Vierailija

Meidän likka on ollut kehityksessä joka asiassa aina joko hieman edellä ikäisiään tai viimeistään saman ikäisenä muiden kanssa oppinut asioita. Mm. päiväkuivaksi, kävelemään, puhumaan, jne. on oppinut ihmeen aikaisin. Nyt kuitenkaan yökuivaksi ei ole vielä oppinut. Mitä mun pitäisi ajatella siitä? En ole huolestunut, olen vain laittanut aina vaipan yöksi sen kummemmin stressaamatta. Aloin kuitenkin nyt miettiä, että miten ihmeessä tämän asian oppiminen on ollut sitten hieman hankalampaa kuin muiden " taitojen" ? Voiko tuota asiaa sen kummemmin edes opettaa? Lapsella ikää siis kolme vuotta. Ja kyllä, tiedän, että viisivuotiaskin voi tarvita yövaippaa. Ihmettelen vain, että miten juuri yökuivuus on niin hankala juttu meille?

:) Ja sori, maailmassa on toki suurempiakin huolia, kuhanta täällä pohdiskelen! :)

Kommentit (9)

ja tiedäthän, KAIKESSA ei voi olla paras. Ja nytkään tyttösi ei ole jäljessä muista, vaan ihan normaalissa aikataulussa. Relaa, ystäväiseni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Ei saakeli! Kehityksen edelläkulkija... ;)

Vie lapsi lääkäriin. Ja kerro sama mitä meillekin. " kyllä, ymmärrän kyllä, että alle 5v ei lasketa yökastelijaksi, mutta kun tämä meidän Janica-Jessica on ollut AINA vähän muita edellä!" :-D

Yökuivuuteen vaikuttaa hormoni (ADH:n vähyys), joten sitä ei voi opettaa/oppia. Itse aion odottaa tarvittaessa tuohon 5 v ikään ennen kuin lääkkeet ym. apuvälineet otetaan kehiin.

Tyttö ollut jo alle 2v. iässä päiväkuiva, mutta ei vieläkään yökuiva! En ota asiasta stressiä, mutta oishan tosta vaippakasasta jo mukava päästä eroon. Muuten on edistyksellinen tyttö: ajaa pyörällä sujuvasti appareilla, kokoaa 60 palan palapelejä, osaa keinua ja ottaa itse vauthtia ja puhuu kuin Runeberg ;-D Esikoinen oppi samanaikaisesti päivä- ja yökuivaksi 2,5 vuoden iässä.

Vasta 5v:n kohdalla pitää huolestua.

Meillä tyttö oppi päiväkuivaksi jo 1v4kk ikäisenä, mutta yövaippa on edelleen. Ja ikää tytöllä on jo 3,5v.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat