Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (30)

Itse odotan esikoista. Monen vuoden lapsettomuus takana. Minulle lapsen sukupuolella ei ole mitään väliä. Enkä tiedä saanko koskaan toista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me olimme 6 vuotta perhe jossa oli kaksi poikaa. Toisen pojan syntyessä anoppi tölväisi, että olisi nyt ollut tyttö, niin ei tarvitsisi enää lisää lapsia tehdä...

Kolmas lapsemme on tyttö. Kolmatta lasta ei tehty siksi, että " jos nyt tulis se tyttö" vaan siksi, että päätimme perheeseemme mahtuvan vielä yhden lapsen.

Oli tietysti ihanaa saada tyttö, mutta olisi ollut ihanaa saada poikakin. Raskausaikana alkuun toivoin kovastikin tyttöä, mutta se tunne katosi mitä pidemmälle raskaus eteni. Unissani olin poikaa tekemässä ja niin onneni kukkuloilla, että ei mitään rajaa :-).

Kyllähän se vaan niin on, että lapsi on ihana ja rakas vaikka värkit olisi mitkä!

Vierailija:

Lainaus:

jos nyt minun henk. koht. mielipidettäni kysyt, niin huomaan kyllä usein tuntevani salaa hiukan sääliä jos näen vaikka neljän tytön äidin (4:n POJAN äitiä taas ihailen salaa...).

Kai täällä voi kirjoitella asiallista asiaakin provoviestien väliin ja päinvastoin.

Tärkeintä on kuitenkin saada lapsi jos sitä kovin haluaa. Mitä sen jälkeen tulee on hienosäätöä ja pintasilausta.

Vähän niinkuin vauvan ruokinnassa. OIkeesti on tärkeää, että vauva syö, mitä ja miten on hienosäätöä ja pintasilausta.

joista selviäisi onko sellaisia perheitä suhteessa enemmän, joissa kaksi ekaa samaa sukupuolta kuin sellaisia, joissa ennestään molempia? Sattuman perusteella pitäisi olla 50:50, mutta jos monissa perheissä on toiveena ollut saada molempia sukupuolia ja siksi se kolmaskin hankittu, pitäisi vähemmistössä olla nämä, jossa kaksi ekaa tyttö-poika-x tai poika-tyttö-x ja enemmistössä nämä joissa joko tyttö-tyttö-x ja poika-poika-x.

Sellaiset perheet vaan saavat enemmän huomiota kun lapset on vain yhtä sukupuolta ja mitä enemmän samaa sukupuolta olevia lapsia on, niin sitä enemmän saavat huomiota. Minusta tämä huomion on enemmänkin humoristista siihen tyyliin, että " te sitten saatte vain poikia/tyttäjä" .

jos nyt minun henk. koht. mielipidettäni kysyt, niin huomaan kyllä usein tuntevani salaa hiukan sääliä jos näen vaikka neljän tytön äidin (4:n POJAN äitiä taas ihailen salaa...).

Katsokaapa vaikka mainoksia, leffoja, tv-sarjoja... ihanneperheessä on 1 molempia. Sellaiset missä on samaa merkkiä ovat jotenkin " epäonnistuneita" , esim. ne tyttölapset jotka tappelevat sämpylästä siinä mainoksessa.

Erityisesti säälin heidän äitiään. Tuntuu, että jää niin paljosta paitsi. Ja yleistä vielä sekin, että lapsenlapset ovat enemmän tekemisissä äidin vanhempien kanssa, joten isoäitinäkään ei pelkkien poikien äidit saa välttämättä ihan " täysillä" olla.

koska he kokemuksesta tietävät kuinka kova urakka on lasten kasvattaminen aikuisiksi ja vielä sittenkin.

Ei siihen ehkä välttämättä liity toisen sukupuolen hyljeksimistä.

(Vaikka poika tietysti onkin aina parempi.)

niin vanhemmat haluavat (ehkä alitajuntaisesti) vielä sen kolmannen, jos SE SATTUISI OLEMAAN TYTTÖ. Tai päinvastoin. Epäilen, että tässä on totuuden siemen. Vai mitä mieltä ootte 2 pojan tai tytön vanhemmat, jotka kolmannen haluatte tai kolmatta odotatte?

Onneksi kukaan ei (ainakaan päin naamaa) kehdannut sanoa että saittepa sitten tytön jälkeen vihdoinkin pojan (saa kuulla minulta kunniansa jos joku uskaltaa eriarvoistaa sukupuolen perusteella) mutta se, että " nyt teillä sitten on MOLEMMAT!"

En tiennytkään, että kyseessä on joku kerää koko sarja juttu:)

Ja paras oli kun juttelin 3 lapsesta (vasta suunnitteilla) niin " teillähän on jo tyttö ja poika!"

itse olen myös sitä mieltä, että mediassa " ihanneperhe" esitellään aina niin, että perheessä on kaksi lasta, yksi kumpaakin sukupuolta ja mieluiten vielä niin, että poika on vanhempi. miettikääpä juuri mainoksia, amerikkalaisia leffoja ja sarjoja jne. niissä sitä luodaan näitä käsityksiä ja ideaaleja ja yllättävän paljon ne vaikuttavatkin meidän kaikkien ajatuksiin.

todellisuudessa en ole kuitenkaan tuota mieltä. lapsen sukupuolta kun ei voi toistaiseksi valita (ainakaan luomumetodilla) vaan jokaisen on otettava vastaan sitä mitä annetaan. ja siksi on ihan typerää alkaa arvottamaan perheiden " paremmuutta" lasten sukupuolen perusteella. eikö itse lapsi ole kuitenkin se tärkein?

meillä on kolme poikaa. meidän perhe on tällainen ja tällaisenaan täydellinen. en usko että se olisi mitenkään " parempi" jos meillä olisi sekä tyttöjä että poikia. nuorinta ei tehty tytön toivossa vaikka monet niin odotusaikana kysyivätkin ja olivat meidän puolestamme pettyneitä kun syntyi taas poika...

mua usein ahdistaa kun voin vain kuvitella mitä meidänkin pesueesta puhutaan, " saisivatpa vielä sen pojan tms" Äh, tyttöjä tai poikia, kaikki erilaisia.

Vanhemmuudessa joutuu tyytymään siihen mitä saa, siinä sitä kasvaa ihmisenäkin, jos hyvin käy.

Nykylyylit tytön ja pojan haluineen ja muut myös.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat