Vierailija

Mitä mieltä olette ? Tuleeko teille mieleen onko enemmän vaalean vai ruskeahiuksisen pojan nimi ?

Tuleeko muita ehdotuksia mieleen Paavon ja Kallen pikkuveljelle.

Kommentit (16)

Jos olisin halunnut tietää mitä mieltä Väinö on nimestä, olisin kirjoittanut: Mitä mieltä olet ? Olette on monikko muoto.

Sitäpaitsi Väinö nimestä on otsikko. Mitä mieltä olette? Aloitus lause.

En ole hyvä äidinkielessä. Miten se olisi pitänyt kirjoittaa ?

Kaikki muut ymmärsivät mitä kysyin. Miksi nipotat moisesta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainon veljelle:) Mutta miehelle se oli ehdoton ei. Noista hiuksista en kyllä osaa sanoo mitään, mutta kyllä jokainen tekee sen nimen ihan omannäköiseksi.

En ole nelonen, mutta vastaan sinulle:

Lainaus:

Jos olisin halunnut tietää mitä mieltä Väinö on nimestä, olisin kirjoittanut: Mitä mieltä olet ? Olette on monikko muoto.

Monikkomuoto kirjoitetaan yhteen. "Olette" on toki monikkomuoto, mutta myös yksikkömuoto - teitittelymuoto - eikö niin?

Lainaus:

Sitäpaitsi Väinö nimestä on otsikko.

Sitä paitsi kirjoitetaan erikseen. Mitä väliä sillä on, onko "Väinö-nimestä" otsikko vai ei, se kirjoitetaan joka tapauksessa väliviivalla, jos kerran tarkoitetaan Väinö-nimeä.

Lainaus:

Aloitus lause.

Aloituslause on yhdyssana, eikä se yksin vielä muodosta lausetta, joten miksi siis piste?

Lainaus:

En ole hyvä äidinkielessä.

Ei se mitään. Aina voi opetella. ;)

PS. Kysymysmerkki kirjoitetaan kiinni viimeiseen sanaan - ei siis välilyöntiä.

Tulee ihan eri mielikuvat kuin Paavosta ja Kallesta. Paavo sekä Kalle on sellaisia iloisia ja vauhdikkaita pojanviikareita, Väinö on nurkassa nyhjöttävä lukutoukka. Ihan kiva nimi kuitenkin. :)

Paavon ja Kallen veljelle antaisin kuitenkin:

Jaakko

Aapo

Lauri

Hannes

mulla tulee mieleen yksi vanha mies joka asui naapurissa kun olin pieni, hän oli mun hyvä ystävä ja tykkäsin hänestä hirveästi. Väinö olisi kyllä mainio nimi Paavon ja Kallen veljelle, sopisi hyvin joukkoon! =)

Pappani nimi oli Väinö, ja hänellä nimenomaan oli vaaleat, luonnonkiharat hiukset. Pappa oli kova pitämään kuria ja järjestystä yllä.

Veljeni poika on saanut papan mukaan Väinö-nimen. Nyt 9-vuotias ei itse tykkää nimestä, muut olemme siihen jo tottuneet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat