Vierailija

Kommentit (12)

minä itse arvostan ja olen itsestäni ylpeä.

Pidän lääketieteellistä vielä parempana ja siitä olisin ollut vielä ylpeämpi, mutta toimii tämäkin!

Lähes jokaisella on mahdollisuus valita oma uransa ja olla siitä ylpeä.

Ei ihan tosissaan mua kiinnostaa mitkä ois tavoiteltavia opiskelupaikkoja, jos viitsit juristi vielä vastailla mulle! Olen 3. vuoden oikiksen opiskelija, kaksi kesää ollut alan töissä valtiolla...

Mutta mitä varteenotettavia paikkoja olisi yksityisellä, entä julkisella puolella... Mihin kannattaisi ensi kesänä yrittää?

Kiitos:) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos haluat tehdä todella paljon töitä ja tienata paljon, kannattaa katse kohdistaa asianajotoimistoihin. Suomessa (Helsingissä lähinnä) toimii n. 5-10 isoa toimistoa joissa tienaa todella hyvin, mutta töitä saa myös tehdä todella paljon. Työpäivä ei ole kahdeksan- eikä yhdeksäntuntinen eikä työviikko viisipäiväinen. Samat sanat voi sanoa konsulttitoimistoista (esim. verokonsultointi jne.) kuten PWC, KPMG ja niin edelleen.

Suuret firmat ovat toinen vaihtoehto. Esim. pankeilla ja vakuutusyhtiöillä on palveluksessaan melkonen juristiarmeija. Työpaikkoina ne ovat " armollisempia" kuin asianajotoimistot (ei aivan niin pitkiä päiviä) mutta palkkakaan ei ole samaa luokkaa kuin AA tstoissa.

Valtionhallinnossa on paljon kiinnostavia paikkoja. Palkat eivät yllä samalle tasolle kuin yksityisellä mutta toisaalta työpäivät ovat yleensä pituudeltaan " normaaleja" .

Sanoisin, että tärkein kriteeri täytyy olla se, mikä sinua itseäsi kiinnostaa. Pidemmän päälle yksin suuri palkka ei riitä motivaatiotekijäksi jos aito kiinnostus toimenkuvaan puuttuu. Onneksi oikeustieteilijän pohjakoulutus antaa valmiudet erittäin moneen tehtävään joten valinnanvaraa riittää.

Itsestäni voin paljastaa sen verran että työni ei ole aivan perinteisin juristin työ, vaikka sellaisissa olen urani aloittanutkin. Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen työhöni. Työympäristöni on kansainvälinen, minulla on paljon vastuuta ja palkka on erittäin hyvällä tasolla.

Se voi olla vaikkapa:

- Suomen Tasavallan presidentti

- Korkeimman Oikeuden presidentti

- Hovioikeuden presidentti

- Valtakunnansyyttäjä

- Suomen USA:n suurlähettiläs

- Suuren, arvostetun asianajotoimiston osakas

- Suuren kansainvälisen firman toimitusjohtaja

- Suuren kansainvälisen firman lakiasiainjohtaja / päälakimies

- Suuren kansainvälisen firman henkilöstöjohtaja

- Ammattiliiton (esim. SAK) puheenjohtaja

- jne.

Mutta yhtä hyvin se voi olla:

- Oman pienen lakiasiaintoimiston pyörittäjä

- Yleinen oikeusavustaja

- Kotiäiti

- jne.

t. juristi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat