Vierailija

Mä oon ajatellut että mun tekis mieli lähtee opiskelee.

Tosin ollaan juuri rakennettu talo ja lainaa on vähän alle 200 tonnia. Mutta kun mua ei pätkääkään kiinnosta nykyinen työ ja olen aina haaveillut opiskelemaan hoito-alaa.

Kommentit (5)

mutta taloudellisesti ei taida olla mahdollista. Aika iso kynnys lähteä työstä, josta saan jo parin vuoden alalla olon jälkeen yli 2 000 euroa käteen ja todennäköisesti aika piankin jo liki 3 000. Ahdistaahan se, kun on näin rahan orja, tuntuu välillä että on myynyt sielunsa kun tekee työtä, josta tulee vaan stressiä ja ahdistusta, muttei saa vaihdettuakaan kun ei haluaisi tulojen tippuvan..

Minut irtisanottiin ja päätin, että vihdoin lähden opiskelemaan unelma-alalleni. Sitten löysinkin vahingossa uuden työn vanhalta alalta ja palkkakin nousi 500 Euroa... Ja olo on ristiriitainen: minusta ei ole vaihtamaan alaa, ellen oikeasti lennä tältä alalta pois, mutta toisaalta en kestä näitä töitä seuraavaa 35 vuotta.:(

En tiedä, miten selviäisimme opiskeluaikani, koska nyt minun tuloni ovat oikeasti hyvät. (noin 2400 käteen) Ensin pitäisi selvitä opiskeluaika (3 vuotta) ja sen jälkeen reilulla puolella nykyisestä palkasta eli lainaa ei kannattaisi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ennen ekan lapsen syntymää. Ei kovinkaan viisasta äkkiseltään ajateltuna, mutta en ole katunut. Sain ekan lapsen jälkeen nopeesti toisen muksun ja ostin yrityksen. Nyt toimitusjohtajan tittelillä vapaasti/lasten ehdoilla työajat säädellen ja kohtuullista palkkaa nauttivana suosittelen, että vaihda ihmeessä alaa, jos siltä tuntuu. Hetkelliset kapeikot rahaliikenteessä pystyy kyllä luovimaan. Onnea ja tsemppiä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat