Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olemme molemmat 44-vuotiaita, tuli täysin yllättäen raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Meillä on kaksi lasta, 14- ja 9-vuotiaat, emme ole siis koskaan mitään nuoria vanhempia olleet ja jo näiden lasten kanssa olen tuntenut itseni aika iäkkääksi äidiksi.

En ikinä olisi voinut kuvitella, että aborttia edes harkitsisin, toisaalta en uskonut, että ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla. Olisimme 60-vuotiaita kun lapsi olisi vasta 15. Lisäksi korkean iän tuoma riski raskauteen, vammaisuus ym.

Kommentit (14)

Mies taas hieman vanhempi, joten tasoissa ollaan. Olin kuvitellut että lapsiluku on täysi, ja todellakin kierukka petti. Ensin tuntui aika epäuskoiselta ja todella harkitsin myös aborttia, koska olin ajatellut että korkeintaan 40 olisin, kun viimeinen syntyy. Kysyin epätoivoisena neuvoa täältäkin ja joku sanoi että ilman muuta abortti noin vanhana, mutta onneksi oli näitä jotka sanoi että älä tee.. Se vahvisti omaakin luottamustani siihen, että tämä lapsi on meille tarkoitettu. Toki teetin istukkabiopsian, sillä en uskonut meidän rahkeiden enää riittävän vammaisen lapsen hoitoon, sillä häntä emme saisi maailmalle, edes siihen mennessä kun oma eläkeikä koittaa ja isommille lapsille on annettava oma elämä, ei velvollisuutta huolehtia vammaisesta sisaruksesta.

Ihana iltatähtemme on nyt vuoden ajan sulostuttanut koko perheemme arkea ja en ole hetkeäkään katunut, etten tehnyt aborttia. Mutta en olisi koskaan kyennyt antamaan itselleni anteeksi, jos olisin tappanut oman lapseni, en olisi koskaan nähnyt miten ihana tyyppi hänestä tulikin. Syyttäköön itseään, että äiti lähenee rippijuhlissa 60 vuoden pyykkiä, mutta hän puuttui vielä meidän perheestä, joten siksi tuli meille. Myös isommat lapset ovat ihastuksissaan toiveensa täyttymisestä.

Enempää iltatähtiä ei kuitenkaan ole tilauksessa, joten laitoin putket poikki....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päätös ei ole helppo, joten ole varma siitä. Jos miehesi painostaa sinua aborttiin, ennustan että eroatte muutaman vuoden kuluessa, teet kumman päätöksen tahansa.

Uskon kohtaloon, joku tarkoitus silläkin on että tämä pieni ihmisen alku on päässyt elämän alkuun ehkäisystä huolimatta.

itse luultavasti pitäisin lapsen. tosin en yleensäkään ole oikein abortin kannalla, vain jossain ääritapauksissa voisin sellaisen tehdä. ja tätä en ehkä itse laskisi sellaiseen.

luottaisin että elämä kantaa ja asioista selvitään. olen tosin sinua ap aika paljon nuorempi vielä, että helppohan täältä on " huudella" . :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat