Vierailija

Kommentit (12)

Tietty alkuvuosi kotihoidontuella vääristää verotusta niin että nyt loppuvuodesta jää palkasta ihan eri lailla käteen kuin vaikka taas ensi vuoden puolella, mutta yli 2000 euroa/kk se ero on silloinkin. Ei oikein mun kannata olla kotona, etenkin, kun mieheni tienaa vähemmän. :(

Ja lopuista pitäis yrittää säästää vähän sivuun vaikka toisen lapsen hankkimista varten, että ois varaa noilla lainoilla jäädä silloinkin edes hetkeksi hoitovapaalle eli ei tässä hirveesti tuhlattavaa jää, miehenkin palkka huomioiden.

Mutta nyt poistun linjoilta nukkumaan, että jaksan huomenna töissä, hyvää yötä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä en tienais yhtään sen enempää vaikka lähtisinkin töihin kodin ulkopuolelle. Jouduttais vaa maksaa hoitomaksut ja elämänlaatu kärsis muutenkin.

Mä teen kotona töitä.

Olen viimeiset 10 vuotta ollut vaihtelevasti minimiäitiysrahalla, kotihoidontuella ja opintotuella. Kun valmistumisen jälkeen saan palkkaa 2000-3000 euroa, en tiedä mitä teen sellaisilla summilla! ;))

meillä nyt lyhennysvapaata ja kun menen töihin alkaa lainanmaksu, joten nettotulot ei hoitomaksujen jälkeen kasva yhtään. Siinä motivaatiota työntekoon:)

On muuten hassua, että taloudellinen lopputulos saman mittaisesta äitiys- ja hoitovapaasta voi olla aika lailla erilainen riippuen siitä, miten se jakautuu eri verovuosille. Eli vanhemmat on eriarvoisessa asemassa sen mukaan, missä kuussa lapsi on sattunut syntymään, hassu epäkohta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat