Seuraa 

Eli siis minulle yllätäen puhjennut siitepölyallergia, joka on välillä tosi ärtsy, kestänyt nyt noin kk. Imetän noin 5 x päivässä typykkää ja lääkäriajan sain vasta elokuulle!!!! Eli mitä ohjeita olette saaneet?

Kommentit (4)

Itse kun vielä imetin, ja asiaa lääkäriltä kysyin oli hän sitä mieltä, että satunnaisesti saa Zyrteciä ottaa. Mutta säännöllisesti ei mitään. Nenäsumute itsellä vaan pahensi oloa.

Paras tieto (raskauden ja) imetyksen ajan lääkityksestä löytyy Teratologisesta tietopalvelusta (puh. (09) 471 76 500, kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12). Tuonne voi pyytää myös lääkärin soittamaan, jos on tarvis.

Monet imettävät äidit ovat teratologisesta saaneet ohjeeksi käyttää ensisijaisesti paikallishoitolääkkeitä (nenäsuihke ja silmätipat) allergiaoireisiin, mutta tilapäisesti käytettynä myös loratadiini ja setiritsiini (esim. Clarityn ja Zyrtec) ovat olleet ok.

Soittele huomenna tuonne Teratologiseen ja kysy sieltä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lääkäri sanoi, että kun imettää tuollaista vanhempaa vauvaa niin voi ottaa zyrtekiä tms jos on pakko ottaa. Suositteli ottamaan siinä vaiheessa kun on pisin imetysväli edessä.

Itsekin imetän ja tämä heinäkuu on ollut aivan tuskaa. No lääkäri määrärsi Nasonex nenäsumutetta ja heti on helpottanut.. Pystyn siis menemään jopa ulos =) Mutta siis mulle lääkäri sanoi, ettei mitään zyrteciä jne saisi ottaa, vain sumutteita ja tippoja. Mut olen kuullut, että jotkut lääkärit antavat luvan myös noihinkin lääkkeisiin.. Eli odota lääkärin " lausuntoa" . Mä muuten sain soittamalla reseptin, tuli vähän nopeemmin.

mehiz ja lapset 05 & 07

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat