Vierailija

1-vuotiaamme on aivan innoissaan kun saa taapertaa kaupoissa ja jalkakäytävillä, into on aivan toista luokkaa kuin puistossa, mutta kanssa-ihmiset tekevät sen hyvin vaikeasti.

Lastaan on todella suojeltava kuin leijona-emo etteivät aikuiset ja isommat lapset töni pientä kumoon.

Miten Suomessa voi olla tällaista????

Kommentit (18)

Mä en esim. missään kauppakeskuksessa antaisi 1-vuotiaan liikkua vapaasti. Siellä on jopa aikuisen ihmisen varottava vastaantulijoita ja väisteltävä jos mitä. Ja pikkuinenhan jää jo kokonsa takia jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka tilaa olisi. Surullista mutta totta.

Suomalainen yhteiskunta ei ole terve. Täällä vihataan niin naisia kuin lapsia ja varmaan miehiäkin.

Eihän tämä maailma niin toimi. Ei kaikki pyöri sen kullanmurusi ympärillä ja ehdoilla. Voi olla vaarallistakin opettaa lapsi siihen luuloon, että kyllä häntä varotaan ja väistetään.

ihan oikeesti kävellä. Myös lapsen täytty oppia väistämään muita myös aikuisia. On ihan järkkyä kun joku äityli päästää tuommoisen 1-v. taaperoimaan ja konttaamaan pitkin poikin vilkkaan supermarketin käytävää ja kuvittelee että kaikki muut väistää pitkin käytävän reunoja. Ei sellaista edes välttämättä huomaa, ennen kuin vahingossa ajaa ostoskärrillä päälle. Pitkää äidit huolta lapsitanne!

juoksennella kaupoissa, supermarketeissa jne. Suloistahan se on, mutta ihmisillä voi olla ihan oikeasti kiire, eikä pientä niin helposti huomaa. Itsellänikin on pieniä, mutta kävelemään opetellaan kotona, puistossa jne.

Kyllä meilläkin 1-vuotias varmaan haluaisi kävellä ja tutkia sitä sun tätä kaupassa, mutta pysyy kärryissä, koska siellä on turvallisinta.

Juuri viime viikolla kaupassa yksi setä yritti ajaa kassajonossa mun päälle. Mulla oli siinä tavarat hihnalla, lapsi autokärryissä ja iso maha. Yritin samaan aikaan pitää lasta kärryissä (kiipeili ulos) ja laittaa tavaroita hihnalle. Setä meinasi, että toimin liian hitaasti, joten läpi vaan moisesta matamista.

Samoin aiemmin, kun olen ollut liikkeellä esim. rinkan kanssa, niin ihmiset ovat tylysti kävelleet päin ja tönineet vaikka päin hyllyjä, jotta ovat päässeet kulkemaan juuri siitä kuin ovat halunneet juuri sillä sekunnilla.

Ei puhettakaan, että sanottaisiin vaikkapa " anteeksi, väistäisitkö?"

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat