestän vierailut ja pienen piilovittuilun hyvin nykyään. Viimeksi mainitsi et koskakohan aion mennä töihin johon vastasin et olisin mennyt jo aikaa sitten mut kun poikasi välttämättä haluaa et olen kotona. Ton tasoisia ovat keskustelumme joten ei kiinnosta pätkääkään. Luin ketjun silloin talvella ja teit aivan oikein. Älä stressaa asiasta enää, meette joskus jos meette.

Appivanhempani ilmoittivat, etteivät halua koskaan tavata minua - eivät olleet silloin vielä tavanneetkaan. Lasten vuoksi tilanne muuttui, halusivat tavata heitä ja joutuivat nielemään sen, että äiti kuuluu pakettiin. Käymme heillä hyvin harvakseltaan, lyhyesti ja kohteliaasti. Suostun pitämään tämän verran yhteyttä siksi, että lapsilla on oikeus tuntea isovanhempansa.

Itse olisin kylla todella varovainen sovinnon teon suhteen. Ihmiset eivat muutu! Joten anoppisi tulee jatkossakin olemaan aivan samanlainen kuin ennen ja yhta inhottava ihminen joka yrittaa manipuloida miestasi ja lastasi sinua vastaan. Puhuminen ei tuollaiselle ihmiselle auta yhtaan mitaan. Pysy vahvana, voit menna anoppilassa kaymaan jos kutsu tulee anopilta, mutta pida valit viileana alaka missaan nimessa jaa yoksi tai jata lasta sinne yksin. Pida pintasi ja omanarvontuntosi. Mielestani et kayttaytynyt lapsellisesti vaan puolustit itseasi ja tee niin jatkossakin. Samalla suojelet lastasi!

Jos he ovat tehneet sovinnon elkeen, niin tottakai sinä otat sen vastaan. Voi olla, että toista kertaa ei tule ja se on myös sinun tappiosi, mutta ennen kaikkea lapsen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat