Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kun tossa näytti olevan keskustelua vanhempien hyväksymisestä jne.. niin kuinka nuoria te sitten ootte? Minua pidetään varmaan nuorena äitinä kun olen 21 ja tyttö pian vuoden, muttei meillä sentään ole omien tai miehen vanhepien kanssa ongelmia hyväksymisen kanssa..

Kuinka moni muu on törmänny siihen, että nuori aiti on yleensä yhtä kuin yh-äiti??

Kommentit (16)

Jotka siis on vasten lapsen isän tahtoa pitänyt lapsen ja sit siinä on käyny niinku arvata saattaa, eli yksin on jäänyt. Mutta sitä on kyl joka ikäluokassa tasasesti yhtä paljon. Nuoret vaan on suurennuslasin alla. Enpä oo nähnyt yhtään nuorta äitiä kännissä lapsen kanssa toisin ku noita vähän vanhempia.

Pojan sain 17 vuotiaana, eikä ollut mitään ongelmia hyväksymisien kanssa. Henkilökohtaisesti en tunne yhtään yksinhuoltajana elävää nuorta äitiä. Sitä vastoin niitä löytyy mun mielestä enemmän tuolta kolme neljäkymppisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olet silloin 30 vuotias äiti :)

Mä olen itse nyt 29 ja tyttöni (esikoinen) nyt 14.Että mä taisin olla nuori äiti kun hänet sain 15 vuotiaana :)

Kaikki mennyt hyvin,nyt odotan neljättä lasta syntyväksi ja tämän esikoisen kanssa koettu monta hauskaa hetkeä kun ihmiset luulleet meitä siskoksiksi ja kun olemme totuuden kertoneet,niin ilmeet ovat olleen sanoinkuvaamattomia :)

Kaikille nuorille äideille paljon voimia ja itseluottamusta,ikä ei tee teistä yhtään huonompia äitejä millään tavalla.Jättäkää ulkopuolisten mielipiteet omaan arvoonsa ja nauttikaa äitiydestä.

Sitä vanhemmat on sit jo ihan " keski-ikäisiä" vanhempia ;-) ja taas alle parikymppiset on hyvin nuoria vanhempia nykymittapuun mukaan.

Odotan kolmatta, olen 26-vuotias ja nyt vasta tuntuu että hei, olen " normaali-ikäinen" !

Sovitaan ettei mietitä tota " nuori äiti" termiä liikaa, eiköhän jokainen joka kokee olevansa nuori, kuulu palstalle!!

Niin on luontokin määrännyt, että nuorena ne lapset kuuluukin tehdä. Ei kukaan puhu vanhoista äideistä, siis sellaisista jotka saavat esikoisensa joskus reippaasti yli kolmekymppisenä.

Itse sain esikoisen kun olin 17v. ja en ole koskaan katunut.

Haluan tässä yhteydessä sanoa, etten ole uskovainen (lestadiolainen, helluntailainen tms.), minä uskon siihen, että luonto on tarkoituksella antanut naiselle hedelmällisimmät vuodet kahdenkympin tienoille, koska silloin on fyysisesti parhaassa kunnossa ja jaksaa vielä hoitaa lapset aikuisuuteen ja jakaa heidän kanssaan tätä elämää.

Minusta olisi kamalaa, jos oma äitini (joka sai minut 21vuotiaana) olisi nyt joku yli 65v. Minusta on ihanaa, että on vielä itselläkin nuori äiti, jonka kanssa jakaa tätä elämää, ja joka ymmärtää asioita. Anoppini on jo reilusti yli 70v. ja kyllä se vaikuttaa ihan selvästi mieheenikin, joka ei ole samalla lailla yhteydessä vanhempiinsa ajatusmaailmoiltaankaan.

Olemme molemmat hieman päälle 30v. ja onnellisia siitä, että meidänkin muksut voivat olla vielä aikuisiksikin tultuaan vanhempiensa kanssa vaikka taloa rakentamassa tms.

Sain esikoisen 22 vuotiaana ja ite en pidä itteeni hirveen nuorena, vaik varmaa sitä oonkin (jos vertaa keski-ikää saada lapsia). Enkä myöskää oo kokenu vähenksyntää sen takii et oon saanu lapseni nuorena.. neuvolassakin otettu nii ihanasti vastaan :)

Mie taas tiiän monia nuorii yh-äitejä, jotka on ollu niitä jo ennen vauvan syntymää tai sitte eronnu melko pian vauvan syntymän jälkeen.. mut ei sit tosiaa pitäs pelkästää nuoriin leimata..!

Itse olen 20 vuotias ja laskettuaika on 15.4. Pidän itseäni nuorena (tulevana) äitinä. Mutta nuorenahan ne lapset on tehtävä, silloin jaksaakin paremmin! :) Tosin kaupungilla huomaa vanhojen ihmisten katsovan hieman " halveksien" , että tuollainen nuori tyttö jo maha pystyssä kävelee ja pilaa elämänsä. Mutta jokainen tekee lapset silloin kun tuntuu itsestään sopivalta.

Uskon että oli äiti miten nuori tahansa, hän pystyy vallan mainiosti suoriutumaan vauvan hoidosta ja hänen kasvattamisestaan! Ei lasten teolla omaa elämää pilata. Päin vastoin, elämä rikastuu varmasti kun vauva syntyy <3

Moikka! Minä sain esikoiseni 19vuotiaana ja nyt tyttö 11v ja minä 30v. Ajatelkaa että 37 minulla on jo täysi ikäinen lapsi ja miten nuori kuitenkin vielä olen. Olkaa siis nuoret äidit ylpeitä itsestänne olette vielä nuoria kun lapset ovat jo aikuisia sitten on aikaa itselle. T: Henna

^ täysin samaa mieltä avan kanssa.

Kaiken lisäksi meillä samanlaiset tilanteet. Olen 21v. ja mieheni on 12v. vanhempi. Esikoisen LA kuukauden päästä.. :)

Mietin tuota nuoren äidin ikää.

Mä luulen, että se voi olla enemmän elämäntilannekysymys kun varsinaisesti ikäkysymys. Yleisesti ajatellen, nuorella äidillä voisi kuvitella olevan sellaisia ongelmia mitä vanhemmilla äideillä ei kovin usein ole, esim. opiskeluiden järjestäminen, mahdollisesti vähän huonompi taloudellinen tilanne, ei ehkä sitä omaa taloa ja tila-autoa, naimisissa olon kanssakin voi olla vähän niin ja näin. Yhteiskunnassa kun jollain tavalla edellytetään niiden olemassa oloa ennen lapsen saantia. Vai kuvittelenko vaan?

Voihan nuori äiti olla kuka tahansa, joka on nuorempi kuin ensisynnyttäjien keskiarvo. Itse olen täytän 24 vauvan syntymän aikaan. Verrattuna teini-ikäiseen voin olla vanha, mutta kovin nuoreksi itseni vielä tunnen.

Jännä muuten, että niin paljon puhutaan siitä, miten nuoren äidin ikä vaikuttaa lapsen kehitykseen. Että ei niin nuorena voi pärjätä, kun on vielä itse monelle lapsi. Mielummin kuitenkin näin, kuin että 60-vuotiaana koittaisin jaksaa murkun oikutteluja.

-Mustikka

itse sain esikoiseni 20.v ja kuopus synty kun oli 23.v ja hyvin on menny nyt olen 25.v esikoinen menee syksyllä eskariin. olen yksin lasteni kanssa. päivääkään en vaihtais pois.

Että nuoreksi äidiksi luetaan kaikki alle 25 vuotiaat äidit.

Olen itse kyllä miettinyt että mikä minä sitten 30 vuotiaana olen kun esikoinen on jo 11 vuotta..

Itse olin 20v kun tulin isäksi ja oikein hyvin olen pärjäillyt. Alle 20v on mielestäni nuori vanhempi, mutta ei se tee HUONOMPAA vanhempaa. Tärkeintä on että osaa ja haluaa ottaa vastuun lapsesta ja laittaa vanhemmmuden muiden asioiden edelle.

No mie olen 18 ja poika 2v ja toista odotellaan rv 4+2

elikkä kyllä mie katsoisin itteni nuoreksi äidiksi ku 16v sain esikoisen:)ylä asteella tulin raskaaksi..

Heippa! Itse olen nuori äiti, ensimmäisen lapsen sain 18- vuotiaana vuonna -99 ja nyt odotan toista. Itse olin jo silloin aivan kypsä äidiksi, vauvakuume oli kova. Helppoa ei tietenkään aina ole ollut mutta kaikki on mennyt tosi hyvin vaikka erosinkin lapsen ollessa alle 2 v. Mun vanhemmat ovat aina olleet tosi iso tuki ja turva. Nyt on ihanaa kun poika on iso ja itse kuitenkin nuori. Raskaus on tällä kertaa erilainen kun edellisestä on se 10 vuotta aikaa! Nuorena jaksaa hyvin touhuta ja olla lapsen kanssa. Nyt ikää on siis 27 ja mies on 31, ei siis enää niin nuoria.

en pidä itseäni erityisen nuorena äitinä vaikka ikää on vasta 21. nuori kuitenkin olen mutta uskon äitiyden olevan henkistä enemmänkin kuin fyysistä, ja silloinhan iällä ei ole merkitystä.uskon olevani ihan yhtä hyvä äiti kuin 10 vuotta vanhemmat. kuitenkin otetaa huomioon että menin naimisiin itseäni 12 vuotta vanhemman miehen kanssa ollessani 20. tsemppiä kaikille nuorille ja nuorille aikuisille äitiyden ihanassa taipaleessa!! 21v äiti ja tyttö 2kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat