Seuraa 

Kysymys teille jo synnyttäneille: oletteko käyttäneet imetystyynyä? Oletteko kokeneet tyynyn olevan hintansa väärti? Tekisi mieli ostaa sellainen... Kärsin normaalistikin niska- ja hartiakivuista - ja imettäessä niska-hartia-selkä-seutu joutuu varmasti lujille! Lisäksi on vaikeaa löytää hyvää nukkumisasentoa nyt loppuraskausaikana - ja niinhän noita imetystyynyjä mainostetaan, että tyynyn avulla löytyy hyvä nukkumisasento jo raskausaikana... Oispa ihanaa... En ole käsityöihmisiä enkä viitsisi vaivata tällä asialla kiireisiä mummojakaan, joten olen hylännyt sen vaihtoehdon, että ompelisimme itse imetystyynyn.

Millainen tyyny on teidän mielestänne paras? Lyhyen nettisurffailun päätteeksi jäin harkitsemaan näitä vaihtoehtoja:

http://www.lastentarviketukku.com/?pg=103&page=ProductGroup

(Ois kiva, että delfiini-tyynyä vois käyttää myöhemmin leluna! Ei ainakaan menis rahat hukkaan...)

http://www.lastentarviketukku.com/?pg=101&page=ProductGroup

(Tuosta sanotaan: " Kätevä säädettävä kiinnitysvyö äidin vartalon ympäri mahdollistaa imetystyynyn parhaan istuvuuden eri kokoisilla äideillä." Kuulostaa hyvältä... Mietinkin, oisko tuo parempi vaihtoehto kuin se delfiinityyny...tuon kiinnitysvyön takia?)

Kummankohan ostaisin...?

Kommentit (9)

Niin, onko sulla ollut erityisen pahoja niska-hartia-seudun ongelmia jo ennen raskautta? Varmasti kaikilla niska-hartia-selkä joutuu jossain määrin koetukselle imettäessä...mutta onko sulla erityisen paljon sitä ongelmaa? Mietin vaan, että kokevatkohan imetystyynyn tarpeelliseksi ne, joilla on taipumusta saada normaalistikin usein niska-hartia-seutu jumiin - kuten minä...?!

Kiitos vastauksista! Alan kallistua siihen delfiinityynyyn, koska sille on ihan varmasti käyttöä, vaikka en jostain ihmeen syystä kokisikaan sitä tarpeelliseksi imettäessäni (tai jos imetys ei onnistu ollenkaan!!!)... Uskoisin kyllä, että imetystyyny on mun juttu :)

eli ikinä en tajunnut imetystyynyn pointtia. Sain pidettyä lasta ihan hyvin sylissä ja ergonomisesti sylissäni, joskus oli käden alla tavallinen tyyny, mutta sitäkään en välttis tarvinnut.

Imetystyynyä käytin sängyn pienentämiseen, kun lapsi siirtyi laatikosta pinnikseen ja sitten myinkin sen huutonetissä (mistä olin sen ostanutkin).

Iglu rv6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se oli ihan perus tyyny, kuunsirpin muotoinen, halinallesta ostettu. Tärkein kriteeri siinä mielestäni on, että se on ryhdikäs, eli täytettä on tarpeeksi. Uutena ne yleensä ovat ihan ryhdikkäitä, hyvä olisi jos täytettä oman maun mukaan voi ottaa pois. Delffiini-tyyny vaikuttaa hyvältä, kiinnitysmekanismi siinä toisessa ehkä turhalta, itse en kertaakaan köyttänyt itseäni tyynyyn,vaikka saisi.

J.E.P. 41+2

Ellokselta sai muistaakseni 12 eurolla sellaisen 120cm pitkän tyynyn, ja 160cm pitkä olisi maksanut pari euroa enemmän. Sen kanssa oli mun mielestä parempi nukkua kuin kaarevan imetystyynyn. Ja sitten imettäessä sen kyllä sai muotoiltua just oikeaan asentoon.

Halvalla pääsisi jos ompelisi itse tyynylle kaksi suojusta: toisen nukkumiseen, toisen " muotoonommellun" , joka sitten pitäisi tyynyn kaarevana imetystä varten.

On ollut ongelmia niska-hartia -seudun kanssa, sillä rintani ovat isot ja muutenkin, kun teen paljon koneella hommia. Olen kyllä miettinyt, että kun rintani tulevat sen verran alas kokonsa vuoksi, niin liittyisikö se siihen, että tarvitse imetystyynya korottamaan vauvaa. En sitten tiedä.

Iglu

Ostin ekan raskauden aikana kun kaksosia odotin niin kaksosten imetystyynyn. Imetys epäonnistui ja melkein jo myin tyynyn. Kuopuksen kanssa siitä tuli kuitenkin ihan pakollinen imetyksen onnistumisen kannalta. Isojen rintojen takia en sylissä voi imettää, koska toisella kädellä joudun pitämään rintaa ylhäällä hieman. Ja käytän rintakumiakin joten täytyy saada olla muuten ihan rennosti.

Pelkän tyynynkin kanssa imetys onnituu mutta sitten en voi istua rennosti sohvan selkänojaan nojaten tai muutenkaan olla vaan. Imetystyynyn kanssa tämä onnistuu, myös vauva tykkää ku ei tarvitsen niin ahtaasti olla sylissä, ja lepää hänkin siinä rennosti vaan.

yös imetystyyny meillä on toiminut seurusteluvälineenä imetyksen jälkeen. Varsinkin ihan pienen vauvan kanssa. Vauva lepää tyynyllä ja hälle voi siinä leperrellä ja vaikka mitä, ilman että vauvalle tulee kuuma tai muutakaan. Näin ainakin kevät vauvalla:)

Minä ostin just sellaisen Mollavauvan (tavallisen) imetystyynyn huutiksesta. Oli tosi vähän käytetty ja hyväkuntoinen, sain 25 eurolla. Nyt kun olen siihen tottunut, en oikein osaa olla ilmankaan. Tosi kätevä ja hyvä juttu on siis minun mielestäni ollut!

Päivisin imetän sohvalla imetystyynyn kanssa ja yöllä makuultaan sängyssä. Lisäksi minä olen myös käyttänyt imetystyynyä öisin pinnasängyssä pienentääkseni sitä tilaa!

-Veruska&Unna-

Esikoisen kanssa en tullut hankkineeksi imetystyynyä, vaikka imetin pitkään. Onneksi kuopuksen synnyttyä tulin sellaisen pitkän harkinnan ja pohdinnan jälkeen hankkineeksi, enkä katunut sitä hetkeäkään, niin paljon mukavampi ja helpompi oli ergonomisesti istua vauva rinnalla pidempikin tovi. Itse hankin lopulta Mollavauvan kaksostenimetystyynyn, joka oli mielestäni juuri sopivan kokoinen, siihen sai vauvan mukavaan koloon rinnalle, ja sai itse tukea tyynystä vielä lantiolleen. Lisäksi kriteerinäni oli tyynyn päällisen pestävyys ja toki sen täyttö-/tyhjennysmahdollisuus, Mollavauvan tyynyn sisällä on pehmeitä rakeita, jotka muotoutuivat hyvin. Nyt on kolmas vauva tulossa ja tyyny odottaa vaatehuoneessa paketissaan.

Ostin tyynyn 2004/2005 Vauvatalo Johannasta.

Suosittelen lämpimästi imetystyynyä, ja juuri sellaista joka on sinulle sopiva kokonsa puolesta, sekä helppo pitää puhtaana.

vielä piti sanomani siitä vyöstä... Eli en oo tullut käyttäneeksi ollenkaan sitä remmiä ja mustakin se tuntuu aika turhalta. Eli sen perusteella en päätöstä tekisi!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat