Vierailija

teen itse ajopäivä kirjaa eli merkkaan vihkoon vaikka esim et : koppelotie 5 - siirikuja 2 - hämyyntie 4 13.3km

niin onk pakko siihen kirjotella noita mistä minne osotteeseen on menny vai voiko laittaa vaan pelkät kilometrit mitä päivän aikana ajanut työajoja?

Kommentit (12)

mitä päivärahaa siis? en tiedä varmaan puoliakaan yrittämiseen liittyvistä asioista =) teen itse vaan toiminemellä aliurakointia isommalle firmalle ja yritysajoja tosiaan tulee päivän aikaan paljon kun on kohteita missä käyn siivoamassa eli ympäri kaupunkia=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta oon jo heittäny menemään sen vuoden ajokirjan ku kirjanpitäjällä sen vaan käytin lasketuttamassa. ja hänell' kirjattuna ylös metrit niiltä ajoilta . toivottavasti niitä ei tarvii myöhemmin enää kun lopetan yrittämisen parin kk päästä.

palkkansa valheellisesti päivärahoina. Kyse oli useammasta vuodesta.

Useampi vuosi asiasta riideltiin ja lopuksi juttu kuitenkin voitettiin, kun oli esittää noilta vuosilta kalenterit, joissa kaikki matkat oli dokumentoitu.

Isot rahat saatiin palautuksina ja kostonhimoinen verottaja niskaamme... Edelleenkin kyttää erityisellä tarkkuudella meidän verotuksen ja kiusantekoakin ovat tehneet.

Sen opimme, että verottajan takia kannattaa pitää tarkkaa kirjanpitoa.

Vierailija:

Lainaus:

mutta oon jo heittäny menemään sen vuoden ajokirjan ku kirjanpitäjällä sen vaan käytin lasketuttamassa. ja hänell' kirjattuna ylös metrit niiltä ajoilta . toivottavasti niitä ei tarvii myöhemmin enää kun lopetan yrittämisen parin kk päästä.

Minä säilyttäisin kyllä visusti!

ei mun mies oo koskaa mitn päivärahaa nostanu mistää. en kyl tiiä noist jutuist mut sen ainakin et yrittäminen ei kannata, tai miehelläni ainakaan

tulee sinun kirjata tällöin joko osoite tai paikka minne olet autolla mennyt (yrityskäytössä)

Eli juuri niinkuin mainitsit tai sitten lähtöpaikka, kohde esim pankki,posti,jne jne.

Juu verottaja on tarkka tuosta ajopäiväkirjasta jottei sinne eksy yksityiskäytön kilometrejä joita et voi vähentää verotuksessa.

kilometrejä käymään läpi kun päivässä saattaa olla jopa 20 osotetta ja kilometrejä jopa saattaa päivään tulla 50-60km . on tässä jo isoooooooooooooo homma kirjotella näitä vihkoon joka ikinen päivä . plääh =) ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat