Vierailija

Kommentit (22)

Tottakai se on yleissivistystä, mutta kirja on ihan helkkarin paksu! Mulla menee varmaan vuosi sen lukemiseen, varsinkin jos se ei mitenkään imaise mukaansa.

Yksi kaverini on lukenut sen, muttei enää muista siitä mitään. Eli kuuluuko hän nyt meihin sivistymättömiin vai teihin sivistyneihin?? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitäisi var54maankin lukea uudestaan, pidin siitä kyllä silloin kovasti.

Vierailija:

Lainaus:

kirjassa on " selkeitä" viittauksia Suomen historiaan, esim. kansalaissotaan ja asemaan uhkaavassa tilanteessa toisen maailmansodan jälkeen. Suosittelen.

Mä olen lukenut Sinuhen kaksi kertaa, enkä siltikään oikeastaan tajua mikä siinä muka on niin ihmeellistä. Siis en sano, että on huono, mutta olen lukenut paljon parempiakin kirjoja. Sitä samaa " yksinäinen sankari, veijarimainen apuri ja kaunis nainen " -tarinaa kuin muissakin sen kirjoissa.

Pintatasolta se on tosiaan klassinen veijaritarina, jossa on sankari, sankarin koominen kaveri, vaaroja ja kohtalokkaita naisia.

Sitten kirjassa on voimakkaita raamatullisia viitteitä (päähenkilön alkuperä on hyvin moosesmainen, ja sananlaskuja vilisee) ynnä sitä toisen maailmansodan pessimismiä.

Ihan kärkipäässä on Wikipedian artikkeli, joka kertoo lyhyesti, mistä kirjassa on kyse.

Kysymykseen " mistä Sinuhe kertoo" on vaikea vastata muuten kuin ympäripyöreästi, muuten joutuu kirjoittamaan pitkän esseen. Kirja kertoo Sinuhen elämäntarinan, johon mahtuu melkoinen määrä tapahtumia.

Vierailija:

Lainaus:

Elämä on yksinäistä. Naiset on epäluotettavia ja miehet selkärangattomia. Kauppa kannattaa. Epäjumalat on sieltä.

Mitä väliä mistä se kertoo? Se kannattaa lukea jo ihan sen vuoksi, että se on Waltarin Sinuhe Egyptiläinen!

Tai toisaalta, joidenkin on ehkä vain paras suosiolla pysytellä Danielle Steeleissä ja Nora Robertseissa.

Vierailija:

Lainaus:

Oikeammin kirja kertoo pettymisestä ihmiskuntaan, jonka johtui 2 maailmansodasta.

t: toinen joka ei ole sitä koskaan lukenut (kuten en Kalevalaakaan)

Kertoo mielenkiintoisesti Sinuhen koko elämänkaaren muinaisessa Egyptissä. Monenlaisia käänteitä mahtui Sinuhen elämään. Ei ole missään nimessä tylsää luettavaa.

kirjassa on " selkeitä" viittauksia Suomen historiaan, esim. kansalaissotaan ja asemaan uhkaavassa tilanteessa toisen maailmansodan jälkeen. Suosittelen.

oletko kiinnostunut sivistämään itseäsi, vai luetko lähinnä tuota aivoja liuottavan surkeaa sontaa tyyliin nuo daniellesteelit? Joidenkin mielestä kirja on sitä parempi mitä surkeampi tekele se on, kunhan siinä on mainittu seksi, raha ja siinä esiintyy kaunis nainen joka tulee ikävällä tavalla petetyksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat